Само питане за механичен компресор

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Само питане за механичен компресор

Мнениеот TheExorcist » Съб 18 фев 2012 21:56


Върти ми се една идея из главата, но не знам дали е особено лесна и дали въобще може да се реализира.
Гледам всеки слага турбота...глупости..ала-бала...
Та мисълта ми е, дали на голф3 АБФ може да се сложи компресор (центрофуген) на мястото на компресора за климатроника или където и да е. Лесно ли е за реализиране ?




Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Cern Swiss » Съб 18 фев 2012 22:17


Не е сложно мисля, ако се подбере подходящ компресор (обороти, налягане и дебит). Ако е ниско налягането, може и да не се разрежда мотора, ако е по-височко - трябва.
Само после трябва да се препрограмира управлението на двигателя.


Потребителски аватар
yms
Мнения: 278
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот yms » Съб 18 фев 2012 23:41


TheExorcist написа:Върти ми се една идея из главата, но не знам дали е особено лесна и дали въобще може да се реализира.
Гледам всеки слага турбота...глупости..ала-бала...
Та мисълта ми е, дали на голф3 АБФ може да се сложи компресор (центрофуген) на мястото на компресора за климатроника или където и да е. Лесно ли е за реализиране ?


" Центробежен " . Може да се направи всичко . Въпрос на смисъл , желание , много пари .


Потребителски аватар
kapitango
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 19:25
Автомобил: Audi S6 plus
Двигател: V8 AHK
Местоположение: Плевен

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот kapitango » Вто 21 фев 2012 20:30


Всъщност правилното название е "Центрофугален".
Ако ви се чете ето ТУК съм събрал доста инфо за суперчарджърите.
И изобщо не е толкова елементарно. Ако се нагнети по-голямо количество въздух в един двигател, ще е необходимо да се впъска и допълнително количество гориво за да се запази необходимата пропорция гориво/въздух. В противен случай ще се получи обедняване на горивната смес, което ще доведе до детонации и разрушаване на двигателя. Съответно ще ти е необходимо не само разреждане на двигателя а ми и пренастройване(ремап) на ЕКУ-то, вероятно нови инжектори, интеркулер или чарджкулер понеже компресорите доста згряват въздуха при сгъстяването.


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот TheExorcist » Вто 21 фев 2012 23:36


Точно тази тема я четох. :drunk

Кулер задължително, колега. Чип...мисля да говоря с Богомил от форума ни и да видим какво може да се измисли. А за количество нагнетен въздух...какво да ти кажа. Нямам намерение да пържа двигателя и да издевателствам над него. С подходящи ролки мисля за налягане не повече от 0.3-0.4 бара при максимални обороти :drunk


Потребителски аватар
yms
Мнения: 278
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот yms » Сря 22 фев 2012 0:36


kapitango написа:Всъщност правилното название е "Центрофугален".
Ако ви се чете ето ТУК съм събрал доста инфо за суперчарджърите.
И изобщо не е толкова елементарно. Ако се нагнети по-голямо количество въздух в един двигател, ще е необходимо да се впъска и допълнително количество гориво за да се запази необходимата пропорция гориво/въздух. В противен случай ще се получи обедняване на горивната смес, което ще доведе до детонации и разрушаване на двигателя. Съответно ще ти е необходимо не само разреждане на двигателя а ми и пренастройване(ремап) на ЕКУ-то, вероятно нови инжектори, интеркулер или чарджкулер понеже компресорите доста згряват въздуха при сгъстяването.


Всъщност правилното название е " центробежен " - " centrifugal " - означава - " центробежен " - не " центрофугален " - речник .
Никой не е казал , че е елементарно . Въпрос на - желание , смисъл , много пари .
Така да си " боднеш " един компресор между другото , няма да стане .
Какъв е смисълът да слагаш компресор на АБФ - " Фолксваген " има готов модел с компресор - Г60 .


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Garchev » Сря 22 фев 2012 7:26


Твоят двигател няма електроника, която да го управлява когато влезе в буст! Прочети още малко и ще разбереш, че само с чип не става :idea:
Дефакто освен компресор, турбо пътища и инжектори, ти трябва и електроника.
Като цяло идеята е обсъждана доста пъти. Във форума имаше проект за 2.0 16V 9А с компресор, като бяха използвали електроника от PG (ако греша някой да ме поправи). Преправянето е доста, а за налягане от сорта на 0.3 :screwy не си заслужава!


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Cern Swiss » Сря 22 фев 2012 8:10


niikoo_1 написа:Разреден АБФ със сток елетроника държи на 300коня и 400Нм без проблем, че и повече (и най-важното има такива напавени коли дето се търкалят от години и са минали не малко километри), ПГ-то ще се разлети още на 250тина коня. mhihi
Това казва човек, който е много навътре в нещата. Аз също имам такива наблюдения. Разбира се, ако се монтира самостоятелна външна ЧИТАВА електроника (стенд-алоун) е много по-добре, но е цифра.


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Garchev » Сря 22 фев 2012 8:19


Cern Swiss написа:
niikoo_1 написа:Разреден АБФ със сток елетроника държи на 300коня и 400Нм без проблем, че и повече (и най-важното има такива напавени коли дето се търкалят от години и са минали не малко километри), ПГ-то ще се разлети още на 250тина коня. mhihi
Това казва човек, който е много навътре в нещата. Аз също имам такива наблюдения. Разбира се, ако се монтира самостоятелна външна ЧИТАВА електроника (стенд-алоун) е много по-добре, но е цифра.


Сток електроника, обаче на последните ABF! Юбилейките са с такава ( 96 година ), с по-старите не става със сток
п.с. А като гледам на колегата е "94


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Cern Swiss » Сря 22 фев 2012 9:03


Един приятел си кара 2-3г. ABF '94 със сток на ниско налягане (0,5-0,6) по спомени и никакви проблеми. Както и да е.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Iago » Сря 22 фев 2012 22:40


Garchev написа:
Cern Swiss написа:
niikoo_1 написа:Разреден АБФ със сток елетроника държи на 300коня и 400Нм без проблем, че и повече (и най-важното има такива напавени коли дето се търкалят от години и са минали не малко километри), ПГ-то ще се разлети още на 250тина коня. mhihi
Това казва човек, който е много навътре в нещата. Аз също имам такива наблюдения. Разбира се, ако се монтира самостоятелна външна ЧИТАВА електроника (стенд-алоун) е много по-добре, но е цифра.


Сток електроника, обаче на последните ABF! Юбилейките са с такава ( 96 година ), с по-старите не става със сток
п.с. А като гледам на колегата е "94
Всъщност АБФ-ите които са след 95-та включително.. а не само юбилейките :wink:


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот TheExorcist » Чет 23 фев 2012 0:02


Момчета спокойно! Имам желание да направя нещо и питам какво може евентуално да се направи. Нали за това е форума все пак?! Мисля, че няма нищо срамно в това, да попиташ за нещо, което не го знаеш или разбираш, отколкото да се правиш на велик ;)
Ако някой знае нещо по въпроса или има наблюдения - добре е дошъл да изкаже мнение. Но няма смисъл от нападки или каквото и да е негативно отношение. Не сме хора за един ден

На здраве (аз съм на червено винце) :drunk :drunk


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Vizor » Чет 23 фев 2012 2:29


Тука бая експерти се изказаха.. айде и аз да напиша една глупост да видим как ще отговорите на нея..

какво ще стане ако ви кажа, че И СЪС СТОК ЕЛЕКТРОНИКАТА става на 0.3 +/- малко?

А ся ново 20 май?

Има начин! Дерзайте! Всичко на готово няма как да стане


Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот vr_mk2 » Пон 27 фев 2012 10:30


Vizor написа:Тука бая експерти се изказаха.. айде и аз да напиша една глупост да видим как ще отговорите на нея..

какво ще стане ако ви кажа, че И СЪС СТОК ЕЛЕКТРОНИКАТА става на 0.3 +/- малко?

А ся ново 20 май?

Има начин! Дерзайте! Всичко на готово няма как да стане


С прогресивен бензинов регулатор. А налягането не е толкова голямо, че авансите да идват в повече.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Само питане за механичен компресор

Мнениеот Vizor » Пон 27 фев 2012 13:14


Близо си до истината.. ама има още малко заигравки да го направиш почти като хората mhihi



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта