Тунинг - правилно поставяне на свещи

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Тунинг - правилно поставяне на свещи

Мнениеот CyberBlade » Съб 20 яну 2007 19:12


След като се зачетох в тази страница - http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html , реших да споделя нещо интересно :)

Според сайта било широко известно "правилното" поставяне на свещите.

Дефакто:
1во се маркира свещта с маркер, за да се вижда къде е "дупката" меджу електродите.
2ро - свещта се завива като се съблюдава в крайното и положение линията, която сте направили с маркера да сочи към инжекторите.

Изображение

Последна промяна от CyberBlade на Съб 20 яну 2007 19:35, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

Re: Тунинг - правилно поставяне на севщи

Мнениеот ANDREYO » Съб 20 яну 2007 19:17


CyberBlade написа:След като се зачетох в тази страница - http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html , реших да споделя нещо интересно :)

Според сайта било широко известно "правилното" поставяне на свещите.

Дефакто:
1во се маркира свещта с маркер, за да се вижда къде е "дупката" меджу електродите.
2ро - свещта се завива като се съблюдава в крайното и положение линията, която сте направили с маркера да сочи към инжекторите.

Изображение
всичко е хубаво ама на кр-а ше ги видиш ама нали знаеш кога. ма сигурно е така


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Съб 20 яну 2007 19:24


Никакъв проблем :)

Закупувате си фосфорисцираща/ реагираща на ултравиолетова светлина боя/маркер и с нея марираш мястото.

След това светиш в дупката със запалка със син диод (най добре ултравиолетов - ключодържатели-тестери за пари)

yoda


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Съб 20 яну 2007 20:36


Това се отнася за еднополюсни свещи нали?


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Съб 20 яну 2007 20:39


А при моноинжекционите какво правиме.


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Нед 21 яну 2007 12:03


IvoG написа:Това се отнася за еднополюсни свещи нали?


Горе-долу да, моите са три-полюсни и ще ги завъртя да няма електрод срещу инжекторите.

Отностно моноинжекциите - предполагам, че трябва да се насочът към всмукателните колектори, като няма инжектори :) .


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 21 яну 2007 12:17


ако това беше така, производителите щаха да си ги маркират, а не ние да драскаме с маркери и моливи mhihi


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 21 яну 2007 13:30


Ludia написа:ако това беше така, производителите щаха да си ги маркират, а не ние да драскаме с маркери и моливи mhihi

Ти с твойте триелектродни свещи да си траеш :lol: :lol: :lol:
И аз мисля,че няма много смисъл от това,ама знае ли човек?


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Нед 21 яну 2007 18:21


а ние с 4 електродните какво да правим :roll: май най-добре да си траем и ние :lol:


Потребителски аватар
vw_edition
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 25 дек 2006 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vw_edition » Нед 21 яну 2007 21:33


маи има някаква логика в това но според мен няма никакво значение накъде е елктрода :)


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Пон 22 яну 2007 11:53


vw_edition написа:маи има някаква логика в това но според мен няма никакво значение накъде е елктрода :)


Ето го текста, по който се водя:

Keying your spark plugs


There's a little known method of squeezing some more efficiency out of your engine, known as spark plug keying. The idea is simple - expose the spark to the incoming fuel-air charge. If the grounding strap on the bottom of the spark plug faces the incoming fuel-air charge, the spark is effectively 'shielded' from the mixture. Now I know a spark is a spark, and any spark in a fuel-air environment is going to make it burn, but if the spark is facing the intake valves, then there's nothing obstructing the mixture from getting at it. In thousandths of a second, this does actually make a difference to your burn efficiency.

The problem is that when you screw a spark plug into your cylinder head, you have no idea which way the electrode gap is pointing. For best efficiency, it needs to be facing the intake valves or ports as I mentioned above. The solution is pretty simple. Before you install the spark plug, use a marker pen to put a mark on the insulator that aligns with the electrode gap at the bottom of the plug. It's important to use a marker pen and not a pencil because pencil lead is graphite, which conducts electricity. You don't want graphite on the outside of your spark plug conductor!

tipOnce the plug is marked, screw it into the cylinder head remembering that you'll need a quarter turn to snug it up. If the mark on the insulator is a quarter turn from facing the intake valves when the spark plug is finger-tight, you'll know once it's snugged down that the gap will be facing the intake valves inside the combustion chamber.

If the mark isn't in the right place, don't go over tightening the spark plug to force it into position! You can get keying kits which are basically replacement crush washers that are slightly thicker or thinner than the standard one. They come in one-third, one-quarter and one-half sizes, meaning that they can affect how far you can screw the spark plug in by the matching amount. So if you finger-tighten the spark plug and the mark on the insulator is facing totally the wrong way, once it's snugged down it will still be a quarter turn away from the intake valves. By changing the crush washer to a quarter-turn crush washer, you'll be able to get an extra quarter turn before the spark plug is tight, which will solve your problem and the electrode gap will now be facing the right way.


Потребителски аватар
vw_edition
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 25 дек 2006 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vw_edition » Пон 22 яну 2007 12:18


:075:


Потребителски аватар
nando 16v
Мнения: 1434
Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот nando 16v » Пон 22 яну 2007 14:09


CyberBlade написа:
IvoG написа:Това се отнася за еднополюсни свещи нали?


Горе-долу да, моите са три-полюсни и ще ги завъртя да няма електрод срещу инжекторите.

Отностно моноинжекциите - предполагам, че трябва да се насочът към всмукателните колектори, като няма инжектори :) .

Кото го пробваш очакваме естественно да кажеш ще има ли някаква разлика и каква ще е тя
но според мен цялата тая разправия е за нищо :!:


Потребителски аватар
vw_edition
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 25 дек 2006 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vw_edition » Пон 22 яну 2007 17:12


и аз така мисля :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта