1,8 моноинжекция...Турбо
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
5-та серия 1988-1995г. и 3-та серия 1991-1998г. - независимо кой 4-цилиндров мотор, все са им големи дефузорите.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Vento написа:5-та серия 1988-1995г. и 3-та серия 1991-1998г. - независимо кой 4-цилиндров мотор, все са им големи дефузорите.
аа добре

Ако не се лъжа ти май продаваше чипче за РП...има ли го още,щото имам идея то да ми помогне за горивцето

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Продавам, ама не мисля, че ще ти свърши работа - то е за атмосферки.
На турбото иска много повече гориво - трябва ти къстъм чип - качвате я на дино (или в движение с широколентова), мерите ламбда, докарвате я на прилични стойности, след което настройвате и аванс. Но за да стане добре авансът - иска комп от Motronic, а ти вероятно си с Jetronic.
На турбото иска много повече гориво - трябва ти къстъм чип - качвате я на дино (или в движение с широколентова), мерите ламбда, докарвате я на прилични стойности, след което настройвате и аванс. Но за да стане добре авансът - иска комп от Motronic, а ти вероятно си с Jetronic.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Vento написа:Продавам, ама не мисля, че ще ти свърши работа - то е за атмосферки.
На турбото иска много повече гориво - трябва ти къстъм чип - качвате я на дино (или в движение с широколентова), мерите ламбда, докарвате я на прилични стойности, след което настройвате и аванс. Но за да стане добре авансът - иска комп от Motronic, а ти вероятно си с Jetronic.
Мисля,че в понеделник ще съм готов и ще проверя що сме сделали




- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Като знам как си палеше гумите без турбо,направо нямам тьрпение да видя какво ще е сега с него 

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Няма гаранция, че ще върви повече. При тунингът положителните промени не са гарантирани!
Може да има и негативен ефект.

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Днес брах много ядове с картера...бях подготвил такъв от 1.6тд,заради фабричния отвор за изходната магистрала,което щеше да ми спести правенето на такъв на моя си картер...да ама не...лапата на пустия тампон на мотора пречеше да се монтира самата магистрала,явно при дизела самата лапа има друга форма
...и така...леш на фабричния отвор и заварка на тръбата директно на картера,скъсяване на рамото в началото при турбото за да се нагоди подходяща дължина,като запазихме меката връзка.
Остана да се монтира моноинжекцията,турбопътища,буустметъра и пискалчето
.Малко се притеснявам,че тръбата на въздушния филтър ще дойде по-дълга,та незнам дали това ще окаже някакъв отрицателен ефект,и друго...за да избегна монтиране на щуцер на смукателя за бофа,мисля да взема вакуум от маркуча на сервото,там си има заводско два щуцера,та питането ми е дали ще е наред управлението на клапана от там
?
Венто,я ми разясни за този къстъм чип,който споменаваш,да не би да може нещо да му се настройват параметри,като се закачи на тази широколентова сонда или?

Остана да се монтира моноинжекцията,турбопътища,буустметъра и пискалчето


Венто,я ми разясни за този къстъм чип,който споменаваш,да не би да може нещо да му се настройват параметри,като се закачи на тази широколентова сонда или?

Последна промяна от emiltd на Нед 08 май 2011 22:35, променено общо 1 път.
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
emiltd написа:за да избегна монтиране на щуцер за бофа,мисля да взема вакуум от маркуча на сервото,там си има заводско два щуцера,та питането ми е дали ще е наред управлението на клапана от там?

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
vr_mk2 написа:emiltd написа:за да избегна монтиране на щуцер за бофа,мисля да взема вакуум от маркуча на сервото,там си има заводско два щуцера,та питането ми е дали ще е наред управлението на клапана от там?
Мерси,колега,почти бях сигурен,но по-добре си е човек да пита първо

- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
колега измисли как ще филтрираш въздуха който смуче турбото ,че аз още несъм
...когато е на 2-ра и на 4-та пречи малко лостовата система

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
indjov_GTI написа:колега измисли как ще филтрираш въздуха който смуче турбото ,че аз още несъм...когато е на 2-ра и на 4-та пречи малко лостовата система
мда...забелязах днес,че при лостчетата е много куца работата,но имам една идея на ум,утре мисля да я осъществя и ако стане кадърно,ще постна снимки тук,за да ти е полезно и на теб,ама няма как,бая игра ще е

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Най-добре е една кола след тунинг да се настройва на дино. Не съм го измислил аз, просто съм се уверил за себе си. Вярно, не е евтино, но е най-ефективно и правилно, вади се оптимум от двигателя, като същевременно се запазва (от детонации и неправилни настройки).
Та идеята ми е - като си сглобиш всичко механичко и моторът вече работи, добре е (силно препоръчително) да якачиш на някое дино - да ти настроят правилно горивната смес, аванс и аз си настройвам фазите на разпределителния вал, което на турбо-коли не мисля, че е от значение. Там ще ти замерят и изгорелите газове с широколентова и ще ти докарат желаната ламбда, за да върви оптимално и да няма детонации. Само не знам с тоя комп как ще правиш аванс, но ти явно си знаеш.
Затова и съм малко скептичен към тунингите, които правите на TD, щото само с повече нафта и надув не е най-правилният начин да се повишава мощността. И ефектът не е точно такъв, какъвто си мислите.
Та идеята ми е - като си сглобиш всичко механичко и моторът вече работи, добре е (силно препоръчително) да якачиш на някое дино - да ти настроят правилно горивната смес, аванс и аз си настройвам фазите на разпределителния вал, което на турбо-коли не мисля, че е от значение. Там ще ти замерят и изгорелите газове с широколентова и ще ти докарат желаната ламбда, за да върви оптимално и да няма детонации. Само не знам с тоя комп как ще правиш аванс, но ти явно си знаеш.
Затова и съм малко скептичен към тунингите, които правите на TD, щото само с повече нафта и надув не е най-правилният начин да се повишава мощността. И ефектът не е точно такъв, какъвто си мислите.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Vento написа:Та идеята ми е - като си сглобиш всичко механичко и моторът вече работи, добре е (силно препоръчително) да якачиш на някое дино - да ти настроят правилно горивната смес, аванс и аз си настройвам фазите на разпределителния вал, което на турбо-коли не мисля, че е от значение. Там ще ти замерят и изгорелите газове с широколентова и ще ти докарат желаната ламбда, за да върви оптимално и да няма детонации. Само не знам с тоя комп как ще правиш аванс, но ти явно си знаеш.
За фазите на газоразпределение си много в грешка. Нямаш си на представа каква е разликата. Аз мога да ти го покажа нагледно с бившата си кола със стария и новия вал. Със стария колата на 3500 оборота задържаше качената мощност до края на графиката. С другия вал и малко наместване на фазите, колата качваше мощност до прекъсвач и разликата между единия и другия вал бяха НАД 30 коня на колелата при 1,3 двигател. Дори зависи с какъв вал при коя турбина ще го използваш.
По-скоро проблема би му бил горивото. До колкото прочетох момчето има идея как да управлява аванса с някаква негова маймунка. Особено ако успее да го връща постепенно спрямо налягането, но мисля, че за всичко има решение на проблема и ще се оправи безгрижно момчето!
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Може, аз не го твърдя, просто предположих, че при надув не играе такава голяма роля местенето на фазите, колкото при атмосферки. Но щом е така, още повече има нужда от дино-настройки.
Колкото до аванса, не вярвам да успее да го настрои както трябва, особено ако разчита на вакуум, но ще видим.
Колкото до аванса, не вярвам да успее да го настрои както трябва, особено ако разчита на вакуум, но ще видим.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Доколкото знам при РП мотора,компютъра не управлява аванс,както е при АБС мотора например,но когато преди време настройвахме предварението със стробоскоп,аз питах майсторчето дето се занимава с диагностика,който ми прави и аванса,и той ми каза,че и при мен компа има роля за аванса
,даже ми демонстрира,като откачи вакуума на делкото...интересното беше,че и тогава статичния аванс остана същия и при повишаване на оборотите постепенно си нарастваше
,което ме учуди.Не съм много запознат с електрониката на моторите,затова е хубаво,някой който знае да ми изясни 
Vento,еми то мощността не е ли повече въздух и повече гориво,специално за печките,за които говориш,единствената електроника им е подгрева на свещите и клапана на помпата,другото е нафтова чешма под налягане+принудително пълнене,което значително опростява нещата за разлика от ТДИ моторите например,при които впръскването вече не е предкамерно и е електронно обусловено...аз затова там и не пипам...Все пак при една кола се получава по-добър ефект,при друга по-слабичко и така,няма гаранция...на daywalker голфето е под 10сек. до 100км/ч,което е доста по-добре от заводски АФН например,а сега кажи,че нема успех



Vento,еми то мощността не е ли повече въздух и повече гориво,специално за печките,за които говориш,единствената електроника им е подгрева на свещите и клапана на помпата,другото е нафтова чешма под налягане+принудително пълнене,което значително опростява нещата за разлика от ТДИ моторите например,при които впръскването вече не е предкамерно и е електронно обусловено...аз затова там и не пипам...Все пак при една кола се получава по-добър ефект,при друга по-слабичко и така,няма гаранция...на daywalker голфето е под 10сек. до 100км/ч,което е доста по-добре от заводски АФН например,а сега кажи,че нема успех

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта