Проблем с турбо конверсия на Г60 за триене
- devil_666_87
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
- Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
- Двигател: 1.8 G60
- Местоположение: Plovdiv
Проблем с турбо конверсия на Г60 за триене
Здравейте колеги от 1 година имам Пасат б3 Г60 синхро обаче компресора беше скапан и за това и сложих турбо.Покарах я няколко дена на о.7 бара варвеше си доста добре и реших да дигна налягането на 1 бар обаче над 3-4000 оборота когато колата започва да набира яко някак сякаш нещо не и достига след тея обороти не иска да набира толкова и това точно когато започва да отваря втората дроселна клапа.Да поясня колата е без чип,несъм правил никакви подобрения,турбото е от форд ескорт 1.9 тди незнам какъв модел точно.Давайте съвети .....
Последна промяна от devil_666_87 на Пон 04 фев 2013 22:53, променено общо 4 пъти.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Първо турбото май е малко. Второ изобщо не ти е настроена колата за турбо конверсия. И още една дузина неща се сещам..
- metojoor
- Мнения: 164
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
- Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
- Двигател: AGU AEX T
- Местоположение: София,Кривина
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Ще има спукано бутало без настроиване 

- devil_666_87
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
- Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
- Двигател: 1.8 G60
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
И аз така си мисля че е малко .... няма ли някой в Пловдив които да помогне с настройката........
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
devil_vas е твоя човек от форума memberlist.php?mode=viewprofile&u=103605
ти за Madness Motorsport не си ли чувал?в пловдив са
ти за Madness Motorsport не си ли чувал?в пловдив са
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
преди да тръгваш да даваш пари за каквото и да е, вземи та си намери едно турбо- т25-ца или т3-ка
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Колега, похвално е че се занимаваш с проект за турбо за бензинов двигател. Както по-горе си постнал, монтирал си турбо от дизелов мотор. Нормално е при достигане на 3-4000 оборота, дизеловото турбо да достига предела на възможностите си, използвано в бензинов мотор с подобен обем. За добро захранване на по-високи обороти ще трябва по-голяма турбина, но на ниски обороти неминуемо ще се яви "турбодупка". Решението го дават големите концерни с разработените от тях каскадни турбо системи. Но как ще реализираш подобна каскадна система в любителски условия незнам. Проблеми ще възникнат при управлението й в динамичен режим, намирането на високо термоустойчиви материали за реализирането на проекта и т.н...
Изобщо дори днес бензиновото турбо е трудна инженерна задача за повечето автомобилни производители. Едва преди няколко години за пръв път в света се появи сериен бензинов турбокомпресор с променлива геометрия, в Порше 911, модел 997 турбо!!! Дори днес каскадни бензинови серийни турбо системи са по-скоро изключение, което потвърждава правилото за трудността на задачата. Изобщо температурните натоварвания при бензиновият турбо двигател са непосилни за много турбини.
Така че по-кротко с използваното от теб дизелово турбо. Според мен няма нужда от свръх форсиране на двигателя. Практиката днес говори изключително положително за бензинови двигатели с турбо, със сравнително не-високо налягане (справка някои двигатели на VAG и BMW). Освен това, ако форсираш още твоя мотор, нищо чудно да счупиш бутало или друг елемент от двигателя, както е постнал по-горе друг колега. Просто термичните и механичните натоварвания при бензиновия турбодвигател, дори днес са трудна задача за по-голямата част от световните автоконцерни, и то най-вече по отношение на надеждността...
Въпреки тези изключителни трудности, благодарение най-вече на турбото, бензиновият двигател е все още "в играта", с показатели отговарящи и на най-строгите изисквания. Затова, колега, похвално за начинанието, не форсирай прекалено този модел двигател, като резултата ще е достатъчна динамика, при сравнително занижен разход. Така за двигател на по-вече от 20 години, резултата е по-вече от отличен...
Изобщо дори днес бензиновото турбо е трудна инженерна задача за повечето автомобилни производители. Едва преди няколко години за пръв път в света се появи сериен бензинов турбокомпресор с променлива геометрия, в Порше 911, модел 997 турбо!!! Дори днес каскадни бензинови серийни турбо системи са по-скоро изключение, което потвърждава правилото за трудността на задачата. Изобщо температурните натоварвания при бензиновият турбо двигател са непосилни за много турбини.
Така че по-кротко с използваното от теб дизелово турбо. Според мен няма нужда от свръх форсиране на двигателя. Практиката днес говори изключително положително за бензинови двигатели с турбо, със сравнително не-високо налягане (справка някои двигатели на VAG и BMW). Освен това, ако форсираш още твоя мотор, нищо чудно да счупиш бутало или друг елемент от двигателя, както е постнал по-горе друг колега. Просто термичните и механичните натоварвания при бензиновия турбодвигател, дори днес са трудна задача за по-голямата част от световните автоконцерни, и то най-вече по отношение на надеждността...
Въпреки тези изключителни трудности, благодарение най-вече на турбото, бензиновият двигател е все още "в играта", с показатели отговарящи и на най-строгите изисквания. Затова, колега, похвално за начинанието, не форсирай прекалено този модел двигател, като резултата ще е достатъчна динамика, при сравнително занижен разход. Така за двигател на по-вече от 20 години, резултата е по-вече от отличен...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
поршета, каскадни пъления... голяма работа, хубуу.. ама аз като пълен простак си карам г60 -тката с обикновено турбо т3 на 1 бар и хич не се оплаквам
мотора оригинално си е за принудително пълнене достатъчно е разреден, дали компресор или турбо е все тая.
правиш ли промени по желзата, неизбежни са промените и по софтуера.
точно там, където колата трябва да тръгне здраво от около 3500оборота, тва турбо си стига лимита неможе да даде необходимия дебит въздух. Тури си един манометър и ще видиш как налягането след тия обороти ще почне да пада.
Турбото като всяка една помпа си има освен налягане и дебит. Параметрите на турбото се подбират внимателно след като се уточни какво точно се иска от колата- т.е. избираш турбо към колата, а не кола към турбото, ако искаш да стане както трябва

мотора оригинално си е за принудително пълнене достатъчно е разреден, дали компресор или турбо е все тая.
правиш ли промени по желзата, неизбежни са промените и по софтуера.
точно там, където колата трябва да тръгне здраво от около 3500оборота, тва турбо си стига лимита неможе да даде необходимия дебит въздух. Тури си един манометър и ще видиш как налягането след тия обороти ще почне да пада.
Турбото като всяка една помпа си има освен налягане и дебит. Параметрите на турбото се подбират внимателно след като се уточни какво точно се иска от колата- т.е. избираш турбо към колата, а не кола към турбото, ако искаш да стане както трябва

- devil_666_87
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
- Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
- Двигател: 1.8 G60
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Благодаря за съветите ще се свържа и с колегата от Пловдив да каже и той някъкво мнение. А турбото ми надуваше до кам 1.3 ама ме е страх за двигатела сега е кам 0.8 дано да няма дертове ......
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
МАП сензора на г60 мери до 1 бар.
Какво се случва от там нагоре- ЕКУ-то идея си няма
Какво се случва от там нагоре- ЕКУ-то идея си няма
- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
добре де,на моето(изгоряло) Еку от г60 ,като го отворих и на мап-а пишеше 250кпа...което си е 2.5бара или това са данни конкретно за мап-сензора,колко може да устиска ..интересно ми е затова питам



- devil_666_87
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
- Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
- Двигател: 1.8 G60
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Добре де ще има ли проблем ако си я карам така на 0.8 нали заводски е на толкова ??? И ква е толкова разликата между турбото и копресора освен задвижването разбирасе че да иска толкова допълнителна настойка taka i ne razbrah :S
- devil_666_87
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
- Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
- Двигател: 1.8 G60
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
pe6kata написа:МАП сензора на г60 мери до 1 бар.
Какво се случва от там нагоре- ЕКУ-то идея си няма
Да знам че е така ама ако му беше малко турбото нали нямаше да може да направи тва налягане а щеше да омалее както каза колегата по горе ???
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Не само, че може ами ще го направи доста по-рано отколкото биелите ти могат да го понесат 

- devil_666_87
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 22:12
- Автомобил: Vw Passat B3 G60 Syncro
- Двигател: 1.8 G60
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с турбо конверсия на Г60
Никой обаче не обясни точно ква е разликата.....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 31 госта