vaskoto1 написа:теория:
един ремонт=0.25мм шлайф.
бутала 1.6 и 1.8=81мм
бутала 2.0=82.5мм
1.5мм=6ти ремонт-пичове-моите уважения но това го издържа дори жигулатор!
американците го пилят на 2.2 щото на 2.1 нема как да стане-идва малко крив размера...

+това гореспоменатия боби (с кабриото) ми натри носа като си разпроби ПЛ на 2 литра въпреки че и аз имах същите съмнения за охлаждането и за всичко останало. боби си кара колата (караше за жалост но причината не е в мотора!!!) ежедневно че и се пуска с нея-което, съгласете се не е никак малко натоварване-и термично и всякак.
за мене това е напълно възможно-че и доказано вече в практиката.

Да батка, ама май забрай един мноо важен фактор и това е ход! При 1,8 имаш 86,4мм ход, а при 2Е имаш 92,8, и тея 2000 кубика не се праат само от тоя 1,5мм по-голямо бутало, а и от по-дълъг ход! Щото по най-елемнтарната формула за изчисляване на работен обем
V=(P. r(квадрат). H).4
Където:
Р=3,14
r=8,25см/2=4,125
H=8,64см
И става следното:
V=(3,14*4,125(на квадрат)*8,64)*4
V=461.162*4
V= 1846 кубически см .... та тея 2000 кубика дет ти се въртят главата с 82,5мм бутала и 86,4мм ход ... някак си не се получават и тоя шести ремонт при изтъняване на ризата, нали се сещаш, при някакво тъпо надиране например от счупен сегмент или нещо друго и тоя блок е или за набиване на ризи или за надин! А и ризата ти е 81,01мм, буталото ти е 80,98мм! И накрая за какво, да дам 100лв за шлайфане на блок, 150лв за бутала, 100 и кусур лева за колянов вал с биели и още около 100лв за гарнитурки, семеринги и други такива боклучета, 70-80лв з сегменти, зависи какъв вал купиш, ако е за шлайфане отиваш още 56-60 кинта за шлайфане на вала, още 100кинта за основни и биелни лагери и дойде убава мизерия с захранването на тоя мотор, щото тея 200 кубика отгоре с инжектори 1800 мотор няма да стане, айде и инжектори от 2Е - 215кубикови, на 1,8 са около 200кубика айде и там 100лв и накрая кат сметнеш, че си дал и 50-60лв за гориво за да ги земеш тея железа и няколко дни заминават, за какво ... за 7нм въртящ момент и 3к.с. ... някак си ми изглежда супер безмислено, най-добре за около 500-600лв ше си намери 2Е мотор и да си го сложи него, а тоя 1,6 да си му седи за резерва и заради номера на блока!
С 86,4мм ход, трябва да сложиш около 85-86мм бутала за да докараш 2000 кубика! Имам приятели, които могат да направят Лада от 1300 мотор са вадили 1700кубика, ама около 2 състезания и блока е за боклука! лада 1500 може да стане 1800-1900, стига и до 2000, но вече риска става доста голям и пак казвам, говорим за ресурс не повече от 400км! А за 2100 кубика размера не идва въобще крив, трябват ти 87-88мм бутала за 2100 кубика, но едно такова увеличаване на обема би последвало и още много хиляди(независимо каква валута) за тоя мотор, като валове, тротъл бодита, инжектори, сензори, колектори-всмукателни, изпускателни, моторни мениджмънти, мапвания и т.н. и т.н. и накрая ако даваш парите на някой тунингист ше ти излезне колко да си купиш някоя гарсониерка!
