Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
M3nta
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 09 юли 2024 17:38
Автомобил:
Двигател:

Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот M3nta » Вто 16 юли 2024 19:43


Здравейте, искам да засиля голфу бих се радвал на вашия опит и препоръки.
Какво имам за сега:
GT3076R 0.63AR T3 (лагерна реплика+водно)
Bosch 0 280 158 123 EV14 627cc
Epman 45mm waste gate 0.6 пружина+вода.
Чакам типичния турбо интейк за vr6 12v
Колектора OEM+ къстъм доработка
35мм Blow off с настройка + 63мм тръба от алито
бууст регулатор ръчен от алито
EPlus интейк маркучи "некви"
Размишлявам да сменя компа M3.8 с ecu master classic, за по лесна намеса от моя страна, четенето от пинове някакси си ми се струва прекалено ненормално.

Предстой ми закупуването на:
спейсър 1.5мм (малко под 9:1 пада) от някакъв немси сайт в България не знам дали някой реже.
Сонда Bosch WB 4.2 не съм решил с какъв номер ще е може би най евтиния, освен буксата и дължината на кабела май нямат разлика, всичките се водят LSU4.2
Ще ми трябва помпа (вътрешна) най вероятно walbro 255
Изпускателна система на 2.5" мисля да е, даунпайп 3" към 2.5", мисля всичко след турбото да е Vband.
Кулер мисля да е 550х230мм с 63мм турбо пътища.
Също мисля да мина към единични бобини, ако сменям компа.
Имам пълек сет на LUK от който мисля да ползвам диска и да му накова от готовите дискове с керамика.

Като цяло сетъпа ще е на няколко етапа надавам се за тая година, но да видим.
1) Събиране на частите, подготовката им за plugNplay както се казва до колкото е възможно.
2) Настройки и локализиране на проблеми на ниско налягане
3) Ребилд надявам се с наличните бутала и биели, смяна на основни и биелни лагери и добавяне на спейсъра надуване на около 1бар.
4) Връщане на газовото

Скоро ще кача и снимки на някои неща също и ще почнат въпросите за тези които искат да помагат.




thanis
Мнения: 1826
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот thanis » Вто 16 юли 2024 21:29


https://www.carlicious-parts.com/GT2876R-Turbo-Kit-300H При тези цени на качествено турбиниране и при концепцията за връщане на газовото, защо е цялото усилие ?

Евала за ентусиазма, но това ще е доста скъпо начинание (не казвам, че ще ти струва 10 хил лева) и автомобила трябва да се пази много, защото каското няма да помогне.

А има много възможни подводни камъни, докато стане както трябва. Т.е. е възможно автомобила да е доста време в бокса.

Не възприемай коментара, като хейт. Просто храна за размисъл. Винаги можеш да минеш тънко с тези неща, но при допълнително засилване, ще трябват още промени по колата. Окачване, спирачки, разпънки и т.н. Да не говорим, че ще станеш абонат за гуми, защото ще ги изтъркваш много бързо и почти сигурно трябва да качиш размера.

Накратко трябва да си много наясно какво правиш и тук само да ти се дават съвети и препоръки, а не ако стане някакъв проблем и да се почне дирене на тъмно.

Колко бюджет си отделил, колко време мислиш да ти отнеме и склонен ли си при евентуален проблем да носиш автомобила при специалист ?

Също така евентуално трябва да помислиш за легализирането на тези промени, защото родната полиция почва да се осъзнава.


M3nta
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 09 юли 2024 17:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот M3nta » Вто 16 юли 2024 22:49


Здравей, тия готови сетове са много надценени и много неща липсват преди години бях се запалил и гледах нещо готово, но в крайна сметка разбрах че не става точно така .
Определени пари няма всичко се взима постепенно, освен това всичко ще минава през моите ръце тоест няма да се ходи по заварчици, автомонтьори и прочие. Единствено което ме е грижа в момента е настройката на екуто, ако е като газов пей сърце, но е точно. Не се гонят някакви коне или резултати колата трябва да е годна за ежедневна употреба, не виждам никакъв проблем да е на газ, все пак говорим за 1бар бууст което е около 300 коня+/-


M3nta
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 09 юли 2024 17:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот M3nta » Вто 30 юли 2024 20:44


Екуто е факт вече, капнах малко тръби по колектора за да си го представя по добре скоро ще го прикапя. Също така тъкмо изкъпах инсталацията, че беше много мръсна и мазна тя също се нарежда на опашката. Поръчах и спейсъра общата дебелина която се получава след гарнитурите е 2.7мм което е около 8.5:1.
На преден план са колектора и инсталацията ( ще поръчам букси за COP бобините и сондата)

Темата не представлява интерес явно но да попитам къде ще е най добре да монтирам ECU-то, също така кои бобини биха паснали физически на VR5/6 10-12V двигател предвид че всмукателния колектор няма да е отгоре, лично аз се спрях на bosch 0 221 604 800.
Също така къде е най добре да монтирам мап сенсора мисля веднага след дросела върху колектора.
Ето и малко снимков материал.
Очаквах нещо много по тежко
колектора от горе
Отсрани
Intake и мястото където искам да сложа МАП-а

За сега толкова.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13340
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 31 юли 2024 10:21


Темата е интересна, но с оглед другата активна тема за ГТП. Та как си ги представяш нещата?


M3nta
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 09 юли 2024 17:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот M3nta » Сря 31 юли 2024 16:51


Това е още по интересна тема колега, поне до като е активна. В краен случай ще се направят заместители за да се подкара и като астматик, тъй като имам и по модерно еку ще се направи още една карта, не е толкова сложно. Пък може и да си карам с катализатор няма проблем.


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот самкатааa » Чет 01 авг 2024 15:15


Поздравления за ентусиазма колега, ще следя темата с интерес. Еку-то го сложи там където е стария. За кабелите от екуто към сензорите и изпълнителните елементи ще пускаш изцяло нови или ще ползваш досегашната инсталация?


M3nta
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 09 юли 2024 17:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Турбиниране на Golf IV VR5 AGZ 4Motion

Мнениеот M3nta » Чет 01 авг 2024 17:50


За ЕКУ-то си го мислех някъде в купето, но не съм го решил. Понеже стандартното място има вероятност за наводняване и е прекалено мръсно само за това. Имам инсталация от БОРА за същия мотор която съм "изпрал" и разоблепил ще се добавят кабели за бобините,мап сензора и сондата поне за сега не се сещам за друго. Това мисля, че е най удачното решение иначе излишни филми цветове, сечения, букси. Колата ще се кара до последно всичко като е готово тогава ще се почва, даже дори май ще е най добре точка 2 и 3 да се обединят.
Все още ми е интересно защо МАП сензора не се поставя върху всмукателния колектор единствено в GTR R35 ,повечето компресорни модели и някой друг американски модел. Имам известие за спейсъра утре е при мен дано не е крив че с тия куриери. Нещо се бави интейка...



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта