Всичко за спирачките при VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
mitko_belata
Мнения: 284
Регистриран на: Вто 19 апр 2016 18:51
Автомобил: JETTA MK2
Двигател: GX
Местоположение: Пловдив

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko_belata » Пет 24 сеп 2021 13:51


Тъкмо съм се сетил да питам дали и при вас е по същия начин значи спирам колата гася и седи примерно 30-40мин без да е карана паля я и педала на спирачките е мек след две три спирания се втърдява и няма ядове до следващото гасене възможно ли е да е проблема в клапана на сервото




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Пет 24 сеп 2021 15:42


Обезвъздуши ли ги хубаво тез спирачки, Митак? :mhihi
Ако имаш проблем и "изпуска" вакуум през клапана или през някъде другаде педалът ще е твърд. Не е от това, според мен.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот kazakstaneca » Пет 24 сеп 2021 17:03


stefan4o написа:Би трябвало с по-големи спирачки отпред да го няма този ефект - визирам 256 вентилиран, нали?

На теория звучи логично и на мен ми е имтересен резултата.


Потребителски аватар
mitko_belata
Мнения: 284
Регистриран на: Вто 19 апр 2016 18:51
Автомобил: JETTA MK2
Двигател: GX
Местоположение: Пловдив

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko_belata » Пет 24 сеп 2021 18:41


stefan4o написа:Обезвъздуши ли ги хубаво тез спирачки, Митак? :mhihi
Ако имаш проблем и "изпуска" вакуум през клапана или през някъде другаде педалът ще е твърд. Не е от това, според мен.

Да всички колела са обезвъздушени само помпата несъм обесвъздушил ама според мен въздуха трябва да излезе от тръбичката


mitko23
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko23 » Сря 29 сеп 2021 20:54


kazakstaneca написа:Аз карах предния си голф, който фабрично беше с барабани, със стария кантар, когато сложих дискови апарати отзад. Баланса тотално се измества, наложи ли се да натискаш педала в завой и най-невежия шофьор да си, се усеща, че задницата иска да те изпревари. Да не говорим, ако си решил да настъпваш и трябва да скачаш на педала по-сериозно. При мен се усещаше много, на стокова спирачна система, без по-големи помпи, сервота или апарати опред, единствено замяната на барабаните, а и бях ревизирал всичко + нови дискове и накладки.


Колега това за твърдия педал на спирачката ми стана много интересно. Не си писал какъв е бил диаметъра на предните ти дискове, но се сетих, че на последния VW fest (дай боже следващата година вече да има) се заговорих с един колега, който спомена, че при конверсия при Голф 3 на барабани с дискове но оставане на предни 239мм имал проблем с педала на спирачката та реших да си поиграя и да видя какво ще стане. И понеже в неделя имах време го пробвах и наистина педала на спирачката стана доста твърд. Не съм карал колата повече, за да проверя дали в завой поднася задницата, че ме беше страх с такива спирачки да карам повече от 100,200 метра. Понеже така и така исках да мина на 323мм предни дискове и апарати реших за проба да върна старите 239мм предни (преди това бях с 288мм), а отзад колата е вече с дискове 226мм(преди колата беше с барабани) и сложих пак регулатор на спирачното усилие за барабани. Помпата я оставих 22мм, че старата беше дала фира и експеримента нямаше как да стане. Това което ме изуми беше, че педала стана невероятно твърд все едно колата беше без сервоусилвател на спирачките. Спираше ама трябваше да се натиска педала много силно. Това обяснява, защо при задни 226мм предните трябва да са поне 256мм при Голф 3. То в завода са си го измислили отдавна, ама дет се вика око да види ръка да пипне :mhihi . Извода е не карайте Голф 3 с предни дискове 239мм и задни дискове 226мм и с регулатор за барабани и помпа 22мм, поне при мен ефекта беше меко казано негативен при пробата.

Последна промяна от mitko23 на Сря 29 сеп 2021 21:24, променено общо 6 пъти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Сря 29 сеп 2021 20:58


Чакай малко, колега. На моето оригинално 1.8 16V отпред са 239мм вентилиран, отзад с дискове. След 1990 мисля вече са 256 вентилиран отпред.


mitko23
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko23 » Сря 29 сеп 2021 21:03


stefan4o написа:Чакай малко, колега. На моето оригинално 1.8 16V отпред са 239мм вентилиран, отзад с дискове. След 1990 мисля вече са 256 вентилиран отпред.


Точно тръгнах да си коригирам мнението колега исках да кажа, че наблюдението ми е при Голф 3 1,6 ABU, който е стандартно с предни 239мм и задни барабани. Прав си, че 1,8 16V предните са си 239мм а задните 226мм грешката е моя от недоглеждане :redface .


mitko23
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko23 » Сря 06 окт 2021 22:00


Колеги, някой да е пробвал да сложи електрическа помпа за ваккум (както е при новите модели на VAG) към сервото на спирачките при по-старите модели като Голф 1,2,3 Сироко, Кади и т.н. вместо да се взима от всмукателния колектор? Ето за това става въпрос:
Прикачени файлове
Помпа.png
Помпа.png (313.51 KиБ) Видяна 4469 пъти


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот beboyan » Пон 10 яну 2022 21:27


20211128_175915.jpg
20211128_142822.jpg
20211114_234746.jpg

Здравейте Колеги, на голф 5 2008 си поиграх и рециклирах предни и задни спирачни апарати. С кит на Аутофрен смених буталата, изчистих и боядисах апаратите. Смених. дискове/накладки, спирачните маркучи всичко на TRW. Обезвъздуших 3 пъти и също обезвъздуших чрез АБС помпата с вагком. Никъде не тече, маркучите са сухи и мисля, че няма повече въздух за изгонване. Педалът на спирачките реагира добре и колата спира добре.

Регулирах и ръчната спирачка, като натегнах болта под подлакътника. Кантарчетата са успоредни. На 5 кликване го направих да лови. Ако продължа да натягам ще стане много натегнато.

Всичко изглежда чудесно, но в движение като дръпна ръчната колата спира много много вяло, даже и при ниска скорост.

Задният десен диск има ръжда като вътрешен кръг 2см - тоест там накладката някак си не лови. Останалите дискове са излъскани и вече изглежда накладките са се напаснали.

20220111_185631.jpg


Не усещам да дърпа на ляво или на дясно при спиране.

Ако се стопли малко ще отворя накладките на този апарат и да видя дали има нещо нередно.

Всички резервни части купих от Германия през teilehaber.de , само задните накладки взех от бг онлайн магазин.

Дайте съвети, какво може да не е наред.

Поздрави!


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот hitman0013 » Пон 21 мар 2022 16:17


Някой може ли да обясни-при голф 4 спирачна система fs III и 256мм диск какви трябва да са накладките, или по-скоро има ли разлика между "спирачна система TEVES и ATE при накладки?


misho_GTI
Мнения: 1986
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот misho_GTI » Пет 25 мар 2022 23:44


Здравейте, колеги.
Някой може ли да помогне със снимки или менюал за механизма на ръчната спирачка в заден спирачен апарат на голф 2?
Проблемът е, че някои е правил нещо преди мен и когато го отворих, механизма беше изцяло разглобен. Сглобих го и ходът на лостчето за ръчната е на половина спрямо този на здравият апарат. Имам съмнения, че или аз съм объркал или този преди мен е сложил по-голям размер топчета(3те броя).
Апаратите са от следните:
1647800536798.jpg

Естествено всичко се обслужва изцяло, утре мога да добавя още някоя снимка, че днес изкарахме до късно.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Съб 26 мар 2022 0:01


Колега, тези апарати Лукас ли са?


misho_GTI
Мнения: 1986
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот misho_GTI » Съб 26 мар 2022 11:09


Така мисля, Лукас 38


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Съб 26 мар 2022 11:36


Принципно самият механизъм на ръчната излиза на ос с шлиц през апарата. Ако планката, която държи жилото на ръчната е завъртяна ще има по-къс ход и няма да лови добре. Имаше нещо като ограничител, ако не бъркам. Реално е супер опростен апарат и много читав, според мен.


misho_GTI
Мнения: 1986
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот misho_GTI » Съб 26 мар 2022 17:33


IMG_20220326_114912.jpg

За съжаление не е това проблема, проблема е във самият механизъм или съм объркал нещо при сглобяването или 3те съчми са по големи от колкото трябва.

IMG_20220326_115227.jpg



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта