Няколко въпроса ми се въртят в главата (нямам си работа явно)
Първия е за прословутото чудо "Racepipe" Лично на мен ми прилича на права тръба, говори се, че има хубав ефект, но защо инженерите на VW не са си оставили просто тръба и да не се занимаваме с глупости. И идва въпроса, какви проблеми може да има, ако не е както инженера го е "родил"?
Втория е за вала, лично тези 250° за които става въпрос нищо не ми говорят. От инфото единствено разбрах, че позволява вкарването на повече въздух, без да се надува допълнително турбината, което звучи супер. Но пак идвам на въпроса, защо инженерно не са го изчислили по този начин и с какви евентуални проблеми мога да се сблъскам.
Като цяло това за инженерите не ми е в пълна важност, но искам да се запозная с какви проблеми мога да се сблъскам, за да знам дали да поема по този път и да комбинирам двете части с чипа. Най-якото, е че в тази "тръбичка" има извод за бууст метър, което е единствения +, който виждам.
Едит и като се смени ЕГР-то с тази "тръба", какво правим с вакумния маркуч, който идва към ЕГР?
Поздрави.
Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Вече близо 2 години карам с такава тръбичка + друг смукателен колектор който не го е измислил инженера и не виждам да има странични ефекти.Вакума до ЕГР-а просто се затапва.
А иначе ЕГР-а служи за допълнително изгаряне на изгорелите газове като връща част от тях обратно в двигателя и отчасти спомага за по-бързо затопляне на мотора.Предполагам вече се сещаш,че е за покриване на определени евро норми.
Положителните страни са,че когато се премахне в мотора влиза по чист въздух и не се зацапва смукателя.
А иначе ЕГР-а служи за допълнително изгаряне на изгорелите газове като връща част от тях обратно в двигателя и отчасти спомага за по-бързо затопляне на мотора.Предполагам вече се сещаш,че е за покриване на определени евро норми.
Положителните страни са,че когато се премахне в мотора влиза по чист въздух и не се зацапва смукателя.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Благодаря ти за изчерпателния отговор. Ако само се запуши вакумния маркуч и се остави ЕГР-а няма ли да е същото?
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Kuncavia написа:Благодаря ти за изчерпателния отговор. Ако само се запуши вакумния маркуч и се остави ЕГР-а няма ли да е същото?
По добрия вариант е да го ограничиш софтуерно на макс ако не ти се маха.
Забравих да спомена,че губиш и мекото гасене с премахването на ЕГР-а но не е толкова фрапиращо.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Тука ме стресира, какво ще е тогава "тежкото" гасене 

- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Kuncavia написа:Тука ме стресира, какво ще е тогава "тежкото" гасене
По-скоро "твърдо" гасене! Без клапата за "меко" гасене,при спиране (гасене)на двигателя той се разлюлява осезателно
което не е благоприятно за окачването му т.е. тампоните свършват по-бързо!
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Благодаря. Ако се изолира софтуерно, клапата работи ли или същата история става?
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
При софтуерна намеса всичко по "гасенето" си остава, т.е. работи!
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
От вала само ползи ще имаш.Много по-бързо се развърта колата.По-добре е обаче преди вал да си монтираш и други перформънс нещица(ако не си ги монтирал още).Нещото,което да речем няма да ти допадне е,че с вал като запалиш зимата,първите 1-2 минути максимум мотора не ги "подрежда" както трябва и пуши сиво отзад. После нещата се нормализират. А на въпросите ти,които започват със "защо инженерите не са..." ,един от отговорите е "екология и дълговечност".
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Нещото,което да речем няма да ти допадне е,че с вал като запалиш зимата,първите 1-2 минути максимум мотора не ги "подрежда" както трябва и пуши сиво отзад.
С 250 градусовия вал такива проблеми няма.
По-скоро "твърдо" гасене! Без клапата за "меко" гасене,при спиране (гасене)на двигателя той се разлюлява осезателно
което не е благоприятно за окачването му т.е. тампоните свършват по-бързо!
Колко по-бързо свършват тампоните? Моята кола, а и доста други модели от завода нямат клапа за плавно гасене, а тампоните си държат доста дълго.
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Maлко повече се разтрисат техните мотори ама не късат тампони де.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Въпрос за Recepipe и спортен вал за AHF
Ох в тотален шок съм, някой с рейс пайп ще ходи ли на Калояново да видя какво е положението с гасенето? Също ми остава въпроса, какво става с вакумния маркуч след като се сложи рейс пайп? Затапва ли се с нещо или?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: OGN и 23 госта