Здравейте колеги,
След четири дизелови проекта реших и аз да поема в правилната посока - бензин. Както казва един приятел нафтата е за печките, газта за котлоните, а бензина за колите!
Та за колата – Golf 5 GTI, DSG с F1 превключване от волана, 2005 година, 200 кс, 163 хкм. Закупена от Германия с проблем ниско налягане на маслото (вероятно маслената помпа…).
Вече набавих повечето части, необходими за трансформацията, а именно турбо К04 и дюзи от Golf VI R, бензинови помпи – за високо налягане и помпа за резервоара с по-голям дебит, едни H-Shaft биели за всеки случай (не знам дали няма да се продължи след това…), даунпайп на 70мм. Но най-напред ще свалим мотора за основно ревизиране, за да се видят пораженията и колко са големи… 
Колата ще се прави в сервиз FT Motorsport Пловдив. Разгледах във форума и открих, че няма много такива проекти ( в същност само един ) и поради липсата на опит ще бъда доволен на съвети от правилите, можещите и колеги, които са имали проблеми с налягане на маслото за обмяна на опит и търсене на решения. Критиките също ще бъдат обект на внимание, за да се направят правилните изводи.
Целта е 300 кс и 400 нм, V-max 260 km/h.
Поздрави
							Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
- bbboiko2004
 - Мнения: 4314
 - Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
 - Автомобил: VW Polo 2f
 - Двигател: 3f - 1993
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Добре дошъл колега, с радост ще чакам развитие на проекта. Щом го правят в FT нещата ще се получат. Тук има още 1-2 теми за тунинг на 2.0т
			
									
										
						- MITKOGOLF
 - Мнения: 462
 - Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:56
 - Автомобил: VW GOLF 3
 - Двигател: ABF-TURBO
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Успех с проекта колега.
			
									
										
						- nuri_3556
 - Мнения: 790
 - Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
 - Автомобил: Golf 3+golf 4
 - Двигател: AEK 1995+AGU 250+
 - Местоположение: Устина
 - Контакти:
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Жоро е стабилен,той ми е правил колата и съм доволен много.Може просто да се е задръстила цедката на помпата,но като се отвори ще се разбере.Следя с интерес
			
									
										
						- 
				neyjei
 - Мнения: 26
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2011 15:08
 - Автомобил: VW Golf V GTD
 - Двигател: BMN 2007
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Здравейте,
благодаря за пожеланията. Сега малко инфо. Двигателя е разглобен. Друга причина за ниското налягане на маслото освен задръстена цедка не беше открита. Маслената помпа е в отлично състояние, но цедката...в следствие можеби на маслата лонг лайф, с които е карана колата, дълго и продължително са се отделяли сажди, окиси и други наслагвания, които са довели до задръстването и. Поражения по коляновия вал и лагерите няма. Но с главата не е същия случай... Една от основните шийки на разпределителен вал е задрала... За щастие валът не е наранен и има само една стотна елипса, което е допустим толеранс. След дълго търсене на глава в обявите в цяла България се намериха само две, за които също няма гаранция за състоянието и след кратка консултация с Жоро, взехме решение главата да се ревизира основно и да се направи завляканата шийка. Така ще се знае, че всичко ще е наред и ще започнем със здрав мотор.
Поздрави
			
									
										
						благодаря за пожеланията. Сега малко инфо. Двигателя е разглобен. Друга причина за ниското налягане на маслото освен задръстена цедка не беше открита. Маслената помпа е в отлично състояние, но цедката...в следствие можеби на маслата лонг лайф, с които е карана колата, дълго и продължително са се отделяли сажди, окиси и други наслагвания, които са довели до задръстването и. Поражения по коляновия вал и лагерите няма. Но с главата не е същия случай... Една от основните шийки на разпределителен вал е задрала... За щастие валът не е наранен и има само една стотна елипса, което е допустим толеранс. След дълго търсене на глава в обявите в цяла България се намериха само две, за които също няма гаранция за състоянието и след кратка консултация с Жоро, взехме решение главата да се ревизира основно и да се направи завляканата шийка. Така ще се знае, че всичко ще е наред и ще започнем със здрав мотор.
Поздрави
- Vlad777
 - King of the Road

 - Мнения: 20367
 - Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
 - Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
 - Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Пише ли с какво масло е каран в книжката?
			
									
										
						- ogogin
 - Мнения: 397
 - Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 3:34
 - Автомобил: Vw Golf MKV
 - Двигател: BWA
 - Местоположение: София
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Страхотен автомобил,  при мен беше същата работа, цедката бетон, а помпата 6. Обаче аз сменях главата, че беше много зле. Успех, ще следя с интерес.
			
									
										
						- MK4
 - Мнения: 1957
 - Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
 - Автомобил: Seat Leon
 - Двигател: ARY 2003
 - Местоположение: София
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Хубав проект.
Аз карам с К04-064 на 1.8Т, турбината е перфектна за ежедневна кола.
Спокойно трябва да направиш 320 к.с. с 450НМ ако си с хубава генерация, голям кулер и съответното нужно гориво.
			
									
										
						Аз карам с К04-064 на 1.8Т, турбината е перфектна за ежедневна кола.
Спокойно трябва да направиш 320 к.с. с 450НМ ако си с хубава генерация, голям кулер и съответното нужно гориво.
- 
				neyjei
 - Мнения: 26
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2011 15:08
 - Автомобил: VW Golf V GTD
 - Двигател: BMN 2007
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Здравейте колеги,
в сервизната книжка е отразено, че колата е карана с лонг лайф масло и е сменяно на всеки 20 000 км, като за последните две смени има и фактури, на които пише, че маслото е 5W50. Последния интервал от смяна до повредата е и най-дълъг - 22 000 км. Според това, което пише в книжката маслото трябва да е със спецификация VW 503.00, а дали 5W50 покрива тази спецификация не знам...
Относно кулера и генерацията. Кулера е гоям и за сега не е необходимо да го сменям, а генерацията ще е на ф70 до някъде и от там стандартния заглушител за да не е шумна колата и за повече комфорт при спокойно каране. Предвидил съм и ауспухова клапа, която ще се командва чрез налягането на въздуха от турбото и когато налягането стане примерно 0,5 бара (въпрос на настройка) ще се отваря и газовете ще излизат безпрепятствено навън, т.е. като давам газ ще има и звук. Но генерацията ще се прави, когато тръгне колата.
Следващата седмица се очаква да пристигне главата и да започне сглобяването на мотора.
Колега МК4, на 320 коня ще съм предоволен, а за въртящия момент трябва да се внимава, макар да съм чел, че стандартнате DSG съединители издържат 500 нютонметра.
Това е за сега.
Поздрави
			
									
										
						в сервизната книжка е отразено, че колата е карана с лонг лайф масло и е сменяно на всеки 20 000 км, като за последните две смени има и фактури, на които пише, че маслото е 5W50. Последния интервал от смяна до повредата е и най-дълъг - 22 000 км. Според това, което пише в книжката маслото трябва да е със спецификация VW 503.00, а дали 5W50 покрива тази спецификация не знам...
Относно кулера и генерацията. Кулера е гоям и за сега не е необходимо да го сменям, а генерацията ще е на ф70 до някъде и от там стандартния заглушител за да не е шумна колата и за повече комфорт при спокойно каране. Предвидил съм и ауспухова клапа, която ще се командва чрез налягането на въздуха от турбото и когато налягането стане примерно 0,5 бара (въпрос на настройка) ще се отваря и газовете ще излизат безпрепятствено навън, т.е. като давам газ ще има и звук. Но генерацията ще се прави, когато тръгне колата.
Следващата седмица се очаква да пристигне главата и да започне сглобяването на мотора.
Колега МК4, на 320 коня ще съм предоволен, а за въртящия момент трябва да се внимава, макар да съм чел, че стандартнате DSG съединители издържат 500 нютонметра.
Това е за сега.
Поздрави
- KKamenov
 - Мнения: 216
 - Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
 - Автомобил: Golf MK5
 - Двигател: 1.6 FSI
 - Местоположение: София и Перник
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Браво! Успех с проекта, но съвет от мен, сложи по-големи спортни дискове с керамични накладки и по-големи челюсти :)
			
									
										
						- Stoyanov_Vw
 - Мнения: 528
 - Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
 - Автомобил: Golf Mk4
 - Двигател: 1.9 TDI AHF
 - Местоположение: Bourgas
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Ще следя. Успех с проекта!
			
									
										
						- 
				neyjei
 - Мнения: 26
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2011 15:08
 - Автомобил: VW Golf V GTD
 - Двигател: BMN 2007
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Здравейте колеги,
малко да посъживя темата...
По една или друга причина малко се проточи проекта... Проблемите бяха свързани основно с главата. Оказа се, че тя е основната причина за ниското налягане на маслото. След като се върна от ремонт се оказа, че една от основните шийки на изпускателния вал е доста позадрала и се наложи да се изпраща отново за възтановяване. И пак зачакахме главата... През това време двигателя беше основно обезмаслен и измит, след което сглобен с нови сигменти, нови основни и биелни лагери, както и ковани биели. И пак зачакахме главата...
			
									
										
						малко да посъживя темата...
По една или друга причина малко се проточи проекта... Проблемите бяха свързани основно с главата. Оказа се, че тя е основната причина за ниското налягане на маслото. След като се върна от ремонт се оказа, че една от основните шийки на изпускателния вал е доста позадрала и се наложи да се изпраща отново за възтановяване. И пак зачакахме главата... През това време двигателя беше основно обезмаслен и измит, след което сглобен с нови сигменти, нови основни и биелни лагери, както и ковани биели. И пак зачакахме главата...
- 
				neyjei
 - Мнения: 26
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2011 15:08
 - Автомобил: VW Golf V GTD
 - Двигател: BMN 2007
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Здравейте колеги,
Главата се върна отремонтирана. Проблемът с задралата шийка е решен и започва ударно сглобяване на мотора.
			
									
										
						Главата се върна отремонтирана. Проблемът с задралата шийка е решен и започва ударно сглобяване на мотора.
- ogogin
 - Мнения: 397
 - Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 3:34
 - Автомобил: Vw Golf MKV
 - Двигател: BWA
 - Местоположение: София
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Давайте, да го видим този звяр на пътя :)
			
									
										
						- 
				neyjei
 - Мнения: 26
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2011 15:08
 - Автомобил: VW Golf V GTD
 - Двигател: BMN 2007
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Тунинг на Golf 5 2.0 GTI DSG
Ето го мотора вече посъбран:
			
									
										
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта