1,8 моноинжекция...Турбо

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Съб 07 май 2011 16:34


5-та серия 1988-1995г. и 3-та серия 1991-1998г. - независимо кой 4-цилиндров мотор, все са им големи дефузорите.




Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Съб 07 май 2011 17:10


Vento написа:5-та серия 1988-1995г. и 3-та серия 1991-1998г. - независимо кой 4-цилиндров мотор, все са им големи дефузорите.


аа добре :wink:

Ако не се лъжа ти май продаваше чипче за РП...има ли го още,щото имам идея то да ми помогне за горивцето :talk:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Съб 07 май 2011 17:35


Продавам, ама не мисля, че ще ти свърши работа - то е за атмосферки.
На турбото иска много повече гориво - трябва ти къстъм чип - качвате я на дино (или в движение с широколентова), мерите ламбда, докарвате я на прилични стойности, след което настройвате и аванс. Но за да стане добре авансът - иска комп от Motronic, а ти вероятно си с Jetronic.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Съб 07 май 2011 19:11


Vento написа:Продавам, ама не мисля, че ще ти свърши работа - то е за атмосферки.
На турбото иска много повече гориво - трябва ти къстъм чип - качвате я на дино (или в движение с широколентова), мерите ламбда, докарвате я на прилични стойности, след което настройвате и аванс. Но за да стане добре авансът - иска комп от Motronic, а ти вероятно си с Jetronic.


Мисля,че в понеделник ще съм готов и ще проверя що сме сделали :Mr Green Fun ,и ако случайно мотора не детонира фатално на 0.3бара,ще те търся за чипа :да: Пак повтарям,че ще използвам заводската електроника на мотора,с изключение на евентуално тази допълнителна интегралка,която със сигурност ще има положителен ефект,та дори и минимален...и ще свалям аванса докато ми хареса...не претендирам,че правя професионално турбиниране,даже е доста аматьорско,но това е моя начин за забавление mhihi Досега доста се наслушах на твърдения,че моното не може да се засили...е опровергах мненията поне на хората от моето обкръжение,а сега ще разбера дали тази турбомистерия е чак толкова голяма мистерия,все пак не съветвам хората да правят като мен,има доста добре изявени тунери във форума,от които да взимат пример :да:


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vidol Nikolov » Съб 07 май 2011 22:15


Като знам как си палеше гумите без турбо,направо нямам тьрпение да видя какво ще е сега с него scare


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Нед 08 май 2011 14:10


Няма гаранция, че ще върви повече. При тунингът положителните промени не са гарантирани! :012: Може да има и негативен ефект.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Нед 08 май 2011 20:37


Днес брах много ядове с картера...бях подготвил такъв от 1.6тд,заради фабричния отвор за изходната магистрала,което щеше да ми спести правенето на такъв на моя си картер...да ама не...лапата на пустия тампон на мотора пречеше да се монтира самата магистрала,явно при дизела самата лапа има друга форма :roll: ...и така...леш на фабричния отвор и заварка на тръбата директно на картера,скъсяване на рамото в началото при турбото за да се нагоди подходяща дължина,като запазихме меката връзка.
Остана да се монтира моноинжекцията,турбопътища,буустметъра и пискалчето :D .Малко се притеснявам,че тръбата на въздушния филтър ще дойде по-дълга,та незнам дали това ще окаже някакъв отрицателен ефект,и друго...за да избегна монтиране на щуцер на смукателя за бофа,мисля да взема вакуум от маркуча на сервото,там си има заводско два щуцера,та питането ми е дали ще е наред управлението на клапана от там :talk: ?

Венто,я ми разясни за този къстъм чип,който споменаваш,да не би да може нещо да му се настройват параметри,като се закачи на тази широколентова сонда или? :roll:

Последна промяна от emiltd на Нед 08 май 2011 22:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот vr_mk2 » Нед 08 май 2011 21:32


emiltd написа:за да избегна монтиране на щуцер за бофа,мисля да взема вакуум от маркуча на сервото,там си има заводско два щуцера,та питането ми е дали ще е наред управлението на клапана от там :talk: ?


:да:


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Нед 08 май 2011 22:33


vr_mk2 написа:
emiltd написа:за да избегна монтиране на щуцер за бофа,мисля да взема вакуум от маркуча на сервото,там си има заводско два щуцера,та питането ми е дали ще е наред управлението на клапана от там :talk: ?


:да:


Мерси,колега,почти бях сигурен,но по-добре си е човек да пита първо :да:


Потребителски аватар
indjov_GTI
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
Автомобил: E30
Двигател: M20B20 1990g
Местоположение: Rakovski

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот indjov_GTI » Нед 08 май 2011 23:01


колега измисли как ще филтрираш въздуха който смуче турбото ,че аз още несъм :( ...когато е на 2-ра и на 4-та пречи малко лостовата система


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Пон 09 май 2011 0:19


indjov_GTI написа:колега измисли как ще филтрираш въздуха който смуче турбото ,че аз още несъм :( ...когато е на 2-ра и на 4-та пречи малко лостовата система


мда...забелязах днес,че при лостчетата е много куца работата,но имам една идея на ум,утре мисля да я осъществя и ако стане кадърно,ще постна снимки тук,за да ти е полезно и на теб,ама няма как,бая игра ще е :bishop


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Пон 09 май 2011 8:14


Най-добре е една кола след тунинг да се настройва на дино. Не съм го измислил аз, просто съм се уверил за себе си. Вярно, не е евтино, но е най-ефективно и правилно, вади се оптимум от двигателя, като същевременно се запазва (от детонации и неправилни настройки).
Та идеята ми е - като си сглобиш всичко механичко и моторът вече работи, добре е (силно препоръчително) да якачиш на някое дино - да ти настроят правилно горивната смес, аванс и аз си настройвам фазите на разпределителния вал, което на турбо-коли не мисля, че е от значение. Там ще ти замерят и изгорелите газове с широколентова и ще ти докарат желаната ламбда, за да върви оптимално и да няма детонации. Само не знам с тоя комп как ще правиш аванс, но ти явно си знаеш.
Затова и съм малко скептичен към тунингите, които правите на TD, щото само с повече нафта и надув не е най-правилният начин да се повишава мощността. И ефектът не е точно такъв, какъвто си мислите.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vizor » Пон 09 май 2011 9:38


Vento написа:Та идеята ми е - като си сглобиш всичко механичко и моторът вече работи, добре е (силно препоръчително) да якачиш на някое дино - да ти настроят правилно горивната смес, аванс и аз си настройвам фазите на разпределителния вал, което на турбо-коли не мисля, че е от значение. Там ще ти замерят и изгорелите газове с широколентова и ще ти докарат желаната ламбда, за да върви оптимално и да няма детонации. Само не знам с тоя комп как ще правиш аванс, но ти явно си знаеш.



За фазите на газоразпределение си много в грешка. Нямаш си на представа каква е разликата. Аз мога да ти го покажа нагледно с бившата си кола със стария и новия вал. Със стария колата на 3500 оборота задържаше качената мощност до края на графиката. С другия вал и малко наместване на фазите, колата качваше мощност до прекъсвач и разликата между единия и другия вал бяха НАД 30 коня на колелата при 1,3 двигател. Дори зависи с какъв вал при коя турбина ще го използваш.

По-скоро проблема би му бил горивото. До колкото прочетох момчето има идея как да управлява аванса с някаква негова маймунка. Особено ако успее да го връща постепенно спрямо налягането, но мисля, че за всичко има решение на проблема и ще се оправи безгрижно момчето!


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Пон 09 май 2011 11:13


Може, аз не го твърдя, просто предположих, че при надув не играе такава голяма роля местенето на фазите, колкото при атмосферки. Но щом е така, още повече има нужда от дино-настройки.
Колкото до аванса, не вярвам да успее да го настрои както трябва, особено ако разчита на вакуум, но ще видим.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Пон 09 май 2011 13:35


Доколкото знам при РП мотора,компютъра не управлява аванс,както е при АБС мотора например,но когато преди време настройвахме предварението със стробоскоп,аз питах майсторчето дето се занимава с диагностика,който ми прави и аванса,и той ми каза,че и при мен компа има роля за аванса :shock ,даже ми демонстрира,като откачи вакуума на делкото...интересното беше,че и тогава статичния аванс остана същия и при повишаване на оборотите постепенно си нарастваше :roll: ,което ме учуди.Не съм много запознат с електрониката на моторите,затова е хубаво,някой който знае да ми изясни :beer

Vento,еми то мощността не е ли повече въздух и повече гориво,специално за печките,за които говориш,единствената електроника им е подгрева на свещите и клапана на помпата,другото е нафтова чешма под налягане+принудително пълнене,което значително опростява нещата за разлика от ТДИ моторите например,при които впръскването вече не е предкамерно и е електронно обусловено...аз затова там и не пипам...Все пак при една кола се получава по-добър ефект,при друга по-слабичко и така,няма гаранция...на daywalker голфето е под 10сек. до 100км/ч,което е доста по-добре от заводски АФН например,а сега кажи,че нема успех :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта