Суап 9А ->ABF

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Суап 9А ->ABF

Мнениеот Speed_Am_All » Чет 02 апр 2009 12:49


Идеята ми е следната:

1.Стъпка - слагане на валове от ABF и временно каране с електро-механичния инжекцион

2.Стъпка - минаване към ABF-ката електроника

За целата мисля че трябва да сменя:
-компютър
-Смукателен колектор+дроселова клапа
-Дюзи
-бензинова рейка
-бензинов регулатор
-дебитомер
-Филтърна кутия

3.Стъпка - чип или МC (Megasquirt)


Въпросите са ми основно около точка 2 за сега.
Някои правил ли е подобно нещо и какво още съм изпуснал в цялата схема?
Има ли варянт при който да сменя цялата глава и наложително ли е.
Не съм сигурен, но мисля, че моя мотор няма датчик за положението на коляновия вал, а ABF май имал и май стоя на единя разпределителен вал.
Ще има ли разлика в управлението на запалването и ще трябва и да се сменя нещо там.
Има ли разлика в: ламда сонда, моторче на празния ход, разни датчици за температура и др.
Моя стоковия изпускателен колектор ще го спъва ли мотора или няма да има голяма разлика?
Знам, че е бял кахър, но ми е любопитно дали след слапа ще работи борд компа и уредите по таблото?

Суап се пише бе колега - СУАП - идва от SWAP - размяна!!!
Li4o




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Vizor » Чет 02 апр 2009 13:20


Пропусни стъпка 2 и направо на 3..Барабар с едни дросели.. замисли се за всичките хамалогии по правенето на тази интервенция..


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот paco » Чет 02 апр 2009 14:02


Визор ти каза ама и аз...
Това с втора стъпка е разумно само и единстрено ако искаш да си караш колата нормално и искаш приличен разход с адеватно управление. Ако си решил да развиваш мотора то дросели са добър вариянт а за датчика на коляновир вал не бери грижа...ще се ползва този в делкото ти при положение , че ползваш Мегаскуирт.

РАСО


Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Speed_Am_All » Чет 02 апр 2009 14:58


Явно не съм оставил не разбрана крайната цел. Наистина искам "да си караш колата нормално и искаш приличен разход с адекватно управление."

Това ми е ежедневката с която въртя около 25000км годишно и в момента гори като ламя, а вървенето е задоволително като за 136к.с., но нищо повече. До МС най-вероятно няма да се стигне, поради голямата разлика между цената на готов чип и на МС-то. Идеята ми е като си ходя на работа в задръстванията да си карам с нормалния чип, а събота и деля да се возя с другия. Надявам се да докарам 150кс на ABF със стоковата електроника и евентуално 160-165 с чипа. Освен това ще имам и предимство с малко по-късата скоростна кутия на корадото. По нататък и изпускателни колектори може да се сложат, но да стигна до там.

Между другото като се подготвя със всичко необходимо, миля да търся човек които да го направи, ако не намеря такъв които иска и може да го направи на адекватна цена, ще има направи си сам с приятели :D
За сега цената на която ще похарча за части ме устройва напълно, но още не съм обеден че ще толкова просто, колкото си го представям.

А относно стъпка 1 най-вероятно ще е факт до 2-3 седмици :D

Мерси за отговорите все пак.

п.п. сега съм на стъпка 0 боядисване на предната броня :lol:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Vizor » Чет 02 апр 2009 15:03


165 коня от чип ? :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock
Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот paco » Чет 02 апр 2009 15:31


Ти си от малкото дето просто искат да си направят колата за всекидневна за което евала. АБФ електрониката ще ти свърщи работа и ако питаш мен не сменяй главата ами си карай с твоята...просто и монтирай инжектори със същия дебит и сложи дросел от АБФ с адаптор за твоя колектор. Тригер колело на коляновия вал можеш да монтираш от към страната на ремъците със стойка за датчик. Процедурата ще е занимателна ,но пък гарантирано колата ще върви доста по-прилично от това с механична инжекция.

РАСО


Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Speed_Am_All » Чет 02 апр 2009 15:42


Vizor написа:165 коня от чип ? :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock
Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...


ABF:
Оригинални технически данни:
Мощност в [HP] при 6000 min-1- 150
Въртящ момент в [Nm] при 4800 min-1 - 180
Максимална скорост [Km/h] - 217

ABF + chip:
DigitalTuning технически данни:
Мощност в [HP] при 6100 min-1 - 164
Въртящ момент в [Nm] при 4560 min-1 - 203
Максимална скорост [Km/h] - 222



Най-любезно ще те помоля да не отговаряш пряко на мои постове!
Знам, че много си мечтаеш да направиш 10000 мнения, но това не отговаря на моето виждане за нещата, че човек трябва да пише само ако е полезен, а твоя случа не е така.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Vizor » Чет 02 апр 2009 15:51


Ок ..
Абф на диното в хеед 111 коня
Абф на диното в хеед с чип 111 коня (разлика някви десети имаше между двата абф-а)
Абф на диното в хеед с филтър 116 коня

Сега.. след като си толкова отворен.. ако вдигнеш на атмосферката ТИ 16 коня с чип (за което аз си слагам ташаците на бас, че няма да стане) имаш една каса бира от мене. Искам го черно на бяло. А не някакви предположения. Знаеш ли как се усещат валове на тая кола като и сложиш? Аз ще ти обясня .. АДСКИ МНОГО!!
И пичовете от Шрик са написали 7-12 коня!
А като сложиш чипа знаеш ли какво пишеш по форумите ?
Аз ще ти обясня.. "Абе май има някаква разлика в средни обороти ама е много малко".

Моля те не спори с баща си как се правят деца. Ако искаш не отговаряй на тоя пост. Даже най-добре не отговаряй...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот niikoo_1 » Чет 02 апр 2009 15:54


Остави тези данни дето ги дават по сайтовете, на атмосферен двигател разликата е много малка с чип и без чип.
Лично съм тествал и колата почва да върви с половин автомобил разстояние повече от преди.
Ако така се смятаха коне, то предишният ми Голф 3 16клапана трябваше да е
150коня заводски
15коня от чип
10коня от колектор
5 коня от филтър
10коня от генерация

Общо около 190коня :Mr Green Fun е да ама не :wink: вървеше повече от нормален, но не вървеше дори и колкото кола 170коня :idea: та какво остава за 190коня.

Иначе по темата за мен най-добрия вариант е да си сложиш инжекцията от АБФ и другите неща дето Пацо ти е написал и да си имаш надежна ежедневна кола, която ще пали и върви без да ти създава ядове


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Vizor » Чет 02 апр 2009 16:03


Навънка (не в България ;) ) на такива екстри им викат chp.. chicken horsepower ;)

Колектор - 20chp
Чип - 15chp
Регулатор - 5chp
Разпънка - 5chp
Лепенки - 4chp

И да.. отиди в дигитал тунинг да ти лепнат едни 800лв за чип да ти призлее :lol: :lol:


Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Speed_Am_All » Чет 02 апр 2009 16:33


Vizor написа:Абф на диното в хеед 111 коня


Следователно ABF 150к.с. няма :D
Следователно от фолксваген са големи мошенници :D
Ма тия 111к.с. на колелетата или на маторя :D
Ма тя ква ша я разликата между моя нов мотор и изтинския ABF?
Сега колата ми върви от 0-100км/ч за 9.3сек. (засичнано многократно с втори човек в колата), може би е 90к.с. пък аз да не знам :(
Пък може би с новите валове и ABF-ската електроника да се спъне малко примерно 0-100км/ч за 12сек. :(

А сега слушай Палячо. Искам да си направя колата с ABF-ска електроника и валове и ако нямаш какво да кажеш полезно по въпроса по-добре си мълчи и не се излагай. Все ми е тая колко коня ще стане колата, важното че ще върви малко повече и КПД-то и ще е значително по добро.

На останалите колеги благодаря за мненията!

п.п. Vizor-e ако си само изтриеш мненията най-добре ще направиш. Нали си модераторче :lol:
mod edit: niki7878


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Vizor » Чет 02 апр 2009 16:43


Ама май дойде на моята, а?

Искам да си направя колата с ABF-ска електроника и валове и ако нямаш какво да кажеш полезно по въпроса по-добре си мълчи и не се излагай. Все ми е тая колко коня ще стане колата, важното че ще върви малко повече и КПД-то и ще е значително по добро.


;)

9,3 секунди? Ти си по бавен от половината дизели дето знам из форума mhihi

Деба и философите :)
дават го bhp от Volkswagen (brake horsepower)
Искаш да ми кажеш, че на колелата едвам го усеща чипа диното.. а на вала вдига 15 коня?
Ае.. какво стана с вип тунинг раздела, че ми писна да чета философи тука.

А бой де... mod edit:niki7878

Последна промяна от Vizor на Чет 02 апр 2009 16:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот niki7878 » Чет 02 апр 2009 16:46


Колега, да ти кажа ДА АБФ 150 коня НЯМА... Мерил съм поне 10 и нито един не показа 150, един се доближи но беше с валове и чипове и тн. Говоря за диното в Проспийд.
Ще те помоля да не обиждаш колеги, които не познаваш, още повече когато ти говорят истината. И понеже много се дразня когато някой говори наизуст като теб искам да ми обясниш как се вдига КПД на ДВГ !!! с електроника. Или не по-добре недей щото знам на каде ще забиеш но от мен да знаеш КПД на ДВГ и електронно управлявана горивовпръскваща система са различни понятия, особено ако се отнася за такава с впръскване преди клапаните...
Със здраве и без лоши чувства...


Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Speed_Am_All » Чет 02 апр 2009 17:10


Колега niki7878 не обичам да се оправдавам, но следното изказване:

Vizor написа:Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...



отговор ли е на по-горните мои запитвания?
Щях ли да си пусна темата ако знаех, как да си направя колата и какъв ще е ефекта?
Тоя ... какво се хвана за думите ми?
Като е такъв разбирач да беше ми обяснил нещата човешки!

Деба и философите :)


Зад клавиатурата лесно се псува!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слап 9А ->ABF

Мнениеот Vizor » Чет 02 апр 2009 17:12


Жалко.. май още нищо не си разбрал



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта