Двигател от 1,6->2,0

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Двигател от 1,6->2,0

Мнениеот Glove » Пон 29 окт 2007 21:12


Здравейте колеги,
питането е следното, поради това че Vaskoto 1 ми вкара мухата в глвата отново за конверсия на мотора но по друг начин. При мен ситоаията е следната двигател 1,6 EZ, но при текущия ремон забелязах че на първи цилиндър има ръб, затова трасформацията от 1,6 на 1,8 само с бутала и колянов вал е малко трудна без друг блок. Горе спомнатия колега ми запали чергата със следните думи "... ами защо не вземеш бутала от 2Е и не го шлайфаш до размера на 2,0 литра и с колянов вал... " .Така въпроса ми е, доколкото ми е известно коляновия вал на 1,8 и 2,0 л. е еднакъв, разликата е в диметрите на биталта, няма разлика и в клапаните на главата на 1,8 смикателен е 91,9, изпускателен 91,2 на 2,0л. 2Е са същите, а и на мойта кошница са същите. Евентоално ако това се прави ще се подмени и разпределителния вал със съотвртния от 2Е, а колата ще се храни с карборатор. Генерацията ще се преправи на 36мм от главата до префода от 2 в 1, кето ще е по двоики на принципа 4-2-1 в прехода от 2 в 1 ще е с 40мм а от дам на 50мм и т.н.
Паразитния вам ще е от EZ колелата на маховика за ангтенажа са също от моя, маховик на 210мм със съответния съединител, скоростна кутия 4Т. Запалителната систем си е същат на EZ.

Какво мислят запознатите по тази система колеги и евентоално какви провлеми може да се срещнат.

Благодаря предварително, много ще се радвам ако се поразсъждава от колегата Vaskoto 1 , Bobby_ а и още компетентни хора занимавали се с преработка на двигател.
:respect за всички колеги от форума




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 29 окт 2007 21:17


няма разлика и в клапаните на главата на 1,8 смикателен е 91,9, изпускателен 91,2



тука нещо не е наред .. кое е по 9 см и кусур ??? личното ми мнение е че за всекидневна кола не е добра идея това ..прекалено много фактори има които клонят към неизвестно ....


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот prokopoff » Пон 29 окт 2007 21:36


само че коляновия вал на 1.8 и 2.0 не е еднакьв 1.8 хода 86.4 2.0- 92.и не помня точно колко. еднакви са само лагерите


Потребителски аватар
angel.1
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 24 сеп 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот angel.1 » Вто 30 окт 2007 1:14


Ако си решил твърдо да го правиш 1.8 иди да ти набият едни ризи и слагай бутала и колянов вал от 1.8,иначе от 1.6 да стане на 2.0 може ама с цял двигател.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 30 окт 2007 6:23


абе американците ги пилят до 2.1 тия блокове ..ама те не са наред с главата така или иначе.... не знам какво ще стане с охлаждането .....после ще трябва да се мисли степента на сгъстяване.. главата да няма ръб... и с тоя карб ....както казах много неизвестни за автомобил за всеки ден :) от друга страна ще си им казваш че си 1.6 и че къртиш :)


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Вто 30 окт 2007 7:18


Tyan написа:абе американците ги пилят до 2.1 тия блокове ..ама те не са наред с главата така или иначе.... не знам какво ще стане с охлаждането .....после ще трябва да се мисли степента на сгъстяване.. главата да няма ръб... и с тоя карб ....както казах много неизвестни за автомобил за всеки ден :) от друга страна ще си им казваш че си 1.6 и че къртиш :)
Не става само с пилене .........


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Вто 30 окт 2007 9:34


във раздел продава имаше поне два 2Е мотора, притова на много сносни цени, отделно колегата Илиев май също продаваше неговия :roll:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 30 окт 2007 9:51


Не се занимавай с глупости, както не вярвай на В1...той и мен искаше така да ме лъзне като правихме моя.
Дай вика да го разпилим на 2 л, едни бутала от 2Е и готово.
Това, че американците пилят до 2.1, да правят го. Ама обикновено тия дето го правят имат в гаража си още я Ауди RS4, я БМВ М3 и то след 2005 г и това дето го пилят го правят как да кажа за "спорта".
Васил да ми покаже някой от тия "пилачи" дето това им е кола за ежедневно каране.
Василе, на чужд гръб и сто тояги са малко mhihi
П.П. До В1 - ти що не разпилиш твоя до 2.3 и ще си го ползваш като четири цилиндров петак на АУДИ? mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 30 окт 2007 10:06


теория:
един ремонт=0.25мм шлайф.

бутала 1.6 и 1.8=81мм
бутала 2.0=82.5мм

1.5мм=6ти ремонт-пичове-моите уважения но това го издържа дори жигулатор!
американците го пилят на 2.2 щото на 2.1 нема как да стане-идва малко крив размера...mhihi

+това гореспоменатия боби (с кабриото) ми натри носа като си разпроби ПЛ на 2 литра въпреки че и аз имах същите съмнения за охлаждането и за всичко останало. боби си кара колата (караше за жалост но причината не е в мотора!!!) ежедневно че и се пуска с нея-което, съгласете се не е никак малко натоварване-и термично и всякак.
за мене това е напълно възможно-че и доказано вече в практиката.
:wink:


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Вто 30 окт 2007 13:47


Така от споменатото до сега става ясно че се опасявате за температурно натоварване на мотора, добре имам маслоохладителя на 2Е, радятора ще се смени с по-голям за 1,8 - 2,0л.

Това все пак за сега е идея но като основа се взема това, че не искам да се занимавам със смяна да документи заради номера на двигателя. Ако става на въпрос имам блок с всичко прилежащо към него без главата от 1,8 20V, няма номер на блока, но и докоменти няма. Варянта е да продам този от 1,8 20V и да дам още някой лев за друг, но незнам колко да му търся. То е ясно че за това което се каня ще са необходими около 1000лв.

А относно изхранването на това нещо с карборатор как мислите?


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 30 окт 2007 15:36


Overbore to 82.5 mm possible - larger bore sizes may cause over heating and head gasket problems. Cranks up to 94.5 possible, yielding 2045 cc displacement - upping the compression ratio. 8V models requires knock sensor ignition. May require block clearancing depending on the crankshaft
според книгата туа няма проблем до 82.5 mm диаметър


V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот V.Nanovski » Вто 30 окт 2007 20:36


доста интересно дайте повече подробности :)


Потребителски аватар
duff
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 15:19
Автомобил: Seat Cordoba Coupe
Двигател: AEE
Местоположение: Благоевград

Мнениеот duff » Вто 30 окт 2007 21:37


а дали ще изкара много км двигателчето :?: :roll: :roll:


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Вто 30 окт 2007 21:45


Колеги нека да не осираме работаса със спам :oops


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Сря 31 окт 2007 1:18


vaskoto1 написа:теория:
един ремонт=0.25мм шлайф.

бутала 1.6 и 1.8=81мм
бутала 2.0=82.5мм

1.5мм=6ти ремонт-пичове-моите уважения но това го издържа дори жигулатор!
американците го пилят на 2.2 щото на 2.1 нема как да стане-идва малко крив размера...mhihi

+това гореспоменатия боби (с кабриото) ми натри носа като си разпроби ПЛ на 2 литра въпреки че и аз имах същите съмнения за охлаждането и за всичко останало. боби си кара колата (караше за жалост но причината не е в мотора!!!) ежедневно че и се пуска с нея-което, съгласете се не е никак малко натоварване-и термично и всякак.
за мене това е напълно възможно-че и доказано вече в практиката.
:wink:


Да батка, ама май забрай един мноо важен фактор и това е ход! При 1,8 имаш 86,4мм ход, а при 2Е имаш 92,8, и тея 2000 кубика не се праат само от тоя 1,5мм по-голямо бутало, а и от по-дълъг ход! Щото по най-елемнтарната формула за изчисляване на работен обем

V=(P. r(квадрат). H).4

Където:
Р=3,14
r=8,25см/2=4,125
H=8,64см

И става следното:

V=(3,14*4,125(на квадрат)*8,64)*4
V=461.162*4
V= 1846 кубически см .... та тея 2000 кубика дет ти се въртят главата с 82,5мм бутала и 86,4мм ход ... някак си не се получават и тоя шести ремонт при изтъняване на ризата, нали се сещаш, при някакво тъпо надиране например от счупен сегмент или нещо друго и тоя блок е или за набиване на ризи или за надин! А и ризата ти е 81,01мм, буталото ти е 80,98мм! И накрая за какво, да дам 100лв за шлайфане на блок, 150лв за бутала, 100 и кусур лева за колянов вал с биели и още около 100лв за гарнитурки, семеринги и други такива боклучета, 70-80лв з сегменти, зависи какъв вал купиш, ако е за шлайфане отиваш още 56-60 кинта за шлайфане на вала, още 100кинта за основни и биелни лагери и дойде убава мизерия с захранването на тоя мотор, щото тея 200 кубика отгоре с инжектори 1800 мотор няма да стане, айде и инжектори от 2Е - 215кубикови, на 1,8 са около 200кубика айде и там 100лв и накрая кат сметнеш, че си дал и 50-60лв за гориво за да ги земеш тея железа и няколко дни заминават, за какво ... за 7нм въртящ момент и 3к.с. ... някак си ми изглежда супер безмислено, най-добре за около 500-600лв ше си намери 2Е мотор и да си го сложи него, а тоя 1,6 да си му седи за резерва и заради номера на блока!

С 86,4мм ход, трябва да сложиш около 85-86мм бутала за да докараш 2000 кубика! Имам приятели, които могат да направят Лада от 1300 мотор са вадили 1700кубика, ама около 2 състезания и блока е за боклука! лада 1500 може да стане 1800-1900, стига и до 2000, но вече риска става доста голям и пак казвам, говорим за ресурс не повече от 400км! А за 2100 кубика размера не идва въобще крив, трябват ти 87-88мм бутала за 2100 кубика, но едно такова увеличаване на обема би последвало и още много хиляди(независимо каква валута) за тоя мотор, като валове, тротъл бодита, инжектори, сензори, колектори-всмукателни, изпускателни, моторни мениджмънти, мапвания и т.н. и т.н. и накрая ако даваш парите на някой тунингист ше ти излезне колко да си купиш някоя гарсониерка! :P



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта