anti lag - кой какво знае?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
16vturbo
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

anti lag - кой какво знае?

Мнениеот 16vturbo » Вто 02 фев 2010 20:00


Здравеите колеги, имам интерес към тази система може ли някои да ми я разясни как точно се прави това нещо, колата ми е турбо ако това има значение. благодаря предварително на тези които ще ми обърнат внимание




georgi70
Мнения: 100
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот georgi70 » Вто 02 фев 2010 20:09


Какво е Anti-Lag система?

ALS, което означава Anti-Lag System, е система, управляваща двигателя за да се намали времето на забавяне на турбото. Това е времето нужно на турбината да се развърти от средни обороти до оборотите, отговарящи на пълна газ. Забавянето на тубината зависи от много фактори като инертността, дебита на въздушния поток, налягането и др. Проблема се решава частично с добавянето на разтоварващ клапан, който действа всеки път, когато пилота отнеме газта. Разтоварващият клапан изпуска налягането, докато всмукателния колектор е затворен и по този начин не позволява на турбината да спре и предотвратява възможни повреди в лагерите й. В състезателните коли е много лесно да се постави преоразмерени турбо компресори, за да могат да произведат достатъчно налягане и да осигурят достатъчна мощност на двигателя. Но големите турбо компресори показват значително нарастване на времето на забавяне, заради увеличената инертност. В такъв случай разтоварващия клапан не е достатъчен, за да се предотврати на тубината да загуби много скорост, когато пилота отнеме газта. На рали колите се добавя ограничител на турбото, който се контролира от FIA. Едно от последствията на ограничителя е увеличаването на времето на забавяне. Ето защо в състезателните коли, и особено в рали колите, се използва Anti-Lag система. През това време на забавяне двигателят е много по-неадекватен и мощността му е далеч под номиналната. За да парират ефекта на забавянето на турбото, пилотите трябвало да подготвят двигателя като го форсират добре. Те ползвали техника, въведена от германския пилот Валтер Рьол, позната като "спиране с левия крак", където пилота натискал спирачката с левия крак, докато с десния форсирал двигателя, за да поддържа турбото в оптималното натоварване. Спирането с левия крак натоварва страхотно спирачките, но много ефективно поддържа въртенето на турбината. ALS е проста идея, но сравнително трудна за изпълнение.

Принцип на работа на ALS
:търсачкаа


Потребителски аватар
wierdo
Мнения: 644
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот wierdo » Вто 02 фев 2010 21:33


Харесва ти да гърми ? :lol:


16vturbo
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот 16vturbo » Вто 02 фев 2010 23:24


georgi70 написа:Какво е Anti-Lag система?

ALS, което означава Anti-Lag System, е система, управляваща двигателя за да се намали времето на забавяне на турбото. Това е времето нужно на турбината да се развърти от средни обороти до оборотите, отговарящи на пълна газ. Забавянето на тубината зависи от много фактори като инертността, дебита на въздушния поток, налягането и др. Проблема се решава частично с добавянето на разтоварващ клапан, който действа всеки път, когато пилота отнеме газта. Разтоварващият клапан изпуска налягането, докато всмукателния колектор е затворен и по този начин не позволява на турбината да спре и предотвратява възможни повреди в лагерите й. В състезателните коли е много лесно да се постави преоразмерени турбо компресори, за да могат да произведат достатъчно налягане и да осигурят достатъчна мощност на двигателя. Но големите турбо компресори показват значително нарастване на времето на забавяне, заради увеличената инертност. В такъв случай разтоварващия клапан не е достатъчен, за да се предотврати на тубината да загуби много скорост, когато пилота отнеме газта. На рали колите се добавя ограничител на турбото, който се контролира от FIA. Едно от последствията на ограничителя е увеличаването на времето на забавяне. Ето защо в състезателните коли, и особено в рали колите, се използва Anti-Lag система. През това време на забавяне двигателят е много по-неадекватен и мощността му е далеч под номиналната. За да парират ефекта на забавянето на турбото, пилотите трябвало да подготвят двигателя като го форсират добре. Те ползвали техника, въведена от германския пилот Валтер Рьол, позната като "спиране с левия крак", където пилота натискал спирачката с левия крак, докато с десния форсирал двигателя, за да поддържа турбото в оптималното натоварване. Спирането с левия крак натоварва страхотно спирачките, но много ефективно поддържа въртенето на турбината. ALS е проста идея, но сравнително трудна за изпълнение.

Принцип на работа на ALS
:търсачкаа

колега благодаря за информацията но това всеки го знае :да: мисалта ми беше които е правил такова нещо да обясни как се прави


16vturbo
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот 16vturbo » Вто 02 фев 2010 23:25


wierdo написа:Харесва ти да гърми ? :lol:


попринцип и това го има колега :lol:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот pe6kata » Вто 02 фев 2010 23:50


това което бях видял и усетил, на корадо вр6 с турбо управлявано с мега(поддържа я тази функция):
превлкючването на скоростите ставаше на пълна газ, при натискане на съединителя оборотите падаха на 2000(имаше ключ на педала) все едно на регулатор, само че гаси искрата. Пускаше много гориво, което изгаряше в колекторите(по точно детонираше :) ), и продължаваше да върти турбото. Лаг просто нямаше :shock . По същия начин позволяваше и стартиране с развъртяна турбина. Забавно, газта до ламарината, работеше се само със съединителя :), брутална работа...Има хора тук които по-добре биха обяснили за антилага, така че аз млъквам :oops:


16vturbo
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот 16vturbo » Сря 03 фев 2010 23:05


благодаря колега, но нека все пак хорат които разбират повече да драснат някои ред :bowdown


16vturbo
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот 16vturbo » Пет 05 фев 2010 17:37


никои нищо ли не знае


Потребителски аватар
saiman
Мнения: 678
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе!

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот saiman » Пет 05 фев 2010 20:39


http://www.motorsport.bg/technical/arti ... 43-55.html

Банг-банг или ALS (Anti-Lag System) е техника за управление на двигателя, която позволява минимизиране на времето на турбо лага.

Изображение

Кое налага нуждата от анти-лаг система
Както вероятно знаете, при двигателите с турбо съществува т.нар. лаг, който е времето, необходимо на турбината да се развърти напълно, стартирайки от умерена скорост на въртене. По-просто казано, когато един турбо двигател е на празен ход и рязко се натисне педала на газта, на турбината е необходимо известно време, докато достигне някакво ефективно налягане (респ. обороти). Продължителноста на това забавяне зависи от редица фактори, сред които инерция, ефективност на потока на въздуха, обратно налягане (back pressure) и пр. Проблемът частично се преодолява чрез поставянаето на т.нар. разтоварващ клапан, който реагира всеки път, когато се отпусне газта. Разтоварващият клапан изхвърля нагнетения въздух излизащ от турбото, докато всмукателния колектор е затворен, позволявайки на турбината да не изгуби обороти и избягвайки възможни повреди в нейните лагери или втулки. В състезателните автомобили доста често се поставят по-големи турбини, за да може да се получи достатъчно "boost" налягане и така да се осигури по-сериозна мощност. Големите турбочарджъри, обаче, имат доста сериозен лаг поради завишената си инерция на въртене. В такива случаи разтоварващият клапан оказва твърде слабо влияние в спомагането да не се губи от скоростта на въртене на турбината при отпускане на газта. При хомологираните турбо рали автомобили се монтира допълнително турбо рестриктор, който се регулира от FIA и който допълнително увеличава времето на турбо лага. Затова в състезателните автомобили и най-вече в рали-колите, където въртящия момент и реакцията на двигателя са критични фактори, се използват анти-лаг системи.

По време на лага двигателят е значително по-бавно реагиращ и мощността му е далеч под номиналната. За да се неутрализира донякъде ефекта на този лаг пилотите в миналото очакваха реакциите на двигателя (т.е. лагът) като ускоряваха значително по рано от момента, в който биха ускорили ако автомобила беше без турбо. Други използваха техника, въведена от немския пилот Уолтър Рорл, известен като "спиране с ляв крак", където се използва левия крак за натискане на спирачката, докато с десния се поддържа подаването на газта, за да се поддържа турбото в оптимални обороти (респ. налягане). Това, обаче, товари изключително много спирачките, макар че техниката е много ефективна, що се отнася до изключване на турбо-лага.
ALS е простичка идея, но трудно реализируема. Едва когато електронното управление на двигателите бе достатъчно напреднало да позволи използването на много повече параметри в реално време, стана възможно тези параметри да се използват ефективно при управлението на ALS. Известно е, че Toyota Team Europe са първите, които използват такава система в състезание (имплементацията на Тойота е известна като "Тойота система за контрол на запалването" или "Toyota Combustion Control System", докато Мицубиши я наричат "Система за контрол след запалване" или "Post Combustion Control System").

Как работи анти-лаг системата

Когато педалът на газта се освободи, предварението на залапването се променя с 40 градуса или дори повече закъснение и гориво-въздушната смес се обогатява. Дроселовата клапа се поддържа леко отворена или се използва въздушен инжектор, който е свързан байпасно на дросела, за да се поддържа доставянето на въздух до двигателя. Резултатът е гориво-въздушна смес, която продължава да постъпва в двигателя дори когато шофьорът не подава газ. При значителното закъснение на запалването, тази гориво-въздушна смес достига изпускателния колектор в голяма степен неизгоряла. Когато се подаде искра, изпускателния клапан започва да се отваря заради предварението, което споменахме. Освен това тъй като температурата на изгорелите газове е изключително висока, недоизгорялото гориво се взривява в момента, в който достигне отходните тръби. И понеже турбината се връзва точно след това, тези експлозии поддържат въртенето й (иначе би се забавяла, защото всмуква изгорелите газове, които са спрени). Ефектът е значително намаление на времето за реакция, с някои недостатъци:


Бързо увеличение на температурата на турбочарджъра (която се мени от ~800°C до 1100°C+) при активиране на системата
Голямо налягане в изпускателния колектор и тръбите (монтирана в нормална кола, банг-банг системата би разрушила изпускателната система за 50-100км)
Турбото създава голямо налягане дори и при празен ход
Експлозията, която се случва в изпускателните тръби създава пламъци, които могат понякога да бъдат видяни в края им (наблйудават се като пламъци излизащи от ауспуха)
Намалена сила на двигателната спирачка

Ефектът на анти-лаг системата зависи най-вече от количеството въздух, което влиза в двигателя - колкото по-голямо е то, толкова по-осезаемо е и ALS действието. Това означа, че ALS системите могат да бъдат различно агресивни. Лек анти-лаг поддържа от 0 до 0.3 бара налягане в смукателния колектор когато се активира, а когато не е активен налягането там при спряно подаване на газ е около -1 бар (абсолютен вакуум). Състезателните ALS версии могато да поддържат до 1,5 бара налягане при затворена газ.
Докато системите в колите на Тойота и Мицубиши са относително гладки и безшумни, тези при Форд и Субару са далеч по-агресивни и шумни.
Банг-баг системата дължи името си на шумното взривяване на газовете, което се чува при потегляне. Повечето състезателни имплементации поддържат избирателни настройки според терена - обикновено може да се избира между 3 настройки, от леки към агресивни.

Някои регионални и дори национални и европейски събития забраняват използването на ALS системи, докато все повече и повече WRC състезания регулират допустимите нива на шум.

През 2002 са въведени нови анти-лаг техники, като Exhaust Gas Recirculation (EGR), които бавно завземат пазара на описания метод, понеже са по-внимателни към механичните части на двигателя.

Изображение


Последна промяна от saiman на Пет 05 фев 2010 23:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот niki7878 » Пет 05 фев 2010 22:54


Що си мисля, че точно тези два автомобила в последното мнение никога не са чували за анти-лаг...
При положение, че колегата пита за информация само хора който са го правили не разбирам защо се пънете да превеждате или да копирате информация от нета дето даже нямате идея дали е истина.


Потребителски аватар
saiman
Мнения: 678
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе!

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот saiman » Пет 05 фев 2010 23:24


^ Aми нека някой разбирач(в момента се сещам за поне 6-7 потребители на този форум) да обясни подробно,а не ние,непросветените спамъри,да си копираме материалчета от http://www.motorsport.bg .


:roll:


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот niki7878 » Съб 06 фев 2010 11:38


А ти найстина ли си мислиш, че някои от тези 6-7 ще си направи труд да пише тук по този въпрос особено след като настройването на един автомобил с подобна система е от порядъка на 2000лв. Аз лично одавна не съм в този бизнес но пак не бих писал в конкретика. Само да отбележа, че съм го правил на 2-3 автомобила с електроника MOTEC и EMS за да не си помислиш, че се заяждам...


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот skotis » Пон 08 фев 2010 19:04


Хаха, по тази логика дайте да махнем Техническия раздел, защото то си има сервизи, а да оставим само Офф топика, че да си чешеме езиците mhihi

Ма така е, са кво ще си помагаме, да не сме "Форум на Привържениците на VW" ?


16vturbo
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот 16vturbo » Сря 10 фев 2010 22:59


има ли някои който който може да помогне или на думи всеки е силен??


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: anti lag - кой какво знае?

Мнениеот Bobby_ » Чет 11 фев 2010 2:43


pe6kata написа:това което бях видял и усетил, на корадо вр6 с турбо управлявано с мега(поддържа я тази функция):
превлкючването на скоростите ставаше на пълна газ, при натискане на съединителя оборотите падаха на 2000(имаше ключ на педала) все едно на регулатор, само че гаси искрата. Пускаше много гориво, което изгаряше в колекторите(по точно детонираше :) ), и продължаваше да върти турбото. Лаг просто нямаше :shock . По същия начин позволяваше и стартиране с развъртяна турбина. Забавно, газта до ламарината, работеше се само със съединителя :), брутална работа...Има хора тук които по-добре биха обяснили за антилага, така че аз млъквам :oops:


това е ЛЪНЧ контрол.... антилага е съвсем друга бира....

...



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта