Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Пон 19 яну 2009 18:56


Колеги това, което виждам тука -> http://www.autotech.com/prod_engine_engkit.htm
и информацията която имам, че блока на повечето двигатели 1.8 на Фолксваген - АБС,ААМ и др. са еднакви с тоя на 2.0 2Е ме кара да си задам следния въпрос - Колянов вал от 2Е ще влезне ли в блока на АБС-а?, защото ако диаметрите на цилиндрите са еднакви, то разликата в кубатурата би трябвало да идва само от хода на буталата, което пък зависи от коляновия вал. Ако е така....предполагам се сещатате какво ми се върти в главата.




Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот martineli » Пон 19 яну 2009 19:32


ами доколкото съм запознат на 1.8 буталата са 81мм а на 2.0 са 82.5
ако съм прав то блока може да позволява да се разтърже до тея размери но едвали ше стане само с колянов вал


misho_GTI
Мнения: 1986
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот misho_GTI » Пон 19 яну 2009 19:55


martineli написа:ами доколкото съм запознат на 1.8 буталата са 81мм а на 2.0 са 82.5

Да, ама има разлика и в хода на буталото. При 1.8 е 86,4мм ,а при 2.0 е 92,8мм.Ако греша ме поправете.


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Пон 19 яну 2009 20:39


Тва, че има разлика в хода на буталото е ясно. То ако нямаше разлика в хода и разлика в диаметъра на цилиндрите нямаше да я има и разликата в кубатурата. Ако разликата в диаметъра е толкова, то това не е проблем - пристъргва се блока. Разликата в хода на буталото идва точно от коляновия вал, а би трябвало и биелите при 2Е да са по къси или пък буталата(ако блоковете наистина са еднакви). Това което искам да знам е дали наистина разликата в диаметъра на буталата е само толкова, колкото каза колегата и дали вал от 2Е ще влезне без проблем в АБС примерно. Ако това става, с колянов вал, биели и бутала от 2Е трябва да може един 1.8 мотор да се направи 2.0


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Li4o » Пон 19 яну 2009 21:26


baivan написа:.... Ако това става, с колянов вал, биели и бутала от 2Е трябва да може един 1.8 мотор да се направи 2.0

Трябват ти специални бутала, на които буталния болт е по-високо в буталото - точно такива са тези от кита и са различни от буталата на 2Е...
Ако набиеш обикновени бутала от 2Е - ще стърчат доста над блока....
Ако вземеш тези бутала от кита - ще трябва да разстържеш и блока от 81мм до 83.5мм...


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Пон 19 яну 2009 21:45


Li4o написа:Ако набиеш обикновени бутала от 2Е - ще стърчат доста над блока..


Да разбирам ли тогава, че блока на 2Е е по-дълъг нагоре?


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Li4o » Пон 19 яну 2009 21:50


baivan написа:
Li4o написа:Ако набиеш обикновени бутала от 2Е - ще стърчат доста над блока..


Да разбирам ли тогава, че блока на 2Е е по-дълъг нагоре?

По-дълъг е колега...
Блоковете на 1.6 и 1.8 при Голф2 са еднакви - там разликата в обема идва от друг колянов вал и други бутала - диаметъра на цилиндрите и биелите са еднакви...
Но при 2Е и 1.8 не е така...


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Пон 19 яну 2009 22:03


Ясно...много мерси колега, това исках да знам ;)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Stenly » Вто 20 яну 2009 0:46


По дълги са биелите на 2.0 с код АБФ и АБА(long block) на 2Е биелите са като на 1,8 моторите.

Използвам и аз темата да питам има ли разлика м/у 1,8 и 2.0 2е бутало в положението на буталния болт че не не си спомням изобщо.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот NovobranecGT » Вто 20 яну 2009 17:36


Stenly написа:По дълги са биелите на 2.0 с код АБФ и АБА(long block) на 2Е биелите са като на 1,8 моторите.

Използвам и аз темата да питам има ли разлика м/у 1,8 и 2.0 2е бутало в положението на буталния болт че не не си спомням изобщо.

Според мен си в грешка.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Stenly » Вто 20 яну 2009 17:55


Хората го пишат че за кита с 83,5 бутала се ползват същите биели ( These components are designed to use the standard 144mm (1.8L or 2.0L) connecting rods.). Killer-a го беше писал също в една стара тема отделно и аз съм имал такива биели и ги продадох. 144мм са. По това съдя :).
По въпроса за буталния болт някой има ли представа.


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот baivan » Вто 20 яну 2009 18:18


Stenly написа:По въпроса за буталния болт някой има ли представа.


На 2е-то е 21мм, докато на другите мотори на VW(незнам дали на всички други) е 20мм ако за Ф-то на болта питаш.
А ако питаш за разстоянието от буталния болт до челото на буталото, това и аз искам да го знам :roll:


Потребителски аватар
Kokoo
Мнения: 139
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Kokoo » Вто 20 яну 2009 21:05


Stenly написа:По дълги са биелите на 2.0 с код АБФ и АБА(long block) на 2Е биелите са като на 1,8 моторите.

Използвам и аз темата да питам има ли разлика м/у 1,8 и 2.0 2е бутало в положението на буталния болт че не не си спомням изобщо.



Изображение

Биелите на 1,8 и 2.0 не са еднакви.Блока също.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот NovobranecGT » Сря 21 яну 2009 12:08


Stenly написа:Хората го пишат че за кита с 83,5 бутала се ползват същите биели ( These components are designed to use the standard 144mm (1.8L or 2.0L) connecting rods.). Killer-a го беше писал също в една стара тема отделно и аз съм имал такива биели и ги продадох. 144мм са. По това съдя :).
По въпроса за буталния болт някой има ли представа.

Така, на PB(1781cc) и 9A(1984cc) мотовилките са с еднакви параметри, разликата е в дизайна.По-големия работен обем в полза на 9А е постигнат с увеличаване на диаметъра на цилиндрите от 81мм на 82,5мм и увеличаване на хода на коляновия вал.Мотовилките на 2Е са 159мм, за разлика от на PB и 9А(144мм), буталния болт е увеличен в диаметър с 1мм спрямо другите и е 21мм.Разстоянието от буталния болт до челото на буталото(2Е) е 30,9мм.
Ако колегата иска да си направи ABS мотора 2000cc, пак 10:1, трябва да си намери колянов вал от такъв мотор и бутала от Ауди 3А мисля беше кода.Може да си ползва мотовилките от ABS мотора.От 2Е може да ползва само колянов вал...


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Колянов вал и бутала от 2.0 2Е в блок 1.8?

Мнениеот Stenly » Сря 21 яну 2009 18:31


Грешката е моя извинявам се бъркал съм се с биели от 9А които са на 144мм и 20мм бутален болт.

След разстъргването на цилиндрите на 82,5 задължително ли е хонинговане за задържането на масло? Въпреки че по добре според мен да се сложи цялото долнище от 2.0 3А мотор иначе пари за стругари работи....



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта