Малко детонационно инфо..?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Малко детонационно инфо..?

Мнениеот Symptom » Пон 18 дек 2006 13:26


8) Имам такова питане,говоря за моето моторче, 1.8 ABS.

Има ли информация при каква степен на обедняване на сместа биха настъпили детонацийки с пагубен ефект.Колко трябва да е минимума съотношение гориво -въздух за тези мотори...говорим конкретно ,защото общото е в големи граници и не е меродавно.Съответно саблюдаваики оборотите каде да ги очакваме,тоест обедняването според компа каде достига своя пик, ....около макс.кс,тоест на 5500 или преди това ил и след това? 8)




Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Пон 18 дек 2006 19:49


На този въпрос могар да ти отговорят само във завода производител. При това евентуално , ако имат желание въобще да споделят нещо, което силно ме съмнява.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 18 дек 2006 20:17


http://runel-tech.com/index.php?p=produ ... iProduct=5 :dontknow: :dontknow: Бъкел не разбирам от материята - ако ти свърши работа :wink: Пробвай с ключови думи из Google!


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Пон 18 дек 2006 23:47


Аз не доумявам защо тез немски тикви не дават каквото и да е инфо за моделите си автомобили .


Всичко крият, едва ли не е секретно , това да намериш мапове за еку-тата, и всевазможна информация е обречено на неуспех .....за разлика от жълтурковците....

аз имам един спасителен вариант и май към него ще прибегна, за да сваля инфото което ми трябва, необходимо ми е за съпоставка на сток тротъл боди и касъм,..каквото смятам да изплющя ,но понже ще трябва настройка,та да не изпортим работата.

бавно но славно ще свършим работата която доичо не е свършил :wink:

Ако има някой колега с wide band lamda + reader ,ще стане мазно....


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

....

Мнениеот rudolf » Вто 19 дек 2006 1:10


обедняването според мен вдига работната температура в двигателя и дупки по буталата ,но не до детонаций...

детонаций са от голямо сгъстяване...лош бензин,,,много натегнат аванс

предполагам от богато по може да има детонаций,отколкото от бедна смес...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Вто 19 дек 2006 1:17


...а си мисля че съотношението на сместа е общовалидно понятие за всички мотори...перфектна смес за вървеж,,за семейна кола,,,за резерв при спортни цели...

нещо ми се върти 14.5 за нормални цели...+-1,,,
12-13 -като някъв чип тунинг..
10-12 -за по сериозен надув..

над 15.5-16- бедно...

найзуст пиша,,,сърчни общо приети схеми...
ако някой знае -да каже точно


MadCowTuning
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот MadCowTuning » Пет 22 дек 2006 22:49


Ако нищо не е пипано по-мотора детонации не може да очакваш. Може ако караш с бензин 92 например, но трябва доста да се постараеш :-) На атмосферен мотор може да има някакви детонации единствено ако има някакви проблеми с подаване на горивото.
Сместа на празен ход и равномерно каране трябва да е 14.7. При ускорение трябва да се обогатява и да пада към 12. Обогатяването става веднага след като подадеш рязко газ. Няма определри обороти.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 22 дек 2006 23:25


Трябва да се внимава и с аванса. Обедняването на сместта е само едната страна на медала.

РАСО


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пет 22 дек 2006 23:55


..

Последна промяна от rudolf на Пет 29 дек 2006 6:09, променено общо 1 път.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Чет 28 дек 2006 22:49


:roll: Да кажем ,че се увеиличи диаметъра на клапата, ясно е че не може до безкраи, но с малко носи ,идеиката е дали оттам могат да се очакват изненади,..смятам че не ,но още не съм го доказал ама и туи ше стане скоро,.. смятано откъм въздух мотора иска бая повече от това което доич е хакнал,... измислих си ситема за донастроика, само трябва да се уверя дали след като откача скапания TPS после няма да оглупееее че да ми направи яд, инфото ми е объркващо а и тук маи никои не е го борил , ма ще ме хванат лудите накрая м исе види :twisted:


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

....

Мнениеот rudolf » Пет 29 дек 2006 6:26


защо не си сметнеш лицето на клапата и не сметнеш на тази дет я мислиш?? лице на кръс радиуса х радиуса х3.14

според мен само с клапа,ако си минава през стандартните тръби и филтър-може и изобщо да не обедниш,еле пък да се притесняваш

аз го виждам 2-4 коня макс,едва ли ще го усетиш,,,не познавам мотора и говоря найзуст-ипотетично.
ако не мислиш да правиш друго -няма смисъл,,,,в германия гледах оптимизиране на кр-овата двойна клапа и го хвалеха че 3 коня дига..

бе ако я имаш подръка,без напасваници-слагай смело за проба


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Пет 29 дек 2006 10:14


8) Всичко което правиш по въздуха се усеща, а най-много над 110 км, нагоре набира като луда , аз досега си играя само с оптимизиране , а ефекта е далеч над сток мотор, имам приятел с същия голф ,не е пипан, разликата огромна, .

Умните дойчове са скопявали наред, на сток мотор дори тръбата която ходи към калника отпред е с тапа с малки дупки,...къв въздух кви 5 лева. С един софт смятах, по обем въздух и размери на бутала и още неща мторчето е 120 к.с . ...това от гледна точка на физиката.

А и един показател...правя си редовни проби, като съм лятото с спортния филтър ауспуха отзад е чист дори след 10 000 км ,...няма грам сажди.....слагаш зимата стандартния и хоп , чернилките идат ....

както знаем сажди има при горене с липса на кислород.....или поне с ндостиг на такъв...Смятам че засега бензин има достатъчно затова .....въздуууууухххххх...... :P


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 29 дек 2006 11:08


кое не е ясно? какво не е дал производителя? защо да дава спесификации за нещо което е общовалидно за всички ДВГ? ето малко описание на процеса и точката ламбда (на която е кръстена сондата).


The ECU controls Air/Fuel mixture in order to maintain power, efficiency, and emissions. A/F is expressed as either a ratio (14.7:1 for example) or as a Lambda value. With iso-octane ("ideal" gasoline), Lambda of 1.0 is equal to 14.7:1 A/F. This is known as "Stoichiometric", a condition where there is a perfect balance between oxygen molecules and the various hydrogen and carbon based molecules in petroleum. With the oxygenated gasoline that most of us use, actual A/F ratio of 15:1 is closer to stoichiometric.If Lambda is greater than 1.0, then there is a surplus of air and the engine is running lean. If Lambda is less than 1.0, then there is a surplus of fuel and the engine is running rich. It should be noted that the ratios are mass-based, not volume-based.

So, why don't we always run at 1.0 all the time? Well, we do MOST of the time. At cruise and idle, mixture is held tightly to 1.0 to keep the catalytic convertor at optimal efficiency, so the emissions are minimized. However, when we need acceleration, the mixture gets richer. Why? Maximum power is made between 0.85 to 0.95 Lambda (12.5 to 14.0 A/F with iso-octane). So, under acceleration, mixtures get richer. Sometimes you want to get even richer under acceleration to keep detonation (pre-ignition of the mixture from excess cylinder temperatures) away. The 1.8T has a relatively high compression ratio for a turbocharged engine, which especially under lots of boost, is very succeptible to detonation).

So, now that we know that the ECU wants to be able to control the A/F ratio. It has a prescribed set of values (maps) for a given RPM, Load, etc. So, the ECU tells the injectors to pulse for exactly XX.X milliseconds and that SHOULD get us the proper A/F ratio that we want. Well, if you tell an employee to go do something, you want to make sure they actually did it, right? The ECU has some snitches (the front O2 sensor and the MAF, for the most part) that will report back whether or not the desired mixture has been attained. The rear O2 sensor is used mostly to monitor the condition of the catalytic convertor, although in some applications it also contributes to trim information.

Based on feedback from the snitches, the ECU learns to apply a correction factor to its commands to the fuel injectors. If you know that your employees take longer than the standard allotted time to do a specified job, you will need to adjust for that in your planning (injectors are in a union, so it is tough to fire them ). The learned values go between the maps in the ECU's Flash ROM (the "chip") and the signal to the fuel injectors. These learned compensations are known as "trim". So, when you see "trim", it means "compensation".

additive trim is addressing an imbalance at idle. When the ECU is using additive trim, it is telling the injectors to stay open a fixed amount longer or shorter. The malfunction (e.g. vacuum leak) becomes less significant as RPM increase. For additive adaptation values, the injection timing is changed by a fixed amount. This value is not dependent on the basic injection timing.

multiplicative is addressing an imbalance at all engine speeds. The malfunction (e.g. clogged injector) becomes more severe at increased RPM. For multiplicative adaptation values, there is a percentage change in injection timing. This change is dependent on the basic injection timing.

сори ама не ми се превежда точно сега-някой ако има желание и време да го преведе. :wink:


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пет 29 дек 2006 13:56


vaskoto: използвай кирилица:)

Symptom: то и на ПАЦО голфа теоретично е 280-290 коня чиста атмосверка..ама сигурно на пръсти се броят-демо колите 240 коня и то с всички салтанати

само с въздуховоди си много далече от теоретичното сметнато по бутала и ход на двигателя,ако ще и с ендивидуални дросели да му забодеш с перфектна смес...


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Съб 30 дек 2006 9:52


8)
Нещото което със сигурност не са дали швабите е дебита на инжектора на колите оборудвани с моно-мотроник,.... в нет-а може да се намери инфо за пълните инжекциони ама за тези ...тръцццц .

Хе хе да,наясно съм колега че сме далеч от теоритичното ама и доич е далеч от оптимално настроен двигател като е пуснал тоз модел,което е плюс за нас ,че който има мерак може да го развива 8)



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта