Някой правил ли е експерименти с челен шлайф на главата при ABF и какви резултати дава?
Имате ли обемите на горивната камера (в главата и в бутало/цилиндър)?
Ако се намали с 0,2-0,3мм челно, каква степен на сгъстяване ще докара и има ли смисъл (при 10,5:1 заводско)?
Има ли някакъв маркер, според който може да се прецени дали главата вече е шлайфана преди?
Целта ми е да тръгне една идея по-добре, ще се кара с хубав бензин, свещи и т.н. Не намерих подобна тема...
Благодаря за всички точни отговори, ако темата не е подходяща за този форум, някой да я премести или премахне.
Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
с челосване 0.2-0.3мм нищо няма да направиш/усетиш........работата е 1мм-1.2и3мм ,но трябва да си сигурен,че ти си пурвия,които я дава да се шлайфа 

- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Темата е за този форум, но подхода ти е тотално збъркан. За 1000лв ще си вземеш ковани бутала с каквато степен на сгъстяване пожелаеш
РАСО


РАСО
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
indjov_GTI написа:с челосване 0.2-0.3мм нищо няма да направиш/усетиш........работата е 1мм-1.2и3мм ,но трябва да си сигурен,че ти си пурвия,които я дава да се шлайфа
шлайфал ли си аб-ска глава на 1.2-1.3мм???
иначе има много писано за това докъде може да се шлайфа, колко е обема на стокова глава и т.н.
докъм 0,8-0.9мм е безопасно.
отнеме ли се достатъчно, ефекта е доста осезам.
мери се височината на главата, така се разбира дали е девствена.
сгъстяването с бутала не го коментирам, просто няма какво да се каже.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Пешка, много е тънък момента кога е редно да даваш съвети кой как да си счупи колата. Не забравяй , че тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да го стори. Може да е "безопасно" , но не е разумно
РАСО

РАСО
- e$co
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Landshut/Пловдив
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Моля ви не се карайте, всяко мнение ми е полезно, аз ще преценя какво да ползвам и какво не като инфо.
Благодаря на paco, писах му ЛС и ми отговори добре!
Идеята ми е следната:
Отворили сме мотора за пълна ревизия. Така или иначе искам да челосам блок и глава, за да са прави и гладки при сглобяването. Не целя някакви зверски тунинги и мощности. Просто си ревизирам мотора да му върна близки до заводските параметри или малко по-добри (ако може). И се чудя има ли смисъл да се вземе 0,2-0,3-0,4мм или само да се зачисти и изправи. Не ми се вкарват хиляди левове за бутала и т.н.
Pe6kata - как да я меря и спрямо кое, за да видя дали вече някой е отнемал от нея?
Би ли ми посочил и къде има писано за обеми и рязане, че търсих и не открих.
Отново благодаря на всички!
Благодаря на paco, писах му ЛС и ми отговори добре!
Идеята ми е следната:
Отворили сме мотора за пълна ревизия. Така или иначе искам да челосам блок и глава, за да са прави и гладки при сглобяването. Не целя някакви зверски тунинги и мощности. Просто си ревизирам мотора да му върна близки до заводските параметри или малко по-добри (ако може). И се чудя има ли смисъл да се вземе 0,2-0,3-0,4мм или само да се зачисти и изправи. Не ми се вкарват хиляди левове за бутала и т.н.
Pe6kata - как да я меря и спрямо кое, за да видя дали вече някой е отнемал от нея?
Би ли ми посочил и къде има писано за обеми и рязане, че търсих и не открих.
Отново благодаря на всички!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Карал съм 3г. Абф, сгъстен по този начин, предполагам имяш предвид ъгъла на клапаните при 16в моторите, за да си против...
та, ефекта е чувствителен и разходите за това са 0, щото е все тая дали ще шлайфа на 0.1 или 0.8
А доколкото схванах идеята, тук се търси нещо евтино, ане зверски атм. тунинг
Буталата несъмнено са супер, ама ти тия 1000 лева ги вадиш кат носни кърпи. А и като я направи 12-13 с какво ще я кара тая ежедневна кола- или ще прави бъркочи или на газ....
Може да се сгъсти и с гарнитура, продават се
та, ефекта е чувствителен и разходите за това са 0, щото е все тая дали ще шлайфа на 0.1 или 0.8
А доколкото схванах идеята, тук се търси нещо евтино, ане зверски атм. тунинг
Буталата несъмнено са супер, ама ти тия 1000 лева ги вадиш кат носни кърпи. А и като я направи 12-13 с какво ще я кара тая ежедневна кола- или ще прави бъркочи или на газ....
Може да се сгъсти и с гарнитура, продават се
- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
абф-ка не,но кр-ска на 1,2мм да...затова си мисля,че и абф-ската може да се бутне до толкова......
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
най-вероятно ще идеш при антифриза при абф-ската
- e$co
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Landshut/Пловдив
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
e$co написа:Pe6kata - как да я меря и спрямо кое, за да видя дали вече някой е отнемал от нея?
Би ли ми посочил и къде има писано за обеми и рязане, че търсих и не открих.
Bлагодаря!
- Сиромаха
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Човека щом е влязъл в силовия тунинг би трябвало да си е сложил главата в торбата
По едно време и аз убеждавах-"Моля ти се не си чупи колата!"По-спокойно е изобщо да не се обаждам
.Тук обаче може да се направи нещичко:
За класическия ремонт няма да коментирам-приема се за направен.Сваляне на всичкия нагар от главата и смукателния колектор,чувал съм че в ултразвукова вана ставало върхът.Колко бих шлайфал
Без да зачекне смукателните гнезда(дере шлайфа ако ги засегне) е ~0,9мм,значи 0,5-0,6 изобщо не е проблем и степента става~11/1.Шлайфане на блок-в тази тема: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=92065 - Тунинг.БГ в Тунинг форума е обяснено много добре,първа страница,червен надпис-squish band
Аз съм челосал блока 0,4мм и имам ~0,85 скоуш банд.Предимствата са изброени,опасностите-ако се разтрака лагер или биела ще стане
.Става степен~11,5 и със 100 октана няма помен от детонации от 1000 до 8000 оборота
.Друг е въпроса дали ще е безопасно за смук. клапани-да не станат плитки фрезингите на буталата
,бих ги удълбочил 1-1,5мм ако няма да се мери.
За генерации,филтри и т.н. има писано.
Я,темата не е активна някой може ли да я оправи?


За класическия ремонт няма да коментирам-приема се за направен.Сваляне на всичкия нагар от главата и смукателния колектор,чувал съм че в ултразвукова вана ставало върхът.Колко бих шлайфал


Аз съм челосал блока 0,4мм и имам ~0,85 скоуш банд.Предимствата са изброени,опасностите-ако се разтрака лагер или биела ще стане



За генерации,филтри и т.н. има писано.
Я,темата не е активна някой може ли да я оправи?

Последна промяна от Сиромаха на Съб 04 фев 2012 10:29, променено общо 1 път.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
И равносметката е:
Глава която вече няма как да се ревизира
Блок който вече е под норма (височина) и неможе да се ревизира за връщане към стоков мотор (да, с гарнитура става, но някак пак несериозно)
Бутала с фрезовани гнезда за клапани с 1-1.5мм което разрежда горивната камера и защо ли свалихме от блока 0,4мм
Риск при изтропал биелен лагер всичко изброено до тук да замине за Надин
Сметни и прецени колко струва този риск? Един път сметни парите хвърлени да сътвориш таз глупост и втори път сметни колко ще ти струва да си купиш втори мотор ABF...докарахме ли ги на 1000лв или ги прехвърлихме някъде преди това
Сега ако те е свидно да дадеш 1008лв (справка тук)за бутала и да рискуваш си е твое собствено решение. Сега питам защо предлагаш друг човек с незнайни за теб познания в силовия тунинг (може и да знае кое как се прави, но ти от къде знаеш) да следва стъпките ти?!?!
Затова момента с даване на съвети е твърде деликатен
Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата
Може да споделиш твоя собствен сетъп,но оставяш отсрещната страна да решава как да действа.
РАСО
Глава която вече няма как да се ревизира
Блок който вече е под норма (височина) и неможе да се ревизира за връщане към стоков мотор (да, с гарнитура става, но някак пак несериозно)
Бутала с фрезовани гнезда за клапани с 1-1.5мм което разрежда горивната камера и защо ли свалихме от блока 0,4мм

Риск при изтропал биелен лагер всичко изброено до тук да замине за Надин
Сметни и прецени колко струва този риск? Един път сметни парите хвърлени да сътвориш таз глупост и втори път сметни колко ще ти струва да си купиш втори мотор ABF...докарахме ли ги на 1000лв или ги прехвърлихме някъде преди това

Сега ако те е свидно да дадеш 1008лв (справка тук)за бутала и да рискуваш си е твое собствено решение. Сега питам защо предлагаш друг човек с незнайни за теб познания в силовия тунинг (може и да знае кое как се прави, но ти от къде знаеш) да следва стъпките ти?!?!
Затова момента с даване на съвети е твърде деликатен

Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата

Може да споделиш твоя собствен сетъп,но оставяш отсрещната страна да решава как да действа.
РАСО
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Не ме разбирайте погрешно, правил съм подобни глупости, но в посока турбо конверсия, но там нещата за значително по-лесни. При Атмосферния тунинг всичко опира до много добре подбрана концепция за да работи. Не случайно е и по скъпа ако се гони предела на кубатурата, но колата става в пъти по-приятна колата за каране от турбо такава.
Факт е , че в Австрия дето на тяхното планинско изваждат изродски коли от по 800-900к.с. се появи Рехберг с неговото заводски подготвено Ауди А4 2000сс 20V атмосферка 310к.с. и направи всички смешни.


РАСО

Факт е , че в Австрия дето на тяхното планинско изваждат изродски коли от по 800-900к.с. се появи Рехберг с неговото заводски подготвено Ауди А4 2000сс 20V атмосферка 310к.с. и направи всички смешни.


РАСО
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Кр-ската кратуна е заводски по-малка с 3 кб.
Тази си я остави здрава настрана и вземи кр-ска тиква,метни абф валовете в нея,степента ти скача моментално без да режеш никъде.
Имаш степен приблизително 10.9:1 и здрава глава настрана,продават се метални гарнитури с които можеш да сгъстяваш още.
Девствени КР глави има за 100 лв без валовете!
А пък ако искаш кълцай на воля 0.5 няма да удари никъде но и ефект горе доло половин степен ще имащ.
За по голямо рязане се иска доста безсънни нощи и изчисления и най-вече едни 150 лв за нови повдигачи поне на всмукателния вал,за да не се сбъднат прогнозите на paco
Тази си я остави здрава настрана и вземи кр-ска тиква,метни абф валовете в нея,степента ти скача моментално без да режеш никъде.
Имаш степен приблизително 10.9:1 и здрава глава настрана,продават се метални гарнитури с които можеш да сгъстяваш още.
Девствени КР глави има за 100 лв без валовете!
А пък ако искаш кълцай на воля 0.5 няма да удари никъде но и ефект горе доло половин степен ще имащ.
За по голямо рязане се иска доста безсънни нощи и изчисления и най-вече едни 150 лв за нови повдигачи поне на всмукателния вал,за да не се сбъднат прогнозите на paco

- e$co
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Landshut/Пловдив
Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане
Точно такава ми беше идеята - да намаля камерата с 3-4 куб. см., за да дойде около 10,9-11:1 степента. Знам, че ефектът е минимален, но все пак се усещал казват. А и на фона на нулевото вложение на пари, мисля е оправдан.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта