Пускам тема с нещо, което май не е правено в България, не защото не може да се направи, а защото както ме убеждаваха много хора няма смисъл. Аз пък реших да пробвам и резултата е на лице и той е доста добър. А именно VW Golf mk3 1.4 ABD моноинжекция с монтирано турбо, интеркулер и работеща на бензин и газ.
Първо искам да кажа, че кота е правена от любител т.е. аз и разбира се не без помощта на верни другари, супер ниско бюджетна, така че очаквам и критики и похвали.
Ще започна с няколко снимки на колата във вида в който я купих преди години, тъй като има доста промени и по външния вид:



Последвалия "оптичен тунинг":



Ще има и още снимки, но по-нататък.
И сега по същество:
Голф 3 1.4 моноинжекция , 60 к.с. с код на двигателя ABD. Поставяне на турбо и кулер, как, колко, защо и т.н.
Колата е производство края на 1992 година, италянка. Карам я от доста време, слабичко моторче но върши работа. Преди около 2-3 месеца приятел (spensaaa) ми каза, че в една автоморга има хубаво и евтино турбо от Голф 2 1.6 ТД. Между другото ако не беше той да ме натиска надали щях да се хвана с това. Отидохме, видяхме турбото ККК14. Мъничко, но без грам луфт идеално за годините си. От там се започна, сваляне на изпускател, взимане на размер за нов колектор и даунпайп. Общо взето с гарнитурите от изпускателя турбото отидохме при фрезист, който изработи 4 броя фланеца. Купихме тръбички и колена за заваряване, тук идва момента да си кажа, че заварките си правихме ние и не изглеждат по най-добрия начин, но вършат работа. Кулера го взех от колега във форума, турбо пътища и скоби от моргата, една чанта да има. След много четене по чуждестранни форуми реших да взема маслото от датчика за високото налягане, а именно този с жълтата жица. Хайде при стругар, правене на разклонител за маслото и за датчика и след това в магазин за хидравлични съединения. Там направихме маркучите за маслото. Сваляне на картера, дупка, щуцер, поксипол, гайка, готово. Напасване на кулера, дойде си точно на място при малкия радиатор на ABD-то. Изрязване на маската за да взима свеж въздух. Гарнитурите на турбото изрязахме от клингерит, монтаж на цялата система, свързване на маслото и последва първо палене, без да са сложени турбо пътищата. Останах изненадан как сладко съскаше турбото, имаше изпускане на изгорели газове оттук оттам, но това се оправи след няколкото пъти сваляне и качване и нови алуминиеви гарнитури.
Дойде важният момент, сложихме турбо пътищата, първо палене и заработи без проблем, но само на място. В движение след 2500 оборота умираше и нормално бензина беше малко. Пак до моргата, взимане на дюза от 1.8 моно, поставяне и о чудо. До 5000 оборота колата направо излиташе. Повече не съм я натискал пък и целта не е да гръмна мотора, споменавам че максималното налягане на турбото което съм правил е 0.7 бара. Лошото в случая е че колата започна да работи много богато на ниски обороти особено, когато е студена, даже понякога се дави.
Но, голямото но, идеята тук е да я подкарам на газ. Разбира се не стана лесно, с обикновения ел. изпарител Ловато не ставаше нищо, нито палеше, нито превключваше. И тук форумите отново помогнаха.
Kак стоят нещата с турбо на газ?
http://www.tuning.bg/forums/viewtopic.ph ... c4e63a3a8d
Преправих изпарителя по указанията от тази тема. Нямах големи очаквания, но колата запали от раз и след малко настройки си късаше гумите.
Та да изредя разходите:
Турбо: 100 лв
Кулер: 50 лв
Фланци: 50 лв
Тръби: 30 лв
Маркучи и щуцери за маслото: 50 лв
Blow off клапан: 100 лв
Boost meter: 35 лв
Турбо пътища и скоби 30 лв
Маркучета за уреда, за вакуума на клапана, за изпарителя+щуцери за него: 40 лв
Дюза от 1.8 моно 20 лв
Маслен радиатор, маркучи и конзола за филтъра от Опел астра дизел: 50 лв
Има и други дреболии за които в момента не се сещам. Приблизително всичко 550 лв
За вървежа, имал съм Gofl mk3 2.0 115 к.с. и смея да кажа, че в момента колата върви почти колкото такъв. Буста тръгва от около 2500 оборота и приключва към 4500. Напълно задоволително за целите които си бях поставил. Мотора не е разреждан, стандартно той е с 9.2 компресия и си е перфектен за турбиниране.
Знам че пропускам много подробности, но който има интерес да пита, ще отговарям.
Малко снимки за начало и един клип, до няколко дена ще има още.






http://vbox7.com/play:b375106caf
За сега токова, темата продължава....
П.П. Променил съм линка към темата от тунинг форума понеже не се отваряше.