Идеята ми е следната:
1.Стъпка - слагане на валове от ABF и временно каране с електро-механичния инжекцион
2.Стъпка - минаване към ABF-ката електроника
За целата мисля че трябва да сменя:
-компютър
-Смукателен колектор+дроселова клапа
-Дюзи
-бензинова рейка
-бензинов регулатор
-дебитомер
-Филтърна кутия
3.Стъпка - чип или МC (Megasquirt)
Въпросите са ми основно около точка 2 за сега.
Някои правил ли е подобно нещо и какво още съм изпуснал в цялата схема?
Има ли варянт при който да сменя цялата глава и наложително ли е.
Не съм сигурен, но мисля, че моя мотор няма датчик за положението на коляновия вал, а ABF май имал и май стоя на единя разпределителен вал.
Ще има ли разлика в управлението на запалването и ще трябва и да се сменя нещо там.
Има ли разлика в: ламда сонда, моторче на празния ход, разни датчици за температура и др.
Моя стоковия изпускателен колектор ще го спъва ли мотора или няма да има голяма разлика?
Знам, че е бял кахър, но ми е любопитно дали след слапа ще работи борд компа и уредите по таблото?
Суап се пише бе колега - СУАП - идва от SWAP - размяна!!!
Li4o
Суап 9А ->ABF
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Пропусни стъпка 2 и направо на 3..Барабар с едни дросели.. замисли се за всичките хамалогии по правенето на тази интервенция..
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Визор ти каза ама и аз...
Това с втора стъпка е разумно само и единстрено ако искаш да си караш колата нормално и искаш приличен разход с адеватно управление. Ако си решил да развиваш мотора то дросели са добър вариянт а за датчика на коляновир вал не бери грижа...ще се ползва този в делкото ти при положение , че ползваш Мегаскуирт.
РАСО
Това с втора стъпка е разумно само и единстрено ако искаш да си караш колата нормално и искаш приличен разход с адеватно управление. Ако си решил да развиваш мотора то дросели са добър вариянт а за датчика на коляновир вал не бери грижа...ще се ползва този в делкото ти при положение , че ползваш Мегаскуирт.
РАСО
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Слап 9А ->ABF
Явно не съм оставил не разбрана крайната цел. Наистина искам "да си караш колата нормално и искаш приличен разход с адекватно управление."
Това ми е ежедневката с която въртя около 25000км годишно и в момента гори като ламя, а вървенето е задоволително като за 136к.с., но нищо повече. До МС най-вероятно няма да се стигне, поради голямата разлика между цената на готов чип и на МС-то. Идеята ми е като си ходя на работа в задръстванията да си карам с нормалния чип, а събота и деля да се возя с другия. Надявам се да докарам 150кс на ABF със стоковата електроника и евентуално 160-165 с чипа. Освен това ще имам и предимство с малко по-късата скоростна кутия на корадото. По нататък и изпускателни колектори може да се сложат, но да стигна до там.
Между другото като се подготвя със всичко необходимо, миля да търся човек които да го направи, ако не намеря такъв които иска и може да го направи на адекватна цена, ще има направи си сам с приятели
За сега цената на която ще похарча за части ме устройва напълно, но още не съм обеден че ще толкова просто, колкото си го представям.
А относно стъпка 1 най-вероятно ще е факт до 2-3 седмици
Мерси за отговорите все пак.
п.п. сега съм на стъпка 0 боядисване на предната броня
Това ми е ежедневката с която въртя около 25000км годишно и в момента гори като ламя, а вървенето е задоволително като за 136к.с., но нищо повече. До МС най-вероятно няма да се стигне, поради голямата разлика между цената на готов чип и на МС-то. Идеята ми е като си ходя на работа в задръстванията да си карам с нормалния чип, а събота и деля да се возя с другия. Надявам се да докарам 150кс на ABF със стоковата електроника и евентуално 160-165 с чипа. Освен това ще имам и предимство с малко по-късата скоростна кутия на корадото. По нататък и изпускателни колектори може да се сложат, но да стигна до там.
Между другото като се подготвя със всичко необходимо, миля да търся човек които да го направи, ако не намеря такъв които иска и може да го направи на адекватна цена, ще има направи си сам с приятели

За сега цената на която ще похарча за части ме устройва напълно, но още не съм обеден че ще толкова просто, колкото си го представям.
А относно стъпка 1 най-вероятно ще е факт до 2-3 седмици

Мерси за отговорите все пак.
п.п. сега съм на стъпка 0 боядисване на предната броня

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
165 коня от чип ?
Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...







Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Ти си от малкото дето просто искат да си направят колата за всекидневна за което евала. АБФ електрониката ще ти свърщи работа и ако питаш мен не сменяй главата ами си карай с твоята...просто и монтирай инжектори със същия дебит и сложи дросел от АБФ с адаптор за твоя колектор. Тригер колело на коляновия вал можеш да монтираш от към страната на ремъците със стойка за датчик. Процедурата ще е занимателна ,но пък гарантирано колата ще върви доста по-прилично от това с механична инжекция.
РАСО
РАСО
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Слап 9А ->ABF
Vizor написа:165 коня от чип ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...
ABF:
Оригинални технически данни:
Мощност в [HP] при 6000 min-1- 150
Въртящ момент в [Nm] при 4800 min-1 - 180
Максимална скорост [Km/h] - 217
ABF + chip:
DigitalTuning технически данни:
Мощност в [HP] при 6100 min-1 - 164
Въртящ момент в [Nm] при 4560 min-1 - 203
Максимална скорост [Km/h] - 222
Най-любезно ще те помоля да не отговаряш пряко на мои постове!
Знам, че много си мечтаеш да направиш 10000 мнения, но това не отговаря на моето виждане за нещата, че човек трябва да пише само ако е полезен, а твоя случа не е така.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Ок ..
Абф на диното в хеед 111 коня
Абф на диното в хеед с чип 111 коня (разлика някви десети имаше между двата абф-а)
Абф на диното в хеед с филтър 116 коня
Сега.. след като си толкова отворен.. ако вдигнеш на атмосферката ТИ 16 коня с чип (за което аз си слагам ташаците на бас, че няма да стане) имаш една каса бира от мене. Искам го черно на бяло. А не някакви предположения. Знаеш ли как се усещат валове на тая кола като и сложиш? Аз ще ти обясня .. АДСКИ МНОГО!!
И пичовете от Шрик са написали 7-12 коня!
А като сложиш чипа знаеш ли какво пишеш по форумите ?
Аз ще ти обясня.. "Абе май има някаква разлика в средни обороти ама е много малко".
Моля те не спори с баща си как се правят деца. Ако искаш не отговаряй на тоя пост. Даже най-добре не отговаряй...
Абф на диното в хеед 111 коня
Абф на диното в хеед с чип 111 коня (разлика някви десети имаше между двата абф-а)
Абф на диното в хеед с филтър 116 коня
Сега.. след като си толкова отворен.. ако вдигнеш на атмосферката ТИ 16 коня с чип (за което аз си слагам ташаците на бас, че няма да стане) имаш една каса бира от мене. Искам го черно на бяло. А не някакви предположения. Знаеш ли как се усещат валове на тая кола като и сложиш? Аз ще ти обясня .. АДСКИ МНОГО!!
И пичовете от Шрик са написали 7-12 коня!
А като сложиш чипа знаеш ли какво пишеш по форумите ?
Аз ще ти обясня.. "Абе май има някаква разлика в средни обороти ама е много малко".
Моля те не спори с баща си как се правят деца. Ако искаш не отговаряй на тоя пост. Даже най-добре не отговаряй...
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Остави тези данни дето ги дават по сайтовете, на атмосферен двигател разликата е много малка с чип и без чип.
Лично съм тествал и колата почва да върви с половин автомобил разстояние повече от преди.
Ако така се смятаха коне, то предишният ми Голф 3 16клапана трябваше да е
150коня заводски
15коня от чип
10коня от колектор
5 коня от филтър
10коня от генерация
Общо около 190коня
е да ама не
вървеше повече от нормален, но не вървеше дори и колкото кола 170коня
та какво остава за 190коня.
Иначе по темата за мен най-добрия вариант е да си сложиш инжекцията от АБФ и другите неща дето Пацо ти е написал и да си имаш надежна ежедневна кола, която ще пали и върви без да ти създава ядове
Лично съм тествал и колата почва да върви с половин автомобил разстояние повече от преди.
Ако така се смятаха коне, то предишният ми Голф 3 16клапана трябваше да е
150коня заводски
15коня от чип
10коня от колектор
5 коня от филтър
10коня от генерация
Общо около 190коня



Иначе по темата за мен най-добрия вариант е да си сложиш инжекцията от АБФ и другите неща дето Пацо ти е написал и да си имаш надежна ежедневна кола, която ще пали и върви без да ти създава ядове
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Навънка (не в България
) на такива екстри им викат chp.. chicken horsepower 
Колектор - 20chp
Чип - 15chp
Регулатор - 5chp
Разпънка - 5chp
Лепенки - 4chp
И да.. отиди в дигитал тунинг да ти лепнат едни 800лв за чип да ти призлее



Колектор - 20chp
Чип - 15chp
Регулатор - 5chp
Разпънка - 5chp
Лепенки - 4chp
И да.. отиди в дигитал тунинг да ти лепнат едни 800лв за чип да ти призлее


- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Слап 9А ->ABF
Vizor написа:Абф на диното в хеед 111 коня
Следователно ABF 150к.с. няма

Следователно от фолксваген са големи мошенници

Ма тия 111к.с. на колелетата или на маторя

Ма тя ква ша я разликата между моя нов мотор и изтинския ABF?
Сега колата ми върви от 0-100км/ч за 9.3сек. (засичнано многократно с втори човек в колата), може би е 90к.с. пък аз да не знам

Пък може би с новите валове и ABF-ската електроника да се спъне малко примерно 0-100км/ч за 12сек.

А сега слушай Палячо. Искам да си направя колата с ABF-ска електроника и валове и ако нямаш какво да кажеш полезно по въпроса по-добре си мълчи и не се излагай. Все ми е тая колко коня ще стане колата, важното че ще върви малко повече и КПД-то и ще е значително по добро.
На останалите колеги благодаря за мненията!
п.п. Vizor-e ако си само изтриеш мненията най-добре ще направиш. Нали си модераторче

mod edit: niki7878
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Ама май дойде на моята, а?

9,3 секунди? Ти си по бавен от половината дизели дето знам из форума
Деба и философите
дават го bhp от Volkswagen (brake horsepower)
Искаш да ми кажеш, че на колелата едвам го усеща чипа диното.. а на вала вдига 15 коня?
Ае.. какво стана с вип тунинг раздела, че ми писна да чета философи тука.
А бой де... mod edit:niki7878
Искам да си направя колата с ABF-ска електроника и валове и ако нямаш какво да кажеш полезно по въпроса по-добре си мълчи и не се излагай. Все ми е тая колко коня ще стане колата, важното че ще върви малко повече и КПД-то и ще е значително по добро.

9,3 секунди? Ти си по бавен от половината дизели дето знам из форума

Деба и философите

дават го bhp от Volkswagen (brake horsepower)
Искаш да ми кажеш, че на колелата едвам го усеща чипа диното.. а на вала вдига 15 коня?
Ае.. какво стана с вип тунинг раздела, че ми писна да чета философи тука.
А бой де... mod edit:niki7878
Последна промяна от Vizor на Чет 02 апр 2009 16:51, променено общо 1 път.
- niki7878
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Колега, да ти кажа ДА АБФ 150 коня НЯМА... Мерил съм поне 10 и нито един не показа 150, един се доближи но беше с валове и чипове и тн. Говоря за диното в Проспийд.
Ще те помоля да не обиждаш колеги, които не познаваш, още повече когато ти говорят истината. И понеже много се дразня когато някой говори наизуст като теб искам да ми обясниш как се вдига КПД на ДВГ !!! с електроника. Или не по-добре недей щото знам на каде ще забиеш но от мен да знаеш КПД на ДВГ и електронно управлявана горивовпръскваща система са различни понятия, особено ако се отнася за такава с впръскване преди клапаните...
Със здраве и без лоши чувства...
Ще те помоля да не обиждаш колеги, които не познаваш, още повече когато ти говорят истината. И понеже много се дразня когато някой говори наизуст като теб искам да ми обясниш как се вдига КПД на ДВГ !!! с електроника. Или не по-добре недей щото знам на каде ще забиеш но от мен да знаеш КПД на ДВГ и електронно управлявана горивовпръскваща система са различни понятия, особено ако се отнася за такава с впръскване преди клапаните...
Със здраве и без лоши чувства...
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Слап 9А ->ABF
Колега niki7878 не обичам да се оправдавам, но следното изказване:
отговор ли е на по-горните мои запитвания?
Щях ли да си пусна темата ако знаех, как да си направя колата и какъв ще е ефекта?
Тоя ... какво се хвана за думите ми?
Като е такъв разбирач да беше ми обяснил нещата човешки!
Зад клавиатурата лесно се псува!
Vizor написа:Смени дилъра, свещите и сложи едни хубави джанти и си бонбон...
отговор ли е на по-горните мои запитвания?
Щях ли да си пусна темата ако знаех, как да си направя колата и какъв ще е ефекта?
Тоя ... какво се хвана за думите ми?
Като е такъв разбирач да беше ми обяснил нещата човешки!
Деба и философите
Зад клавиатурата лесно се псува!
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слап 9А ->ABF
Жалко.. май още нищо не си разбрал
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта