момци ,използвах търсачката ма уви....
има ли някой точна информация колко е разтоянието от буталото в горна мъртва точна до клапана при 16в кр??
естествено когато клапана е затворен,,,,имам някакво смътно инфо за 14мм ,ма така кръгло 14,ми се струва че може да е неточно...
става въпрос за избор на вал ,дет си иска сгъстяване,,,и нещо мнго на към кантар идват нещата....или пък аз съвсем се умешах
мерси...



разтояние клапан-бутало при КР?
paco написа:Махаш главата,
слагаш пластелин на буталото,
слагаш главата на 4 болта,
закачаш ангренжа,
превърташ четири оборота и пак сваляш главата.
После мери каквото щеш.
РАСО
пацо: мерси пич...накрая със сигурност ще го проконтролираме,,,въпроса е че трябва да го меря с стандартните валове,,,щеше ми се да не разколачвам колата само за мерене,,и след месец да дойдат новите,,,иначе така найстина е най точно...
правих някаква теоритична сметка за сгъстяване 11.5:1 ,и ми излиза че блока трябва с 1.12 мм да се свали....не е ли непоправимо много , аз нещо бъркам с сметките??
паце предполагам че ти само си разреждал,но поне сметките са ти били подобно???
бутала нагоре-- валове надоло,,,сметам отдалече- да не стане няква каша...
...
паце сещам се,,,колата е предназначена за спортни изяви ,не е всекидневна,,,,,
като цяло повечето фабрични стортни мотоциклети от 90те са с по 12.5 до 13 сгъстяване,когато нямаше 100 октана...без кнок сензори ,,
като цяло повечето фабрични стортни мотоциклети от 90те са с по 12.5 до 13 сгъстяване,когато нямаше 100 октана...без кнок сензори ,,
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не намесвай мотоциклетите те са тотално друга концепция. Ако ще правиш атмосверка за писта дето да се кара до 8000обр. започни от дъното на мотора. Има бая работи за олекотяване и преправяне. Цялата динамика е доло в мотора а не в главата. Само валовете и високооктанов бензин няма да те спасят от детонаций а на високи обороти това е фатално. Забрави и за механичната инжекция...нея няма как да я настройш прецизно. Пътя осеян с бутала е кофти и не е само при турбо моторите. Бедна смес при високи обороти и си право там.
Двойното дъно в картера също не е за пренебрегване, като се подкараш по завой.
РАСО
п.п. Имам бая стаж при моторите и съм се научил да не взаймствам много идей от там.
Двойното дъно в картера също не е за пренебрегване, като се подкараш по завой.
РАСО
п.п. Имам бая стаж при моторите и съм се научил да не взаймствам много идей от там.
paco написа:Не намесвай мотоциклетите те са тотално друга концепция. Ако ще правиш атмосверка за писта дето да се кара до 8000обр. започни от дъното на мотора. Има бая работи за олекотяване и преправяне. Цялата динамика е доло в мотора а не в главата. Само валовете и високооктанов бензин няма да те спасят от детонаций а на високи обороти това е фатално. Забрави и за механичната инжекция...нея няма как да я настройш прецизно. Пътя осеян с бутала е кофти и не е само при турбо моторите. Бедна смес при високи обороти и си право там.
Двойното дъно в картера също не е за пренебрегване, като се подкараш по завой.
РАСО
п.п. Имам бая стаж при моторите и съм се научил да не взаймствам много идей от там.
paco- изцяло заявявам че съм с двете ръце в гъза, и не разбирам много,,,-просто те питам ,а не споря..ясно че нещата с който сега се сблъсквам-ти си ги сънувал преди години...
1. какво им е по различно в принципа на действие на мотоциклетите??? имам 1100 кубикова ямашка -мойте наблючения- няма особено леки детайли,не е прецизно изработена,,,търпи големи разлики в масла,бензин температура на двигателя и прочие, няма особени стриктни изчисления на генерация,,,
просто къс ход,,широко бутало-добро хранене, 4 клапана 29мм на 26мм за 1100...принцпите са същите, просто авто-двигателите са наблекнали на икономия и удобство за всекидневна и многопрофилна езда.
бензина не го интересува в мотор ли е или в автомобил когато сгъстяването му е 13:1...а стоковите валове на мотоциклети далеч не са много по агресивни от автомобилните...(е кавазаки знаеш че не се брой

2. за олекотяване отдоло съм съгласен че има много,,и че придава динамика ,но не придава мощност или минимално,както и не виждам връзка между денамика, и детонаций...как би те спасило олекотяване отдоло от детонаций??
3. за механичната ясно,,,поръчал съм селокси двойни,,,друг е въпроса че и тях няма да се настроят прецизно,,,половината жиглиори няма от къде да ги намеря,но ще гледаме да ги сбъркаме към богато- а не към бедно,,,ще замерим сместа след модификацийте в пълния диапазон.
бтв има хора който дори с мегазкуйрт -алфа-Н ,без ламбда ,са си пробили буталата от бедно,,,тъй че ганарция-в франция:)
4.паце, имам някакиви снимки на картери с заварени прегради с ,и без пеперудки за пропускане,,,ще свърши ли това работа??
мерси..
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
при по рошавите валове не се ли допуска по висока степен на сгъстяване поради застъпване и фази и т.н - всъщност по време на качването на буталото за работния такт клапаните са още отворени и реално степента на сгъстяване е по малка(от колкото от долна до горна мъртва) - не ги разбирам хич и не претендирам да е вярно но не стоят ли по някакъв подобен начин нещата?
чувал съм за степени от сорта на 13,5:1

чувал съм за степени от сорта на 13,5:1

- 1bar
- Мнения: 200
- Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
В голяма грешка си че валовете на моторите не се различават от тези на колите. Твърде много фактори се намесват в степента.
По-висока степен може при:
по-остри валове
по-високоотанови горива
по-голям двигател на по-малко купе(говоря за коли, за мотор с 1100 кубика двигател се сещаи сам)
по-къси скорости
по-добра електроника за управление на двигателя
директни впръсквания
по-ниски температури на горивната камера
...
По-висока степен може при:
по-остри валове
по-високоотанови горива
по-голям двигател на по-малко купе(говоря за коли, за мотор с 1100 кубика двигател се сещаи сам)
по-къси скорости
по-добра електроника за управление на двигателя
директни впръсквания
по-ниски температури на горивната камера
...
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ...
rudolf написа:...не виждам връзка между денамика, и детонаций...
Не си ме разбрал. Да, няма връзка това са различни неща.
Волен ти обясни за валовете.
РАСО
п.п. Дай да видим снимките
1bar написа:В голяма грешка си че валовете на моторите не се различават от тези на колите. Твърде много фактори се намесват в степента.
По-висока степен може при:
по-остри валове
по-високоотанови горива
по-голям двигател на по-малко купе(говоря за коли, за мотор с 1100 кубика двигател се сещаи сам)
по-къси скорости
по-добра електроника за управление на двигателя
директни впръсквания
по-ниски температури на горивната камера
...
найстина от любопитство -какви са разликите на мотоциклетите от автомобилните??? много хора мислят че щом мотоциклетите вадят такава лиртова мощност- са с много агресивни валове--което не е така...
иначе питам за кола- която ще отговаря на всичките по долни условия, с изключение на -
:по добра електроника за умправление на двигателя -директни впръсквания ---при спортните мотоциклетите преди 1997 масово са с сгъстяване 12.5-13:1 с вакумни карбуратори за който има поне 2-3 стейджа джет китове -афтермаркет..,който тунинг зе заменят с механични ... и електроники двуизмерни карти , с по един вакум-за аванса...
:и по ниска температура на горивната камера...- не споря...
като цяло въпроса ми беше съвсем друг,,,,искам да купя вал-който изисква сгъстяване,,,,знае ли някой стандартно колко е разтоянието на кр- от затворен до отворен клапан -ако буталото е в горна мъртва???
не съм тръгнал да слагам мотоциклетни валове,,нито аз да измислям валове,,,нито да сгъстявам без валове,,,нито да слагам валове без сгъстяване...идеята е за тунинг вал за точно този двигател-според предписанията...
Re: ...
paco написа:rudolf написа:...не виждам връзка между денамика, и детонаций...
Не си ме разбрал. Да, няма връзка това са различни неща.
Волен ти обясни за валовете.
РАСО
п.п. Дай да видим снимките
паце,волен кат говори и боговете мълчат...с теб също не бих спорил-СКОРО:)
паце за Х3 кола става въпрос,,,не е всекидневна,,,питам единствено за едно разтояние.....
-колата и сега се кара само с 100октана,,според мен без особена нужда в момента.paco написа:Нали се сещаш,че ако го згъстиш до 11,5:1 ще трябва да го караш само с ОМV 100. Mай не си помислил за последиците от тая процедура.
РАСО
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ...
Значи на въпроса ти за растоянието няма кои да каже със точност. Аз бих го измерил по начина с пластелина. Даже щях да направя две измерваня...едно със стандартния вал и едно със спортния за да си знам за вбъдеще като ми потрябва инфо. После ако разтоянието позволява ще згъстя мотора като отнема от главата а не от блока. Ако го предобриш винаги ще се намери глава ама блок
...та затова.
Аз си признавам съвсем честно, че съм си ламер по много въпроси, но това детого з нам съм го научил по трудния начин. Някой казал, написал и т.н. аз си го тествам на своя отговорност. Таkа стана и с проекта 16VT, като опрях да разреждам мотора. Много хора казаха да дълбая буталата ама аз като се запънах... В края на крайщата ние само си говорим, обменяме идей а накрая всеки сам си рещава как да действа.
РАСО
п.п. Имам блок 9А с бутала в него, но без глава. Ако имаш свалена 16V глава обади се да я захлупим на него и да измерим каквото ти трябва.

rudolf написа: паце,волен кат говори и боговете мълчат...с теб също не бих спорил-СКОРО:)
Аз си признавам съвсем честно, че съм си ламер по много въпроси, но това детого з нам съм го научил по трудния начин. Някой казал, написал и т.н. аз си го тествам на своя отговорност. Таkа стана и с проекта 16VT, като опрях да разреждам мотора. Много хора казаха да дълбая буталата ама аз като се запънах... В края на крайщата ние само си говорим, обменяме идей а накрая всеки сам си рещава как да действа.
РАСО
п.п. Имам блок 9А с бутала в него, но без глава. Ако имаш свалена 16V глава обади се да я захлупим на него и да измерим каквото ти трябва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта