Масло за засилено 1.8Т (K03s 200+ hp)
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
И в крайна сметка най-добрия избор за стриийт и смяна на 10к километра си е 5W40 x-cess така ли да разбирам?
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Колега, ти сериозно ли спомена 1.8т и 15в-40 в едно изречение....
Колкото до съвет за масло за тази кола ако наистина даваш газ и като е позагряла бих казал да се ориентираш към масло с по висок индекс от 5в-40 примерно 5в-50, 10в-50, 10в-60 - задния индекс показва вискозитета на маслото при 99 гр.по целзий - колкото по-висок толкова по-добре
Колкото до съвет за масло за тази кола ако наистина даваш газ и като е позагряла бих казал да се ориентираш към масло с по висок индекс от 5в-40 примерно 5в-50, 10в-50, 10в-60 - задния индекс показва вискозитета на маслото при 99 гр.по целзий - колкото по-висок толкова по-добре
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
10В-50 има ли колеги на мотул или бардал или 5в-50?
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
На Мотул има SPORT 5W-50, води се естерна синтетика, туба 5 литра беше към 120-130лв.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
А Мотул SPORT 5W-50 пак на 10 000 км ли се сменя маслото или е като на 300v около 5к?Търся по хубаво масло от 5W40 Motul XCESS(ако има ),като нямам оплакване от сегашното само където от смяна до смяна доливам 1 литър като се дава и яко газ.Търся хубаво масло заради това че при яко даване на газ турбинката става червена,поне 5в-50 или 10в-50 май ще смазва по добре при такава температура?
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Карах 5/50(няколко смени репсол, после 2 смени фукс) близо 40 000км, сега сложих посочения от теб мотул 5/40. Забелязвам, че 5/40 държи доста по-висока температура при натоварване спрямо 5/50.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Чувал съм, че 5в50 не е много стабилно като цяло. Ако даваш повече газ слагай 300в, но го сменяй по-честичко. Ако не... има бая хубави масла на пазара
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Vizor написа:Чувал съм, че 5в50 не е много стабилно като цяло.
Какво означава "не е много стабилно"
Ако говорим конкретно за тези две масла - 300V power 5W40 и SPORT 5W50 и двете масла са естерни синтетики, ако погледнем показателите и на двете масла, то тези на 5W50 са по добри, макар и с малко например:
HTHS viscosity at 150°C - 4,5mPa.s за 5W50 и 4,1mPa.s за 5W40
Viscosity Index - 186 с/у 174 и т.н.
Сега ако има някаква конструктивна особенност в мотора 1.8Т и не е препоръчително да се кара с рейсингови масла от сорта на 5-50, 10-60 е съвсем друга работа, тогава колегата нека не бяга от 5-40
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Скоро мярнах някъде статия докато четях за маслата, че точно 5в50 на мотул се държи като 40-ската. Аз лично на 1.8Т (с td05-16g) съм ползвал ДОРИ ЗИМАТА competition-а при има няма -25 градуса и нямах никакви грижи.
И не говоря за данни дадени от производителя, а за лабораторни тестове на ДОСТА масла. Ще поровя пак, но за жалост руският не ми е силната страна, а беше точно на руски.
Общо взето се говореше за доста сериозен спад на налягането след 4000-5000км на празен ход и на цялата газ. Също имаше лабораторни тестове на няколко вида висок клас масла. В интерес на истината изключително ми допадна 10w40 X-MAX за daily driven cars, което е grade 4 синтетика. Дори при температури над 35-40 градуса лятото. За жалост никъде не успях да го намеря. Ако можеш да помогнеш тук бих бил благодарен
И не говоря за данни дадени от производителя, а за лабораторни тестове на ДОСТА масла. Ще поровя пак, но за жалост руският не ми е силната страна, а беше точно на руски.
Общо взето се говореше за доста сериозен спад на налягането след 4000-5000км на празен ход и на цялата газ. Също имаше лабораторни тестове на няколко вида висок клас масла. В интерес на истината изключително ми допадна 10w40 X-MAX за daily driven cars, което е grade 4 синтетика. Дори при температури над 35-40 градуса лятото. За жалост никъде не успях да го намеря. Ако можеш да помогнеш тук бих бил благодарен
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
На мойта бангия /не е VW/ съм монтирал датчик за налягане на маслото, карал съм с 10-40, с 5-40, с 5-50 и с 10-60, като уреда е бил и един и същ. На загряло най високо налягане на празен ход ми е държало масло 10-60, след това 5-50, а другите две са били с еднакви показания, 5-50 което съм ползвал е Еmperol 5w50 на фирма kroon-oil, което според мен е далеч от естерната синтетика на Мотул.
Братушките по отношение на тестване на маслата съм ги признал и аз, нямат равни.
Братушките по отношение на тестване на маслата съм ги признал и аз, нямат равни.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Ето че дойде време за смяна на маслото,та какво ще кажете за Motul 8100 x-power SAE 10w60?
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Интересно сега видях, че мотул са изкарали масло с тоя вискозитет /макар в официалният им сайт да не намирам такова масло/, каква му е цената в бг ??
На хартия характеристиките са му добри, но имай предвид, че след някой и друг месец си влизаме в зимния сезон.
Ако си фен на Мотул защо не пробваш с естерната синтетика Моtul sport 5w50, него поне можеш спокойно да си го караш целогодишно, цената мисля беше около 125лв за 5л., да не говорим, че естерното масло е доста по добро от която и да е синтетика
п.п. да добавя, ето братушките как тестват по елементарен начин кои масла наистина са синтетики и кои са синтетики само на хартия https://www.youtube.com/watch?v=YGfUDdvETb8
Ако уцелиш истинска синтетика наистина няма да имаш проблем независимо дали е 5-40, 5-50 и т.н., аз специално смених motul x-cess 5w40 с който карах две смени с Ravenol vsi 5w40, в клипчето ги има и двете масла и се вижда кое е истинска синтетика, второто е немско масло и според руснаците съдържа м/у 60 и 70% ПАО, аз му навъртях вече към 4000км оплаквания нямам, държи една идея по добро налягане от мотула, а мотула се оказва, че си е масло ширпотреба като всяка едно 5-40, единствено му признах миещите способности, мотора след 20к километра е чист като сълза, смисъл не трупа нагари.
На хартия характеристиките са му добри, но имай предвид, че след някой и друг месец си влизаме в зимния сезон.
Ако си фен на Мотул защо не пробваш с естерната синтетика Моtul sport 5w50, него поне можеш спокойно да си го караш целогодишно, цената мисля беше около 125лв за 5л., да не говорим, че естерното масло е доста по добро от която и да е синтетика
п.п. да добавя, ето братушките как тестват по елементарен начин кои масла наистина са синтетики и кои са синтетики само на хартия https://www.youtube.com/watch?v=YGfUDdvETb8
Ако уцелиш истинска синтетика наистина няма да имаш проблем независимо дали е 5-40, 5-50 и т.н., аз специално смених motul x-cess 5w40 с който карах две смени с Ravenol vsi 5w40, в клипчето ги има и двете масла и се вижда кое е истинска синтетика, второто е немско масло и според руснаците съдържа м/у 60 и 70% ПАО, аз му навъртях вече към 4000км оплаквания нямам, държи една идея по добро налягане от мотула, а мотула се оказва, че си е масло ширпотреба като всяка едно 5-40, единствено му признах миещите способности, мотора след 20к километра е чист като сълза, смисъл не трупа нагари.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Последното масло с което карах и карам още е Comma motorsport 5w50 и съм доволен адски много,просто искам да опитам друго.Гледам и на bardahl но не ми се дават 150+ за 5 литра
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
Ако си доволен от маслото не виждам причина да го сменяш, освен ако е за още по добро масло, човек трябва да надгражда, а не да сваля нивото.
За съжаление това масло Comma motorsport 5w50 не го видях при руснаците, смисъл не са му правили тестване за да се види какво е всъщност.
Ето ти едно показателно клипче за разликата м/у маслата 5-50 и 10-60 https://www.youtube.com/watch?v=Wfcoij_LnUs
Ако ти прави впечатление 10-60-то конкретно на тая марка /клипчето е случайно, просто попаднах на него при търсенето/ на ниска температура помътнява доста повече от 5-50-то, което е ясен знак, че не е чиста синтетика, а най вероятно е минерално масло като повечето + пакет присадки, но виж 5-50-то, стои почти прозрачно на минусова температура, което е ясен знак, че е синтетика, отделен е въпроса, че е доста по течливо от 10-60-то, и като си представиш, че тоя мед ти е в мотора, сега си представи какво и е на маслената помпа като завъртиш ключа, аз специално от този клип и този пример, който ти дадох с тези две масла бих гласувал за две ръце на 100% за 5-50-то.
На жега гаранция и двете масла ще се представят повече от добре, но едното определено повече клони към синтетика, докато другото си е чист хидрокрекинг, като 90% от маслата, които се продават у нас.
За съжаление това масло Comma motorsport 5w50 не го видях при руснаците, смисъл не са му правили тестване за да се види какво е всъщност.
Ето ти едно показателно клипче за разликата м/у маслата 5-50 и 10-60 https://www.youtube.com/watch?v=Wfcoij_LnUs
Ако ти прави впечатление 10-60-то конкретно на тая марка /клипчето е случайно, просто попаднах на него при търсенето/ на ниска температура помътнява доста повече от 5-50-то, което е ясен знак, че не е чиста синтетика, а най вероятно е минерално масло като повечето + пакет присадки, но виж 5-50-то, стои почти прозрачно на минусова температура, което е ясен знак, че е синтетика, отделен е въпроса, че е доста по течливо от 10-60-то, и като си представиш, че тоя мед ти е в мотора, сега си представи какво и е на маслената помпа като завъртиш ключа, аз специално от този клип и този пример, който ти дадох с тези две масла бих гласувал за две ръце на 100% за 5-50-то.
На жега гаранция и двете масла ще се представят повече от добре, но едното определено повече клони към синтетика, докато другото си е чист хидрокрекинг, като 90% от маслата, които се продават у нас.
- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: Масло за засилено 1.8т(к03с 200+hp)
viewtopic.php?f=45&t=458975 - Това е маслото за бегачки и то по-конкретно в жегите. Карам го и на двете бегачки целогодишно и мога да кажа че няма равно освен това е с удължен пробег.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 166 госта