Порт/полиране при карбуратор?Има ли почва?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Порт/полиране при карбуратор?Има ли почва?

Мнениеот mupk0 » Сря 29 фев 2012 12:52


Днес реших да почета малко и да събера информация.Темата я слагам тук,защото съответства на раздела и ако беше другаде,щеше да има мрънкане май май.


Прочетох материалчета от гугъл и установих следното нещо:
При карбураторни коли,ако сместа кондензира по колектора-> падат КС.Тоест полирането е ограничено.Според пост на Пацо от форума,всичко над шкурка 100 в колектора и главата на карбуратор е спъване.Дотук добре.

При изпускателните колектори е на принципа колкото по-полирано и колкото по-малко пречки най-добре.По-малкото съпротивление образува по-нисък бекпрешър(съпротивление на изп.система) и съответно подобрява излизането на газовете.В чужбина видях,че отлагат керамично покритие на колекторите,но тука е абсурд да се направи от някой с чисто любителска цел.

Относно полирането е така нали?

А сега относно порта:

Целта е диаметрите на отворите на колекторите и главата да съвпадат 1:1.При разлика в диаметрите се получава завихряне на флуида(турболентно състояние на газовете според вида на пренасящата среда-колектор).Тоест за да избегнем това турболентно състояние трябва да изравним двата отвора с цел ламинарен поток.Така газовете излизат и влизат по-компактно така да се изразя.Въпроса ми е при 8 клапановите глави има ли шанс да удариш някаква магистрала около колекторите?Най-вече ме притеснява водната ,която е за колектора(отопляемата).

Питам това,защото ще свалям мотора от коша,за смяна на О-пръстена между главата и колектора,гарнитури и 4-2-1 колектор,та искам отсега да се информирам дали има смисъл да си играя да полирам и портвам.По всмукателната част има доработки и остана само изпускателната като цяло.

Гледах снимки тук:
http://www.scch-heads.com/viewhead2.php?id=17

Но те са ужасно професионални и едва ли ще имам възможността да направя нещо такова.Тоест ако искам да ги портвам някой да даде съвет на кой цилиндър да внимавам или да търся уред и да меря дебелината на стените?Целта е отворите в главата да станат 1:1 с колекторите без да разширявам повече от необходимото(тоест колекторите няма да се портват).Ако разликата е в колекторите(окажат се по-малки) то тогава повечето въпроси отпадат.Там може на воля да се бара.




Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Порт/полиране при карбуратор?Има ли почва?

Мнениеот paco » Чет 01 мар 2012 16:49


Това което не казват юнаците от scch-heads е , че всъщност тази глава е с овърсайз клапани :) Това беше коментирано във Вортекс форума някъде, но както и да е :)
Това което ти трябва на теб е перфектно напасване на ръбовете (смукателен колектор / глава ; глава / изпускателен колектор) , отстраняване на всички ръбове по-отливката на каналите в главата и нови водачи. Смукателните се правят с шкурка 100...изпускателния колкото можеш повече, но аз повече от 320 не ползвам никога..дори е прекалено. От всички стени на главата без риск се свалят по 1,5-2мм, но ако смяташ да отиваш по-далеч си трябва миниатюрен ултразвуков осезател за дебелини 0,6-50мм и уред. Само осезателя струва около 2к :) уреда още 3,5к :D . Говорим за качествена апаратура, но дори с нея няма как да опипаш целия канал от-до, затова дялкай по-малко, но по-евтино и сигурно.

РАСО

п.п. Сега , нека да не коментираме това за осезателя, уреда и цените, че се занимавам професионално точно с това, по-точно продавам.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Порт/полиране при карбуратор?Има ли почва?

Мнениеот Stenly » Чет 01 мар 2012 21:20


Най сигурно ако имаш излишна същата глава напречни разрези на машина и хващаш портовете колко са дебели оттам на сетне вече имаш представа къде и колко.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Порт/полиране при карбуратор?Има ли почва?

Мнениеот mupk0 » Чет 01 мар 2012 23:03


Благодаря много.

Особенно на Пацо за изчерпателният отговор.Да се стопли още малко или ако протече тази гумичка фрапиращо ще се измести във времето,но и това ми беше на мен мисълта.Да се напаснат идеално и нищо повече.Не искам да я правя страшилище,защото няма и как :D


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Порт/полиране при карбуратор?Има ли почва?

Мнениеот miro_hack » Вто 27 мар 2012 19:45


Stenly написа:Най сигурно ако имаш излишна същата глава напречни разрези на машина и хващаш портовете колко са дебели оттам на сетне вече имаш представа къде и колко.

Пак няма да добиеш пълна представа за твоята глава поради простата причина,че една с една отливки съвпадащи на 100% няма.
Най сигурно е измерването с машината на пацо но тук пак не е добре навсякаде да разкопаваш на максимум,защото пък се губи скорост на потока и пълненето намалява,порта навсякъде трябва да е широк най много 10% от светлия отвор на леглото на клапана,за да се запази скорост.

Колкото по-бързо накараш изгорелите газове да излизат от камерата,толкова по-голямо увличане правят те на готовата смес и вкарват повече от нея в камерата - инерционно свръхпълнене.

Със нормални валове незнам дали ще даде 100% ефект но с валове над 300 градуса става.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта