генерация на АБФ-въпрос????

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Нед 21 сеп 2008 9:14


здр,направих генеразия на моя абф сложих му колектор 4-2-1 и съм със права траба на нея има само 2 резонатора и съм на Ф-60,единия е в средата а другия го ползвам като краино.че вапроса ми е такъв вазможно ли е дази генеразия да нее както трябва и ако е така как трябва да се направи. и дано пак някои да не заключи темата.МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛНО :D




Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 21 сеп 2008 10:39


Що питаш, не ти харесва как върви ли или върви по-малко от очакванията ти? :lol:


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Мнениеот Volkov » Нед 21 сеп 2008 12:03


колега, това си е цяла наука - неможе да завариш 3 тръби и да си мислиш че си готов, те тия неща се смятат и изчисляват как най-добре да дойде ъгъла и свивката..... но доста хора си мислят че това е най-лесното..... колата ти може да не върви както трябва от неправилно напревени колектори и тн. айде успех :)


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Нед 21 сеп 2008 14:19


Volkov написа:колега, това си е цяла наука - неможе да завариш 3 тръби и да си мислиш че си готов, те тия неща се смятат и изчисляват как най-добре да дойде ъгъла и свивката..... но доста хора си мислят че това е най-лесното..... колата ти може да не върви както трябва от неправилно напревени колектори и тн. айде успех :)


Г-н ядредния физик се произнесе амин, това е проста генерация ве пич, няма да изтрелва балистична ракета или совалка :!: има си правила и формули ама няма кво да смята, щото е пределно ясно на каква кола колко широка тръба трябва да се сложи, а колектора е купешки така, че явно някой го е смятал преди да угъват тръбите.

А и да ти кажа имал съм правен и купешки колектор и разлика м/у тях няма :idea:


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Пет 26 сеп 2008 0:05


Малииии глей ся и ти как се изложи.....

ако се беше сетил да качиш колата на дино преди и след като смени правения колектор щеше да видиш къде и как се движи кривата на въртяшия момент!

баце има една група от хора които смятат и смятат..... докато ти покаже диното ефект от генерацията и .....даже да не е шумна....

Генерацията трябва да е сметната спрямо мотора!
Зависи от валовете....
Зависи от целите на колектора
Зависи от типа на гърнетата
Зависи от големината на тръбите....
Зависи от топлината в колектора....

Всяка една сгъвка е от значение всеки мм в радиус е от значение
ОБРАТНО НАЛЯГАНЕ МУ СЕ ВИКА :)

не си мисли че гърнетата са само за заглушаване на шума ..... има едни "Гадни" математици дето смятат и скорост на газовете при еди какво си сечение на тръбата и какво е обратното налягане .... какъв ще е ефекта от "отпушването" на изпускателите.....


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 26 сеп 2008 9:17


Да бе баце знам, че гърнената не са само за заглушаване на шума за това си имам две, иначе щех да си пусна правата тръба :lol:

Идеята ми беше, че някой хора имат прекалено големи очаквания и си мислят, че като сложат колектор и колата ще стане самолет, а реално не е така всички знаем, че резултати са по-малки и искараните кончета струват доста парички.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 26 сеп 2008 9:30


Bobby_ написа:........
Генерацията трябва да е сметната спрямо мотора!
Зависи от валовете....
Зависи от целите на колектора
Зависи от типа на гърнетата
Зависи от големината на тръбите....
Зависи от топлината в колектора....

Точно така, като се взема и предвид обема на отделния цилиндър, на какви обороти очакваш да работи двигателя и конструкцията на всмукателния колектор....
Разбира се за любителски нужди - горните стойности може да имат ориентировъчен характер...;)
Като 4-2-1 колектор е по-подходящ за стрийт употреба, тъй като осигурява добър въртящ момент почти по цялата крива на оборотите без резки колебания, но пък ако се търси максималната мощност при по-високи обороти колектор 4-1 е по-подходящ....
Като например, ако намалиш диаметъра на първичните рънъри местиш въртящия момент надолу в оборотите, а ако увеличиш дължината - добиваш повече сила в ниски и средни обороти и намаляване на мощността във високите....
Та това, че един колектор е купешки или правен не означава нищо - зависи с каква цел и с какво качество е направен колектора...както и ефекта само от колектор може да се окаже минимален, ако двигателя не е подготвен за този колектор...понякога ефекта може да се окаже и отрицателен според спецификата на колектора и ОЧАКВАНИЯТА на собственика....

П.С. Напоследък зачестиха темите "какъв колектор да си сложа", "с колко да си сваля главата" и т.н. - на подобни въпроси няма как да се отговори, щото самият въпрос съдържа много неизвестни - затова колегите да не се учудват, защо, иначе толкова съдържателните им теми, отиват в коша...


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Нед 28 сеп 2008 20:12


колега значи искаш да кажеш че аз както сам направил може да се получи обратен ефект


Потребителски аватар
if4oo
Мнения: 322
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
Автомобил: GOLF 4 VR6T
Двигател: AUE
Местоположение: pleven

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот if4oo » Сря 23 мар 2011 18:40


имам въпросче...и да не пускам нова тема,ако може ще го задам тук.Генаерацията на абф-а е стоковата(ф50)имам спортно средно гърне POWERFUL гърнето е проходно и е здраво,НО ф-то му е 44.дали не прави тапа макар и на стоковата генерация???без катализатор съм и със спортно задно също powerful.колебая се и за резонатор на мястото на средното ,но искам да я задържа по-тиха.


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот Ivan_GT » Пон 24 окт 2011 16:57


Айде и аз да вдигна темата :
Скоро си сложих двигател - АБФ и искам да му правя генерация на която ще има един резонатор(в средата) и крайно спортно гърне.
Въпроса ми към вас е 63мм(външно) много ли ще е за стоков АБФ?
Ще слагам чип по-нататак,но нищо друго няма да се пипа по двигателя.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот rusiq_24 » Вто 25 окт 2011 8:58


На стоков мотор освен да забучи ужасно друга файда няма да има от разширяване че даже може и по зле да стане.Ако е било нужно щяло да го направят в завода.За шума ще кажа на колегата по горе че средното гърне е главният заглушител на АБФа и махне ли се няма как да се заглуши ако ще и 5 резонатора да се сложат.Както е обяснил боби по горе преди бая време всичко е навързано и в случая стоковия мотор са му достатъчни тези тръби но ако някой има силно желание да го направи го съветвам да не превишава ф57 външно :wink:


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот Ivan_GT » Вто 25 окт 2011 11:39


Еми генерацията ми сега е от 1.6 101 коня и затова мисля че ще имам нужда от малко по-голяма....


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4294
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот bbboiko2004 » Вто 25 окт 2011 13:32


Стоковата ако не се лъжа е 55 вътрешно :)


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот Ivan_GT » Вто 25 окт 2011 14:14


да и аз така знам,моята сега е на Ф50,и ако няма да правя друга генерация,то поне средното гърне мисля че трябва да се махне...


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: генерация на АБФ-въпрос????

Мнениеот Iago » Вто 25 окт 2011 20:24


bbboiko2004 написа:Стоковата ако не се лъжа е 55 вътрешно :)

55мм, ама външно. :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта