Coilover - спортно окачване

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Winner25 » Съб 05 юни 2010 12:41


И аз мисля че не трябва, но мненията преди оето ме объркаха :?

Още един въпрос :)
При минаване по неравни участъци (примерно лявото колело е стъпило на 20см по високо от дясното) пружините издават някви звуци. Нормално ли е?




Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот neon » Сря 30 юни 2010 9:50


Не! Но все пак койловъра не е за "оффроуд-онтротоар" изпълнения! :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Winner25 » Сря 30 юни 2010 11:47


neon написа:Не! Но все пак койловъра не е за "оффроуд-онтротоар" изпълнения! :wink:

Може и да не е, но при мен се чува - и отпред, и отзад :roll:
Не знам пак дали е нормално, но малките пружини стоят постоянно сгънати. Предполагам че при минаването по неравности се разпъват и тогава се чува. Звука е точно като от пружина под напрежение.

И на задните съм махнал долната част от тампона(този който е горе към купето) и мислех да не е от там, но явно не е :)

Не съм фен на оффроуд изпълненията, но в случая нямам избор :oops:


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот judasss » Сря 30 юни 2010 12:11


На мен при ФК койловерите беше същия филм , тропаха пружините като се разгъне армортесьора , и ми беше чудно нормално ли е ... :lol:

Ся при Х&Р не съм чувал още звуци на тропащи пружини , а ги изпробвах в разни неравности :lol:

Тези малките пружинки мисля че трябва да са згънати , при разтягане на армортесьора да убиват уфта на голямата пружина :?: :roll:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пет 02 юли 2010 23:47


Малките пружини и на мен са ми напълно сгънати.
Искам друго да попитам - койловете които имат реглаж на твърдост - как точно става номера. Като въртиш цицката какво точно става в стеблото на амортесьора та се променя твърдостта.
Поздрави.


Потребителски аватар
lud_dj
Мнения: 207
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 1:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот lud_dj » Съб 03 юли 2010 0:02


Ами въртиш отгоре със шестограма докато спре да се върти !
При обикновените амортесьори със реголаж на твърдост се натиска амортесьора да слезне до доло , въртиш със шестограма отгоре и после се стяга след като си го навил със шестограма :wink:


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот judasss » Съб 03 юли 2010 9:13


Незнам ама съм останал с убеждението че обшо взето си остваш само с въртенето :lol:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот pe6kata » Съб 03 юли 2010 9:59


Winner25 написа:Да повдигна темата с един въпрос :lol:
Трябва ли при всяка промяна на височината да се минава на реглаж :roll:


Ако реглажа на предницата е направен при максимално свалена кола, носачите ще стоят успоредно на асвалта, до положение, както спомена един колега чак полуоската да опре в рога. Айде нека после да се навият макс. високо, погледнете ъгъла на носача и ми кажете че няма да износва гумите външно.

Другото- освен че колата става по-ниска или висока, с въртенето на гайките се променя и натегнатостта на пружината, демек твърдостта. Колкото колата е по-ниска толкова е по-мека пружината и ако няма хубав амортисор с истински реглаж на твърдост ,за да се компенсира това омекване, какво правим тогава...Колата може да стане ниска по много начини- като сложиш по-меки пружини, като отрежеш старите и други тъпотии, ама е много важно как се държи на пътя и как поема неравностите, щото една кола мястото и е на пътя, според мен де :lol: Винаги съм се кефил на това работи окачването при приземяване от скок при рали колите...
Абе неслучайно нови койлове на H&R вървят по 1000 евро...


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот judasss » Съб 03 юли 2010 10:28


Е ,добре хубаво да е мека като е ниска , ама 'две арни нема ' ....

Добре пружината как се натяга , аз логично не мога да си го обясня , въртиш гайките надолу пада и пружината надолу - следователно и купето , въртиш гайките нагоре - купето се дига на горе ?
Пружината нали е еднакво натоварена ? Мойто H&R няма реглаж на твърдост , а като го забия почти до долу , задния мост почне да попдпира купето и полуоските закачат , стане идиотско твърдо ? Като го вдигам - омеква , колата ся горе долу е нещо от сорта на 70/50 свалена и за мойте виждания има много добър 'комфорт' mhihi

Мисълта ми е че , не пружината ами армортесьора влияе на това колко ще е твърда ? По мойте расъждения на глас ,пружинта е еднакво натоварена колкото и да е дигната или свалена колата ? Просто самия армортесьор се натоварва ? :screwy :roll:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот Winner25 » Съб 03 юли 2010 11:11


pe6kata написа:
Ако реглажа на предницата е направен при максимално свалена кола, носачите ще стоят успоредно на асвалта, до положение, както спомена един колега чак полуоската да опре в рога. Айде нека после да се навият макс. високо, погледнете ъгъла на носача и ми кажете че няма да износва гумите външно.


Не става въпрос от най ниско да я вдигна максимално нагоре :wink: Имах в предвид да се вдигне малко, като падне снега :)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот pe6kata » Съб 03 юли 2010 11:19


judasss написа:... По мойте расъждения на глас ,пружинта е еднакво натоварена колкото и да е дигната или свалена колата ? Просто самия армортесьор се натоварва ? :screwy :roll:


виж сега, амортисора с ръка може да натиснеш и ще отиде в крайно долно или горно положение, лесно но бавно. Т.е. по никакъв начин няма отношение към това, колко е висока колата, функцията му е съвсем друга.
При положение че пружината се регулира отдолу, а в горния си край лежи на чашка която е захваната за стеблото на амортисора, как мислиш че се променя височината на автомобила. Амортисорът си е амортисор има си точно определен ход.

при свален макферсон измери пълната дължина от втулката долу на амортисора до тампона на макферсона горе, почни да въртиш гайките и ми кажи дали тая височина ще се промени :lol: . Амортисора в случая винаги остава разпънат в крайно положение.
Усещаш ли какво става :lol: ?


Потребителски аватар
brutalisimo
Мнения: 68
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот brutalisimo » Вто 27 юли 2010 18:22


натягаш пружината скасяваш работната и далжина което означава че движението което изваршва е по кратко но с разликата че когато е в горната си точка пружината е по натоварена от тази която не е натегната и от там се втвардява и окачването заради пружината това за амортисиори които са с нерегулируене на твардостта (ajustable) дано сам го написал правилно по принцип това пише на тия които са с регулируема твардост там е по различно извинявам се ако това което сам написал е безсмислено


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот wmalevski » Вто 27 юли 2010 21:10


brutalisimo написа:натягаш пружината скасяваш работната и далжина което означава че движението което изваршва е по кратко но с разликата че когато е в горната си точка пружината е по натоварена от тази която не е натегната и от там се втвардява и окачването заради пружината това за амортисиори които са с нерегулируене на твардостта (ajustable) дано сам го написал правилно по принцип това пише на тия които са с регулируема твардост там е по различно извинявам се ако това което сам написал е безсмислено


Че тя пружината не е ли най-натегната когато колата е максимално вдигната? Не се ли очаква тогава колата да вози най-"меко", просто питам защото и аз немога да си обясна реално как при свалянето на колата надолу, возията става по-твърда?

Единственото логично за мене обяснение е че положението на самия амортисьор се отразява на действието му - колкото е по-прибран толкова по трудно се движи, но в такъв случай мнението на колегата pe6kata тотално е обърква, а е очевадно че той е доста по-запознат, така че ако може някой наистина да разясни :oops:


Потребителски аватар
doktora_gti
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 392
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот doktora_gti » Вто 27 юли 2010 21:48


wmalevski написа:
brutalisimo написа:натягаш пружината скасяваш работната и далжина което означава че движението което изваршва е по кратко но с разликата че когато е в горната си точка пружината е по натоварена от тази която не е натегната и от там се втвардява и окачването заради пружината това за амортисиори които са с нерегулируене на твардостта (ajustable) дано сам го написал правилно по принцип това пише на тия които са с регулируема твардост там е по различно извинявам се ако това което сам написал е безсмислено


Че тя пружината не е ли най-натегната когато колата е максимално вдигната? Не се ли очаква тогава колата да вози най-"меко", просто питам защото и аз немога да си обясна реално как при свалянето на колата надолу, возията става по-твърда?

Единственото логично за мене обяснение е че положението на самия амортисьор се отразява на действието му - колкото е по-прибран толкова по трудно се движи, но в такъв случай мнението на колегата pe6kata тотално е обърква, а е очевадно че той е доста по-запознат, така че ако може някой наистина да разясни :oops:

Колега това е Точно така и е единственото правилно нещо което прочетох на тази страница с мнения!!!!!!!!!!!
Колкото колата е по-вдигната и пружините натегнати,аморт работи в по-къс диапазон и колата вози много по меко,Много!!!!-И обратно при по-ниска кола,аморт работи по-дълго-вози по-твърдо!Няма нужда от излишни мнения да се объркват хората...........който не вярва да пробва.
Успех на всички със "Спортните окачвания" 8)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Coilover - спортно окачване

Мнениеот pe6kata » Вто 27 юли 2010 22:50


Айде обясни ми как е възможно хем пружината да е натегната, хем амортисора да работи с къс ход и в крайна сметка да вози меко :shock

Височината на пружината( разбирай колата) е там, където теглото на колата и съпротивлението от свиването на пружината се изравняват. Ако колата стане по-тежка, ясно е че пружината трябва да се свие допълнително и естествено се сгъва още повече(колата кляка). Ако пружината се натегне, а теглото се запази- колата се втвърдява и се вдига.
Натиснете свободна пружина и пружина дето е монтирана на преден амортисор да речем. Тази на амортисора няма и да помръдне, щото е натегната доста . Нека свиването в дължина от гайката отговаря на примерно на това, все едно да са я смачкали 200кг. Така натегната в случая означава, че за да има свиване, трябва да я натиснат над 200кг.
Дано с този пример стане ясно. Смятам че е близо до ума как това се отразява във возията...

Уточнявам че тук става въпрос за една и съща пружина като твърдост, а промяната е в натегнатостта, както е при койловете. Когато се продават пружини, неслучайно се посочват килограмите(при спортните) или има цветови индекс за твърдостта.

Регулировката във височина за мен е компромис, особено както отива в голям диапазон (по 60мм). Все пак най-добре ще работи на определена позиция. С един амортисор(като ход) имаш и нормални и спортни пружини, нито ще е като нормално окачване, нито като спортно, имам в предвид фиксирано- сметнато с определен ход на амортисора със съответната пружина като твърдост и височина. Пак казвам, лично мое мнение.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта