Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот e$co » Чет 02 фев 2012 8:56


Някой правил ли е експерименти с челен шлайф на главата при ABF и какви резултати дава?
Имате ли обемите на горивната камера (в главата и в бутало/цилиндър)?
Ако се намали с 0,2-0,3мм челно, каква степен на сгъстяване ще докара и има ли смисъл (при 10,5:1 заводско)?
Има ли някакъв маркер, според който може да се прецени дали главата вече е шлайфана преди?

Целта ми е да тръгне една идея по-добре, ще се кара с хубав бензин, свещи и т.н. Не намерих подобна тема...

Благодаря за всички точни отговори, ако темата не е подходяща за този форум, някой да я премести или премахне.




Потребителски аватар
indjov_GTI
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
Автомобил: E30
Двигател: M20B20 1990g
Местоположение: Rakovski

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот indjov_GTI » Чет 02 фев 2012 14:17


с челосване 0.2-0.3мм нищо няма да направиш/усетиш........работата е 1мм-1.2и3мм ,но трябва да си сигурен,че ти си пурвия,които я дава да се шлайфа :wink:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Чет 02 фев 2012 14:54


Темата е за този форум, но подхода ти е тотално збъркан. За 1000лв ще си вземеш ковани бутала с каквато степен на сгъстяване пожелаеш :!: facepalm

РАСО


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот pe6kata » Чет 02 фев 2012 15:24


indjov_GTI написа:с челосване 0.2-0.3мм нищо няма да направиш/усетиш........работата е 1мм-1.2и3мм ,но трябва да си сигурен,че ти си пурвия,които я дава да се шлайфа :wink:


шлайфал ли си аб-ска глава на 1.2-1.3мм???

иначе има много писано за това докъде може да се шлайфа, колко е обема на стокова глава и т.н.
докъм 0,8-0.9мм е безопасно.

отнеме ли се достатъчно, ефекта е доста осезам.

мери се височината на главата, така се разбира дали е девствена.

сгъстяването с бутала не го коментирам, просто няма какво да се каже.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Чет 02 фев 2012 16:01


Пешка, много е тънък момента кога е редно да даваш съвети кой как да си счупи колата. Не забравяй , че тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да го стори. Може да е "безопасно" , но не е разумно :idea:

РАСО


Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот e$co » Чет 02 фев 2012 16:16


Моля ви не се карайте, всяко мнение ми е полезно, аз ще преценя какво да ползвам и какво не като инфо.
Благодаря на paco, писах му ЛС и ми отговори добре!
Идеята ми е следната:
Отворили сме мотора за пълна ревизия. Така или иначе искам да челосам блок и глава, за да са прави и гладки при сглобяването. Не целя някакви зверски тунинги и мощности. Просто си ревизирам мотора да му върна близки до заводските параметри или малко по-добри (ако може). И се чудя има ли смисъл да се вземе 0,2-0,3-0,4мм или само да се зачисти и изправи. Не ми се вкарват хиляди левове за бутала и т.н.
Pe6kata - как да я меря и спрямо кое, за да видя дали вече някой е отнемал от нея?
Би ли ми посочил и къде има писано за обеми и рязане, че търсих и не открих.

Отново благодаря на всички!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот pe6kata » Чет 02 фев 2012 16:37


Карал съм 3г. Абф, сгъстен по този начин, предполагам имяш предвид ъгъла на клапаните при 16в моторите, за да си против...
та, ефекта е чувствителен и разходите за това са 0, щото е все тая дали ще шлайфа на 0.1 или 0.8
А доколкото схванах идеята, тук се търси нещо евтино, ане зверски атм. тунинг

Буталата несъмнено са супер, ама ти тия 1000 лева ги вадиш кат носни кърпи. А и като я направи 12-13 с какво ще я кара тая ежедневна кола- или ще прави бъркочи или на газ....

Може да се сгъсти и с гарнитура, продават се


Потребителски аватар
indjov_GTI
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
Автомобил: E30
Двигател: M20B20 1990g
Местоположение: Rakovski

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот indjov_GTI » Чет 02 фев 2012 16:57


абф-ка не,но кр-ска на 1,2мм да...затова си мисля,че и абф-ската може да се бутне до толкова......


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот pe6kata » Чет 02 фев 2012 17:00


най-вероятно ще идеш при антифриза при абф-ската


Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот e$co » Чет 02 фев 2012 19:49


e$co написа:Pe6kata - как да я меря и спрямо кое, за да видя дали вече някой е отнемал от нея?
Би ли ми посочил и къде има писано за обеми и рязане, че търсих и не открих.

Bлагодаря!


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот Сиромаха » Чет 02 фев 2012 20:16


Човека щом е влязъл в силовия тунинг би трябвало да си е сложил главата в торбата :!: По едно време и аз убеждавах-"Моля ти се не си чупи колата!"По-спокойно е изобщо да не се обаждам :Mr Green Fun .Тук обаче може да се направи нещичко:
За класическия ремонт няма да коментирам-приема се за направен.Сваляне на всичкия нагар от главата и смукателния колектор,чувал съм че в ултразвукова вана ставало върхът.Колко бих шлайфал :?: Без да зачекне смукателните гнезда(дере шлайфа ако ги засегне) е ~0,9мм,значи 0,5-0,6 изобщо не е проблем и степента става~11/1.Шлайфане на блок-в тази тема: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=92065 - Тунинг.БГ в Тунинг форума е обяснено много добре,първа страница,червен надпис-squish band :!:
Аз съм челосал блока 0,4мм и имам ~0,85 скоуш банд.Предимствата са изброени,опасностите-ако се разтрака лагер или биела ще стане :horror: .Става степен~11,5 и със 100 октана няма помен от детонации от 1000 до 8000 оборота :Mr Green Fun .Друг е въпроса дали ще е безопасно за смук. клапани-да не станат плитки фрезингите на буталата :roll: ,бих ги удълбочил 1-1,5мм ако няма да се мери.
За генерации,филтри и т.н. има писано.

Я,темата не е активна някой може ли да я оправи? :oops:

Последна промяна от Сиромаха на Съб 04 фев 2012 10:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Пет 03 фев 2012 9:56


И равносметката е:
Глава която вече няма как да се ревизира
Блок който вече е под норма (височина) и неможе да се ревизира за връщане към стоков мотор (да, с гарнитура става, но някак пак несериозно)
Бутала с фрезовани гнезда за клапани с 1-1.5мм което разрежда горивната камера и защо ли свалихме от блока 0,4мм :roll:
Риск при изтропал биелен лагер всичко изброено до тук да замине за Надин

Сметни и прецени колко струва този риск? Един път сметни парите хвърлени да сътвориш таз глупост и втори път сметни колко ще ти струва да си купиш втори мотор ABF...докарахме ли ги на 1000лв или ги прехвърлихме някъде преди това :lol:

Сега ако те е свидно да дадеш 1008лв (справка тук)за бутала и да рискуваш си е твое собствено решение. Сега питам защо предлагаш друг човек с незнайни за теб познания в силовия тунинг (може и да знае кое как се прави, но ти от къде знаеш) да следва стъпките ти?!?!
Затова момента с даване на съвети е твърде деликатен :idea:

Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата :!:
Може да споделиш твоя собствен сетъп,но оставяш отсрещната страна да решава как да действа.

РАСО


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Пет 03 фев 2012 13:25


Не ме разбирайте погрешно, правил съм подобни глупости, но в посока турбо конверсия, но там нещата за значително по-лесни. При Атмосферния тунинг всичко опира до много добре подбрана концепция за да работи. Не случайно е и по скъпа ако се гони предела на кубатурата, но колата става в пъти по-приятна колата за каране от турбо такава. :)

Факт е , че в Австрия дето на тяхното планинско изваждат изродски коли от по 800-900к.с. се появи Рехберг с неговото заводски подготвено Ауди А4 2000сс 20V атмосферка 310к.с. и направи всички смешни.
Изображение
Изображение

РАСО


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот miro_hack » Пет 03 фев 2012 14:36


Кр-ската кратуна е заводски по-малка с 3 кб.
Тази си я остави здрава настрана и вземи кр-ска тиква,метни абф валовете в нея,степента ти скача моментално без да режеш никъде.
Имаш степен приблизително 10.9:1 и здрава глава настрана,продават се метални гарнитури с които можеш да сгъстяваш още.

Девствени КР глави има за 100 лв без валовете!

А пък ако искаш кълцай на воля 0.5 няма да удари никъде но и ефект горе доло половин степен ще имащ.
За по голямо рязане се иска доста безсънни нощи и изчисления и най-вече едни 150 лв за нови повдигачи поне на всмукателния вал,за да не се сбъднат прогнозите на paco :lol:


Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот e$co » Пет 03 фев 2012 14:56


Точно такава ми беше идеята - да намаля камерата с 3-4 куб. см., за да дойде около 10,9-11:1 степента. Знам, че ефектът е минимален, но все пак се усещал казват. А и на фона на нулевото вложение на пари, мисля е оправдан.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта