Понеже се изказаха различни мнения по въпроса в едни други теми затова ви пускам една новичка и да видим какво ще излезе......
Дерзайте
Чиптунинг и газово, има ли почва у нас!?!?!?
- niki7878
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Чиптунинг и газово, има ли почва у нас!?!?!?
Последна промяна от niki7878 на Вто 18 апр 2006 19:00, променено общо 1 път.
Аз мисля, че ще е много по-полезно на всички да се изразяват само компетентни мнения и то по темата. В случая спроред мен тя не е "как да си направим колата да върви, пък и да е евтино"...аз лично съм чувал разни и разнообразни изказвания по темата, но за съжаление все още не съм достатъчно напреднал в знанията си и също намирам за интересно има ли смисъл от такава интервенция и т.н. В по-голямата част от случайте отговорите на подобен въпрос са били : "Луд ли си?", "Купи си дизел...", "Вече си я прецакалал тази кола, по-добре мисли да правиш следващата..." и т.н. Но пък съм чувал, че при подходяща настройка може да се получи много приятен ефект върху цялостното поведение на автомобила, така че нека хората, които наистина са запознати и са се интересували да споделят... 

Последна промяна от itni на Вто 18 апр 2006 19:38, променено общо 1 път.
- AutoDiags
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 05 апр 2006 7:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ЧИПТУНИНГ И АГУ?
Общо взето отговора на върпоса накратко е: магаре и цигулка!
Както беше споненато в предишни теми най-добрия чип тунинг за газта е пълен газов инжекцион. Той си има собствено ECU, ламбда контрол система и газови инжектори. Принципно може да се направи чип който
да управлява работата на мотора на газ - но е много сложно и в повечето случай трябва да се слага допълнителен чип(с нови map data, и в по-лошия случай нова управляваща програма) който да се превключва с превключването на режимите газ/бензин. Другия проблем е ламбда сондата - вариантите са 2 или допълнителна ламбда контрол система или преработка на показнията на ламбдата т.е. трябва да се направи ново тариране за газ - което незнам дали всъщност е възможно да се направи. Самото ECU няма шанс да се направи да управлява клапан на газта или стъпков мотор за управление на притока на газ - за това трябва допълнителна електроника - така че за мен най-чистия вариант си остава пълния газов инжекцион.
Общо взето отговора на върпоса накратко е: магаре и цигулка!
Както беше споненато в предишни теми най-добрия чип тунинг за газта е пълен газов инжекцион. Той си има собствено ECU, ламбда контрол система и газови инжектори. Принципно може да се направи чип който
да управлява работата на мотора на газ - но е много сложно и в повечето случай трябва да се слага допълнителен чип(с нови map data, и в по-лошия случай нова управляваща програма) който да се превключва с превключването на режимите газ/бензин. Другия проблем е ламбда сондата - вариантите са 2 или допълнителна ламбда контрол система или преработка на показнията на ламбдата т.е. трябва да се направи ново тариране за газ - което незнам дали всъщност е възможно да се направи. Самото ECU няма шанс да се направи да управлява клапан на газта или стъпков мотор за управление на притока на газ - за това трябва допълнителна електроника - така че за мен най-чистия вариант си остава пълния газов инжекцион.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта