Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Kuncavia » Пет 24 май 2013 15:31


Няколко въпроса ми се въртят в главата (нямам си работа явно)

Първия е за прословутото чудо "Racepipe" Лично на мен ми прилича на права тръба, говори се, че има хубав ефект, но защо инженерите на VW не са си оставили просто тръба и да не се занимаваме с глупости. И идва въпроса, какви проблеми може да има, ако не е както инженера го е "родил"?

Втория е за вала, лично тези 250° за които става въпрос нищо не ми говорят. От инфото единствено разбрах, че позволява вкарването на повече въздух, без да се надува допълнително турбината, което звучи супер. Но пак идвам на въпроса, защо инженерно не са го изчислили по този начин и с какви евентуални проблеми мога да се сблъскам.

Като цяло това за инженерите не ми е в пълна важност, но искам да се запозная с какви проблеми мога да се сблъскам, за да знам дали да поема по този път и да комбинирам двете части с чипа. Най-якото, е че в тази "тръбичка" има извод за бууст метър, което е единствения +, който виждам.

Едит и като се смени ЕГР-то с тази "тръба", какво правим с вакумния маркуч, който идва към ЕГР?

Поздрави.




Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Supawiza » Пет 24 май 2013 20:38


Вече близо 2 години карам с такава тръбичка + друг смукателен колектор който не го е измислил инженера и не виждам да има странични ефекти.Вакума до ЕГР-а просто се затапва.
А иначе ЕГР-а служи за допълнително изгаряне на изгорелите газове като връща част от тях обратно в двигателя и отчасти спомага за по-бързо затопляне на мотора.Предполагам вече се сещаш,че е за покриване на определени евро норми.
Положителните страни са,че когато се премахне в мотора влиза по чист въздух и не се зацапва смукателя.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Kuncavia » Пет 24 май 2013 22:21


Благодаря ти за изчерпателния отговор. Ако само се запуши вакумния маркуч и се остави ЕГР-а няма ли да е същото?


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Supawiza » Съб 25 май 2013 20:47


Kuncavia написа:Благодаря ти за изчерпателния отговор. Ако само се запуши вакумния маркуч и се остави ЕГР-а няма ли да е същото?


По добрия вариант е да го ограничиш софтуерно на макс ако не ти се маха.
Забравих да спомена,че губиш и мекото гасене с премахването на ЕГР-а но не е толкова фрапиращо.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Kuncavia » Нед 26 май 2013 0:58


Тука ме стресира, какво ще е тогава "тежкото" гасене :gruebel


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот kn9453 » Нед 26 май 2013 8:55


Kuncavia написа:Тука ме стресира, какво ще е тогава "тежкото" гасене :gruebel


По-скоро "твърдо" гасене! Без клапата за "меко" гасене,при спиране (гасене)на двигателя той се разлюлява осезателно
което не е благоприятно за окачването му т.е. тампоните свършват по-бързо!


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Kuncavia » Нед 26 май 2013 11:21


Благодаря. Ако се изолира софтуерно, клапата работи ли или същата история става?


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот kn9453 » Нед 26 май 2013 13:34


При софтуерна намеса всичко по "гасенето" си остава, т.е. работи!


liolioto
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот liolioto » Нед 26 май 2013 16:46


От вала само ползи ще имаш.Много по-бързо се развърта колата.По-добре е обаче преди вал да си монтираш и други перформънс нещица(ако не си ги монтирал още).Нещото,което да речем няма да ти допадне е,че с вал като запалиш зимата,първите 1-2 минути максимум мотора не ги "подрежда" както трябва и пуши сиво отзад. После нещата се нормализират. А на въпросите ти,които започват със "защо инженерите не са..." ,един от отговорите е "екология и дълговечност".


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Kuncavia » Нед 26 май 2013 21:36


Благодаря :bowdown


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот tekowar » Пон 27 май 2013 21:44


Нещото,което да речем няма да ти допадне е,че с вал като запалиш зимата,първите 1-2 минути максимум мотора не ги "подрежда" както трябва и пуши сиво отзад.

С 250 градусовия вал такива проблеми няма.
По-скоро "твърдо" гасене! Без клапата за "меко" гасене,при спиране (гасене)на двигателя той се разлюлява осезателно
което не е благоприятно за окачването му т.е. тампоните свършват по-бързо!

Колко по-бързо свършват тампоните? Моята кола, а и доста други модели от завода нямат клапа за плавно гасене, а тампоните си държат доста дълго.


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот V@lDo » Пон 27 май 2013 21:46


Maлко повече се разтрисат техните мотори ама не късат тампони де.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF

Мнениеот Kuncavia » Вто 28 май 2013 8:41


Ох в тотален шок съм, някой с рейс пайп ще ходи ли на Калояново да видя какво е положението с гасенето? Също ми остава въпроса, какво става с вакумния маркуч след като се сложи рейс пайп? Затапва ли се с нещо или?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: OGN и 23 госта