Въпрос относно спортни валове.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
G60

Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот G60 » Съб 20 авг 2011 13:29


Здравейте,искам да попитам колегите които са по запознати кои валове от по долу написаните биха свършили най добра работа.
Става дума за Г3 2.8 ВР6 ААА, колата се кара всекидневно и искаме да я засилим леко като същевременно не искам да работи като рали кола без ниски обороти и с разход 50/100 mhihi
В момента колата върви повече от приятно,има къса кутия генерация на 60мм и вероятно някакъв чип... нямам представа :roll: но прекъсвача е на 6800об. докато заводски е на 6200об

Мерси предварително. :beer

За тези трите става дума

"PIPER CAMSHAFTS"

#1
Part No. Application Power Band Power Increase Duration Valve Lift Timing Full Lift Lift @ TDC with clearance Valve Clearance Price Ex VAT
Inl Exh Inl Exh Inl ATDC Exh BTDC Inl Exh
VR6BP270H FAST ROADThe BP270 cam is a straight forward installation with none to light modification and parts needed depending on vehicle. Generally referred to as the stage 2 of cam tuning this profile performs well when used in conjunction with other stage 2 tuning products such as free flow exhaust systems and remaps, giving a good torque and power increase in road cars.
(Approx 270° duration) 1800‑6000 15BHP 264° 264° 0.428″
10.87mm
0.428″
10.87mm
22‑62
62‑22
110° 0.063″
1.60mm
0.063″
1.60mm
HYDRAULIC″ / 0.00mm
HYDRAULIC″ / 0.00mm
£231.00 Repro
£410.00 Blank

#2
VR6BP285H ULTIMATE ROADThe BP285 cam is by nature designed for modified road / track day cars and as such may require additional parts and or light machining of the cylinder head and piston crowns. Generally referred to as the stage 3 of cam tuning this profile retains the tractability required for road use whilst giving good mid range torque and top end power, this profile works extremely well with ported and polished cylinder heads and throttle bodies / carburettors.
(Approx 285° duration) 2300‑6500 BHP 276° 276° 0.450″
11.43mm
0.450″
11.43mm
30‑66
66‑30
108° 0.104″
2.64mm
0.104″
2.64mm
HYDRAULIC″ / 0.00mm
HYDRAULIC″ / 0.00mm
£410.00 Blank

#3
VR6BP300H RALLY 2700‑7000 BHP 294° 294° 0.445″
11.30mm
0.445″
11.30mm
41‑73
73‑41
106° 0.134″
3.40mm
0.134″
3.40mm
HYDRAULIC″ / 0.00mm
HYDRAULIC″ / 0.00mm
£410.00 Blank




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот Vizor » Съб 20 авг 2011 14:39


Първите валове според мен ще са най-добре за теб и това, което искаш.


G60

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот G60 » Съб 20 авг 2011 15:19


По принцип аз също обмислях да вземем 264' тъй като доколкото разбирам от написаното са "плъг енд плей" и са сравнително малки градуси, но все пак не съм наясно с тия характеристики като "Duration" и "Lift" и затова пуснах темата.
Освен това човек които се занимава със силов тунинг е казал на мои приятел ,че ефекта ще е почти нулев с такива валове и не си заслужава инвестицията :roll:
Определено колата ще остане атмосферна и няма да се турбинира така ,че търсим начин да я засилим леко с минимални средства(2000лв по точно) не се очаква от нея да излети но все пак е срамота ако падне на 400 метра от разни въшки като Ситроен Саксо примерно :lol:

Последна промяна от G60 на Вто 30 авг 2011 13:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот rabotnika » Съб 20 авг 2011 15:54


аз мисля ако ще взимаш валове то да са 2рите както ти е казал човека преди няма да усетиш кой знае каква разлика а и така или иначе ще трябва колата да се ремапва при всички случаи то по добре вземете вторите поне да знаете за какво си давате парите


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот xploda » Пет 26 авг 2011 21:40


G60 написа:По принцип аз също обмислях да вземем 264' тъй като доколкото разбирам от написаното са "плъг енд плей" и са сравнително малки градуси, но все пак не съм наясно с тия характеристики като "Duration" и "Lift" и затова пуснах темата.
Освен това човек които се занимава със силов тунинг е казал на мои приятел ,че ефекта ще е почти нулев с такива валове и не си заслужава инвестицията :roll:
Определено колата ще остане атмосферна и няма да се турбинира така ,че търсим начин да я засилим леко с минимални средства(2000лв по точно) не се очаква от нея да излети но все пак е срамота да пада на 400 метра от разни въшки като Ситроен Саксо примерно :lol:


Duration сочи колко ще дълго ще стои отворен дадения кланап, а Lift колко високо ще вдигне съответния клапан съответния вал. За да има ефект от валовете аз знам, че трябва да направиш минимум още три неща - промяна на всмукателния и изпускателния тракт и мапване. Да се осигури по-добро пълнене един вид и по-добро/бързо изпускане. Допълнително(желателно) - по-голям дросел, по-големи инжектори и по-голям регулатор на налягането на горивото. И задължително по-високооктанов бензин.

А иначе не е срамно да падаш от Саксо, че ако е пипнато малко си е бая стреличка, но даже и стоковица да е няма кво да се чудиш - миню, ако и шофЕра е 50 кила с напикани гащи нормално mhihi


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот rusiq_24 » Съб 27 авг 2011 9:35


Според мен ако колата няма да се сгъстява най-добрият вариант е първите валове с леко повдигане на налягането на горивото,с по големите ефект няма да има даже може и да е по зле ако нищо друго не се пипа.С първият вариант ефекта наистина ще е минимален и определено не си заслужава инвестицията и няма да останете доволни.Най добре е като се дават толкова пари да е вторият вариант и да помислите за някакво сгъстяване,изпускател поне с генерация ест. и задължително ремап,тогава вече ще останете доволни :да:


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот miro_hack » Нед 28 авг 2011 23:39


Някаде не трябва ли да пише каква е препоръчителната степен за всеки вал,за да даде оптимален резултат,или съм недоскив аз...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот pe6kata » Пон 29 авг 2011 4:29


G60 написа:По принцип аз също обмислях да вземем 264' тъй като доколкото разбирам от написаното са "плъг енд плей" и са сравнително малки градуси, но все пак не съм наясно с тия характеристики като "" и "Lift" и затова пуснах темата.
Освен това човек които се занимава със силов тунинг е казал на мои приятел ,че ефекта ще е почти нулев с такива валове и не си заслужава инвестицията :roll:
Определено колата ще остане атмосферна и няма да се турбинира така ,че търсим начин да я засилим леко с минимални средства(2000лв по точно) не се очаква от нея да излети но все пак е срамота да пада на 400 метра от разни въшки като Ситроен Саксо примерно :lol:


стоково лифта на вр6 е 10.2мм, демек колко мм се отваря клапана максимално.
lobe center- са градусите при кооито клапана е отворил максимално
Duration- е продължителността на отваряне на клапана, измерена в градусите на завъртане на коляновия вал. Тази продължителност зависи от това при какъв лифт се мери- обикновено се мери при 0.1мм и при 1мм.

сега, стоковите валове са 220 градусови(Duration), но при минимум 1мм отоваряне на клапана. При 0.1мм лифт отиваха към 240градуса.
спортните валове ги дават при минимум 0.1мм лифт и затова отиват на толкова градуси. Едни 262-268 градусови(пак казвам отчетено при 0.1мм лифт), при минимум 1мм лифт на клапана, пак са обикновнео около 220 градуса. При такива валове се печели основно от лифта, не толкова от градусите и само със смяна на валовете тия 15 коня дето ги дават са невъзможни. Обикновено 262-264 дават повишение от 6-8коня и повишението е равномерно почти равномерно разпределено в диапазона от обороти. Макс мощност обикновено се достига при 6000-6200об/мин с такива валове

Подочувам за едни 285 градусови дето са се озовали при теб, ама нещо не се споменава в темата mhihi

Бих те посъветвал:
-да си намериш всм. колектор от 2.9 или да си преработиш твоя, така че да увеличиш обема му
-смяна на дросела: от една италиянка, алфа или ланча беше, някаква 2.0 турбо, самия дросел май беше 76мм, но със сигурност е над 70мм(мога да проверя), докато при нас е 64. И най-важното че идеално пасва на всм. колектор на вр-а. А с тия валове така и така ще трябва да се мапва колата
- работа по главата...(има къде в БГ- портване, нов ъгъл на клапаните, преработка на пружини и повдигачи... така че да позволяват на тоя мотор да се върти ефективно във едни по-високи обороти)
-сгъстяване

доколкото знам, на 2.8 прекъсвача е на 6500, а на 2.9 е на 6800!


G60

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот G60 » Пет 21 окт 2011 21:04


Валовете са сложени отдавна на колата последно се спряхме на 285гр.
След слагането на валовете колата определено умря в ниските и имаше едва осезаема разлика(да не кажа никаква :roll: ) във високите. Седмица след поставянето им колата мина през Венци "меднес" и определено резултатите бяха плачевни, преди ремапа 176 коня на мотора и 210N/m въртящ момент след него 183 коня на мотора и 224N/m(при условие ,че въртящия момент е 240N/m сток) трагедия.
Впрочем преди ремапа колата овърша едно саксо втс 100 и кусур коня незнам колко точно е :lol:
Днес след сгъстяване на мотора с метална гарнитура 0.6(оригинално е 1,6) колата най накрая тръгна доста сериозно,утре ще направим замервания на 400м
Пешка ако се сетиш от каква кола да търсим дросел пиши :wink:


Потребителски аватар
hose
Мнения: 611
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 20:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос относно спортни валове.

Мнениеот hose » Пет 21 окт 2011 22:15


Идеално,чакан резултат както се казва.... :banana



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта