Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот ceko2626 » Пон 24 юни 2013 22:44


Колата е Г3 1.8 ADZ 90к.с . Сега има теч на антифриз от гарнитурата и ми предстой сваляне. Върти ми се идея да кача сгъстяването , защото се кара на газ. Не целя високи мощности, а просто оптимизация на двигателя за газ и евентуално икономия и повече мощ. Колко трябва да се престърже главата за да кача още сгъстяването? Намерих много противоречиви мнения във форума за престъргване от 0.6 до 1.3 мм. Мога ли да постигна търсения ефект със тънка метална гарнитура?

Последна промяна от ceko2626 на Вто 25 юни 2013 7:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Вдигане на компресията с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Garchev » Вто 25 юни 2013 5:44


Колега това се нарича СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ :exclaim


Потребителски аватар
Kostiev
Мнения: 137
Регистриран на: Сря 01 май 2013 15:43
Автомобил: s shofior
Двигател:

Re: Вдигане на компресията с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Kostiev » Вто 25 юни 2013 5:47


ceko2626 написа:Колко трябва да се престърже главата, за да кача още компресията на 10.5 -11 атм?
Цял ден, колега :mhihi Майтапът настрана, хубаво е да се научите кое е компресия и кое степен на сгъстяване (има много теми тук :use_search ), защото от въпроса ти не става ясно кое от двете искаш да "вдигаш". Ако компресията ти верно е под 11 - лошо! Освен това се изчислява колко и как да се намалява горивната камера. И на последно място - лично аз не виждам смисъл и не мисля, че ще има резултат на газ или ще е минимален и неоправдан. Освен това, не знаеш дали някой преди теб вече не е пилил. Ако толкова ти е мерак все пак - намали главата с 0,2-0,3мм, без да очакваш чудеса.


ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот ceko2626 » Сря 26 юни 2013 7:44


Вдигането на сгъстяването вдига и компресията,но да сте доволни съм променил темата и въпроса. Та някой има ли желание да сподели?


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Vankata_84 » Сря 26 юни 2013 13:58


Да колега има смисъл, ще има и разлика.
Вдигни степента на сгъстяване
Направи корекция на аванса
Коригирай горивото
И резултат трябва да има. Ако ползваш бензин 100 октана. Вдигнеш ли 10% степента, толкова трябва да скочи и мощността :a045 образно казано :deal


ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот ceko2626 » Сря 26 юни 2013 17:08


По пътя на логиката 1.8 моно (ААМ) със сгъстяване 9:1 е 75 к.с , а 1.8 моно (ADZ)със сгъстяване 10:1 е 90 к.с. Според хората двигателите имат само тази разлика с цел единия да се кара с по-нискооктанов бензин. Ако кача сгъстяването на 11:1 би трябвало да добавя около 15 к.с.Сгъстяване 11х1.3 = 14атм.компресия. По-голямата мощност води до по-рано превключване на скорост и икономия. На газ ще наглася аванса колкото е нужно, а бензина ще е само при краен случай. Някой има ли техническа литература да сверя размерите на камерите на двигателите - ААМ и ADZ или височината на главите. Дали ще задържат пружините на клапаните налягането в цилиндрите?
Не ми се спори ако НЕ искате да помогнете а да ме убеждавате колко не разбирам или как няма да стане- пропуснете темата. Благодарнист за всеки който реши да помогне със съвет или информация.


Потребителски аватар
Kostiev
Мнения: 137
Регистриран на: Сря 01 май 2013 15:43
Автомобил: s shofior
Двигател:

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Kostiev » Сря 26 юни 2013 18:11


ceko2626 написа:Вдигането на сгъстяването вдига и компресията

Не винаги, ама ти явно си знаеш - защо питаш тогава - действай??? И последно не разбрахме кое ти е 10,5-11 - компресията или степента? И тоя коефициент х1,3 как ти хрумна - някъде го прочете ли? :gruebel
ceko2626 написа:На газ ще наглася аванса колкото е нужно
Наясно ли си как се "наглася" аванса - щото това не е Жигула да й въртиш делкото.
ceko2626 написа:По пътя на логиката 1.8 моно (ААМ) със сгъстяване 9:1 е 75 к.с , а 1.8 моно (ADZ)със сгъстяване 10:1 е 90 к.с.
Айде тогава по пътя на логиката да ни обясниш как мотор 1,8 моно ABS/ADZ е със степен 10:1 и е 90 коня, а RP 1,8 моно е същият, но с 9:1 и пак е 90 коня? :gruebel
Не искам да те убеждавам в нищо, просто съвет - не си давай парите за глупости. Не сме по-умни от инженерите във Волфсбург, повярвай! Не си наясно какво става с повишаване на степента и налягането в цилиндрите и не се прави "на око".
Vankata_84 написа:Вдигнеш ли 10% степента, толкова трябва да скочи и мощността образно казано
Колега, това чел ли си го, учил ли си го или ти хрумна свише? :eek :no
Vankata_84 написа:Ако ползваш бензин 100 октана.
Прочети заглавието на темата :arrow "оптимизация на АГУ?"


ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот ceko2626 » Сря 26 юни 2013 21:40


Коефицента сгъстяване:компресия е около 1,2-1,3.
Аванса се наглася точно като на Жигула.
Според Аутодата сгъстяването е съответно 9 и 10 както съм написъл за идентични двигатели. А според форума двигателите са еднакви (АДЗ и ААМ).РП двигателя не го знам може да има друга разлика.
Във Волфсбург преди 20+ г. не са правили двигателя за газ. Парите, който смятам да дам за шлайф на главата за 0,1 или 0,8 е незначителна.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Iago » Сря 26 юни 2013 21:45


Kostiev написа:Не сме по-умни от инженерите във Волфсбург, повярвай!

Тая фраза като я чуя, мед ми капе.. като са по-умни защо посещаваш под форум "Силов тунинг"? От любопитство ли?

Аз пък бих я резнал 7-8 десети директно без мислене.. естествено след оглед дали надстърчането на буталата (ако въобще има такова) ще го понесат.. и други подобни дреби механични сметки :bishop


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19292
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот stefan4o » Сря 26 юни 2013 22:03


ceko2626 написа:Коефицента сгъстяване:компресия е около 1,2-1,3.

Ама при новите коли. При старите може компресията да падне под степента на сгъстяване, зависи колко е износен моторът. Според техническата литература, която съм чел, има файда за газ да се сгъстява мотора именно, защото с това сгъстяване може да се постигне мощност близка до тази на бензин, преди да е сгъстен двигателят.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Iago » Сря 26 юни 2013 22:09


Файдата е, че газта държи на детонации повече от бензина и можеш да си позволиш висока степен по безпроблемно, че и по евтинко за каране после :icon_lol


Потребителски аватар
Kostiev
Мнения: 137
Регистриран на: Сря 01 май 2013 15:43
Автомобил: s shofior
Двигател:

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Kostiev » Чет 27 юни 2013 5:58


Iago написа:защо посещаваш под форум "Силов тунинг"? От любопитство ли?

Аз пък бих я резнал 7-8 десети директно без мислене.. естествено след оглед дали надстърчането на буталата (ако въобще има такова) ще го понесат.. и други подобни дреби механични сметки :bishop

Да, именно от любопитство - много весели съвети чета от хора, които масово нямат необходимото техническо образование да ги дават. И като я резне с 8 десети, ако преди това някой друг (защото шансът е огромен на дърта кола), вече я е шлайфал 1-2 пъти с по 2-3 десети какво става (бегачка?!?)? Както и да е - колега РЕЖИИИИИ..... :death И аванса като на Жигула - върти делкото и ти пада разходът с 2 литра на газ. Успех! :h020
Само не ми отговори как по твоята логика 2 еднакви двигателя с различна степен на сгъстяване 9:1 и 10:1 вадят еднаква мощност? Тук нещо май логиката ти не работи.
ceko2626 написа:По пътя на логиката 1.8 моно (ААМ) със сгъстяване 9:1 е 75 к.с , а 1.8 моно (ADZ)със сгъстяване 10:1 е 90 к.с.
Айде тогава по пътя на логиката да ни обясниш как мотор 1,8 моно ABS/ADZ е със степен 10:1 и е 90 коня, а RP 1,8 моно е същият, но с 9:1 и пак е 90 коня? :gruebel
ceko2626 написа:Коефицента сгъстяване:компресия е около 1,2-1,3.
Произволна кола от AutoData - Compression ratio 22,5:1. Compression pressure: 26-34 bar (34 на добър мотор, 26 минимум) :gruebel Коефициент?

Писах ти още в началото:
Kostiev написа:Ако толкова ти е мерак все пак - намали главата с 0,2-0,3мм, без да очакваш чудеса.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Iago » Чет 27 юни 2013 6:43


Тогава да иде да си купи една глава от Порше за 3к лева и ще знае, че не е рязана. Устройва ли те?

Ще премери обема на камерата и ще се ориентира горе долу. Ма да знаеш със сигурност е шлайфана вече 2-3 пъти с по 2-3 десети..

А като предобри и се счупи мотора отива и си купува същия на късмет за 200-300 лева и го кара докато не се наложи да го ремонтира и него, само че тогава без тунинг. Като искаш да "буташ", ще си носиш товара.. не виждам какъв ти е проблема?


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4293
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 27 юни 2013 9:35


На Калояново се убедих нагледно с очите си как голф 2 1.6 карб. с "рязана глава" или по точно изчислена степен на сгъстяване за да работи на газ, колко е степента не помня, но колата вървеше брутално в сравнение с всички останали коли по 75 коня, дали има връзка не знам.


Потребителски аватар
Kostiev
Мнения: 137
Регистриран на: Сря 01 май 2013 15:43
Автомобил: s shofior
Двигател:

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?

Мнениеот Kostiev » Чет 27 юни 2013 17:38


Iago написа:Ще премери обема на камерата и ще се ориентира горе долу.
Tой бърка степен с компресия, ти къде го прати да изчислява камери. Тогава да оптимизира и камерата като форма, вихрово пълнене, празнене, облак на искрата, променени ъгли на клапаните и т.н. От това има много повече смисъл - ще вдигне конете и ще падне рахода... :smile



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 32 госта