разтояние клапан-бутало при КР?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

разтояние клапан-бутало при КР?

Мнениеот rudolf » Вто 23 яну 2007 3:54


момци ,използвах търсачката ма уви....

има ли някой точна информация колко е разтоянието от буталото в горна мъртва точна до клапана при 16в кр??

естествено когато клапана е затворен,,,,имам някакво смътно инфо за 14мм ,ма така кръгло 14,ми се струва че може да е неточно...

става въпрос за избор на вал ,дет си иска сгъстяване,,,и нещо мнго на към кантар идват нещата....или пък аз съвсем се умешах

мерси...




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 23 яну 2007 8:10


То какъвто и вал да сложиш ако не объркаш нещо при монтажа и зацепването на ремъка при горна мъртва точка клапаните трябва да са затворени ........


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Вто 23 яну 2007 10:59


Махаш главата,
слагаш пластелин на буталото,
слагаш главата на 4 болта,
закачаш ангренжа,
превърташ четири оборота и пак сваляш главата.
После мери каквото щеш.

РАСО


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Вто 23 яну 2007 19:44


Tyan написа:То какъвто и вал да сложиш ако не объркаш нещо при монтажа и зацепването на ремъка при горна мъртва точка клапаните трябва да са затворени ........


при сгъстяване-ясно,ма между празнене и всмукване,ме е страх да няма презастъпване....не разбирам много...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Вто 23 яну 2007 19:52


paco написа:Махаш главата,
слагаш пластелин на буталото,
слагаш главата на 4 болта,
закачаш ангренжа,
превърташ четири оборота и пак сваляш главата.
После мери каквото щеш.

РАСО


пацо: мерси пич...накрая със сигурност ще го проконтролираме,,,въпроса е че трябва да го меря с стандартните валове,,,щеше ми се да не разколачвам колата само за мерене,,и след месец да дойдат новите,,,иначе така найстина е най точно...

правих някаква теоритична сметка за сгъстяване 11.5:1 ,и ми излиза че блока трябва с 1.12 мм да се свали....не е ли непоправимо много , аз нещо бъркам с сметките??
паце предполагам че ти само си разреждал,но поне сметките са ти били подобно???

бутала нагоре-- валове надоло,,,сметам отдалече- да не стане няква каша...


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Сря 24 яну 2007 9:37


Нали се сещаш,че ако го згъстиш до 11,5:1 ще трябва да го караш само с ОМV 100. Mай не си помислил за последиците от тая процедура.

РАСО


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Сря 24 яну 2007 10:34


паце сещам се,,,колата е предназначена за спортни изяви ,не е всекидневна,,,,,

като цяло повечето фабрични стортни мотоциклети от 90те са с по 12.5 до 13 сгъстяване,когато нямаше 100 октана...без кнок сензори ,,


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Сря 24 яну 2007 12:59


Не намесвай мотоциклетите те са тотално друга концепция. Ако ще правиш атмосверка за писта дето да се кара до 8000обр. започни от дъното на мотора. Има бая работи за олекотяване и преправяне. Цялата динамика е доло в мотора а не в главата. Само валовете и високооктанов бензин няма да те спасят от детонаций а на високи обороти това е фатално. Забрави и за механичната инжекция...нея няма как да я настройш прецизно. Пътя осеян с бутала е кофти и не е само при турбо моторите. Бедна смес при високи обороти и си право там.
Двойното дъно в картера също не е за пренебрегване, като се подкараш по завой.

РАСО

п.п. Имам бая стаж при моторите и съм се научил да не взаймствам много идей от там.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 24 яну 2007 16:29


paco написа:Не намесвай мотоциклетите те са тотално друга концепция. Ако ще правиш атмосверка за писта дето да се кара до 8000обр. започни от дъното на мотора. Има бая работи за олекотяване и преправяне. Цялата динамика е доло в мотора а не в главата. Само валовете и високооктанов бензин няма да те спасят от детонаций а на високи обороти това е фатално. Забрави и за механичната инжекция...нея няма как да я настройш прецизно. Пътя осеян с бутала е кофти и не е само при турбо моторите. Бедна смес при високи обороти и си право там.
Двойното дъно в картера също не е за пренебрегване, като се подкараш по завой.

РАСО

п.п. Имам бая стаж при моторите и съм се научил да не взаймствам много идей от там.


paco- изцяло заявявам че съм с двете ръце в гъза, и не разбирам много,,,-просто те питам ,а не споря..ясно че нещата с който сега се сблъсквам-ти си ги сънувал преди години...
1. какво им е по различно в принципа на действие на мотоциклетите??? имам 1100 кубикова ямашка -мойте наблючения- няма особено леки детайли,не е прецизно изработена,,,търпи големи разлики в масла,бензин температура на двигателя и прочие, няма особени стриктни изчисления на генерация,,,
просто къс ход,,широко бутало-добро хранене, 4 клапана 29мм на 26мм за 1100...принцпите са същите, просто авто-двигателите са наблекнали на икономия и удобство за всекидневна и многопрофилна езда.
бензина не го интересува в мотор ли е или в автомобил когато сгъстяването му е 13:1...а стоковите валове на мотоциклети далеч не са много по агресивни от автомобилните...(е кавазаки знаеш че не се брой :lol: )
2. за олекотяване отдоло съм съгласен че има много,,и че придава динамика ,но не придава мощност или минимално,както и не виждам връзка между денамика, и детонаций...как би те спасило олекотяване отдоло от детонаций??

3. за механичната ясно,,,поръчал съм селокси двойни,,,друг е въпроса че и тях няма да се настроят прецизно,,,половината жиглиори няма от къде да ги намеря,но ще гледаме да ги сбъркаме към богато- а не към бедно,,,ще замерим сместа след модификацийте в пълния диапазон.
бтв има хора който дори с мегазкуйрт -алфа-Н ,без ламбда ,са си пробили буталата от бедно,,,тъй че ганарция-в франция:)

4.паце, имам някакиви снимки на картери с заварени прегради с ,и без пеперудки за пропускане,,,ще свърши ли това работа??
мерси..


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Сря 24 яну 2007 19:23


при по рошавите валове не се ли допуска по висока степен на сгъстяване поради застъпване и фази и т.н - всъщност по време на качването на буталото за работния такт клапаните са още отворени и реално степента на сгъстяване е по малка(от колкото от долна до горна мъртва) - не ги разбирам хич и не претендирам да е вярно но не стоят ли по някакъв подобен начин нещата? :)



чувал съм за степени от сорта на 13,5:1 :shock


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Чет 25 яну 2007 0:03


В голяма грешка си че валовете на моторите не се различават от тези на колите. Твърде много фактори се намесват в степента.
По-висока степен може при:
по-остри валове
по-високоотанови горива
по-голям двигател на по-малко купе(говоря за коли, за мотор с 1100 кубика двигател се сещаи сам)
по-къси скорости
по-добра електроника за управление на двигателя
директни впръсквания
по-ниски температури на горивната камера
...


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ...

Мнениеот paco » Чет 25 яну 2007 10:20


rudolf написа:...не виждам връзка между денамика, и детонаций...


Не си ме разбрал. Да, няма връзка това са различни неща.

Волен ти обясни за валовете.

РАСО

п.п. Дай да видим снимките


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Чет 25 яну 2007 13:23


1bar написа:В голяма грешка си че валовете на моторите не се различават от тези на колите. Твърде много фактори се намесват в степента.
По-висока степен може при:
по-остри валове
по-високоотанови горива
по-голям двигател на по-малко купе(говоря за коли, за мотор с 1100 кубика двигател се сещаи сам)
по-къси скорости
по-добра електроника за управление на двигателя
директни впръсквания
по-ниски температури на горивната камера
...


найстина от любопитство -какви са разликите на мотоциклетите от автомобилните??? много хора мислят че щом мотоциклетите вадят такава лиртова мощност- са с много агресивни валове--което не е така...
иначе питам за кола- която ще отговаря на всичките по долни условия, с изключение на -
:по добра електроника за умправление на двигателя -директни впръсквания ---при спортните мотоциклетите преди 1997 масово са с сгъстяване 12.5-13:1 с вакумни карбуратори за който има поне 2-3 стейджа джет китове -афтермаркет..,който тунинг зе заменят с механични ... и електроники двуизмерни карти , с по един вакум-за аванса...
:и по ниска температура на горивната камера...- не споря...


като цяло въпроса ми беше съвсем друг,,,,искам да купя вал-който изисква сгъстяване,,,,знае ли някой стандартно колко е разтоянието на кр- от затворен до отворен клапан -ако буталото е в горна мъртва???

не съм тръгнал да слагам мотоциклетни валове,,нито аз да измислям валове,,,нито да сгъстявам без валове,,,нито да слагам валове без сгъстяване...идеята е за тунинг вал за точно този двигател-според предписанията...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ...

Мнениеот rudolf » Чет 25 яну 2007 19:59


paco написа:
rudolf написа:...не виждам връзка между денамика, и детонаций...


Не си ме разбрал. Да, няма връзка това са различни неща.

Волен ти обясни за валовете.

РАСО

п.п. Дай да видим снимките


паце,волен кат говори и боговете мълчат...с теб също не бих спорил-СКОРО:)

паце за Х3 кола става въпрос,,,не е всекидневна,,,питам единствено за едно разтояние.....

paco написа:Нали се сещаш,че ако го згъстиш до 11,5:1 ще трябва да го караш само с ОМV 100. Mай не си помислил за последиците от тая процедура.

РАСО
-колата и сега се кара само с 100октана,,според мен без особена нужда в момента.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ...

Мнениеот paco » Чет 25 яну 2007 21:34


Значи на въпроса ти за растоянието няма кои да каже със точност. Аз бих го измерил по начина с пластелина. Даже щях да направя две измерваня...едно със стандартния вал и едно със спортния за да си знам за вбъдеще като ми потрябва инфо. После ако разтоянието позволява ще згъстя мотора като отнема от главата а не от блока. Ако го предобриш винаги ще се намери глава ама блок :roll: ...та затова.

rudolf написа: паце,волен кат говори и боговете мълчат...с теб също не бих спорил-СКОРО:)


Аз си признавам съвсем честно, че съм си ламер по много въпроси, но това детого з нам съм го научил по трудния начин. Някой казал, написал и т.н. аз си го тествам на своя отговорност. Таkа стана и с проекта 16VT, като опрях да разреждам мотора. Много хора казаха да дълбая буталата ама аз като се запънах... В края на крайщата ние само си говорим, обменяме идей а накрая всеки сам си рещава как да действа.

РАСО

п.п. Имам блок 9А с бутала в него, но без глава. Ако имаш свалена 16V глава обади се да я захлупим на него и да измерим каквото ти трябва.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта