Покачване мощността АБС мотор

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Покачване мощността АБС мотор

Мнениеот lubecku » Вто 16 апр 2013 9:17


Здравейте колеги, изпадна един вал от колега във форума,
та реших да подменя стоковия на моя АБС.
Не съм супер профи, но се занимавам от доста време с този мотор
и съм сменявал доста периферия, имам си необходимия инструмент и подходящото
място и се чувствам сравнително грамотен :icon_lol ,
Целта е посабъждане на позаспалия ,но толко верен АБС.
Като за начало: вал от 2Е и разстърган дросел на РП на 44мм.
Но тук изникват няколко
въпроса в съзнанието ми.

1-во последователността при демонтажа на вала, болтовете на лагерите се развиват
от средата към краищата ?
2-ро със семеринзите има ли нещо специфично което не трябва да се пропуска
с цел предодвратяване на последващи течове и ремонти, и какви семеринзи да взема ?
3-то след монтажа на вала в/у лагерите и последващия монтаж на лагерите в/у вала
на практика те са сухи, а желанието ми е да превъртя на ръка, как да им усигоря
правилно мазане без да паля, да ги полея с масло превантивно или ?
4-то след всичко изчетено ,правилно ли да разбирам че с вал от 2Е на АБС всичко е
плъг енд плей, т.е. карам си както съм си карал до сега без да презацепвам със зъб на пред или на зад ?
5-то до сега когато съм сменял ремъци на този мотор и по конкретно ангренажен ремък
винаги съм свалял цялата карантия пред мотора за да стигна колелото на коляновия вал,
забелязах ,че някой майстори не го правят ами законтрят маховика така че коляновия вал да не мръдне
и връзват ремъка при разпределителния, какво ми е нужно за да не прескочи ремъка на коляновия вал
без да свалям хидравлики, капаци и т.н. ?

Последна промяна от lubecku на Чет 20 фев 2014 10:22, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот lubecku » Сря 17 апр 2013 16:06


До колкото разбрах от по компетентни монтьори, спазва се последователност
и усилията с цел да не се спука вала, масльонката с масло преди това на лагерите,
за да не се превърта на сухо на ръка.
Семеринга е един за всички валове от този тип: REINZ 81-19299-10 Семеринг 32x47x10

Темата продължава с подмяна на дросела, ще се монтира разстърган такъв от РП мотор на 44мм
, от колегата pas1.8mi който каза ,че там има тънкост с тампона който също трябва да е
поотворен по някакъв начин не знам точно още как... , ще пусна снимка след като е при мен.

И смяна на колектор изпускателен от 2Е заедно с двуцевката,
там до колкото знам има някакви много кофти меки връзки между самия колектор и двуцевката
с които ще видим как ще се справим стига и колектора да стигне до мен тези дни,
ще пусна и от него снимки, след като го позачистим пополираме и увием с термолента :twisted
за колектора и двуцевката намерих само следните консумативи :
REINZ 71-27331-30 Гарнитура изпускателен колектор
REINZ 71-27898-20 Гарнитура изпускателен колектор 4бр

След доста четене, разбрах че няма проблем с колектор и двуцевка от голф 3 2Е
нищо че ще са на пасат б3, някой се притесняваше за разни закачания и т.н. .... :question
Ако има някакви тънкости и неща с който ще постигнем по-лесно крайния резултат или ще
сме по ефективни моля някой да сподели.
Надявам се темата да е полезна за някой който е решил да поразсъни заспалия АБС, без
да му отваря кратуната (на сегашния етап) и нека ако това не е подходящия раздел, модераторите да я преместят в тунинг раздела.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5549
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот golfmk1 » Сря 17 апр 2013 16:44


Така като чета разбирам, че ти е ясно за какво иде реч.Като свалиш вала също така е редно да изпразниш повдигачите.Задължително смазваш петите на вала преди да ги върнеш отново на мястото им.обърни внимание коя пета от къде вадиш.Не очаквай чудеса от този така да го нарека ъпгрейд icon_idea


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот lubecku » Сря 17 апр 2013 16:55


Да, ще ги надпиша със сигурност, чудеса не очаквам, искам просто малко по приятно шофиране,
но нещата няма да минат и без скорости, довечера ще погледна какви са точно моите, но
определено не са точните за модела май. Това е другото което супер много ме дразни късите предавки :banghead


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот stefan4o » Сря 17 апр 2013 17:29


Ти ако ги направиш по-"дълги" то тогава каква е идеята да съживяваш колата във високите (нали така се отразява вал от 2Е, ако греша, да бъда поправен)? Според мен разликата ще дойде по-скоро от разстъргания дросел, отколкото от вала :mhihi Но вероятно ще е за сметка на разхода :th_up


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот radotom » Сря 17 апр 2013 19:21


lubecku написа:И смяна на колектор изпускателен от 2Е заедно с двуцевката,...

Може да пиша голяма глупост, но не съм убеден, че колектор от 2Е/РВ ще стане на моно-глава :rolleyes
Смукателя, във всеки случай, със сигурност не става заради един отвор за подгрев на таралежа с антифриз.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот lubecku » Сря 17 апр 2013 23:03


Целта е изпускателния, ти си първия човек който го казва, но това не значи че не събуждаш
поредното притеснение у мен :redface
След като и гарнитурите са същите значи ще стане :death
Само двуцевката ме притеснява, някой казват че трябвало да си е от Пасат не ставала от Голф :question :question :question била огъната по различен начин :question :question :question друг колега каза че по етка тази от голфа и тази от пасата са под едни и същи номера :deal което определено опровергава по горните въпросителни, но знае ли човек :gruebel , остава само колектора да не е спукан, но имаме няколко оферти все пак.

Скоростите са 3CFW11121 това пише на кожуха към маторя :gruebel това ли са скоростите за този мотор на седан 1991 лето с АБС моторетка :question


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот stefan4o » Чет 18 апр 2013 5:53


Ако двуцевката е детайла с номер 1 от схемата долу, то да, еднакви са абсолютно - имат идентични номера в ЕТКА с Голф Мк3.От нея може да нямаш притеснения. Щом номерата са 1:1 това значи абсолютно гарантирана съвместимост 1:1.
Относно скоростите - по-вероятно е кутията ти да е CEW, защото като тая дето си посочил нЕма, а вероятно е да си изпуснал чертичката отдолу на Е-то като си гледал :Mr Green Fun Ако е така, то числата й са съответно:
1-3.777
2-2.117
3-1.428
4-1.029
5-0.837
dif-3.944
Аз лично ако работи перфектно кутията не бих я пипал засега. Първо направи промените, покарай и тогава прецени icon_idea Ако пък ти идва къса на магистрала или дълго, смени си само 5-та предавка с число 0.745, а другото не пипай.
Прикачени файлове
Clipboard01.jpg

Последна промяна от stefan4o на Чет 18 апр 2013 6:13, променено общо 1 път.


kenar11
Мнения: 46
Регистриран на: Съб 30 окт 2010 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот kenar11 » Чет 18 апр 2013 6:09


Колега кутията ти не е ли 3 CEW? Моята беше такава ( б3 комби с АБС мотор). Сложих от 2 е мотор - определено е по - дълга. На 100 км/ч съм на 2700 оборота , а бях с 3000


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12867
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 18 апр 2013 6:59


kenar11 написа:Колега кутията ти не е ли 3 CEW? Моята беше такава ( б3 комби с АБС мотор). Сложих от 2 е мотор - определено е по - дълга. На 100 км/ч съм на 2700 оборота , а бях с 3000


И как се държи колата?Това,че си свалил оборотите е добре,но примерно при изкачване на продължителен наклон какво се случва?
Например първия баир,като излезеш от София,посока Ботевград?


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот snupeca » Чет 18 апр 2013 8:01


Освен да се включа със една-две снимки как си е при Пасат 2Е-то - не че е ca от най-добрите снимки но все пак :mhihi Иначе за вала и аз съм чувал, че разлика имало след 3000 и то не кой знае каква. Кутията е AGC 030.
Прикачени файлове
ScreenHunter_001.jpg
ScreenHunter_002.jpg


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот lubecku » Чет 18 апр 2013 8:16


Изглежда е CEW :wink , кутията ще е на последващ етап, сега събирам информация за нея,
появи се един познат който сподели че кара с кутия от някакъв голф гти и той не знае ,но
е усетил осезаема разлика в разхода ! Не знам реално това купе колко точно тежи някой мерил
ли го е на кантар пасата бил той комба или седан ?


kenar11
Мнения: 46
Регистриран на: Съб 30 окт 2010 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот kenar11 » Чет 18 апр 2013 8:22


Мислех че на баир ще се усеща значителна - в интерес на истината почти не усещам разлика. Пак си катери на 5- та


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот RISTEE » Чет 18 апр 2013 10:04


Пасата тежи точно 1155кг но най добре да се премери на кантар така ще се
разбере най добре.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12867
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна разпределителен вал ,8 клапа, последователност, ка

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 18 апр 2013 21:34


kenar11 написа:Мислех че на баир ще се усеща значителна - в интерес на истината почти не усещам разлика. Пак си катери на 5- та



Дали?
Що си мисля,че мойто комби е около 1300кг?В каталог май гледах тези цифри.


П.П.Верно ще ида някъде да го премеря



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта