0 280 150 953 са моите дюзи и някъде пише,че са 249,другаде 190 мое ли му хванеш края
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCH
тук пише,но не под какво налягане,а и мисля,че ще полезен тоя линк
VR6 12V- 2.8 vs 2.9
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
в тунинг форума има един дето продава дюзи от вр6
"Дюзи 6 бр. Bosch 0280150953/VAG 021906031A; 196cc/min - 100лв"
и според него са 196цц
според този сайт също са 196цц,при 3 бара/43.5psi
http://www.jegs.com/i/Bosch/149/0280150953/10002/-1
пешката беше ми писал преди някво лично
"тия по-старите са на 4 бара и с 210 кубикови дюзи, по-новите са с 240 кубикови и наистина е възможно да са на 3 бара, има логика(дано не бъркам цифрите, но със сигурност има разлика при обд1 и обд2 в дюзите)..."
моя матор е преди 95 година и се води от старите, само че при мен налягането е настроено на 3 бара, а уж трябва да е 4 бара с малките/210дюзи/или там 196цц
като се постопли ще ги видя какъв им е номера
"Дюзи 6 бр. Bosch 0280150953/VAG 021906031A; 196cc/min - 100лв"
и според него са 196цц
според този сайт също са 196цц,при 3 бара/43.5psi
http://www.jegs.com/i/Bosch/149/0280150953/10002/-1
пешката беше ми писал преди някво лично
"тия по-старите са на 4 бара и с 210 кубикови дюзи, по-новите са с 240 кубикови и наистина е възможно да са на 3 бара, има логика(дано не бъркам цифрите, но със сигурност има разлика при обд1 и обд2 в дюзите)..."
моя матор е преди 95 година и се води от старите, само че при мен налягането е настроено на 3 бара, а уж трябва да е 4 бара с малките/210дюзи/или там 196цц
като се постопли ще ги видя какъв им е номера
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
И все пак никакъв коментар за компресор,виж и си сподели мнението... http://www.orz-motorsport.com/index12.html
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
А според този http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCH са малко по-различни стойности:
0-280-150-953 19.5 (lbs/hr) 204.9 (cc/min) 147.4 (gr/min)
0-280-150-953 19.5 (lbs/hr) 204.9 (cc/min) 147.4 (gr/min)
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
brabus написа:А според този http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCH са малко по-различни стойности:
0-280-150-953 19.5 (lbs/hr) 204.9 (cc/min) 147.4 (gr/min)
е то е ясно че като увеличиш налягането увеличаваш и дебита
от моя линк - 196cc/min ( 18.7 lbs/hr ) @ 43.5 psi @ 3bar
това 19.5 (lbs/hr) предполагам съответства на 3.2-3.5 bar
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
тунинг части за вр6 : http://www.mjmautohaus.com/catalog/inde ... =2_9_32_66
маняци на вр6 : http://mk2vr6.com/board/index.php
валове : http://www.tsr-performancestore.com/new ... -140-p.asp
инфо : http://www.a2resource.com/electrical/ma ... r6aba.html
http://mk2vr6.com/board/viewtopic.php?f=28&t=8017
маняци на вр6 : http://mk2vr6.com/board/index.php
валове : http://www.tsr-performancestore.com/new ... -140-p.asp
инфо : http://www.a2resource.com/electrical/ma ... r6aba.html
http://mk2vr6.com/board/viewtopic.php?f=28&t=8017
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
Някои може ли да намери информация каква точно е разликата между валовете на 2.8 и 2.9 моторите
и как мога да ги различа.
Мерси предварително.
и как мога да ги различа.
Мерси предварително.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
По ЕТКА разликата е само в последната буква.
Примерно вал 1.3.5 цилиндър
За 2.9 021 109 101 М
За 2.8 021 109 101 N
Някой запознат да каже, когато разликата е само буквата дали реално се различават.
Примерно вал 1.3.5 цилиндър
За 2.9 021 109 101 М
За 2.8 021 109 101 N
Някой запознат да каже, когато разликата е само буквата дали реално се различават.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
за съжаление доста части с по буква разлика по етка са различни
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
Аз ги имам валовете но видима разлика не се вижда,гледал съм ги 2часа мерил съм ги с шублер
и всъщност се води,че само 1-ният е различен или не съм разбрал правилно.
и всъщност се води,че само 1-ният е различен или не съм разбрал правилно.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
pe6kata написа:валове
валовете са такива че всеки вал управлява съответния ред цилиндри, т.е. и всмукателните и изпускателните клапани. За разлика от 2.8 24V дето е с всмукателен и изпускателен вал... Та валовете са все 220 градусови, но фазата на на изпускателната част на валовете при 2.9 е изместена с 8 градуса
ААА- номер на валовете-021 109 101N и 021 109 102В
ABV- номер на валовете-021 109 101M и 021 109 102А
фази на валовете...
Буквичките на края на парт номера са изключително важни и пренебрегването им води до кофти ситуации
с шублер тия 8 градуса изместване на изпускателните гърбици няма да ги хванеш
Сгъстяване:
Метална гарнитура от Транспортер/Каравеле VR6 след 1996г с код на мотора AES. Също става и от американски голф4/джета 2.8 12V. Гарнитурата е метална, трипластова с обща дебелина 0.6мм (спрямо оригиналната 1.6мм). Това дава сгъстяване 10.75:1 при оригинално 10:1. Това от своя страна дава 8-12 коня при мерене на дино (на база прочетено, не съм мерил лично, но смятам че резултатът е напълно реален).
Гарнитурата е с диаметър за цилиндрите 83мм(83.5?), така че става както за 2.8, така и за 2.9
На виктор-рейнц е към 100-на лв
При девствена глава, блока позволява отнемане на 0.25-0.3мм, без буталото да удари клапани. Проверено. Така ще се докара 11:1.
Буталото е достатъчно дебело и позволява вкопаване за клапаните, за да се сгъсти допълнително със стоковите части...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
понеже темата е силовия тунинг и...
за вр6 турбо е ясно. Тунинговането в не-принудително пълнене на вр6 е чист мазохизъм
Един близо 3 литров мотор мотор трябва да вади с неголямо изнасилване 350++коня атмосферно. При вр6 не важи.
При положение че излиза с много малко коне фабрично, то е ясно че има и голям запас все пак. И действително до едно положение малки промени и средства имат сериозен ефект. Идеята ми е да побърборим за това, щото сериозното тунинговане, независимо в принудително или атмосферно е сериозен лев. Та ако се влага Х сума пари, то в коя част да се набутат( щото всичко давано по колите е набутване ) така че да се извлече максимум полза.
за 2.8-> 2.9, метална гарнитура... писахме, въпроса е след тия части какво още да направи...
Решил съм леко да мод-на един 2.9 мотор скоро и да го кача на колата(с редени скорости), така че да стане приятна за каране, докато се подготвя за по-сериозни неща...
Така че не си чеша езика
Ще нахвърля някои неща и снимки, надявам се хора дето са на "ти" в атмосферния тунинг да вземат отношение.
Най-голямата спънка в тоя мотор е главата. А тя, с портовете изглежда така: разрез на главата на всмукателния порт на 1 цилиндър
на снимката- как изглежда отливка на изпускателните портове- къс и дълъг порт (в случая наложени на местата си в/у 5 и 6 цилиндър)
диаметъра на всмукателния порт, съотнесен към диаметъра на рънърите:
разрез на колектора (има хора дето премахват отворите за свещите, за да не пречат на пълненето на 3 и 5 цилиндър)
М/у впрочем това е колектор от 2.8. Вижда се и основния му проблем спрямо 2.9- че 5 и 6 цилиндър остават с затруднено пълнене. Има едни сложни сметки за изчисляване на параметрите на колектора- обем пленум, рънъри- дължина и диаметър, в какви оборти ще е ефективен и т.н. дето не са ми ясни (на тоя етап). От прочетеното знам че колектора е ефективен за мощности от порядъка на около 5500оборота. Сериозен проблем му е нагряването. Ползват се някакви гарнитури(имаха точно название ама ми убягва леко) от топлонепроводим материал.
При вр6 24в е решено направо с изработката от пластмаса на малката половина от всмукателния колектор. Вижда се и разликата в колекторите на 12в и 24в, сериозна е.
2.9 с портване, с 2мм по-големи всмукателни клапани, сгъстен с гарнитура, като остава с оригиналните валове и изпускателен колектор, с правилно изградена изпускателна система на 63мм и хубав софт отива над 230 коня на мотора. А реално почти нищо не се сменя от оригиналните части.
Та всеки ако напише по нещичко, смятам че ще се намерят ефективни и евтини решения за леко подобряване на мотора.
ето още малко полезно инфо за валовете и параметри на буталото.
за вр6 турбо е ясно. Тунинговането в не-принудително пълнене на вр6 е чист мазохизъм
Един близо 3 литров мотор мотор трябва да вади с неголямо изнасилване 350++коня атмосферно. При вр6 не важи.
При положение че излиза с много малко коне фабрично, то е ясно че има и голям запас все пак. И действително до едно положение малки промени и средства имат сериозен ефект. Идеята ми е да побърборим за това, щото сериозното тунинговане, независимо в принудително или атмосферно е сериозен лев. Та ако се влага Х сума пари, то в коя част да се набутат( щото всичко давано по колите е набутване ) така че да се извлече максимум полза.
за 2.8-> 2.9, метална гарнитура... писахме, въпроса е след тия части какво още да направи...
Решил съм леко да мод-на един 2.9 мотор скоро и да го кача на колата(с редени скорости), така че да стане приятна за каране, докато се подготвя за по-сериозни неща...
Така че не си чеша езика
Ще нахвърля някои неща и снимки, надявам се хора дето са на "ти" в атмосферния тунинг да вземат отношение.
Най-голямата спънка в тоя мотор е главата. А тя, с портовете изглежда така: разрез на главата на всмукателния порт на 1 цилиндър
на снимката- как изглежда отливка на изпускателните портове- къс и дълъг порт (в случая наложени на местата си в/у 5 и 6 цилиндър)
диаметъра на всмукателния порт, съотнесен към диаметъра на рънърите:
разрез на колектора (има хора дето премахват отворите за свещите, за да не пречат на пълненето на 3 и 5 цилиндър)
М/у впрочем това е колектор от 2.8. Вижда се и основния му проблем спрямо 2.9- че 5 и 6 цилиндър остават с затруднено пълнене. Има едни сложни сметки за изчисляване на параметрите на колектора- обем пленум, рънъри- дължина и диаметър, в какви оборти ще е ефективен и т.н. дето не са ми ясни (на тоя етап). От прочетеното знам че колектора е ефективен за мощности от порядъка на около 5500оборота. Сериозен проблем му е нагряването. Ползват се някакви гарнитури(имаха точно название ама ми убягва леко) от топлонепроводим материал.
При вр6 24в е решено направо с изработката от пластмаса на малката половина от всмукателния колектор. Вижда се и разликата в колекторите на 12в и 24в, сериозна е.
2.9 с портване, с 2мм по-големи всмукателни клапани, сгъстен с гарнитура, като остава с оригиналните валове и изпускателен колектор, с правилно изградена изпускателна система на 63мм и хубав софт отива над 230 коня на мотора. А реално почти нищо не се сменя от оригиналните части.
Та всеки ако напише по нещичко, смятам че ще се намерят ефективни и евтини решения за леко подобряване на мотора.
ето още малко полезно инфо за валовете и параметри на буталото.
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: Нед 30 сеп 2007 14:50
- Автомобил: golf2 vr6T 4Motion
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: VR6 12V- 2.8 vs 2.9
Пешка.....бате понякога ме изумяваш....нечовек си!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта