След като сте се запознали с проекта, вече знаете през етапите които е минал, естествено шило в торба не седи, и напоследък пак започнах да заспивам с едни "лоши" идей в главата

Начесах си крастата с GTI и съм готов за нещо с повече коне. Дилемата ми е дали да бъде VR6, 1.8Т или Субару 2.5 боксер. Признавам си че съм лайк в областа на двигателния тунинг и за това се обръщам към колегите с повече опит. Посъветвайте ме конкретно за буса кой ще е по-подходящият двигател, защото доколкото знам това е първия такъв проект в Бг. Другото ми питане е дали фланеца на VR6 е като на 5Е моторите на Ауди ? Африканците, които сега произвеждат този модел го предлагат с 5Е двигатели и има опция да закупя този фланец, за да не се налага да правя някакви импровизирани куплирания между новия двигател и старата скоростна кутия:
Докато открия топлата вода с двигателите, започнах да работя по тунинговането на спирачките. Първи етап е събиране на информация и избор на дискове и апарати. Ето и малко челен опит от братята Хамериканци, дано е полезно и на другите Бус - Фенове

В оригинал предните дискове са 258х16 мм. Обмислям да ги заменя с вентилирани 288 мм. от Ауди, защото са 5х112 и няма да се налага преправяне.

За този проект използват предни дискове от Мерцедес МЛ с размер 320 мм.

При буса лагерите се набиват на самия диск, който играе роля и на главина. За да може да сложим новия диск се налага да обработим на струг стария диск, изчиствайки излишния материал.











Естествено, спирачния апарат не пасва н се налага малко къстомизация



Малко теория за силите, които ще влиаят при спиране:

Адаптерните планки:
Първо правим шаблон от картон и шперплат:





След шаблона изработваме адаптера от стомана:







---------------------------------------------------------------------------------------------------------
След като приключихме с предните главини, насочваме своето внимание към задните барабани. Тук не се налага да изработваме главини, защото си ги има в оригинал:




Разширяваме отворите за захващане на спирачното цилиндърче:


Ето как изглежда и адаптера на задната главина:








Ето и диска, който са използвали:


На задните главини, оригиналните болтове са предвидени за стандартна стоманена джанта и е добре да бъдат подменени с по-дълги за да има достатъчно дължина за летите джанти.


Ето и цялостен изглед:





Жилата на ръчната идват малко дълги и се налага да се скъсят малко.
Край на 1 серия

За ABF нищо не казах, но и той може да се добави ако желаете да коментирате.