Колеги здравейте!
Въпросът ми е елементарен, но непонятен за мен.
Та... как аджеба да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Става дума за Golf MK4 - ASZ - AWD-4motion.
Човека от който я купих(прекупвач) не ми е споменавал за чип,
макар че той си я караше като личен автомобил.
Предишния собственик е сложил спортно окачване.
Аз нямах друга база за сравнение освен едно Audi A3(пак ASZ 131hp-само че FWD),
което карах оня ден.
Очаквах да дърпа повече, защото все пак би трябвало да е поне с 200 кила по-леко заради 4motion-a.
Аудито не само, че не беше по-вървежно, ами даже ми се стори бавничка.
Колата няма проблеми на пръв поглед.
Тогава в мен възникна въпроса дали пък моята няма вече сложен чип?
Правих планове да слагам по-натам, но при това положение не знам.
Как мога да разбера това?
Благодаря ви предварително.
Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Едва ли може категорично да съдиш по "вървежа" за наличието на чип. Отиди при този човек да ти направи диагностика и ще ти каже със сигурност.
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Ljubon написа:Едва ли може категорично да съдиш по "вървежа" за наличието на чип. Отиди при този човек да ти направи диагностика и ще ти каже със сигурност.
Е по какво да съдя? По цвета ли?
Колко взима този човек за тази дейност?
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
nPaCe™ написа:Е по какво да съдя? По цвета ли?
Колко взима този човек за тази дейност?
Това е линк, обади се и питай за цената. Една качествена диагностика няма да ти е излишна.
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се.
Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно.
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
hooligan_sk написа:nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се.
Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно.
Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
rabotnika написа:Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ
Ето го и колегата от загадките на отец Даулинг... Сега трябва да ти се примолиме да ни ги кажеш, или..?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
rabotnika написа:hooligan_sk написа:nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се.
Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно.
Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ
Давам пример за пронципа, стойноста може и да е друга... макарче там някъде трябва да е
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
hooligan_sk написа:rabotnika написа:hooligan_sk написа:nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се.
Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно.
Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ
Давам пример за пронципа, стойноста може и да е друга... макарче там някъде трябва да е
Благодаря ти много колега!
Ти май даде единственото адекватно мнение. Имам си OBD-II, ще си го чекна сам!
Когато се видим ще почерпя по бира! Евентуално Рожен
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Можеш да разбереш по милиграмите гориво също,освен налягането барат и това!
А най-добре е да направиш логчета на 3,8 и 10 канал и после един сам на 11 канал от 2000 до 4000 оборота с педала до ламарината.
А най-добре е да направиш логчета на 3,8 и 10 канал и после един сам на 11 канал от 2000 до 4000 оборота с педала до ламарината.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Стоков ASZ е на 2.35 абсолютно налягане (~1.35 бууст). Ако има чип ще е на около 2.5 абсолютно.
ARL-а стига до 2.5 при заводския софтуер.
ARL-а стига до 2.5 при заводския софтуер.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
brum.. това от личен опит ли го казваш? Защото аз съм виждал чипнати дизелови автомобили със същите налягания като преди И значителна разлика в конете..
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Визоре правилно е казал човека ама с тия стойности на абсолютно налягане доста хора с бууст метри ще се хвана за главата че колите им не не надуват
Значи 131кс - 1.35бар.
150кс-1.47-1.49бар. мисля разликата е в годините на производство
Значи 131кс - 1.35бар.
150кс-1.47-1.49бар. мисля разликата е в годините на производство
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Vizor написа:brum.. това от личен опит ли го казваш? Защото аз съм виждал чипнати дизелови автомобили със същите налягания като преди И значителна разлика в конете..
От това което масово се практикува и счита за лимит на турбото. Може да се направи да върви повече и със същото налягане, но ще върви още повече ако се качи и налягането. Фабрично излизат на AFR-и от около 20:1. До 16:1 има още 20% нафта. Под 16:1 пушеците почтват да стават сериозни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта