Лек тунинг и има ли той почва в двигатели под 1.6

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Лек тунинг и има ли той почва в двигатели под 1.6

Мнениеот asskoGTI » Пет 03 фев 2006 14:09


ДЕМЕК :arrow: Интересува ме мнението ви за тунинг на двигатели 1.3,1.4,1.5(атмосверни разбира се)

как може да се извади някоя друга кобилка от двигатели м/у 50 и 70 к.с. без да е нужно да се сменя сички валове,нутала и тн.
нали както казах лек тунинг.

аз лично карам МН (55 к.с.) и ако някой колега е благосклонен може да ми даде идеи за леко качване на....примерно 70-80 к.с. и вобще има ли смисъл,защото мои познати ми повтарят че било безмислено:( :?




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3036
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 03 фев 2006 14:22


Много фенско ново понятие "лек тунинг"
Като за начало може да ръгнеш едни светещи пръскалки и сини капачки на винтилите на Жантите (за справка Голфъра)
След това с теслата изкъртваш предната емблема и тургаш една лепенка отзад Жти!

Сериозно: карай си колата и не се занимавай с глупости! Послушай приятелите си! Досега не съм прочел нито едно смислено обяснение на тунинг за коли под 120-130 к.с.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 03 фев 2006 15:23


За тая кубатура само турбо те оправя и то с много работа по мотора. За раз-два и 20коня отгоре и дума неможе да става тук. Именно затова и емблематичното G40 (1.4мотор) е с компресор.

Мотора МН (55 к.с.) е много здрав и подходящ за ежедневна употреба, но това е всичко.

РАСО


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4228
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 03 фев 2006 15:36


http://www.knobloch-sport.de/

срещу 508 евро получаваш вал 280гр. и карбуратор вебер и 90к.с.
предполагам монтажа не е твърде сложен


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Пет 03 фев 2006 15:55


nii написа:http://www.knobloch-sport.de/

срещу 508 евро получаваш вал 280гр. и карбуратор вебер и 90к.с.
предполагам монтажа не е твърде сложен


начи може да му се сложи вал :D
хммм :))))) замислям се сериозно
а що се отнася до карбуратора може ли малко по подробно да кажеш


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Пет 03 фев 2006 15:55


аз съм намерил едни валове за по 250евра


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3036
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 03 фев 2006 15:59


assko написа:аз съм намерил едни валове за по 250евра


Като си помислиш само че за 500-600 лв взимаш друг мотор :?:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 03 фев 2006 16:49


assko написа:аз съм намерил едни валове за по 250евра

Най добре е май направо нов мотор да си намериш. Това е най-удачното решение.
И 20-30коня не са лек тунинг и за да ги извадиш трябва доста да се поработи по моторетката.

Само дати дам пример за моя мотор 1.8 90коня за да извлека още 20-30коня са ми необходими:
Това е лек тунинг само, че откъм пари хич не е лек
1. Вал - 270градуса - 130$
2. Филтър К&Н - 50$
3. Махнат катализатор - 50лв.
4. Да отида някъде да ми настроят ЕКУ-то към вала (тъй наречения чип тунинг) - 200лв.
5. Работа по главата - портване, полиране - ??
6. Хубави свещи - иридиеви да речем Денсо или НГК- 50$
7. Олекотен маховик - ???
8. Задно гърне Magnaflow, Borla или Remus - 200$
9. Евентуално глава(оборудвана) от 1.8 112коня с ЕКУ-то - 400лв.
10. Работа по изпускателната система - ???

И пак ако изкарам малко нaд 20коня (без точка 9.) трябва да съм супер доволен

Под лек(от към пари) тунинг аз разбирам следното:
1. Да си махнеш катализатора
2. въздушен филтър конус с топлинен щит
3. Хубави свещи
4. И евентуално чип
Това ще ти даде около 10коня и моторетката ще живне доста. От към пари ще се върже към 400лв. + -

Може да се допиташ до юзера Поло Павлети - той май е с такава моторетнка може да ти даде акъл евентуално.

Последна промяна от niikoo_1 на Пет 03 фев 2006 16:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пет 03 фев 2006 16:51


абе чудя се от 55 кс на 70-80 кс тва лек тунинг ли е, щот според мене е 50% някъде отгоре....??????


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 03 фев 2006 16:56


Точно тава и аз писах, че хич не е лек. И трябват доста парички и => ще излезне по ефтино да си намери моторетка за тези пари.
МИсля, че няма да има проблем да намери оборудван 1.8 90коня карбуратор и моноинжекцион за Г2 и от към пари ще се върже добре.
Може и нещо по така - има предвит моторетка от Г2 ГТИ.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пет 03 фев 2006 16:56


Май всички забравят, че нашите двигатели са на по 300 000 + км, така че внимавайте с тези тунинг изпълнения. Да сте чували примерно за умора на материала? Да нямма после: Счупи се коляновия вал!!!


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пет 03 фев 2006 17:56


Замислял съм се да сменя карбуратора с тъкъв от 1,6 или 1,8 но не знам дали захващането към колектора е същото,освен това 2е3 е доста безпроблемен за разлика от 2е2.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 03 фев 2006 21:50


Мравката не може да стане бръмбар :wink:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 03 фев 2006 22:31


NovobranecGT написа:Мравката не може да стане бръмбар :wink:

Може ама трябва добър и скъп пластичен хирург, а има и вероятност да не излезне от упойка и операцията да мине неуспешно :roll:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4228
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Съб 04 фев 2006 0:49


на адрес www.86c.de има една кратка статия на тема защо някои 1.3 ДВГ са 55к.с. а други 75к.с. (фауве мотори де) и там кротко си е описано че причините са същите поради които има ТДИ 90к.с., 100к.с, 110, 115, 130, 140 и така нататаък.
де факто 1.3 мотора е пригоден фабрично за по-сериозно цедене както се вижда при Г40, но поради маркетингови съображения МН и НЗ са скопени до 55к.с. като с лека доработка НЗ се превръща в 3Ф и прочее...
вие бая сте ме плюли относно идеята ми да си сменя вала и да гоня 80к.с. но на мен ми е мерак и ще го направя.
тоест ако тия немци дето се занимават с рацерство от Х години са го нагодили МН с 2 карбуратора и вал и филтър до 80к.с. аз не виждам причина да не им вярвам. знам че е много но разберете - в случая не се доизцежда мотора до ръба на възможностите му, а се вкарва от скопен в нормален режим.
и ако някой ми каже че 80-90 к.с. са много за 1300 кубика да седне да чете книжки



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта