Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 22 ное 2007 23:18


Колкото и да се отваря гърлото, двигателя ще засмуква точно толкова въздух, колкото е обема му :idea: В единия случай с малко гърло, просто част от енергията ще отива за преодоляване на съпротивлението на гърлото, а в другия случай с голямото гърло ще поема количеството по-лесно :idea: Примера се онагледява перфектно с една спринцовка - с игла отпред по-трудно засмуква въздух или вода, а без игла - по-лесно :wink:

За да влезе повече въздух във същия обем на двигателя е нуждно нещо да го нагнети - демек да създаде налягане. Това става с турбина/компресор, просто вентилатора или друг метод няма как направи налягане, за това си трябва сериозна мощност. Само си представете примерно каква е енергията на изгорелите газове, които въртят турбината и съответно примерно какъв електрически мотор с каква консумация на ток и на какви обороти ще свърши същата работа :wink:

С перката евентуално може "да се разшири гърлото" - демек да се улесни достъпа на въздуха до цилиндрите, да се намали загубата на енергия по засмукването му и евентуално с цената на малко по-голям разход на гориво да се постигне една идея по-голям вървеж, но тук в никакъв случай не може да се говори за някакъв вид ел-турбо, понеже няма налягане на въздуха по-голямо от атмосферното :idea: Демек постъпващото количество въздух си остава константа :idea:




bori
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 22 ное 2007 20:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот bori » Пет 23 ное 2007 0:01


а какво ще кажете за следната идея; малък компресор за гуми и малка бутилка за сгъстения въздух за около 10 атмосфери и накрая сферичен кран вързан за дросела
Как можа пък точно това да ти е първото мнение във форума! mod edit: musura


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 23 ное 2007 8:29


musura написа:Колкото и да се отваря гърлото, двигателя ще засмуква точно толкова въздух, колкото е обема му :idea: В единия случай с малко гърло, просто част от енергията ще отива за преодоляване на съпротивлението на гърлото, а в другия случай с голямото гърло ще поема количеството по-лесно :idea:

С перката евентуално може "да се разшири гърлото" - демек да се улесни достъпа на въздуха до цилиндрите, да се намали загубата на енергия по засмукването му и евентуално с цената на малко по-голям разход на гориво да се постигне една идея по-голям вървеж, но тук в никакъв случай не може да се говори за някакъв вид ел-турбо, понеже няма налягане на въздуха МНОГО по-голямо от атмосферното :idea: Демек постъпващото количество въздух си остава константа :idea:

Но просто влиза по-лесно :idea:
Радвам се че вече идеята ми е разбрана правилно :D - да преодолеем по-лесно съпротивлението на смукателния тракт!
Общо взето - причината поради която се слагат същият тип вентилатори във вентилационните системи - за да покрият загубите по системата.

Bobby_ - Така е, ако погледнеш по-ранните ми постове съм смятал дебита на мАтора при 4000 об/мин и сега съм в процес на издирване на подходящ вентилатор, който да ми осигури необподимият дебит от малко над 3 м3/мин и налягане от 100 - 110 Па и работещ на 12 В.
Значи масово осовите вентилатори постигат такова налягане, остава проблема с дебита и захранващото напрежения - намерих вентилатори - размер 150 мм с подходящ дебит но са или на 220, или на 110 В. Освен за пробата да намеря да речем едно инверторче 50-100 вата (вентилатора е 45 вата мисля)

Bori - Компресорчето вдига налягане доста, но дебита му е далече от необходимото.

Радвам се че вече се заформя дискусия - така се раждат идеи и решения!


Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Postman » Пет 23 ное 2007 10:55


dimitarpetrov, аз ще опитам да ти отговоря със съвсем примерни числа, макар и не напълно измислени.
Да предположим, че ще се намери такъв вентилатор, който осигурява необходимия дебит, давайки на всичко отгоре и 100 Па надналягане.
Нека и двигателят е 1,8 моно - ориентировъчно при 5600 мин-1 и напълно отворена дроселова клапа ще консумира 70 дм3/сек (литра в секунда).
Това като енергия на въздушния поток (енергия, която вентилатора е предал на въздуха) прави 7 Вата - ОК, вентилаторът ще се справи, нали има електромотор с мощност 45 Вата, значи е по-вероятно да успее да вдигне 100 Па, отколкото да не успее.
Какво са обаче 100 Па - на практика 0,001 бар или ако приемеш че колата е в София, където примерно атмосферното налягане е 950 хектопаскала (95 000 Па), това са малко над 0,1% повишение на налягането (надналягане). Толкова би следвало да е и теоретичното очаквано повишение на мощността - 0,1%.
Да предположим обаче, че вентилаторът успее да вдигне 1000 Па вместо 100, това е вече 10 пъти повече, за което обаче енергията на "сгъстения" въздушен поток ще е вече 70 Вата. Ако се отчете и КПД на работното колело на вентилатора, КПД на електромотора на вентилатора, по-скоро ще се окаже, че 45-те Вата няма да са достатъчни за 1000 Па, значи трябва по-мощен вентилатор.
Но хубаво, има по-мощни - намираме такъв, който е примерно 200 Вата и успява да качи 1000 Па - ОК, вече сме с 1,0% по-мощни вместо с 0,1%.
Да видим как би могла природата да помогне - в София примерно атмосферното налягане се мени често в диапазона 945 - 960 хектопаскала, т.е. разликата е 1 500 Па, което теоретично би довело при същата външна температура до покачване на мощността с 1,5%.
Т.е. влиянието на атмосферното налягане върху мощността практически би следвало да надминава това на вентилатора, значи трябва и да се усеща като ефект върху гръбно-седалковото възприятие поне колкото вентилатора, а по-често и повече.
Сега бъди честен със себе си и опитай да анализираш кокво е усещането върху гърба ти. Ако прецениш че има осезаема разлика, значи има смисъл от вентилатор, в противен случай...

Относно влиянието на т.нар. RAM Air induction systems или въздухозаборник довеждащ въздуха директно до пълнителния колектор на двигателя, понеже беще дискутирано на предните страници или в друга тема (сега докато пиша не мога да проверя). Това, което той върши е да използва влиянието на динамичното налягане в точката на заприщване на въздушния поток, където скоростта се трансформира в налягане. Т.е. ако налягането навъд е 1 физична атмосфера (~101 325 Па), максималното динамично налягане (или надналягане, действащо като свръхпълнене) се изчислява по уравнението за кинетична енергия на флуид - полупроизведенито от плътността и квадрата на скоростта p(dyn)=[1/2*Ro*(c^2)], където скоростта е в [m/s]. За стандартна атмосфера в България ако не се лъжа плътността на въздуха беше 1,225 кг/м3. При скорост 200 км/ч надналягането (максималното възможно) е 1890 Па, или 1,89% по-високо (съответно 1,89% по-висока мощност), при 300 км/ч - 4253 Па или 4,25% повече мощност. Това все пак е теоретичния максимум, значи е по-вероятно прирастът на мощност да е дори по-нисък.
Това е...


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 23 ное 2007 11:43


:056: :056: :056: :056: :056:


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Пет 23 ное 2007 20:45


От 3 кубични метра стигнахме до 70 в секунда. И сега започва търсенето на мегагигавентилатора. Ха, ми че то маи направо си стана турбо.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 23 ное 2007 21:51


1bar написа:От 3 кубични метра стигнахме до 70 в секунда. И сега започва търсенето на мегагигавентилатора. Ха, ми че то маи направо си стана турбо.

Абе има "малка" грешка в сметките и мерните единици ама айде! :lol:
(при 5600 об/мин максималния дебит на 1,8 литров мотор е 5600/2*1.8=5040 литра/мин или 5,04 м3/мин, аз съм смятал при 4000 об/мин защото рядко надвишавам 3500, което по горната сметка дава 3,6 м3/мин......)
Колега Postman,
По принцип си прав, ама до някъде - постановката която правиш е сякаш мотора е на една надморска височина а въздухозаборника му на друга (да речем мотора е на Черни Връх а дърпа въздух от Тракийската низина) и съответно от разликата в атмосферното налягане Майката природа ни надува безплатно мотора. Също и че мотора се върти достатъчно бавно, така че атмосферното налягане има предостатъчно време да си напълни цилиндъра. Ако приемем че разпределителния вал държи смукателния клапан напълно отворен през целия смукателен такт (180 градуса или половин оборот), то при да речем 4000 оборота/мин или 66,666 об/сек, което значи че за всеки оборот са необходими 0,015 секунди - 15 милисекунди. Предвид че всумкването е само половината оборот, респективно половината от времето, то клапана ще е отворен за ни повече, ни по-малко от 0,0075 секунди - това са 7,5 милисекунди. Как мислиш, дали майката природа ще успее да напълни пълноценно 450 см3 за това време, в предвид всичките клапаново-нагарово-"Таралежови" прегради от дросела до буталото само и отделно пътя, който въздуха трябва да измине за това време?
Влиянието на надморската височина определено е важно, но в друг аспект - спада на атмосферното налягане означава само едно - намалява плътността на въздуха и понеже сместта гориво-въздух е на база ТЕГЛО, а не ОБЕМ (а мотора засмуква обем, който при ниска плътност значи по-малко тегло) и съответно трябва при ниско налягане да се подава по-малко гориво, за да се запази стехиометричното съотношение за да не фърляме неизгорял бензин през кюнците.
За това и повечето модерни коли имат MAP сензор (Manifold Absolute Pressure) който мери диференциалното налягане между околната среда и смукателния колектор и компенсира точно тези промени в атмосферното налягане, били те от рязко падане на налягането, но най-вече при изкачване на голяма надморска височина.
Надявам се че ще се съгласиш с това.
А съм съгласен че 100 Па е много малко налягане, но както многократно съм казвал - не искам да правя колата бегачка, а да и помогна да се пребори по-лесно със съпротивлението на:
- ограничения просвет на отваряне на клапаните
- нагара по клапаните
- неравностите по смукателния колектор
- "Ежко- Бежко" :D
- различните конструктивни прегради около дросерла и захващането на инжектора
- гофрираните повърхности на меката връзка между кутията на филтъра и моното
- съпротивлението на самия филтър
- всичките промени в посоката на движение на въздуха които изискват енергия за да бъдат преодолени ( само се замисли колко чупки и стеснения трябва да премине въздуха по пътя си от филтъра до горивната камера)

Нали за това всички пърформанс коли са са с колектори с максимално големи радиуси, вътрешно полирани, с 2, даже и 3 смукателни клапана и разпределителни валове които ги държат максимално отворени, огромни смукатели и свръх преоразмерени филтри.
Е, моята кола нито е пърформънс, нито имам парите и възможността да портвам, да сменям глави, колектори и т.н. щото ако ги имах -щях да си зема директо бегачка, нали :wink:
Но ако мога с по-прости (и евтини) методи да помогна на моторчето да диша по-леко, защо не, в крайна сметка ще похарча някой и друг лев, ако има приличен ефект - чудесно, ако не - здраве! :D най-малкото ще постна резултатите тука, за поколенията, дет се казва :lol:
Бахти фермана стана пак :lol: :lol: , айде весела вечер от мен на всички колеги и не карайте пили в петък вечер!!!


Потребителски аватар
Postman
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Postman » Съб 24 ное 2007 0:18


Никъде не споменавам различна надморска височина, а различно атмосферно налягане при еднаква надморска височина.
Чакам с нетърпение да споделяш резултатите от този експеримент!


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Съб 24 ное 2007 0:25


:kef: :kef: :kef: :bowdown :bowdown :bowdown

Последните няколко поста ми изпълниха душата и се изкефих максимално!!!!

Благодаря ви!!!

извинете ме за спама но не мога да се сдържа при положение че има такива постове- обосновани и точни (доколкото е възможно)

надявам се винаги да има такива постове и ...... ЕТО ЗА ТОВА Е ТОЗИ ФОРУМ!!!!


Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martveca » Съб 15 дек 2007 0:47


Здравеите,относно вентилаторът за които колегата е изписал много.Ммога да кажа че това е напълно безмислено.Аз на моя 1.4 ABD съм сложил една тръба зад решетката която съм свързал кам въздушния филтър и едно кранче вързано успоредно с един магнитен възвратен клапан към маркуа за излишното гориво.съшто и на вакумчето за клапата за топлия въздух сам вързал деректен маркуч от смукателите и прекъсвач за магнитния клапан.Ефекта от всичко това което с обшта стойност е не повече от 25 лв. е че при средно натиснат педал на газта мотора си приема нормалното гориво и нормалния въздух който си смучи от тръбата зад фара,когато натиснем газта до доло клапичката затваря тръбата която е зад фара и отваря тръбата която съм извел зад маската до радиатора,в следствие на това насрешния вятър се набива във филтъра от там и идва осезаема мощност но е и нужно повече гориво за да върви за това съм сложил прекъсвача които се натиска от клапата и затваря магнитния клапан и така се покачва налягането на горивото.Пробвал съм какви ли не варианти но само този излезе доста успешен сега вече ABD-то се пъне на 1.8 ABS 90 коня.Вече 2 пъти съм го карал в пороен дъжд и няма проблеми не влиза вода през тръбата а и разхода не се е качил мн.Така че съм много доволен от това изобретение.Надявам се да съм ви помогнал с моята идея.


Потребителски аватар
martveca
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martveca » Съб 15 дек 2007 1:02


Това го видях на един пасат 1.8 GT има го заводско този въздуховод само 4е зад емблемата.Така че щом немеца е преценил че така колата върви пове4е и че няма да влиза вода в двигателя,значи всеки може да си го направи и ще има ефект доста чувствителен.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Съб 15 дек 2007 9:27


няма как при едно и също купе да си бърз колкото АБС с АБД ...за да тръгне мъничко повече АБД-то трябва да смениш това:
Modified exhaust system.
OETTINGER camshaft with optimised valve timing and increased lift
Modified air intake tract
Recalibration of the engine management

и така ше тръгнеш колкото ААМ ...а ААМ е бавничък


Потребителски аватар
vwg3
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwg3 » Съб 15 дек 2007 14:18


Колега,аз следя темятя и постовете ти - нищо не губиш,подкрепям те - пробвай,дано има ефект.После ще споделиш резултатите,за да са от полза на такива като мен,а доста хора при евентуален резултат ще запчнат да човъркат....хаха УСПЕХ


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 15 дек 2007 16:19


vwg3 написа:пробвай,дано има ефект


Нужно ли е да откриваме "топлата вода" втори път? :wink: Ясно е, че ефекта ще е 0, та окоражителното "дано" в случая е неуместен. Какъв е смисъла на сляпо да се прави нещо със съмнителен ефект?


Потребителски аватар
vwg3
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwg3 » Нед 16 дек 2007 0:57


Ами колегата dimitarpetrov,намира смисъл и според постовете му иска да пробва - няма лошо това казвам,а за самият ефект ,не крия ,че и мен ме съмнява ,но по горе в темата има какви ли не постове ,пък и казва ,че е решил и ще пробва,нека не всичко е на думи,а ако пробва и каже - несе занимавайте с глупости - ок!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта