Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот nPaCe™ » Пон 22 авг 2011 10:31


Колеги здравейте!
Въпросът ми е елементарен, но непонятен за мен.
Та... как аджеба да разбера дали колата има вече сложен "чип"?
Става дума за Golf MK4 - ASZ - AWD-4motion.

Човека от който я купих(прекупвач) не ми е споменавал за чип,
макар че той си я караше като личен автомобил.
Предишния собственик е сложил спортно окачване. :wink:
Аз нямах друга база за сравнение освен едно Audi A3(пак ASZ 131hp-само че FWD),
което карах оня ден.
Очаквах да дърпа повече, защото все пак би трябвало да е поне с 200 кила по-леко заради 4motion-a.

Аудито не само, че не беше по-вървежно, ами даже ми се стори бавничка.
Колата няма проблеми на пръв поглед.

Тогава в мен възникна въпроса дали пък моята няма вече сложен чип? :roll:

Правих планове да слагам по-натам, но при това положение не знам.

Как мога да разбера това?

Благодаря ви предварително. :)




Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот Ljubon » Пон 22 авг 2011 10:43


Едва ли може категорично да съдиш по "вървежа" за наличието на чип. Отиди при този човек да ти направи диагностика и ще ти каже със сигурност. :да:


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот nPaCe™ » Пон 22 авг 2011 11:08


Ljubon написа:Едва ли може категорично да съдиш по "вървежа" за наличието на чип. Отиди при този човек да ти направи диагностика и ще ти каже със сигурност. :да:

Е по какво да съдя? По цвета ли? :D

Колко взима този човек за тази дейност?


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот Ljubon » Пон 22 авг 2011 11:58


nPaCe™ написа:Е по какво да съдя? По цвета ли? :D

Колко взима този човек за тази дейност?

Това е линк, обади се и питай за цената. Една качествена диагностика няма да ти е излишна. :beer


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот nPaCe™ » Пон 22 авг 2011 15:19


Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се. :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот hooligan_sk » Пон 22 авг 2011 17:11


nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се. :)


Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно. :да:


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот rabotnika » Пон 22 авг 2011 17:27


hooligan_sk написа:
nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се. :)


Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно. :да:

Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот nPaCe™ » Пон 22 авг 2011 20:51


rabotnika написа:Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ

Ето го и колегата от загадките на отец Даулинг... :) Сега трябва да ти се примолиме да ни ги кажеш, или..? mhihi


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот hooligan_sk » Пон 22 авг 2011 21:13


rabotnika написа:
hooligan_sk написа:
nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се. :)


Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно. :да:

Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ


Давам пример за пронципа, стойноста може и да е друга... макарче там някъде трябва да е :да:


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот nPaCe™ » Пон 22 авг 2011 21:26


hooligan_sk написа:
rabotnika написа:
hooligan_sk написа:
nPaCe™ написа:Така е да! Мерси колега за линк-а. Прочетох за тоя пич доста. А и за 10 лв. си струва разбира се. :)


Ами най-просто, закаче са Ваг-ком и се гледа налягането на турбината под товар. Ако е стандартното налягане(0,95 май беше), 90% няма чип. Другите 10% са в случай че колата е прeвърната в стоково ARL примерно. :да:

Колега стоков ARL не върви на 0,95 нито пък стоков ASZ


Давам пример за пронципа, стойноста може и да е друга... макарче там някъде трябва да е :да:

Благодаря ти много колега!
Ти май даде единственото адекватно мнение. Имам си OBD-II, ще си го чекна сам!
Когато се видим ще почерпя по бира! Евентуално Рожен ;)


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот Supawiza » Пон 22 авг 2011 21:39


Можеш да разбереш по милиграмите гориво също,освен налягането барат и това!
А най-добре е да направиш логчета на 3,8 и 10 канал и после един сам на 11 канал от 2000 до 4000 оборота с педала до ламарината.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот brum » Сря 24 авг 2011 0:32


Стоков ASZ е на 2.35 абсолютно налягане (~1.35 бууст). Ако има чип ще е на около 2.5 абсолютно.

ARL-а стига до 2.5 при заводския софтуер.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот Vizor » Сря 24 авг 2011 0:44


brum.. това от личен опит ли го казваш? Защото аз съм виждал чипнати дизелови автомобили със същите налягания като преди :) И значителна разлика в конете..


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот rabotnika » Сря 24 авг 2011 7:35


Визоре правилно е казал човека ама с тия стойности на абсолютно налягане доста хора с бууст метри ще се хвана за главата че колите им не не надуват
Значи 131кс - 1.35бар.
150кс-1.47-1.49бар. мисля разликата е в годините на производство


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Как да разбера дали колата има вече сложен "чип"?

Мнениеот brum » Сря 24 авг 2011 8:10


Vizor написа:brum.. това от личен опит ли го казваш? Защото аз съм виждал чипнати дизелови автомобили със същите налягания като преди :) И значителна разлика в конете..


От това което масово се практикува и счита за лимит на турбото. Може да се направи да върви повече и със същото налягане, но ще върви още повече ако се качи и налягането. Фабрично излизат на AFR-и от около 20:1. До 16:1 има още 20% нафта. Под 16:1 пушеците почтват да стават сериозни.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта