
Водно охлаждане на интеркулер
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
Водно охлаждане на интеркулер
Забелязах че когато кулера е мокър,колата се ускорява по добре.Най вероятно мокрите ребра ги охлажда по добре и по бързо въздушната струя.Така ми идва идея
да направя пръскалки от чистачки-който да пръскат върху кулера.Въртят ми се две идеи 1-с допълнително казанче и бутон. 2-автоматично/дали спрямо обороти,или от реостата на педал,да речем след средно положение. Та ако някой има по добра идея,или съвети за 2-рия вариант-как по точно да стане---приемам съвети.А и мисля че с по добро охлаждане ще удъжим живота на турбината.

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Това е правено, подсказа ми го като идея моя дизелджия, дето ходя при него. Даже каза, че има уникален ефект, ако се направи със спирт вместо вода. Така въздуха, който постъпва в двигателя е по студен и естествено по - добре за двигателя и повече вървене. Мога да го питам за начина на реализация. Доколкото знам той беше правил такова нещо на неговата тройка TDI.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Идеята намирам за много интересна. Евала Смел. По принцип от даскало си спомням че отдаването на топлинна енергия при тяло е винаги квадратно пропорционално на площа по константата на Стефан (или Щефан) Та идеята ми е що просто не сложиш по голям кулер. Разбира се ако кулера е мокър би трябвало да въздуха по бързо да се охлажда. При охлаждането обаче неизбежно спада и налягането на огладения газ (въздух) Което ще рече по малък буст в началото или съответно по голяма турбо дупка. Ако обаче кулера охлажда по бързо само когато колата е на зор а именно в по големи обороти тогава не ни тресе дали е по голема турбодупката. Та това е един от плюсовете на тая идея според мен. С интерес ще следя дали ще се получи нещо 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Сега се сетих малко подробности. Значи беше направено със система от резервоарче и пръскалки за чистачките, като бутона за пускане на пръскалките е монтиран под педала за газта. Като се настъпи до долу педала, се включват пръскалките, и по този начин при пълна газ се получава по добро охлаждане на въздуха, преминаващ през кулера, т.е. не се получава предполагаемото увеличаване на турбо дупката, тъй като не се получава пръскане при ниски обороти. Надявам се да съм го обяснил ясно 

За първото състезание на Калояново миналата година,наръгахме казанчето за чистачките с метанол вода и лед.По цялата дължина на интеркулера има медна тръбичка с много дупки-абе лее се яко материал.Та мотора леко висна по едно време на 16-та обиколка,вследствие на което на колата и остана само трета скорост,и нашия пилот спря на завоите преди правата да видя ко стаааа.Гледах аз зяпах,разбрах откаде е проблема-конзола зад двигателя-грозно строшена,но по време на прегледа имах контакт с кулера,да ви кажа не беше горещ,при положение,че педала на газта е заварен,а и беше адската жега тогава,над 35 градуса.Та всичко това благодарение на пръскалката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта