Водно охлаждане на интеркулер

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Водно охлаждане на интеркулер

Мнениеот SMEL » Съб 27 яну 2007 17:19


Забелязах че когато кулера е мокър,колата се ускорява по добре.Най вероятно мокрите ребра ги охлажда по добре и по бързо въздушната струя.Така ми идва идея :idea: да направя пръскалки от чистачки-който да пръскат върху кулера.Въртят ми се две идеи 1-с допълнително казанче и бутон. 2-автоматично/дали спрямо обороти,или от реостата на педал,да речем след средно положение. Та ако някой има по добра идея,или съвети за 2-рия вариант-как по точно да стане---приемам съвети.А и мисля че с по добро охлаждане ще удъжим живота на турбината.




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 27 яну 2007 17:30


а няма ли да ти трбва голям казан за водата? :lol:


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Съб 27 яну 2007 17:39


мисля че не-със финна пръскалка за прозорци например,ще го пръска във вид на мъгла.А и мисля да не е постояно а само когато го напрягам ГОЛФА повече.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 27 яну 2007 17:42


незнам колко ще изкара с обикновенно казанче.но мисля че към предала да го вържеш не е добра идея.по-скоро към пръскалките за стъклото/предно или задно/


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Съб 27 яну 2007 17:45


Ефект ще има, кулера ще работи поне 20% по-добре, но тая вода ще задържа прах и ще създава проблемаций :roll: ... :wink:


Потребителски аватар
oHua
Мнения: 476
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот oHua » Съб 27 яну 2007 17:46


то от насрещната струя ще става на мъгла.всякви варианти има-допълнителни пръскалки,надупчена тръбичка.Но треа да има дебит иначе само ще го мокри.
П.П.Това черното пунто,на тоя жорко-нали на божура го мерили на диното,изспръскали една бутилка с азот на кулер-а и ефект нямало.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Съб 27 яну 2007 17:46


той праха си го има и така.


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Съб 27 яну 2007 18:51


то идеята е само да го мокри - при изпарението водата отнема температура, на STI-то го има такова нещо - едно копче и вода се пръска по кулера,а пръскалки от пазара има разни препарати и помпички за градинарски цели - може нещо от там да се измисли :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 27 яну 2007 19:04


Това е правено, подсказа ми го като идея моя дизелджия, дето ходя при него. Даже каза, че има уникален ефект, ако се направи със спирт вместо вода. Така въздуха, който постъпва в двигателя е по студен и естествено по - добре за двигателя и повече вървене. Мога да го питам за начина на реализация. Доколкото знам той беше правил такова нещо на неговата тройка TDI.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Съб 27 яну 2007 19:18


Както колегата по-горе каза STI & Lancer Evo имат система за пръскане на вода в/у интеркулера.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Съб 27 яну 2007 19:27


Идеята намирам за много интересна. Евала Смел. По принцип от даскало си спомням че отдаването на топлинна енергия при тяло е винаги квадратно пропорционално на площа по константата на Стефан (или Щефан) Та идеята ми е що просто не сложиш по голям кулер. Разбира се ако кулера е мокър би трябвало да въздуха по бързо да се охлажда. При охлаждането обаче неизбежно спада и налягането на огладения газ (въздух) Което ще рече по малък буст в началото или съответно по голяма турбо дупка. Ако обаче кулера охлажда по бързо само когато колата е на зор а именно в по големи обороти тогава не ни тресе дали е по голема турбодупката. Та това е един от плюсовете на тая идея според мен. С интерес ще следя дали ще се получи нещо :D


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 27 яну 2007 19:35


на новите фв-та кулера е подобен на радиатора за климатика,и стои при другите два отпред.направо си търси такъв кулер и си готов


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 27 яну 2007 20:23


Сега се сетих малко подробности. Значи беше направено със система от резервоарче и пръскалки за чистачките, като бутона за пускане на пръскалките е монтиран под педала за газта. Като се настъпи до долу педала, се включват пръскалките, и по този начин при пълна газ се получава по добро охлаждане на въздуха, преминаващ през кулера, т.е. не се получава предполагаемото увеличаване на турбо дупката, тъй като не се получава пръскане при ниски обороти. Надявам се да съм го обяснил ясно :wink:


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Съб 27 яну 2007 20:46


Ами идеята е добра- верно е че откриваш топлата вода, ама...... :wink: Всички рали автомобили с турбо имат тази система! Работата е, че ефекта е само докато пръскаш, и докато не свърши водата! :D


Потребителски аватар
oHua
Мнения: 476
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот oHua » Съб 27 яну 2007 21:34


За първото състезание на Калояново миналата година,наръгахме казанчето за чистачките с метанол вода и лед.По цялата дължина на интеркулера има медна тръбичка с много дупки-абе лее се яко материал.Та мотора леко висна по едно време на 16-та обиколка,вследствие на което на колата и остана само трета скорост,и нашия пилот спря на завоите преди правата да видя ко стаааа.Гледах аз зяпах,разбрах откаде е проблема-конзола зад двигателя-грозно строшена,но по време на прегледа имах контакт с кулера,да ви кажа не беше горещ,при положение,че педала на газта е заварен,а и беше адската жега тогава,над 35 градуса.Та всичко това благодарение на пръскалката.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта