Върти ми се една идея из главата, но не знам дали е особено лесна и дали въобще може да се реализира.
Гледам всеки слага турбота...глупости..ала-бала...
Та мисълта ми е, дали на голф3 АБФ може да се сложи компресор (центрофуген) на мястото на компресора за климатроника или където и да е. Лесно ли е за реализиране ?
Само питане за механичен компресор
- TheExorcist
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
- Автомобил: Golf 3 94
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Само питане за механичен компресор
Не е сложно мисля, ако се подбере подходящ компресор (обороти, налягане и дебит). Ако е ниско налягането, може и да не се разрежда мотора, ако е по-височко - трябва.
Само после трябва да се препрограмира управлението на двигателя.
Само после трябва да се препрограмира управлението на двигателя.
Re: Само питане за механичен компресор
TheExorcist написа:Върти ми се една идея из главата, но не знам дали е особено лесна и дали въобще може да се реализира.
Гледам всеки слага турбота...глупости..ала-бала...
Та мисълта ми е, дали на голф3 АБФ може да се сложи компресор (центрофуген) на мястото на компресора за климатроника или където и да е. Лесно ли е за реализиране ?
" Центробежен " . Може да се направи всичко . Въпрос на смисъл , желание , много пари .
- kapitango
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 19:25
- Автомобил: Audi S6 plus
- Двигател: V8 AHK
- Местоположение: Плевен
Re: Само питане за механичен компресор
Всъщност правилното название е "Центрофугален".
Ако ви се чете ето ТУК съм събрал доста инфо за суперчарджърите.
И изобщо не е толкова елементарно. Ако се нагнети по-голямо количество въздух в един двигател, ще е необходимо да се впъска и допълнително количество гориво за да се запази необходимата пропорция гориво/въздух. В противен случай ще се получи обедняване на горивната смес, което ще доведе до детонации и разрушаване на двигателя. Съответно ще ти е необходимо не само разреждане на двигателя а ми и пренастройване(ремап) на ЕКУ-то, вероятно нови инжектори, интеркулер или чарджкулер понеже компресорите доста згряват въздуха при сгъстяването.
Ако ви се чете ето ТУК съм събрал доста инфо за суперчарджърите.
И изобщо не е толкова елементарно. Ако се нагнети по-голямо количество въздух в един двигател, ще е необходимо да се впъска и допълнително количество гориво за да се запази необходимата пропорция гориво/въздух. В противен случай ще се получи обедняване на горивната смес, което ще доведе до детонации и разрушаване на двигателя. Съответно ще ти е необходимо не само разреждане на двигателя а ми и пренастройване(ремап) на ЕКУ-то, вероятно нови инжектори, интеркулер или чарджкулер понеже компресорите доста згряват въздуха при сгъстяването.
- TheExorcist
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
- Автомобил: Golf 3 94
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: Само питане за механичен компресор
Точно тази тема я четох.
Кулер задължително, колега. Чип...мисля да говоря с Богомил от форума ни и да видим какво може да се измисли. А за количество нагнетен въздух...какво да ти кажа. Нямам намерение да пържа двигателя и да издевателствам над него. С подходящи ролки мисля за налягане не повече от 0.3-0.4 бара при максимални обороти![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
Кулер задължително, колега. Чип...мисля да говоря с Богомил от форума ни и да видим какво може да се измисли. А за количество нагнетен въздух...какво да ти кажа. Нямам намерение да пържа двигателя и да издевателствам над него. С подходящи ролки мисля за налягане не повече от 0.3-0.4 бара при максимални обороти
![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
Re: Само питане за механичен компресор
kapitango написа:Всъщност правилното название е "Центрофугален".
Ако ви се чете ето ТУК съм събрал доста инфо за суперчарджърите.
И изобщо не е толкова елементарно. Ако се нагнети по-голямо количество въздух в един двигател, ще е необходимо да се впъска и допълнително количество гориво за да се запази необходимата пропорция гориво/въздух. В противен случай ще се получи обедняване на горивната смес, което ще доведе до детонации и разрушаване на двигателя. Съответно ще ти е необходимо не само разреждане на двигателя а ми и пренастройване(ремап) на ЕКУ-то, вероятно нови инжектори, интеркулер или чарджкулер понеже компресорите доста згряват въздуха при сгъстяването.
Всъщност правилното название е " центробежен " - " centrifugal " - означава - " центробежен " - не " центрофугален " - речник .
Никой не е казал , че е елементарно . Въпрос на - желание , смисъл , много пари .
Така да си " боднеш " един компресор между другото , няма да стане .
Какъв е смисълът да слагаш компресор на АБФ - " Фолксваген " има готов модел с компресор - Г60 .
Re: Само питане за механичен компресор
Твоят двигател няма електроника, която да го управлява когато влезе в буст! Прочети още малко и ще разбереш, че само с чип не става
Дефакто освен компресор, турбо пътища и инжектори, ти трябва и електроника.
Като цяло идеята е обсъждана доста пъти. Във форума имаше проект за 2.0 16V 9А с компресор, като бяха използвали електроника от PG (ако греша някой да ме поправи). Преправянето е доста, а за налягане от сорта на 0.3
не си заслужава!
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Дефакто освен компресор, турбо пътища и инжектори, ти трябва и електроника.
Като цяло идеята е обсъждана доста пъти. Във форума имаше проект за 2.0 16V 9А с компресор, като бяха използвали електроника от PG (ако греша някой да ме поправи). Преправянето е доста, а за налягане от сорта на 0.3
![Screwy :screwy](./images/smilies/screwy.gif)
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Само питане за механичен компресор
Това казва човек, който е много навътре в нещата. Аз също имам такива наблюдения. Разбира се, ако се монтира самостоятелна външна ЧИТАВА електроника (стенд-алоун) е много по-добре, но е цифра.niikoo_1 написа:Разреден АБФ със сток елетроника държи на 300коня и 400Нм без проблем, че и повече (и най-важното има такива напавени коли дето се търкалят от години и са минали не малко километри), ПГ-то ще се разлети още на 250тина коня.![]()
Re: Само питане за механичен компресор
Cern Swiss написа:Това казва човек, който е много навътре в нещата. Аз също имам такива наблюдения. Разбира се, ако се монтира самостоятелна външна ЧИТАВА електроника (стенд-алоун) е много по-добре, но е цифра.niikoo_1 написа:Разреден АБФ със сток елетроника държи на 300коня и 400Нм без проблем, че и повече (и най-важното има такива напавени коли дето се търкалят от години и са минали не малко километри), ПГ-то ще се разлети още на 250тина коня.![]()
Сток електроника, обаче на последните ABF! Юбилейките са с такава ( 96 година ), с по-старите не става със сток
п.с. А като гледам на колегата е "94
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Само питане за механичен компресор
Един приятел си кара 2-3г. ABF '94 със сток на ниско налягане (0,5-0,6) по спомени и никакви проблеми. Както и да е.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Само питане за механичен компресор
Всъщност АБФ-ите които са след 95-та включително.. а не само юбилейкитеGarchev написа:Cern Swiss написа:Това казва човек, който е много навътре в нещата. Аз също имам такива наблюдения. Разбира се, ако се монтира самостоятелна външна ЧИТАВА електроника (стенд-алоун) е много по-добре, но е цифра.niikoo_1 написа:Разреден АБФ със сток елетроника държи на 300коня и 400Нм без проблем, че и повече (и най-важното има такива напавени коли дето се търкалят от години и са минали не малко километри), ПГ-то ще се разлети още на 250тина коня.![]()
Сток електроника, обаче на последните ABF! Юбилейките са с такава ( 96 година ), с по-старите не става със сток
п.с. А като гледам на колегата е "94
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- TheExorcist
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
- Автомобил: Golf 3 94
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: Само питане за механичен компресор
Момчета спокойно! Имам желание да направя нещо и питам какво може евентуално да се направи. Нали за това е форума все пак?! Мисля, че няма нищо срамно в това, да попиташ за нещо, което не го знаеш или разбираш, отколкото да се правиш на велик ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ако някой знае нещо по въпроса или има наблюдения - добре е дошъл да изкаже мнение. Но няма смисъл от нападки или каквото и да е негативно отношение. Не сме хора за един ден
На здраве (аз съм на червено винце)
![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ако някой знае нещо по въпроса или има наблюдения - добре е дошъл да изкаже мнение. Но няма смисъл от нападки или каквото и да е негативно отношение. Не сме хора за един ден
На здраве (аз съм на червено винце)
![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Само питане за механичен компресор
Тука бая експерти се изказаха.. айде и аз да напиша една глупост да видим как ще отговорите на нея..
какво ще стане ако ви кажа, че И СЪС СТОК ЕЛЕКТРОНИКАТА става на 0.3 +/- малко?
А ся ново 20 май?
Има начин! Дерзайте! Всичко на готово няма как да стане
какво ще стане ако ви кажа, че И СЪС СТОК ЕЛЕКТРОНИКАТА става на 0.3 +/- малко?
А ся ново 20 май?
Има начин! Дерзайте! Всичко на готово няма как да стане
Re: Само питане за механичен компресор
Vizor написа:Тука бая експерти се изказаха.. айде и аз да напиша една глупост да видим как ще отговорите на нея..
какво ще стане ако ви кажа, че И СЪС СТОК ЕЛЕКТРОНИКАТА става на 0.3 +/- малко?
А ся ново 20 май?
Има начин! Дерзайте! Всичко на готово няма как да стане
С прогресивен бензинов регулатор. А налягането не е толкова голямо, че авансите да идват в повече.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Само питане за механичен компресор
Близо си до истината.. ама има още малко заигравки да го направиш почти като хората ![mhihi mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
![mhihi mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта