Идеи и инфо за силов тутинг на Голф 3

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
t0shk0
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 27 авг 2014 2:29
Автомобил: Golf mk5 TSI
Двигател: BLG

Идеи и инфо за силов тутинг на Голф 3

Мнениеот t0shk0 » Пон 04 яну 2016 1:10


Здравейте колеги, наскоро се сдобих с един ABF-мотор с оборудване, но без скорости.
Интересува ме следното: Как да увелича максимално въртящия момент на двигателя в ниските и средните обороти. Говорим за диапазона между 1500 и 3500 оборота.

Изчетох доста теми във форума за GTI-моторите, но навсякъде се описва как да се постигне максимална тяга при високите обороти, а мен ме интересува точно обратното.

В момента съм се насочил към:
колектор 4-2-1 и цяла алуминиева генерация само с крайно гърне.
портване на главата и всмукателния колектор. Тук как стои въпросът с гарнитурите. Трябва ли да се правят специални гарнитури след портването
мисля и дросела да изпиля малко
искам също така да го сгъстя от 10,5 на 11,0. Как да сметна с колко десети от мм да изпиля главата
накрая ще направим и един чип

Мога да сменя и валовете, но от това което прочетох си мисля, че единственото, което ще постигна е по-голям разход и по-бързо развъртане във високите обороти

И накрая, каква скоростна кутия да сложа. В момента с АБУ на 3000 оборота съм на 112км горе долу. Перфектния вариант за мен би бил на 3к оборота да съм на около 130. Не съм много запознат дали това може да се постигне с някоя кутия, пасваща на ABF. Не мога да намеря темата, но преди някъде тук четох, че на кутия 2У се слага пета предавка от дизел и пасвала на ABF-а. Така хем имаш много динамика при ниските предавки, хем и 5та скорост на ниски обороти за магистралата.

Колата няма да се използва за състезания, само, за да сме наясно. Целта е максимално пъргава ежедневка, която не ми изяжда главата всеки път като се кача на магистрала.

Ако изпускам нещо, което може да е в + за въртящия момент можете да споделите.

Последна промяна от t0shk0 на Сря 06 яну 2016 20:33, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот pe6kata » Пон 04 яну 2016 9:57


портването ще даде обратен ефект, ако търсиш силни ниски.

сгъстяването - ок. Свали 0,7-0,8мм, ако главата не е пипана. Сгъстяване може да имаш и с по-тънка гарнитура. Ако има възможност - ползвай кр-ска глава с абф-ски валове.
Много силни ниски и средни, но за сметка на високите ще ти даде глава с валовете от 9а мотор.

атмосферен мотор с права тръба и едно крайно гърне, и тази кола да се движи по пътищата - не ми харесват тия неща.
намери си хубава спортна генерация. Ако имаш лев за хубав спортен колектор 4-2-1, още по-добре, но и оригиналният не е лош за целите ти.


t0shk0
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 27 авг 2014 2:29
Автомобил: Golf mk5 TSI
Двигател: BLG

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот t0shk0 » Пон 04 яну 2016 12:24


Намирането на глава от 9а ще е малко трудно, поне за сега. Ако обаче все пак намеря и не е пилена с колко да я взема. И нея ли с 0,7-0,8?

А колекторите от абф пасват ли на 9а главата?

За генерацията: харесал съм си един ремус и първо ще пробвам само с него, но ако е много шумно ще сложа и средно.

Пиленето на дросела да го правя ли или и това ще има обратен ефект като портването.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот leonardo_vd » Пон 04 яну 2016 15:31


Имам 9а глава :)


Потребителски аватар
vili_gti
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
Двигател: 1.8T
Местоположение: Sofia

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот vili_gti » Пон 04 яну 2016 19:36


Една малка турбинка от рода на К03 на 2 литра обем ще ти даде толкова въртящ момент в ниските и не само, колкото няма да постигнеш по никакъв начин в атмосверен вариянт


t0shk0
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 27 авг 2014 2:29
Автомобил: Golf mk5 TSI
Двигател: BLG

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот t0shk0 » Пон 04 яну 2016 20:04


Мислих го това с турбината, но ще ми дойдат малко в повече парите. 1000 за турбината, турбо пътища с кулер 4-500, колектори 4-500, електроника с настройването над 1200, blow-off и т.н. И това е оптимистичния вариант.

Дори да намеря рециклирано турбо, кулер и пътища втора ръка. Главно проблема ми е електрониката. Казаха ми, че до налягане 0,5 няма да има проблеми със смесите ама не ми се вярва.. Мислех да му бутна компютър от G60, защото на него мога да сложа широколентова сонда, но не съм сигурен дали ще се получат нещата.

Доколкото изчетох карантиите на абф издържат до 1бар без проблеми.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот pe6kata » Пон 04 яну 2016 21:38


vili_gti написа:Една малка турбинка от рода на К03 на 2 литра обем ще ти даде толкова въртящ момент в ниските и не само, колкото няма да постигнеш по никакъв начин в атмосверен вариянт

К03 за двулитров мотор!?
Това турбо дава толкова въздух, колкото абф-а си консумира атмосферно.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот rough » Вто 05 яну 2016 0:23


Най-ефективно можеш да изместиш мощноста към нските с презацепване на валовете(смукателен спрямо изпускателен).
Следващото най-ефективно е изпускателен колектор 4-2-1 със много дълги тръби като не прекаляваш с диаметъра на тръбите иначе пак отиваш нагоре.
Запазваш оригиналния смукателен колектор защото е с дълги тръби(късите изместват нагоре).


Дотук със преместването...всичко останало е за увеличаване (според мен) :Mr Green Fun

Последна промяна от rough на Вто 05 яну 2016 0:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот rough » Вто 05 яну 2016 0:30


t0shk0 написа:
Пиленето на дросела да го правя ли или и това ще има обратен ефект като портването.


Така само ще увеличиш незабележимо (но все пак ще увеличиш) мощноста във високите.
При ниските няма да се случи нищо освен да изчезне плавното подаване на газ.


t0shk0
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 27 авг 2014 2:29
Автомобил: Golf mk5 TSI
Двигател: BLG

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот t0shk0 » Вто 05 яну 2016 14:24


@rough може ли малко повече инфо за презацепването на валовете.

Колкото до изпускателния колектор, ще изчистя оригиналния и ще пробвам с него, а по-нататък ще направя друг с малко по-дълги тръби, пак 4-2-1. Казваш, че диаметъра не трябва да е голям на тръбите. На новия колектор да запазя ли заводските размери?

Турбото на този етап не е вариант..

И може ли малко разяснение по въпроса, защо главата от 9а дава повече въртящ момент в ниските и средните обороти. Четох, че на първите ABF-и са слагани глави от 9а и че има разлика в рамера на камерите.


Потребителски аватар
vili_gti
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
Двигател: 1.8T
Местоположение: Sofia

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот vili_gti » Вто 05 яну 2016 19:00


pe6kata написа:
vili_gti написа:Една малка турбинка от рода на К03 на 2 литра обем ще ти даде толкова въртящ момент в ниските и не само, колкото няма да постигнеш по никакъв начин в атмосверен вариянт

К03 за двулитров мотор!?
Това турбо дава толкова въздух, колкото абф-а си консумира атмосферно.

Първо написах нещо от рода на К03 (К03С, К04, ТД04-13Т и т.н)
С К03 спокойно може да се бутнат 180+ кончета особено на 2 литра, освен това турбинката ще тръгва възможно най-рано и колата (в диапазона 1300-4500 който в желан все пак от автора на темата) ще се държи супер не виждам как АБФ-а ще я усмуче в тоя диапазон говориме за нещо от порядъка на 0.8бар макс. Всичко друго от порядъка на въртене на валове, чипове, дълги-къси колектори и тем-подобни щуротий ще окажат минимално влияние. Относно цената на турбината 1000лв която беше написана в по-горен пост мисля че е меко казано несериозно, а и не видях никъде да пише нещо като ограничение на бюджета. За тези пари хората пазаруват 35-ци, а не К03-ки. Всеки разумен и занимаващ малко от малко с тунинг знае че К03-ките вървят около 200-250лв.


t0shk0
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 27 авг 2014 2:29
Автомобил: Golf mk5 TSI
Двигател: BLG

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот t0shk0 » Вто 05 яну 2016 19:49


Бюджетът ми е между 1500 до 2000 като самия проект ще се осъществява лятото. Поради тази причина изключвах турбото за мотора.
Идеята ми за момента е да придобия представа за това какво точно ще правя по двигателя и колата, за да не ми се наложи до купувам всичко в последния момент. Като дойде времето само да се сглобява и настройва.

Ако настина това за развъртането на турбината е вярно, започвам да се замислям, НО..
Това което съм написал за цената на турбото, според мен, не е никак несериозно. Познат с голф 4 1.8т си купи нова турбина и цената и беше 850 +/-, не помня вече точно колко беше. Дадох цената просто ето така ориентировъчно. Иначе да съгласен съм, че к03, втора ръка, може да се намери за 2-300лева.

Днес пак търсих каква елетроника мога да набутам в АБФ-а, но нищо което да се побира в бюджета, заедно с другите неща.
Приемам всякакви предложения относно електрониката. Както колегата каза 0.8бар би било достатъчно за моите цели, та ако не и по малко.

От DEK BG, не е реклама, продават мега и някакъв аванс контролер, който би ми послужил при турбо проект, но пак остава въпроса с обедняването на смесите при бууст.

Мислех да пробвам и с механичен компресор, защото там мога доста по-лесно да настроя системата. Един допълнителен аванс контролер и ремап на заводското ЕКУ мисля, че биха свършили работа. Все пак механичният компресор се върти от ремък и колкото и газ да давам на 3000оборота налягането все ще е едно и също. Поне аз така си го представям и обеснявам. Ако не е така можете да мепоправите.

Честно казано не ме интерусва дали колата ще забива муцуна след 4500 оборота, няма да ходя по състезания.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот pe6kata » Вто 05 яну 2016 19:58


Е тогава защо си взел бензинов мотор, при това 16в!?


t0shk0
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 27 авг 2014 2:29
Автомобил: Golf mk5 TSI
Двигател: BLG

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот t0shk0 » Вто 05 яну 2016 20:13


Защото ми изпадна много евтин, а е и много запазен. Нафтата е газта не са ми по вкуса.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF

Мнениеот rough » Вто 05 яну 2016 20:20


Ами за да презацепиш валовете ти трябват раздвижна ролка на ангренажа и раздвижна ролка на веригата.
Цената ще излезе около 200-250 лева и единственото което ще постигнеш е да изместиш мощноста и въртящия момент към по ниски до средни обороти.
Максималната мощност е 150кс. при 6000 а въртящия момент е максимален 180нм при 3500 оборота...при игра с валовете можеш да свалиш максимумите с около 500 оборота.
Разхода на гориво ще остане същия а максималната мощност ще падне със нещо минимално като съществува вероятност да цунеш клапаните със буталата ако не внимаваш .

Изпускателния колектор ако се направи грамотно може да повиши мощноста и въртящия момент във всички обороти на работа.
Добре направен в домашни условия би излязъл около 200-250лева.
И тук можеш да свалиш максимумите с още около 500 оборота надолу ако пуснеш дълги тръби на 4-2-1.

Аз лично не виждам смисъл в цялата тая работа но ако искаш да постигнеш това което каза ето го начина.



Ако искаш да си играеш с компресор имам цял кит за около 250-300кс. който няма да ползвам и съм склонен да дам на достъпна цена.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта