Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 23:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе-Велико Търново
Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
Моторът е АБФ и искам да си портна всмукателния колектор,но само до дюзите за да мога да овелича притока на въздух без да забавя скороста на горивната смес.Въпроса ми е колко на-много мога да направя диаметрите на тръбите на колектора?
- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
за целта прябва 1-во да портнеш главата за да имаш ефект,защото ти като разшириш колектора а не разшириш и входа на главата се едно нищо не си направил грацки 

- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
ти да не караш един бял голф???
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
търкаи яко и не се занисляи .... дрън дрън главата за да има ефект . на ябф не е толкова голям диаметъра на рънарите. се едно си с малкия колектор на кр-а ,самоче кр-ския колектор е значително по къс от абф.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 23:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе-Велико Търново
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
Незнам,ама малко съм предобеден за това ръчно да овелича диаметъра на рънарите след дюзите така,че и пътищата на горивната смес да бъдат еднакви.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 23:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе-Велико Търново
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
Е да но в краина сметка не вярвам ,че ще станат до толкова различни ,че да окаже неблагоприятно влияние на равномерната работа на мотора.И все пак по колко мм да отнема-щот не става на въпрос само за полиране,а и да им разширя колкото позволява рънарите без да стане обратен ефекта.
- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
колега темата за смукателните колектори е доста дълбока и аз като теб от доста време плувам хаотично и се давя из нея.Според мен има няколко физични закона които трябва добре да се познават и да се приложат при изчисляване на смукателен колектор.Едното е скорост и дебит на флуида преминаващ през колектора,при малко сечение на рънарите имаш вискока скорост на флуида което ти дава бързото пълнене на цилиндера с г.в.с. но при ниски обороти,а във високите следователно имаш недостик на въздух и последиците които сам се сещаш какви са.При голямо сечение на рънарите пък имаш голям дебит но и ниска скорост на въздуха от което идва и лошо пълнене в ниски обороти,е кофт работа е но две добри както казват няма
.Няма ама има но при двустепенните колектори,но за тях материяла е още в процес на разучаване и неискам да обяснявам зада не ме критикуват някои от колегите които незнам как така до сега не са се изказали в темата ти която си е за хора с доста познания и опит наи вече в областта но както и да е
.Другото нещо е да се ползва "резонансно пълнене" което също е сложна работа с пресмятането но не и непостижимо,има формули една камара,теореми на Хелмхолтц и др. или наи просто казано Физика.Всичко в тая работа опира до познаването на някои физични закони и яко експерименти и опит за изпипване на нещата.Ако имаш интерес и си на ти с английския ето ти малко теория:
http://www.chrysler300club.com/uniq/all ... theory.htm
... ако си фен на атмосферния тунинг знаеш колко много труд и усилия са полагат за малки ефекти и подобрения във вървежа,неблагодарна работа е да бараш по атмосферка.Така казват много хора но според мен ако една работа ти доставя удоволствие и не слагаш кантар на разходи-постижения,винаги си заслужава
.Ако при теб не важи горенаписаното по-добре не се захващаи защото можеби ще останеш разочарован,караи си колата както хората са пресметнали и направили 


http://www.chrysler300club.com/uniq/all ... theory.htm
... ако си фен на атмосферния тунинг знаеш колко много труд и усилия са полагат за малки ефекти и подобрения във вървежа,неблагодарна работа е да бараш по атмосферка.Така казват много хора но според мен ако една работа ти доставя удоволствие и не слагаш кантар на разходи-постижения,винаги си заслужава


- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
ок ами как ща стане като не бутнеш и главата малко.какъв е смисала като увеличиш рънарите апак входа на главата е един и същ????ти не искаш да ги полираш а искаш да ги увелиш,както ти сам каза
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 23:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе-Велико Търново
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
Незнам,мога и да греша,но ми се струва,че този начин за портване на целия рънар до всмукателния клапан дава положителен ефект само при моторите с директно впръскване в цилиндара ,т.к.гориво въздушната смес се образува в горивната камера, а тогава всмукателния колектор е само за притока на въздух.
- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
главата е добре да се пипне и тя но до толкова само кокото да се получи възможно най-малко съпротивление на въздуха при влизане в главата,а мястото което трябва да се опработи е точно зглобката колектор-глава.Горивовъздушната смес се образува малко преди клапана и тази зона е от голямо значение каква форма и сечение ще има.Ако колектора е с по-голямо сечение и възможно най-малко ръбове потока въздух ще е ламинарен и с висока скорост което е добре.След това при навлизане в главата сечението на порта намалява точно в зоната за образува на г.в.с. а всички знаем че това води до повишаване на налягането и ксоростта на вуздуха,следовтелно и пълненето на цилиндера ще е добро.Обаче ламинарния въздушен поток не осигурява образуването на хомогенн г.в.с. което е отрицателен ефект защото сместа не изгаря с максимален ефект.Затова тази зона трябва да се обработи така че в нея въздушният поток да преминава от ламинарен в турболентен за максимално добро образуване на хомогенна г.в.с.А що се отнася до обема на въздуха които засмуква цилиндера то колкото щеш да разпилваш главата и да увеличаваш диаметрите на рънарите,количеството му пак си зависи от дросел клапата.Тя регулира количеството въздух постъпващо в мотора,след като диаметара и хода на буталото не се променят значи обема на цилиндера си остава константа следователно и количеството г.в.с. си остава същото така че от значение са скоростта и времето за което ще се пълни цилиндера.След като знаем че при увеличаване на сечението на рънарите намаляваме скороста на потоко въздух извода е ясен 
...преди време правихме експеримент които беше следният.Замерихме компресията на на сток мотор.След това свалихме главата,избихме водачите и разпилихме портовете,набихме др. водачи и сложихме клапани с по-голям диаметар(малко зор видехме с намиранео на клапани с този диаметар на главата и дължина на стеблото но както и да е
).Не сме рязали от главата и не сме променяли нищо по обема на горивната камера.След като нагодихме всичко замерихме пак и ефекта беше:0,4 атмосфери повишвние което според мен се се дължеше на плътното затваряне на клапаните след шлаифането и пасването на новите клапани които сложихме,почти никаква разлика и в разреждането в смукателния колектор(не си спомням точно колко милибара беше разликата).Мотора работеше малко по тихо и равномерно от преди но с подаването на газ и се изрезваше мн по агресивно и разликата във вървежа беше осезаема и от шофиора и на времената след това като замерихме.Вдъхновени от резултата решихме да барнем още една глава обаче човека дето ни извършваше стругаро-фрезистките работи беше извън страната така че неможахме да сложим др. клапани ами само леко обработихме смукателните и изпускателните портове и шлаифане и пасване на клапаните и с това приключи работата по главата.Скъсихме малко и разстоянието от дюзите до края на смукателния колектор защото се оказа че горивото се впръсква не достатачно близо до клапана,а преди зоната за образуване на г.в.с. и тече по колектора.Поработихме малко с борчето и шкурката малко и по отворите на рънарите като ги направихме от елипсовидни на кръгли и изрязахме така и гарнитурата.Зглобка и аиде на тест
.Ефекта беше почти като на предния ни проект само разликата беше че на тази го нямаше давченето при подаване на яко газ от ниски обороти.Работеше си добре в целия диапазон така че резултата които получихме ни презадоволяваше.След процедурата сложихме спортно филтърче и чип,махнахме чогунения заводски колектор до меките връски и направихме тръбен умотан с термо лента и това беше всичко.Колата е ежедневка и си се кара все още без да е правила проблеми единствено само леко повишение на разхода се появи при градско каране и съединитела често взе да се сменява но това е от многото раздаване на газ
.

...преди време правихме експеримент които беше следният.Замерихме компресията на на сток мотор.След това свалихме главата,избихме водачите и разпилихме портовете,набихме др. водачи и сложихме клапани с по-голям диаметар(малко зор видехме с намиранео на клапани с този диаметар на главата и дължина на стеблото но както и да е



- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
браво
и значи които каквото иска да ми гори ама от портванете има ефект....и аз тази зима влизам в филма

- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
... ами има разбирасе
,но не се престараваи много с портването щом няма да има изпълнения с "рошави" валове,яко згъстяване,бутала,клапани и доста подкастрени глави
.Ако се поолееш с портването влиза в сила поговорката "от многу глъвъ не върви" ,затова даваи смело и уверено,но умерено 



- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
ти някакви снимки можеш ли да копажеш и на колко мм направи утворите
аз мисля да бутна само смукала
аз мисля да бутна само смукала
- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
ами снимки никога не сме правили когато съм работел по нещо,невиждам смисал.Процедурата по рънарите е много проста,маркуч и шкурки и яко търкане.Аз почнах с 50-ка и стигнах го 220-ка,жулнах малко с нея и се отказах щото с нея вече взе да става много гладко,а целта нее да се получава кои знае колко гладка повърхност отвътре.Лично на мен резултата с Р220 ми хареса и до там с това.Търкал съм докато се заличи тази нормалната грапавост на повърхността отвътре,трябва да има следи само от щкурката.С борчетата пилнах та изравних зглобката на главата и колектора дето стажа и гарнитурката поизрязах и се получи много добре,гладко и пражо на мястото на зглобката точно,без ръбове и препятствия за минаващия въздух.За главата вече нещата са си други.Там пиленето и обработките са си различни за всяка глава в зависимост от много неща но ти щом няма да пипаш там няма да го разтягам повече.Како свалиш дросела и минещ рънарите с шкурките двустранно(туркаш и от двете страни,и от кам дросела и от кам главата)оправи после началните отвори на рънарите да са еднакви щото като буркаш и жулиш с маркуча от към дросела отжорите леко стават поизтъркани от едната страна затова и оформи еднакви да са.Ако има нещо питаи нема проблеми ще ти помагам с каквото мога.
- mitko_pi4a_lc
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Въпрос за всмукателен колектор на АБФ
аз колектор ще си правя къс като като на търбо колите а за главата ме интересува мен по колко да я пилна
и с този колектор късия предполагам че няма да се получи обратен ефект
и с този колектор късия предполагам че няма да се получи обратен ефект
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта