Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот jagler » Сря 21 яну 2009 22:48


Аз само да вметна ако се разширят цилиндрите чрез фрезоване няма ли да се свали циментацията на стените им ,да не смятате че целия блок е с еднаква структура... :lol:въпреки че е от чугун.




Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот vw_Krasi_vw » Чет 22 яну 2009 0:26


jagler написа:Аз само да вметна ако се разширят цилиндрите чрез фрезоване няма ли да се свали циментацията на стените им ,да не смятате че целия блок е с еднаква структура... :lol:въпреки че е от чугун.


:lol: :lol: :lol: специялиста , цилиндрите 1-во не се фрезоват,2-ро не са циментовани и 3-то не пиши нещо за което не си сигурен :evil:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот jagler » Чет 22 яну 2009 15:58


vw_Krasi_vw написа:
jagler написа:Аз само да вметна ако се разширят цилиндрите чрез фрезоване няма ли да се свали циментацията на стените им ,да не смятате че целия блок е с еднаква структура... :lol:въпреки че е от чугун.


:lol: :lol: :lol: специялиста , цилиндрите 1-во не се фрезоват,2-ро не са циментовани и 3-то не пиши нещо за което не си сигурен :evil:
Колега ти чувал ли си за термохимичния начин /циментация/ на повърхноста.Да не го свързваш с оня цимент за киреча в строителството :lol: Дори и да се /струговат/ цилиндрите това имах предвид ,няма ли да окаже влияние на работата и по-точно триенето на сегментите по стените.


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Чет 22 яну 2009 16:50


Цилиндрите на блока се шлайфат и не се циментоват, циментоват се други неща като черупки на лагери и тнт. При шлайфане за по голям ремонт примерно се отнема от матеряла, който е наистина гладак като циментован, но не е. След шлайфане на блока цилиндрите стават по грапави, но след къса работа на мотора стават пак "циментовани".


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Чет 22 яну 2009 16:52


NovobranecGT написа:Ако колегата иска да си направи ABS мотора 2000cc, пак 10:1, трябва да си намери колянов вал от такъв мотор и бутала от Ауди 3А мисля беше кода.Може да си ползва мотовилките от ABS мотора.От 2Е може да ползва само колянов вал...


А колега, на 3А мотора пистонните болтове не са ли по големи.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот The_Machine » Чет 22 яну 2009 20:55


Стенли - виждал съм двигатели без хонинг - тоест разстъргани и след това полирани цилиндри - ми работеха си супер да ти кажа... Има теории, че без хонинга се намалява триенето и се увеличава живота на сегментите и буталата... :) Пък масления филм няма къде да ходи - той си седи...


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Li4o » Чет 22 яну 2009 21:58


Kokoo написа:
Stenly написа:По дълги са биелите на 2.0 с код АБФ и АБА(long block) на 2Е биелите са като на 1,8 моторите.

Използвам и аз темата да питам има ли разлика м/у 1,8 и 2.0 2е бутало в положението на буталния болт че не не си спомням изобщо.



Изображение

Биелите на 1,8 и 2.0 не са еднакви.Блока също.

Най-лесно е да се сравняват номерата в специализираните програми, но както писах в една друга тема, това крие подводни камъни - например блоковете на KR и PB са с различни номера според ЕТКА, но това не означава, че са с различни размери - просто разликата е в пръскалките за масло...същото е и с блоковете на 2Е и ABF - няма как да са с еднакви номера, тъй като единия има отвор за датчика на коляновия вал...
Та в тази връзка добре е, когато става дума за някакви размери да се споменава откъде идва информацията, за да не стават грешки и някой да си строши главата....


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот leonardo_vd » Чет 22 яну 2009 22:25


А къде му е на 2Е-то датчика за коляновия вал?


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Stef4o » Чет 22 яну 2009 22:30


няма такъв :wink:


Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот vw_Krasi_vw » Чет 22 яну 2009 23:05


jagler написа:
vw_Krasi_vw написа:
jagler написа:Аз само да вметна ако се разширят цилиндрите чрез фрезоване няма ли да се свали циментацията на стените им ,да не смятате че целия блок е с еднаква структура... :lol:въпреки че е от чугун.


:lol: :lol: :lol: специялиста , цилиндрите 1-во не се фрезоват,2-ро не са циментовани и 3-то не пиши нещо за което не си сигурен :evil:
Колега ти чувал ли си за термохимичния начин /циментация/ на повърхноста.Да не го свързваш с оня цимент за киреча в строителството :lol: Дори и да се /струговат/ цилиндрите това имах предвид ,няма ли да окаже влияние на работата и по-точно триенето на сегментите по стените.



:lol: брато спец по металите , от както се помня все с метали се занимавам не ме учи как кое се прави и металите какви марки са , как се термообработват и какви качества имат съотвтните марки , не се заяждам , просто не пиши глупости , че ставаш смешен!!! :wink:

а и да добавя ,че цилиндрите се ХОНИНГОВАТ а не се ферезоват нито струговат приятелю , че ако ти кажа колега не върви, колега можеш да си ми само във VWclub форума!!! :wink:
айде стига , че ще осерем на колегата темата :wink: за което се извинявам :beer


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот jagler » Пет 23 яну 2009 19:27


vw_Krasi_vw написа:
jagler написа:
vw_Krasi_vw написа:
jagler написа:Аз само да вметна ако се разширят цилиндрите чрез фрезоване няма ли да се свали циментацията на стените им ,да не смятате че целия блок е с еднаква структура... :lol:въпреки че е от чугун.


:lol: :lol: :lol: специялиста , цилиндрите 1-во не се фрезоват,2-ро не са циментовани и 3-то не пиши нещо за което не си сигурен :evil:
Колега ти чувал ли си за термохимичния начин /циментация/ на повърхноста.Да не го свързваш с оня цимент за киреча в строителството :lol: Дори и да се /струговат/ цилиндрите това имах предвид ,няма ли да окаже влияние на работата и по-точно триенето на сегментите по стените.



:lol: брато спец по металите , от както се помня все с метали се занимавам не ме учи как кое се прави и металите какви марки са , как се термообработват и какви качества имат съотвтните марки , не се заяждам , просто не пиши глупости , че ставаш смешен!!! :wink:

а и да добавя ,че цилиндрите се ХОНИНГОВАТ а не се ферезоват нито струговат приятелю , че ако ти кажа колега не върви, колега можеш да си ми само във VWclub форума!!! :wink:
айде стига , че ще осерем на колегата темата :wink: за което се извинявам :beer
Виж сега нямам предвид да се заяждам това с/колега/обръщението де, естественно че е само за тук... :wink: Другото което е че и аз си имам да кажем добра представа от метали ,механика и т.н. завърших 93г. механотехникума в гр.Г.Оряховица за времето си един от най-добрите тогава,сега съм инж. комуникации просто защото електрониката ми беше хоби.Основното в моя въпрос беше следното без да обиждам никой и никого от към знания:структората на стените на цилиндъра еднаква ли е с тази на основния блок...защото аз сматам че не е...по простата причина че стените са подложени на по-високи натоварвания и триене...това имах предвид.И след отнемане на слоя метал от тях това няма ли да пречи...както и да е.Хайде че наистина оспамихме темата за което се извинявам /колеги/ от форума ,а ти приятелю ако имаш път към зарата ми пиши ще ти оставя мобилния да пием по бира и да спорим... :lol: .Лека и безаварийна на всички... :wink:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот martineli » Пет 23 яну 2009 19:41


доколкото аз съм имал сблъсъци с блокове и машини когато в блока няма набити ризи било то мокри или сухи то тогава няма разлика в структурата.разтъргваш на желания (ремонтен или тунинг) размер хонинговаш (понеже аз до сега не съм срещал такива блокове които не са и с всички майстори с които съм говорил е най добре да се хонингова и това е.


Потребителски аватар
Kokoo
Мнения: 139
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Kokoo » Съб 24 яну 2009 0:32


Li4o написа:
Kokoo написа:
Stenly написа:По дълги са биелите на 2.0 с код АБФ и АБА(long block) на 2Е биелите са като на 1,8 моторите.

Използвам и аз темата да питам има ли разлика м/у 1,8 и 2.0 2е бутало в положението на буталния болт че не не си спомням изобщо.



Изображение

Биелите на 1,8 и 2.0 не са еднакви.Блока също.

Най-лесно е да се сравняват номерата в специализираните програми, но както писах в една друга тема, това крие подводни камъни - например блоковете на KR и PB са с различни номера според ЕТКА, но това не означава, че са с различни размери - просто разликата е в пръскалките за масло...същото е и с блоковете на 2Е и ABF - няма как да са с еднакви номера, тъй като единия има отвор за датчика на коляновия вал...
Та в тази връзка добре е, когато става дума за някакви размери да се споменава откъде идва информацията, за да не стават грешки и някой да си строши главата....


Цитирал съм каталог за не се влиза в излишни спорове :idea: А за еднаквоста на на биели от 2Е(2л на VW ) и 1,8 няма нужда да говорим.Който иска да вземе две и да мери разликата за блоковете по същият начин .По принцип са възможни много комбинации зависи дали говорим за болт или.....:!:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Iezekil » Чет 24 ное 2016 17:56


Li4o написа:
baivan написа:
Li4o написа:Ако набиеш обикновени бутала от 2Е - ще стърчат доста над блока..


Да разбирам ли тогава, че блока на 2Е е по-дълъг нагоре?

По-дълъг е колега...
Блоковете на 1.6 и 1.8 при Голф2 са еднакви - там разликата в обема идва от друг колянов вал и други бутала - диаметъра на цилиндрите и биелите са еднакви...
Но при 2Е и 1.8 не е така...

Вчера ги мерих двата блока-РП и 2Е....На 2Е е 30см. с гарнитурата,а на РП поради факта,че ми е на колата и пречат разни съединения,не определих с точност,но явно наистина имат разлика.При предното замерване съм кванал и ръба на картера и не е точно.На колегата под мен може да се вярва.

Последна промяна от Iezekil на Пет 25 ное 2016 20:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот pe6kata » Чет 24 ное 2016 20:03


Iezekil написа:За да не се заблуди и някой друг-вчера ги мерих двата блока-РП и 2Е,еднакво дълбоки са,30см.само блок.


за да не заблудиш някой колега:
2е, абф са т.нар. "висок/дълъг блок". С 16,5мм е по-висок от блока на 1.6, 1.8 и 2.0 16в с код 9А :exclaim
освен, че хода на 2е, абф е по-голям, и биелата му е по-дълга- 159мм ( срещу 144м за късия).



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: speedvw и 18 госта