Разпределение на тежестта между предни и задни колела(голф2)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Разпределение на тежестта между предни и задни колела(голф2)

Мнениеот MK2 » Съб 03 дек 2005 19:35


Става дума за следното: Колата е голф2. Разпредлението на тежестта между предни и задни колела е съответно 67 към 33.Това е едно доста лошо според мен разпределение,което често пъти кара колата при взимания на завои с по-голяма скорост да занесе(по-точно задницата).Мислех дълго и стигнах до извода,че единственото решение е преместване на акумулатора в багажника.Това би трябвало да подобри стабилността на колата значително.На пръв поглед звучи абсурдно,но по мой изчисления би трябвало разпределението на тежестта да стане 60 към 40(предни към задни колела).Дайте някакви съвети къде точно да се постави акумулатора в багажника,как да се закрепи и какви кабели ще трябват?Ще възникналт ли някакви проблеми?




Потребителски аватар
gas
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разпределение на тежестта между предни и задни колела(го

Мнениеот gas » Съб 03 дек 2005 19:42


MK2 написа:....


ако сложиш фланци отзад и едни хубави гуми,стабилноста на колата ще се подобри повече отколкото така както си го измислил...................наистина звучи абсурдно


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Разпределение на тежестта между предни и задни колела(го

Мнениеот NovobranecGT » Съб 03 дек 2005 21:18


MK2 написа:....

Има нещо такова, на мокро доста лесно правя завъртане на 180 като вляза по-остро :roll:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 04 дек 2005 4:42


Навлизате в теория, която е много по сложна от няколко килца в багажника....

Това че колата е с повече кила отпред не значи че е по нестабилна...

Много фактори играят роля тук.... дължина и широчина на автомобила, къде е двигателя, какво ви е окачването(много важен елемент), какви са ви гумите и тн.

Някои от най добрите бегачки са с повечко килца отпред и са несървняеми....

Ако искате да разберете повече захванете се малко с ДРИФТ, прочетете малко литература по темата и ще разберете откъде идва всичко и как можете да го лекувате....

Всяка кола си има свой начин на поведение, Голфа е с доста къса база комбинирана с предно предаване и двигателя отпред за тва подлежи на много UNDERSTEER(въртиш волана, колата не завива), но пък е малко по устойчив в екстремни ситуаций когато ковете спирачки и завивате(имате повече тежест отпред => повече сцепление на управляващите колела)

Разпределение 50:50 не въобще хубаво защото колата губи управление, освен ако не е 4x4 както е Субаруто, но и то не е баш 50:50....

Ще ви споделя още детайли но сега е време за сън :wink:


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Нед 04 дек 2005 13:04


Я сподели,че ми стана интересно.Е добре едно преместване на акумулатора няма ли да окаже добър ефект?Все пак тези коли при производството им не са предвидени за състезания.За тази цел трябва външна намеса,нямам предвид хрумва ти нещо и го правиш.Аз си мисля,че в разсъжденията ми има логика.Виждал съм много състезателни коли,на които акумулаторите са преместени отзад.Когато карам колата си с пълен резервоар и с празен определено намирам разлика в стабилността.Все пак при колите с предно предаване цялата тежест се изнася отпред поради причината,че всики тежки неща са отпред(скорости,мотор,акумолатор и т.н.) .Просто няма начин да се постигне по-добър баланс.А и в завода не биха сложили акумулатора в багажника поради редица причина,дори и това да подобри характеристиките на колата(все пак голф2 е малка кола,с не много голям багажник.Поставянето на акумолатора отзад би лишило хората от много предимства).Но аз искам колата ми да е стабилна и не ме интересува,че в багажника ми ще има акумолатор.Инрересна тема и ако има запознати да пишат!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 04 дек 2005 21:44


Какво точно искаш да правиш с колата си....

В завода са я направили достатъчно стабилна за да се произвежда и да бъде каране като НОРМАЛЕН автомобил.

За да искаш нещо подобно значи не си доволен от поведението и предназначението на колата наложено от завода. :lol:

Голф 2 е доста лек автомобил и наистина може да му е малко трудно да е стабилен с големи скорости.

И тук опираме до аеродинамика, искаш повече стабилност => опитай се да упражниш повече DOWNFORCE на автомбила си.

Всичко опира до тва колко те слушат предните колела в завой.

Както е на Голф-а предните колела хем завиват хем теглят колата, при подаване на газ в завой колата ляга назад, което кара предницата да се вдигне и предните колела губят сцепление с повърхността => колата губи управление и търпи UNDERSTEER.

За да се взимат завоите с плъзгане (на там мисля че клониш) ти трябва сила която да натисне предните колела към земята за да имат по-добро сцепление, но и това няма да ти реши проблема щото задницата само се вози, понеже предните колела въртят....

Най-разумното решение в случая е:

- По добро (по ниско) окачване
- По широки джанти отзад (или фланци, ма не прекалявай)
- По добри гуми
- Стабилизаторни щанги (отпред горе, долу и отзад горе)
- Anti roll щанги по цялото шаси, за да не дават купето да се суче
- По добри тампони (на двигател, на окачване, на стабилизаторните щанги)


Всичко останало опира до практика с автомобила с цел да разбереш поведението му при различни ситуаций и настилки...

Не питай мен как да караш ТВОЯТА кола, отиваш на огромно широко и БЕЗЛЮДНО място и пробваш да видиш, кога поднася, как поднася и защо поднася....


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Пон 05 дек 2005 12:38


Може би си прав!По-важно е при тези коли предницата да има контрол,докато задницата остава на второ място.Наистина при олекотяване отпред може да се получи лош резултат с не добро изтегляне от завой.Май ще трябва да се поровя в някои форуми да видя дали някой е правил това преди мен.Голямо значение има и стил на каране.Май по-добре ще е да не пипам колицата.


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пон 05 дек 2005 16:50


абе кво да ви кажа с тоя прът дето го има за заден мост голф 2 и 3 , спасение от това явление (поднасяне) няма освен ако не се премине на мост от г4 но трябват много промени!!!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 05 дек 2005 17:34


Колеги определено мисля че се бъркате сериозно...
Голфа е далеч от поднасяне, точно защото задницата е по-лека.
Както го е пазал и PRJ57 голфа недозавива.
Това е съвсем нормално, предвид конструкцията му.

Не зная досега как сте изпитвали на голф склонноста му към поднасяне, но на мен никога не ми се е случвало задницата да се държи неочаквано /освен на сняг с ръчна :(/

Най лесно се разбира коя кола какво прави когато скочиш на спирачките в сериозен завой на скорост
- ако колата има склонност да продължи напред - невдозавиване
- ако тръгне да поднася - презавиване

По принцип колкото по-къса базата толкова по-добре сериозна сколнност към презавиване и обратното.
Но при къса база има много кофти проблем, че колата в един момент завива много повече отколкото очакваш...

Абе боза пълна, ама недейте да променяте баланса на колите, защото резултатите са неочаквани...

Аз съм влизал в завой в мокро със 110-120 почти с вратите напред, при положение, че бях яко натоварен в багажника, и с 4 човека в колата...
Ами да ви кажа още настръхвам като се сетя....
Да не говорим, на същото място редовно виждам хора излезнали от пътя или по таван... /точно на превалянето преди Владая от към Перник/.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4228
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 05 дек 2005 23:10


ако мога да префразирам част от думите на ПРЖ57, трябва да гониш нисък център на тежестта, спрямо ширината на осите.
или със по-ниско окачване , или с фланци/джанти с малко ЕТ. помагат широките гуми, добрите пружини/амортисьори, и понякога леко "разчекнатите" гуми
наистина може да се опита номера с акумулатора и да се правят експерименти на широко празно място.
Преди това обаче си провери следните важни неща (от които зависи поведението на кола в завой):
- с какви гуми си, защото ако на едната ос си с галоши нищо не правиш,
- налягането на гумите - аз лично предпочитам по-твърдички, 2.4-2.5 бара,
- как са амортисьорите


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Сря 07 дек 2005 0:18


prj57 написа:но пък е малко по устойчив в екстремни ситуаций когато ковете спирачки и завивате(имате повече тежест отпред => повече сцепление на управляващите колела)


С това не съм много съгласен,защото съвсем леко е нужно да чукна спирачката в завой и задницата тръгва все едно някой я рита настрани.
В един чужд форум бях чел за един пич с подобни проблеми с Голф1,който кара на писта,та той премести акомулатора на мястото на резервната гума и каза че задницата е заспала,но колата беше с swap-ван мотор КР и може от там да му е идвал филма че предницата става доста по-тежка.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 07 дек 2005 0:27


gti, това е техниката за ДРИФТ, кой състезател натиска спирачка в завой?

Спира се преди завоя, а във него само газ НО БЕЗ СПИРАЧКА.....

При ДРИФТ-а има така наречената техника BRAKING-DRIFT, която се използва да пренсе тежестта на предните колела и да накара задницата да олекне и с тази цел да се плъзне, след това се дава газ и "дупето" продължава да се парзаля поради пилещите гуми, но това е при коли със задно...

Уви Голф-а е с предно и тази техника не би била възможна.....

Да сте видели кола за ДРИФТ с предно предаване, щото аз не съм още....


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Сря 07 дек 2005 0:31


prj57 написа:gti, това е техниката за ДРИФТ, кой състезател натиска спирачка в завой?....


Има и една техника ляв крак и викат.... :wink:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 07 дек 2005 0:53


Левия крак нанася много повреди по автомобила и най вече по колелата и двигателя.... използва се предимно на рали за да се държи двигателя в обороти, но дори и с нея пак ще поднесе задницата щото предните спирачки са по яки и тежестта е по голяма.....


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Сря 07 дек 2005 1:02


Е нали говориме за каране мъжката :roll: ,другия път като си в БГ и уцелиш писта София загледай се колко хора карат на ляв крак и дали им поднасят колите. :wink: Между другото знам поне пет коли дето се ползват за ежедневно каране и чат пат са на витоша или на бул.България и нямат тежки последствия освен някое тампонче или изпържени накладки. :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта