28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3055
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот PACH » Съб 14 ное 2009 1:16


Привет колеги, предисторията започва тук: viewtopic.php?f=8&t=140576

След като сте се запознали с проекта, вече знаете през етапите които е минал, естествено шило в торба не седи, и напоследък пак започнах да заспивам с едни "лоши" идей в главата :mrgreen:
Начесах си крастата с GTI и съм готов за нещо с повече коне. Дилемата ми е дали да бъде VR6, 1.8Т или Субару 2.5 боксер. Признавам си че съм лайк в областа на двигателния тунинг и за това се обръщам към колегите с повече опит. Посъветвайте ме конкретно за буса кой ще е по-подходящият двигател, защото доколкото знам това е първия такъв проект в Бг. Другото ми питане е дали фланеца на VR6 е като на 5Е моторите на Ауди ? Африканците, които сега произвеждат този модел го предлагат с 5Е двигатели и има опция да закупя този фланец, за да не се налага да правя някакви импровизирани куплирания между новия двигател и старата скоростна кутия:

Изображение

Изображение

Изображение

Докато открия топлата вода с двигателите, започнах да работя по тунинговането на спирачките. Първи етап е събиране на информация и избор на дискове и апарати. Ето и малко челен опит от братята Хамериканци, дано е полезно и на другите Бус - Фенове :)

В оригинал предните дискове са 258х16 мм. Обмислям да ги заменя с вентилирани 288 мм. от Ауди, защото са 5х112 и няма да се налага преправяне.

Изображение

За този проект използват предни дискове от Мерцедес МЛ с размер 320 мм.

Изображение

При буса лагерите се набиват на самия диск, който играе роля и на главина. За да може да сложим новия диск се налага да обработим на струг стария диск, изчиствайки излишния материал.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Естествено, спирачния апарат не пасва н се налага малко къстомизация :)

Изображение

Изображение

Малко теория за силите, които ще влиаят при спиране:

Изображение

Адаптерните планки:
Първо правим шаблон от картон и шперплат:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След шаблона изработваме адаптера от стомана:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

След като приключихме с предните главини, насочваме своето внимание към задните барабани. Тук не се налага да изработваме главини, защото си ги има в оригинал:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Разширяваме отворите за захващане на спирачното цилиндърче:

Изображение

Изображение

Ето как изглежда и адаптера на задната главина:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето и диска, който са използвали:

Изображение

Изображение

На задните главини, оригиналните болтове са предвидени за стандартна стоманена джанта и е добре да бъдат подменени с по-дълги за да има достатъчно дължина за летите джанти.

Изображение

Изображение

Ето и цялостен изглед:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Жилата на ръчната идват малко дълги и се налага да се скъсят малко.

Край на 1 серия :)

За ABF нищо не казах, но и той може да се добави ако желаете да коментирате.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7285
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот parno » Съб 14 ное 2009 8:51


ибаси колега
много интересна тема :да:
успех


Потребителски аватар
bodil4o
Мнения: 434
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот bodil4o » Съб 14 ное 2009 9:00


Имам един въпрос.На водоструйна машина ли рязахте частите и къде има такава в България :?:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5205
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот pas1.8mi » Съб 14 ное 2009 9:20


Според следите по детайлите си мисля,че са обработвани на CNC фреза! :idea:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11989
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот vaskoto1 » Съб 14 ное 2009 9:39


иване, батко, тебе как те пере токо-никой досега не съм виждал да е толко :screwy
:bowdown
нечовек си.
:bowdown
само една забележка имам-направи си т.нар. мъдгард, ламарините зад дисковете. помагат.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3055
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот PACH » Съб 14 ное 2009 11:33


vaskoto1 написа:иване, батко, тебе как те пере токо-никой досега не съм виждал да е толко :screwy
:bowdown
нечовек си.
:bowdown
само една забележка имам-направи си т.нар. мъдгард, ламарините зад дисковете. помагат.


Васе, я метни една снимка на този мъд-гард да видя за какво ми говориш - Mud guard ? :)
Колеги, спирачките са ясни.Алпин работи по въпроса с апаратите и там притеснения нямам.Дайте да поговорим за двигатели :)


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3055
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот PACH » Съб 14 ное 2009 11:39


bodil4o написа:Имам един въпрос.На водоструйна машина ли рязахте частите и къде има такава в България :?:


Разбира се че има, но в Бургас позлвам услугите на Старт Инженеринг, там режат с лазер. Има един много добре оборудван цех за обработка на метални детайли, но е трудно за обяснение.Влиза се от 5-ти километър, продължава се по един черен път, после към нивите и най в ляво се намира цеха.Ако някой иска да им ползва услугите да ми се обади, ще го заведа.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11989
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот vaskoto1 » Съб 14 ное 2009 12:52


нещо такова... 8)
Прикачени файлове
PACH1.JPG
PACH2.JPG


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот martineli » Съб 14 ное 2009 14:24


pach за цеха на радостин ли говориш.дето кара една навара.щот такъ добре обурудван цех на 5-ти километър е само неговият.иначе нещата ги прави качествено за да си мязат на цените де :lol:


Потребителски аватар
Vencitu
Мнения: 554
Регистриран на: Вто 08 апр 2008 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот Vencitu » Съб 14 ное 2009 14:39


Мане братле ти си невероятен маняк! Евала ти прая за нервичките и паричките най-вече който ще отидат по проекта! Успех! mhihi


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3055
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот PACH » Съб 14 ное 2009 15:30


martineli написа:pach за цеха на радостин ли говориш.дето кара една навара.щот такъ добре обурудван цех на 5-ти километър е само неговият.иначе нещата ги прави качествено за да си мязат на цените де :lol:


Да, за същия говорим :)

Колеги, нека не оспамваме темата какъв бил проекта и т.н. Пуснах темата да коментираме конкретната ситуация и избора на най-оптимален двигател за този проект.Благодаря.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3055
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот PACH » Съб 14 ное 2009 15:32


vaskoto1 написа:нещо такова... 8)


Да, явно равилно помислих че за него става дума, мисля да запазя оригиналното и само леко да го "подстрижа", колкото да пасне новия апарат.


Потребителски аватар
joromainata
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот joromainata » Съб 14 ное 2009 15:43


зравей колега аз лично съм за субаровия двигател с турбо има доста теми в нета за преработката му за да влезне в буса разглеждал съм ги съжелявам само че не сам ги запаметил щеше да са ти от полза


Потребителски аватар
GOLF 2 GTI16v
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот GOLF 2 GTI16v » Съб 14 ное 2009 16:38


а какво си замислил за двигател след като го избереш стоков ли си остава или с турбо ще баде при всички положения ако ще си е сток наи добре ВР6 според мен не че ВР6 турбо не става но е доста скъпо най добре кажи за какава мошност си мислиш ще ти помогнем по лесно така е малко на сляпо всеки двигател си има плюсове и минуси :да: :да: :да:


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3055
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW Caravelle GTI swap VR6 , 1.8T или Субару боксер 2.5

Мнениеот PACH » Съб 14 ное 2009 16:44


joromainata написа:зравей колега аз лично съм за субаровия двигател с турбо има доста теми в нета за преработката му за да влезне в буса разглеждал съм ги съжелявам само че не сам ги запаметил щеше да са ти от полза


Споко, аз имам цялата галимация как става суапа със субару мотора, малко ме притеснява че картера в прекалено близо до земята, а в България пътищата знаеш как са :(



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта