Привет колеги, предисторията започва тук: viewtopic.php?f=8&t=140576
След като сте се запознали с проекта, вече знаете през етапите които е минал, естествено шило в торба не седи, и напоследък пак започнах да заспивам с едни "лоши" идей в главата
Начесах си крастата с GTI и съм готов за нещо с повече коне. Дилемата ми е дали да бъде VR6, 1.8Т или Субару 2.5 боксер. Признавам си че съм лайк в областа на двигателния тунинг и за това се обръщам към колегите с повече опит. Посъветвайте ме конкретно за буса кой ще е по-подходящият двигател, защото доколкото знам това е първия такъв проект в Бг. Другото ми питане е дали фланеца на VR6 е като на 5Е моторите на Ауди ? Африканците, които сега произвеждат този модел го предлагат с 5Е двигатели и има опция да закупя този фланец, за да не се налага да правя някакви импровизирани куплирания между новия двигател и старата скоростна кутия:
Докато открия топлата вода с двигателите, започнах да работя по тунинговането на спирачките. Първи етап е събиране на информация и избор на дискове и апарати. Ето и малко челен опит от братята Хамериканци, дано е полезно и на другите Бус - Фенове
В оригинал предните дискове са 258х16 мм. Обмислям да ги заменя с вентилирани 288 мм. от Ауди, защото са 5х112 и няма да се налага преправяне.
За този проект използват предни дискове от Мерцедес МЛ с размер 320 мм.
При буса лагерите се набиват на самия диск, който играе роля и на главина. За да може да сложим новия диск се налага да обработим на струг стария диск, изчиствайки излишния материал.
Естествено, спирачния апарат не пасва н се налага малко къстомизация
Малко теория за силите, които ще влиаят при спиране:
Адаптерните планки:
Първо правим шаблон от картон и шперплат:
След шаблона изработваме адаптера от стомана:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
След като приключихме с предните главини, насочваме своето внимание към задните барабани. Тук не се налага да изработваме главини, защото си ги има в оригинал:
Разширяваме отворите за захващане на спирачното цилиндърче:
Ето как изглежда и адаптера на задната главина:
Ето и диска, който са използвали:
На задните главини, оригиналните болтове са предвидени за стандартна стоманена джанта и е добре да бъдат подменени с по-дълги за да има достатъчно дължина за летите джанти.
Ето и цялостен изглед:
Жилата на ръчната идват малко дълги и се налага да се скъсят малко.
Край на 1 серия
За ABF нищо не казах, но и той може да се добави ако желаете да коментирате.
VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
ибаси колега
много интересна тема
успех
много интересна тема
успех
- bodil4o
- Мнения: 434
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
Имам един въпрос.На водоструйна машина ли рязахте частите и къде има такава в България
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
Според следите по детайлите си мисля,че са обработвани на CNC фреза!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
иване, батко, тебе как те пере токо-никой досега не съм виждал да е толко
нечовек си.
само една забележка имам-направи си т.нар. мъдгард, ламарините зад дисковете. помагат.
нечовек си.
само една забележка имам-направи си т.нар. мъдгард, ламарините зад дисковете. помагат.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
vaskoto1 написа:иване, батко, тебе как те пере токо-никой досега не съм виждал да е толко
нечовек си.
само една забележка имам-направи си т.нар. мъдгард, ламарините зад дисковете. помагат.
Васе, я метни една снимка на този мъд-гард да видя за какво ми говориш - Mud guard ?
Колеги, спирачките са ясни.Алпин работи по въпроса с апаратите и там притеснения нямам.Дайте да поговорим за двигатели
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
bodil4o написа:Имам един въпрос.На водоструйна машина ли рязахте частите и къде има такава в България
Разбира се че има, но в Бургас позлвам услугите на Старт Инженеринг, там режат с лазер. Има един много добре оборудван цех за обработка на метални детайли, но е трудно за обяснение.Влиза се от 5-ти километър, продължава се по един черен път, после към нивите и най в ляво се намира цеха.Ако някой иска да им ползва услугите да ми се обади, ще го заведа.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
нещо такова...
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
pach за цеха на радостин ли говориш.дето кара една навара.щот такъ добре обурудван цех на 5-ти километър е само неговият.иначе нещата ги прави качествено за да си мязат на цените де
- Vencitu
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 08 апр 2008 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
Мане братле ти си невероятен маняк! Евала ти прая за нервичките и паричките най-вече който ще отидат по проекта! Успех!
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
martineli написа:pach за цеха на радостин ли говориш.дето кара една навара.щот такъ добре обурудван цех на 5-ти километър е само неговият.иначе нещата ги прави качествено за да си мязат на цените де
Да, за същия говорим
Колеги, нека не оспамваме темата какъв бил проекта и т.н. Пуснах темата да коментираме конкретната ситуация и избора на най-оптимален двигател за този проект.Благодаря.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
vaskoto1 написа:нещо такова...
Да, явно равилно помислих че за него става дума, мисля да запазя оригиналното и само леко да го "подстрижа", колкото да пасне новия апарат.
- joromainata
- Мнения: 196
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
зравей колега аз лично съм за субаровия двигател с турбо има доста теми в нета за преработката му за да влезне в буса разглеждал съм ги съжелявам само че не сам ги запаметил щеше да са ти от полза
- GOLF 2 GTI16v
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
а какво си замислил за двигател след като го избереш стоков ли си остава или с турбо ще баде при всички положения ако ще си е сток наи добре ВР6 според мен не че ВР6 турбо не става но е доста скъпо най добре кажи за какава мошност си мислиш ще ти помогнем по лесно така е малко на сляпо всеки двигател си има плюсове и минуси
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5
joromainata написа:зравей колега аз лично съм за субаровия двигател с турбо има доста теми в нета за преработката му за да влезне в буса разглеждал съм ги съжелявам само че не сам ги запаметил щеше да са ти от полза
Споко, аз имам цялата галимация как става суапа със субару мотора, малко ме притеснява че картера в прекалено близо до земята, а в България пътищата знаеш как са
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта