Платката е от Наско от Самоков. Снимка - ето една, ама с тоя фотоапарат - толкова. Ако трябва по-добра - ще се помъча да намеря нещо по-читаво. Т'ва с лекопласта е компаратора дето направих да заместя оптрона.
Кондензатор от пина дето чете оборотите към маса (ама голям, 10 нанофарада, че това имаше налично) закрепи положението доста стабилно. Почна да прави проблема забележително по-рядко от колкото без него. Сега ще издиря кой са пиновете на процесора за земя и захранване и ще ги мина с поялника. После ще сложа кондензатори на тези за захранването дето са (то си има от долу на самия процесор, ама ще ги дублирам максимално близо до процесора).
Рефлаш на процесора има ли шанс да помогне с нещо?
Лог - прикаченият zip. Като разгледаш оборотите се вижда на места как са подскочили много рязко за по един ред от лога. TPS-а си седи перфектен в тия редове. Единственото което виждам като проблем е как са подскочили оборотите и от там са мръднали някой работи заради тях.
MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
- Прикачени файлове
-
- log.zip
- (72.68 KиБ) Свален 85 пъти
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Щом кондензатора оправя нещата, почти съм сигурен, че проблемът е на входа. Сам каза, че осцилоскопа е шано, може да не да не го хваща.
Прегледай масата на датчика на Хол, както и самия датчик, ако имаш възможност смени делкото.
Прегледай реле-регулатора на алтернатора. Виж как е зареждането като напрежение.
Тестовете на платката на колата ли ги правиш или на стимулатор?
Прегледай масата на датчика на Хол, както и самия датчик, ако имаш възможност смени делкото.
Прегледай реле-регулатора на алтернатора. Виж как е зареждането като напрежение.
Тестовете на платката на колата ли ги правиш или на стимулатор?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Тестовете са на колата. Иначе щеше да е безсмислено да се мъча да свалям графики на сигнала.
Алтернатора е сменен след като почна да прави проблемите. Старият имаше изгорели 2 диода в диодният блок. Новият уж го преглеждаха алтернаторджии и казаха, че е перфектен. Акумулатора и той е сменен. И двете неща не дадоха никаква разлика. И със старият, и със новият алтернатор зареждането си беше нормално 14.2-14.4 и на празен ход, и на високи обороти. Обаче и аз заподозрях проблема в началото в него и тръгнах от там.
Хол сензора е сменен (заедно с цялото делко) - никакъв ефект. След като почна да прави проблема пуснах маса и 12V за хол сензора директно от мегата. Пак нямаше промяна.
Ако е от входа - тоя кондензатор в момента е много малък филтър. Ще взема да го преместя на входа на компаратора и преди него ще сложа 100 ома резистор. Ще почнат малко да ми изостават авансите, ама ще я светна и ще корегирам. Т'ва ще е следващото дето ще пробвам. Само преди това да подкарам мегата, че нещо й се случи вчера. След като внимателно презапоих няколко от краката на процесора я сложих обратно на носещата платка. Ама се усетих след теста на колата...
Алтернатора е сменен след като почна да прави проблемите. Старият имаше изгорели 2 диода в диодният блок. Новият уж го преглеждаха алтернаторджии и казаха, че е перфектен. Акумулатора и той е сменен. И двете неща не дадоха никаква разлика. И със старият, и със новият алтернатор зареждането си беше нормално 14.2-14.4 и на празен ход, и на високи обороти. Обаче и аз заподозрях проблема в началото в него и тръгнах от там.
Хол сензора е сменен (заедно с цялото делко) - никакъв ефект. След като почна да прави проблема пуснах маса и 12V за хол сензора директно от мегата. Пак нямаше промяна.
Ако е от входа - тоя кондензатор в момента е много малък филтър. Ще взема да го преместя на входа на компаратора и преди него ще сложа 100 ома резистор. Ще почнат малко да ми изостават авансите, ама ще я светна и ще корегирам. Т'ва ще е следващото дето ще пробвам. Само преди това да подкарам мегата, че нещо й се случи вчера. След като внимателно презапоих няколко от краката на процесора я сложих обратно на носещата платка. Ама се усетих след теста на колата...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Ами не е от смущения на входа. Преместих филтъра преди компаратора и му добавих джъмпер с който да разкачам кондензатора. Няма абсолютно никаква разлика при слагане и махане на джъмпера. Или поне аз не усещам такава. Положението обаче е забележимо по-зле спрямо когато кондензатора беше на самият процесор.
Преди изхода на компаратора отиваше директно на процесора. Схемата няма резистор между изхода на компаратора и пина на процесора. А кондензатора се падаше точно на изхода на компаратора и на входа на процесора. Т.е. филтрацията на смущения идващи от хол сензора е била по-слаба.
Сега е така:
Освен да продължавам да търся топлата вода :) .
Преди изхода на компаратора отиваше директно на процесора. Схемата няма резистор между изхода на компаратора и пина на процесора. А кондензатора се падаше точно на изхода на компаратора и на входа на процесора. Т.е. филтрацията на смущения идващи от хол сензора е била по-слаба.
Сега е така:
Освен да продължавам да търся топлата вода :) .
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Процесора беше свален, огледах под него - всичко изглеждаше нормално. После пак качиха процесора на платката. Разлика няма от преди това ...
Довечера слагам по един кондензатор на всеки входящ крак към процесора спрямо земя. Показа, че на единия крак има положителен ефект (на тоя дето чете сигнала за оборотите). И после вземам Link G4 Atom и си решавам проблемите окончателно.
Довечера слагам по един кондензатор на всеки входящ крак към процесора спрямо земя. Показа, че на единия крак има положителен ефект (на тоя дето чете сигнала за оборотите). И после вземам Link G4 Atom и си решавам проблемите окончателно.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Проблема май е изчистен (или поне замазан). 10nF на всеки вход към процесора (общо 7 намерих) + 3 кондензатора на трите захранвания дето стигат до процесора. И оборотите не прескачат.
След консултация с Иво (sporttech-а цитиран по-горе в темата) обаче разбрах, че осцилоскопа ми не е достатъчно бърз за да хване импулси идващи от високото на бобината. И отново се върнаха подозренията, че проблема е там. Още повече, че едно приятелче с Golf 4 1.8 съвсем случайно (без да споменавам нищо за моя проблеми) сподели, че имал същият проблем и се оказала спукана бобина. При него обаче имало видими искри и предишният собственик на колата бил сменил 4ри хол сензора, защото по VAG-COM логовете се виждал симптом като моя.
Та реших да сменя бобината. И да се насоча към нещо по-масово и лесно достъпно. По достъпно, защото тая Витара с точно тоя мотор има 3 варианта за бобини и е трудно да откриеш правилната 2ра ръка. Та взех бобина от Golf 3. И тука идва проблем - моята се управлява с 5V импулси (май), а голфовата - по маса. На моята Spark Output-a e Going High (Inverted) и има 5V импулси по няколко ms на spark output-а. За Голф-овата май трябва да е Going Low (Normal). Обаче и по двата начина не работи. Може ли тоя pull up на spark output-а да бърка работата? И ако не - кое друго да пипна, че да тръгне с другата бобина? В момента cranking dwell-а е на 6ms, а maximum dwell-а е на 3ms. Та не мисля, че там е проблема.
След консултация с Иво (sporttech-а цитиран по-горе в темата) обаче разбрах, че осцилоскопа ми не е достатъчно бърз за да хване импулси идващи от високото на бобината. И отново се върнаха подозренията, че проблема е там. Още повече, че едно приятелче с Golf 4 1.8 съвсем случайно (без да споменавам нищо за моя проблеми) сподели, че имал същият проблем и се оказала спукана бобина. При него обаче имало видими искри и предишният собственик на колата бил сменил 4ри хол сензора, защото по VAG-COM логовете се виждал симптом като моя.
Та реших да сменя бобината. И да се насоча към нещо по-масово и лесно достъпно. По достъпно, защото тая Витара с точно тоя мотор има 3 варианта за бобини и е трудно да откриеш правилната 2ра ръка. Та взех бобина от Golf 3. И тука идва проблем - моята се управлява с 5V импулси (май), а голфовата - по маса. На моята Spark Output-a e Going High (Inverted) и има 5V импулси по няколко ms на spark output-а. За Голф-овата май трябва да е Going Low (Normal). Обаче и по двата начина не работи. Може ли тоя pull up на spark output-а да бърка работата? И ако не - кое друго да пипна, че да тръгне с другата бобина? В момента cranking dwell-а е на 6ms, а maximum dwell-а е на 3ms. Та не мисля, че там е проблема.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
С комутатора как стоят нещата? Къде ти е и на бобината има ли си вграден или е само бобина? Как ти е конфигурацията. Аз имах такъв проблем. Вързах си външния комутатор барабар с крайния транзистор на мегата и се чудех що не пали както и да въртя spark out-а
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Ами и старото, и новото са с комутатор. Само дето на старото е модул с 3 части - коммутатор, бобина и кондензатор и всяко е с отделни букси, а на новото (голфовото) е само с една букса.
И съм вързал в цялата топка с кабелите двете неща. Т.е. от общата инсталация имам или трите букси (бобина, комутатор, кондензатор), или буксата дето да вържа голфовият модул. Ама като вържа голфовият и развържа старият не бачка. А провери, че работи като го сложих на един Golf III с 2E двигател и всичко си работеше.
И съм вързал в цялата топка с кабелите двете неща. Т.е. от общата инсталация имам или трите букси (бобина, комутатор, кондензатор), или буксата дето да вържа голфовият модул. Ама като вържа голфовият и развържа старият не бачка. А провери, че работи като го сложих на един Golf III с 2E двигател и всичко си работеше.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
А защо не опиташ да пуснеш една искра ръчно без мегата?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Като дам на маса средният пин ли? Ще пробвам :) .
Ей сега слизам да се занимавам пак.
Ей сега слизам да се занимавам пак.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Тъй, мегата имала два режима на управление на бобината. Switching ground и 5V to fire (не съм сигурен за името на 2ят). За да се мине от единият на другия се маха един резистор и се слага друг.
И след тая работа - запалих с голфовата бобина. Малко ми се загуби сигнала към оборотомера, ама ще го оправям нататък :) . Витарата имала някаква странна схема там на връзване и не съм я разглеждал още.
И след тая работа - запалих с голфовата бобина. Малко ми се загуби сигнала към оборотомера, ама ще го оправям нататък :) . Витарата имала някаква странна схема там на връзване и не съм я разглеждал още.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Важното е, че си го подкарал :) Кажи сега как е с новата бобина?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
След като сложих кондензатори на входовете на процесора и проблема беше замазан не мога да преценя дали още се случва, но като задържа на 2000 оборота на място усещам как от време на време прекъсва. Ама не знам дали преди това го е имало, защото в движение не се усеща. Ще сложа свещи с 0.7мм разстояние между електродите и ще видя дали ще има подобрение (че карам само на газ, пък тя нали се пали по-трудно). Brisk имат един модел дето е точно за тия цели и е с gap 0.7мм. Пък после може да "тунинговам" иридиевите на толкова и да видя ще има ли разлика.
А, и не съм сигурен дали авансите не са ми мръднали. Ако двете бобини дават някакво различно забаяне на искрата може да се наложи корекция на динамичният аванс. Ама ще разбера като я "светна" довечера.
А, и не съм сигурен дали авансите не са ми мръднали. Ако двете бобини дават някакво различно забаяне на искрата може да се наложи корекция на динамичният аванс. Ама ще разбера като я "светна" довечера.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Aз сега друг проблем имам и си мисля че е от "малко аванс". Колата е насртоена на 0,9 и на 5-та предавка при фул бууст смесите са 10,5/1 малко богата ама за сигурност. Но слад няколко старта турбото е адски червено. Някакви идеи? КАто вървеж е добре.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: MegaSquirt - Откъде, какво и всичко за нея ...
Настройвал ли си авансите на дино? Динамичният аванс мерил ли си? Не съм сигурен за термина, ама фиксираш авансите на примерно 10 градуса през мегата и закачаш стробоскопа. И гледаш дали на 5000 оборота пак са 10 градуса или изостават.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта