Едни идеи ми се въртят от известно време, ама нека да ги споделя.
Става въпрос за турбо-дизелов двигател.
Какво ще кажете, ако паралелно на тръбата за турбото се пусне от въздушния филтър още една тръба към турбото, която минава през карбуратор с вода и метанол вътре.
И още, към компресорната част на турбото да се подаде пропан-бутан?
Естествено. всичко опира до настройки, ама аз сега мисля върху принципа.
Аз си мисля, че това са около 50-60 коня отгоре, а комбинирано с чип - над 100 кончета.
Всички мнения са добре дошли.
Малко Diesel Tunning
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Много отдавна се говореше със суперлативи за пускането на прегрята пара към горивната смес.
В цилиндрите тя се разлагала на кислород и водород и страшно вдигала мощноста и намалявала разхода, на всичко отгоре.
Единствения проблем беше генератора за тази прегрята пара. Това е вода с температура над 150*.
Не знам какво ще постигнеш, ако вкараш метанол в играта... може би по-лесно разпашаване и евнтуалното изгаряне на неразпрашени капки... не знам...
Вкарването на пропан-бутан към турбото, обаче, ми се вижда грешен подход!
То ще е все едно да наливаш още нафта през дюзите. Повече гориво - добре!
Ама му спираш кислорода, така, че няма как да изгори.
Може и да греша. Това са само мои разсъждения в момента.
В цилиндрите тя се разлагала на кислород и водород и страшно вдигала мощноста и намалявала разхода, на всичко отгоре.
Единствения проблем беше генератора за тази прегрята пара. Това е вода с температура над 150*.
Не знам какво ще постигнеш, ако вкараш метанол в играта... може би по-лесно разпашаване и евнтуалното изгаряне на неразпрашени капки... не знам...
Вкарването на пропан-бутан към турбото, обаче, ми се вижда грешен подход!
То ще е все едно да наливаш още нафта през дюзите. Повече гориво - добре!
Ама му спираш кислорода, така, че няма как да изгори.

Може и да греша. Това са само мои разсъждения в момента.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- biostrong
- Мнения: 771
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
.
мисля че навремето камионджиите имаха някви системи с кухненска газова бутилка и като стигне баира развива кранчето издрапва баира така и после пак си завива кранчето - некви побългарявания са това но явно действа
radotom написа:Много отдавна се говореше със суперлативи за пускането на прегрята пара към горивната смес.
В цилиндрите тя се разлагала на кислород и водород и страшно вдигала мощноста и намалявала разхода, на всичко отгоре.
Единствения проблем беше генератора за тази прегрята пара. Това е вода с температура над 150*.
Не знам какво ще постигнеш, ако вкараш метанол в играта... може би по-лесно разпашаване и евнтуалното изгаряне на неразпрашени капки... не знам...
Вкарването на пропан-бутан към турбото, обаче, ми се вижда грешен подход!
То ще е все едно да наливаш още нафта през дюзите. Повече гориво - добре!
Ама му спираш кислорода, така, че няма как да изгори.![]()
Може и да греша. Това са само мои разсъждения в момента.
За прегрятата пара е ясно, че няма да стане...
За метанола и водата вече има готови комплекти в Хамериканско. За Пропан-бутана също. Всичко опира до настройки на горивоподаването. Стандартния начин е инжекция в смукателния колектор. Освен повечето гориво, има ефект на охлаждане на въздуха (интеркулер ефект), оттук и повече втздух в единица обем. Това, което ме притеснява е, дали мога да заменя газовата инжекция за дизел (която я няма в Европа) с нормално газово, което да подава преди турбината. Какъв ще бъде ефекта върху турбината и дали няма да подпали самата тя газта?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
kam_tod написа:...има ефект на охлаждане на въздуха (интеркулер ефект), оттук и повече втздух в единица обем.
...
Какъв ще бъде ефекта върху турбината и дали няма да подпали самата тя газта?
За куулер-ефекта не се бях сетил. Верно е!
А за подпалването на газта... какво би се случило, ако ижектора се вкара след турбината? Поне нагряването на лопатките би се избегнало. Ама тогава ще им ли ефекта на охлаждането не знам...
Т.е., ще има охлаждане, но ще има ли ефект.
Предполагам, че да, все пак.
radotom написа:За куулер-ефекта не се бях сетил. Верно е!
А за подпалването на газта... какво би се случило, ако ижектора се вкара след турбината? Поне нагряването на лопатките би се избегнало. Ама тогава ще им ли ефекта на охлаждането не знам...
Т.е., ще има охлаждане, но ще има ли ефект.
Предполагам, че да, все пак.
Бе май няма да се подпали от турбината, щото вътре в цилиндъра се пали първо нафтата, а после газта. Може да се вкара след турбината и пак ще има същия охлаждащ ефект, но управлението е сложно както вече казах. Трябва да се вземе сигнал от буст датчик, който да подава информация на контролен модул, който пък да управлява горивоподаването на пропана. При бензиновите двигатели се взима сигнал от вакуум датчик, ако не се лъжа. При това има разлика - при дизела газта трябва да е в много малко количество, което да подпомогне изгарянето нафтата, а не да я замени напълно. Мощността се увеличава с 25-30%.
Аз за това търся на хляба мекото - искам да забия конвеционална газ-плочка между въздушния филтър и турбината и да мога да регулирам подаването на газ както си искам.
Какво мислите?
Има ли печени газаджии в тоя форум?
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Няма да се подпали.Такива системи съм виждал в US като обаче впръскаващата дюза е точно преди турбото в трабата за входящ въздух.Изпарителя е свързан с охладителната система и ползва нейната топлина.Системата работи само над определени обороти.
А за по нов дизел няма смисъл защото там е оптимизиран горивния процес и ефекта е много малък а и чипа трудно се настройва.
Виж азота за дизел си е схема защото и опасноста от детонации е пъти по малка за разлика от бензина а смисъл наистина има. Но все пак идеята е интересна и аз ще я следя с интерес ако някой я доразвие ще бъде супер!
А за по нов дизел няма смисъл защото там е оптимизиран горивния процес и ефекта е много малък а и чипа трудно се настройва.
Виж азота за дизел си е схема защото и опасноста от детонации е пъти по малка за разлика от бензина а смисъл наистина има. Но все пак идеята е интересна и аз ще я следя с интерес ако някой я доразвие ще бъде супер!
don hose написа:Няма да се подпали.Такива системи съм виждал в US като обаче впръскаващата дюза е точно преди турбото в трабата за входящ въздух.Изпарителя е свързан с охладителната система и ползва нейната топлина.Системата работи само над определени обороти.
А за по нов дизел няма смисъл защото там е оптимизиран горивния процес и ефекта е много малък а и чипа трудно се настройва.
Виж азота за дизел си е схема защото и опасноста от детонации е пъти по малка за разлика от бензина а смисъл наистина има. Но все пак идеята е интересна и аз ще я следя с интерес ако някой я доразвие ще бъде супер!
Колега, ако можеш да дадеш информация къде в нетя може да се види такава система, ще ти бъда много благодарен.
За азота си прав, при дизела е доста по-безопасно, но ефекта е близък до този при подаване на пропан-бутан, с тази разлика обаче, че азота свършва за 15-20 секунди, т.е. върши работа само за драг, докато с пропан-бутана единственото ограничение е обема на бутилката.
Това, че има такива разработени системи много ме радва, защото нещата се опростяват доста. Както аз виждам проекта е газова плочка между въздушния филтър и турбината, отоплението на изпарителя се взима от водната система, датчика за вакуума се забива преди турбото. Понеже газта ще се ползва само за добавъчно гориво и няма да заменя основнното - дизела, т.е. ще се пуска доста по-малко пропан-бутан, отколкото при конвенционалните системи за бензин, то бутилка от 5-10 литра според мен ще е напълно достатъчна. Клапана на газовото ще е вързан към допълнителен термо-датчик на водата, за да се пуска газ само при загряла кола. Остава един голям въпрос обаче - как да се намали дебита на изпарителя до необходимото ниво на горивоподаване? Затова питах за газаджии, които са опитни. По-принцип знам, че подаването на изпарителя се регулира в определени граници, но какви. Естествено трябва да се вземе предвид и специфичната мощност на изпарителя. В този случай май ще се заиграваме с най-малките.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта