Всичко за спирачките при VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Сря 08 сеп 2021 13:08


kazakstaneca написа:Да! Супорта е лят с шенкела, точно както в предния филм дето си очаствал. :beer

Мерси много, колега. Ще действам първо по спирачките и течащата кошница с бензин.




Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 421
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот slavi3331 » Пон 20 сеп 2021 21:54


Здравейте колеги,преди две години минах на предната ос от 239мм на 256 вентилиран лукас 54,тази събота преминах на задната ос на дискове с апарати гирлинг 38 и спирачките започнаха да ми хващат по ниско от преди да сложа апаратите отзад.Колата е мк3 с помпа 20мм,обезвъздушил съм цялата система отпред и отзад и пак хваща по ниско,по-голяма помпа ли да търся или аз греша някъде?Кантара все още е на колата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Пон 20 сеп 2021 22:37


И при мен е така. От помпата е. Хваща малко по-долу отпреди, но пък спира перфектно. С 22мм помпа би било по-добре.
Как точно обезвъздушаваш? Опиши подробно.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 421
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот slavi3331 » Вто 21 сеп 2021 18:04


Здравей Стеф,за обезвъздушаването си намирам един помощник който да помпи спирачката(помпа 4 пълни хода на педала и задържа натиснат педала отварям пробката и процедурата си продължава стандартно,затварям после пак 4 помпания и тн)и започвам от задно дясно,ляво,предно дясно,ляво.
Като обезвъздушавам задната ос колата е стъпила на гумите си заради кантара,а за предните на крик ги обезвъдушавам понеже нямам удобен канал до вкъщи.
Утре ще сменя и спирачната помпа с ате 22мм и ще видя как ще се държи.


mitko23
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko23 » Вто 21 сеп 2021 21:22


Потвърждавам, както е казал колегата stefan4o, че като минеш на 22мм помпа би трябвало да се оправи хода на педала на спирачката. Имай в предвид, че регулатора за спирачно усилие(кантара) при коли с барабани и коли с дискове е различен по спомен. Аз като правих конверсията на спирачките (от 239 на 280 предни и от барабани на 226 дискове) останах доволен едва след като смених и кантара с такъв за дискове. Все пак първо смени помпата с по-голяма и виж дали ти харесва хода на педала.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Вто 21 сеп 2021 21:30


Прав си, Митко. Дават го различен кантарът за дисковете. Аз съм го премахнал и ползвам рестриктори, вместо него. Също е добър вариант.


mitko23
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko23 » Сря 22 сеп 2021 17:46


stefan4o написа:Прав си, Митко. Дават го различен кантарът за дисковете. Аз съм го премахнал и ползвам рестриктори, вместо него. Също е добър вариант.

Колега, да те попитам рестрикторите от типа на малки пурички на самата помпа ли си сложил или си с тези тип кранче, че и аз обмислям да го махна кантара. Доста промени по спирачките направих и ми се иска да мога аз да преценявам как да спират задните спирачки и си мисля да слагам регулатори тип кранче. Ето за това говоря
Прикачени файлове
396_561_478x440.jpg
396_561_478x440.jpg (26.16 KиБ) Видяна 4079 пъти
wilwood-ogranichitel-za-spirachna-technost.jpg
wilwood-ogranichitel-za-spirachna-technost.jpg (19.87 KиБ) Видяна 4079 пъти


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Сря 22 сеп 2021 19:13


От първия тип. Има ги при Голф мк3 1.4, Ибиза 1.4...като цяло при слабите мотори.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 421
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот slavi3331 » Сря 22 сеп 2021 19:23


Нямах възможност да сменя помпата днес,като се пооправи времето тогава.
Почнаха да се наместват накладките и се усеща подобрение в спирането,а за разликата в ръчната не ми се говори :redface
Стефчо пробвал ли си спирачките с и без рестриктори?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Сря 22 сеп 2021 19:54


Не съветвам НИКОГО да изравнява спирачното усилие на предните и задните колела. Тези кантари и рестриктори не са случайно сложени там. Говорим за кола БЕЗ абс-система.
Отзад натоварването е много по-малко и респективно там трябва спирачното усилие да е почти наполовина от предните. Говорим, когато колата не е натоварена. Иначе ако отзад седнат трима едри - тогава и там си иска усилие - тогава кантарът пуска повече спирачна течност към апаратите. А рестрикторите имат твърдо по-малко сечение на канала, през който минава течността (изглежда ми като наполовина). Без оглед, колко е натоварена задницата. Досега с тях не ми е поднесла колата или да съм я усетил нестабилна. Вече втора година. С две думи - направете си рестрикция на задните колела по някакъв начин.


Потребителски аватар
mitko_belata
Мнения: 284
Регистриран на: Вто 19 апр 2016 18:51
Автомобил: JETTA MK2
Двигател: GX
Местоположение: Пловдив

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko_belata » Чет 23 сеп 2021 20:09


Каква точно е разликата в кантарите че аз минах от барабан на диск но си остана същия кантар


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Чет 23 сеп 2021 20:32


Вероятно в дебита към задните спирачни апарати. Предполагам ще имат някаква минимална разлика.


mitko23
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот mitko23 » Чет 23 сеп 2021 22:31


Да точно така разликата е в дебита на самия клапан. По принцип при задни барабани дебита го дават около 10% или 20% (може и да беше малко над тези проценти) повече отколкото при задни дискови спирачки. Всичко идва от това, че при барабанни спирачки има пружини в барабана, лостчета и т.н и трябва повече налягане, за да може спирачното цилиндърче да ги задвижи отколкото при заден спирачен апарат. Имаше преди време тема във vortex форума, но вече не я намирам, та по спомен в самия механизъм имаше разлика само в самото буталце и то много малка. Та там по спомен се дискутираше, че можеш да караш със задни спирачни апарати и дискове и регулатор за барабани, но не можеш да караш с регулатор за задни дискови спирачки и да си с барабани, понеже регулатора за дискове ще пуска по-малко дебит и оттам и педалът на спирачката ще хваща по надолу отколкото е допустимо. Все пак аз като минах на задни дискове спирачки смених и кантара с такъв за дискове и останах по-доволен от кантара за барабани, но може и усещането да е било лъжовно главно от това, че стария кантар беше на 20 и нещо години и не беше ясно колко работи.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот kazakstaneca » Пет 24 сеп 2021 1:07


Аз карах предния си голф, който фабрично беше с барабани, със стария кантар, когато сложих дискови апарати отзад. Баланса тотално се измества, наложи ли се да натискаш педала в завой и най-невежия шофьор да си, се усеща, че задницата иска да те изпревари. Да не говорим, ако си решил да настъпваш и трябва да скачаш на педала по-сериозно. При мен се усещаше много, на стокова спирачна система, без по-големи помпи, сервота или апарати опред, единствено замяната на барабаните, а и бях ревизирал всичко + нови дискове и накладки.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Всичко за спирачките при VW

Мнениеот stefan4o » Пет 24 сеп 2021 8:54


Би трябвало с по-големи спирачки отпред да го няма този ефект - визирам 256 вентилиран, нали?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта