Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Колата е Г3 1.8 ADZ 90к.с . Сега има теч на антифриз от гарнитурата и ми предстой сваляне. Върти ми се идея да кача сгъстяването , защото се кара на газ. Не целя високи мощности, а просто оптимизация на двигателя за газ и евентуално икономия и повече мощ. Колко трябва да се престърже главата за да кача още сгъстяването? Намерих много противоречиви мнения във форума за престъргване от 0.6 до 1.3 мм. Мога ли да постигна търсения ефект със тънка метална гарнитура?
Последна промяна от ceko2626 на Вто 25 юни 2013 7:05, променено общо 1 път.
Re: Вдигане на компресията с цел оптимизация на АГУ?
Цял ден, колегаceko2626 написа:Колко трябва да се престърже главата, за да кача още компресията на 10.5 -11 атм?


-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Вдигането на сгъстяването вдига и компресията,но да сте доволни съм променил темата и въпроса. Та някой има ли желание да сподели?
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Да колега има смисъл, ще има и разлика.
Вдигни степента на сгъстяване
Направи корекция на аванса
Коригирай горивото
И резултат трябва да има. Ако ползваш бензин 100 октана. Вдигнеш ли 10% степента, толкова трябва да скочи и мощността
образно казано 
Вдигни степента на сгъстяване
Направи корекция на аванса
Коригирай горивото
И резултат трябва да има. Ако ползваш бензин 100 октана. Вдигнеш ли 10% степента, толкова трябва да скочи и мощността


-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
По пътя на логиката 1.8 моно (ААМ) със сгъстяване 9:1 е 75 к.с , а 1.8 моно (ADZ)със сгъстяване 10:1 е 90 к.с. Според хората двигателите имат само тази разлика с цел единия да се кара с по-нискооктанов бензин. Ако кача сгъстяването на 11:1 би трябвало да добавя около 15 к.с.Сгъстяване 11х1.3 = 14атм.компресия. По-голямата мощност води до по-рано превключване на скорост и икономия. На газ ще наглася аванса колкото е нужно, а бензина ще е само при краен случай. Някой има ли техническа литература да сверя размерите на камерите на двигателите - ААМ и ADZ или височината на главите. Дали ще задържат пружините на клапаните налягането в цилиндрите?
Не ми се спори ако НЕ искате да помогнете а да ме убеждавате колко не разбирам или как няма да стане- пропуснете темата. Благодарнист за всеки който реши да помогне със съвет или информация.
Не ми се спори ако НЕ искате да помогнете а да ме убеждавате колко не разбирам или как няма да стане- пропуснете темата. Благодарнист за всеки който реши да помогне със съвет или информация.
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
ceko2626 написа:Вдигането на сгъстяването вдига и компресията
Не винаги, ама ти явно си знаеш - защо питаш тогава - действай??? И последно не разбрахме кое ти е 10,5-11 - компресията или степента? И тоя коефициент х1,3 как ти хрумна - някъде го прочете ли?

Наясно ли си как се "наглася" аванса - щото това не е Жигула да й въртиш делкото.ceko2626 написа:На газ ще наглася аванса колкото е нужно
Айде тогава по пътя на логиката да ни обясниш как мотор 1,8 моно ABS/ADZ е със степен 10:1 и е 90 коня, а RP 1,8 моно е същият, но с 9:1 и пак е 90 коня?ceko2626 написа:По пътя на логиката 1.8 моно (ААМ) със сгъстяване 9:1 е 75 к.с , а 1.8 моно (ADZ)със сгъстяване 10:1 е 90 к.с.

Не искам да те убеждавам в нищо, просто съвет - не си давай парите за глупости. Не сме по-умни от инженерите във Волфсбург, повярвай! Не си наясно какво става с повишаване на степента и налягането в цилиндрите и не се прави "на око".
Колега, това чел ли си го, учил ли си го или ти хрумна свише?Vankata_84 написа:Вдигнеш ли 10% степента, толкова трябва да скочи и мощността образно казано


Прочети заглавието на тематаVankata_84 написа:Ако ползваш бензин 100 октана.

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Коефицента сгъстяване:компресия е около 1,2-1,3.
Аванса се наглася точно като на Жигула.
Според Аутодата сгъстяването е съответно 9 и 10 както съм написъл за идентични двигатели. А според форума двигателите са еднакви (АДЗ и ААМ).РП двигателя не го знам може да има друга разлика.
Във Волфсбург преди 20+ г. не са правили двигателя за газ. Парите, който смятам да дам за шлайф на главата за 0,1 или 0,8 е незначителна.
Аванса се наглася точно като на Жигула.
Според Аутодата сгъстяването е съответно 9 и 10 както съм написъл за идентични двигатели. А според форума двигателите са еднакви (АДЗ и ААМ).РП двигателя не го знам може да има друга разлика.
Във Волфсбург преди 20+ г. не са правили двигателя за газ. Парите, който смятам да дам за шлайф на главата за 0,1 или 0,8 е незначителна.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Kostiev написа:Не сме по-умни от инженерите във Волфсбург, повярвай!
Тая фраза като я чуя, мед ми капе.. като са по-умни защо посещаваш под форум "Силов тунинг"? От любопитство ли?
Аз пък бих я резнал 7-8 десети директно без мислене.. естествено след оглед дали надстърчането на буталата (ако въобще има такова) ще го понесат.. и други подобни дреби механични сметки

- stefan4o
- Мнения: 19292
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
ceko2626 написа:Коефицента сгъстяване:компресия е около 1,2-1,3.
Ама при новите коли. При старите може компресията да падне под степента на сгъстяване, зависи колко е износен моторът. Според техническата литература, която съм чел, има файда за газ да се сгъстява мотора именно, защото с това сгъстяване може да се постигне мощност близка до тази на бензин, преди да е сгъстен двигателят.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Файдата е, че газта държи на детонации повече от бензина и можеш да си позволиш висока степен по безпроблемно, че и по евтинко за каране после 

Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Iago написа:защо посещаваш под форум "Силов тунинг"? От любопитство ли?
Аз пък бих я резнал 7-8 десети директно без мислене.. естествено след оглед дали надстърчането на буталата (ако въобще има такова) ще го понесат.. и други подобни дреби механични сметки
Да, именно от любопитство - много весели съвети чета от хора, които масово нямат необходимото техническо образование да ги дават. И като я резне с 8 десети, ако преди това някой друг (защото шансът е огромен на дърта кола), вече я е шлайфал 1-2 пъти с по 2-3 десети какво става (бегачка?!?)? Както и да е - колега РЕЖИИИИИ.....


Само не ми отговори как по твоята логика 2 еднакви двигателя с различна степен на сгъстяване 9:1 и 10:1 вадят еднаква мощност? Тук нещо май логиката ти не работи.
Айде тогава по пътя на логиката да ни обясниш как мотор 1,8 моно ABS/ADZ е със степен 10:1 и е 90 коня, а RP 1,8 моно е същият, но с 9:1 и пак е 90 коня?ceko2626 написа:По пътя на логиката 1.8 моно (ААМ) със сгъстяване 9:1 е 75 к.с , а 1.8 моно (ADZ)със сгъстяване 10:1 е 90 к.с.

Произволна кола от AutoData - Compression ratio 22,5:1. Compression pressure: 26-34 bar (34 на добър мотор, 26 минимум)ceko2626 написа:Коефицента сгъстяване:компресия е около 1,2-1,3.

Писах ти още в началото:
Kostiev написа:Ако толкова ти е мерак все пак - намали главата с 0,2-0,3мм, без да очакваш чудеса.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Тогава да иде да си купи една глава от Порше за 3к лева и ще знае, че не е рязана. Устройва ли те?
Ще премери обема на камерата и ще се ориентира горе долу. Ма да знаеш със сигурност е шлайфана вече 2-3 пъти с по 2-3 десети..
А като предобри и се счупи мотора отива и си купува същия на късмет за 200-300 лева и го кара докато не се наложи да го ремонтира и него, само че тогава без тунинг. Като искаш да "буташ", ще си носиш товара.. не виждам какъв ти е проблема?
Ще премери обема на камерата и ще се ориентира горе долу. Ма да знаеш със сигурност е шлайфана вече 2-3 пъти с по 2-3 десети..
А като предобри и се счупи мотора отива и си купува същия на късмет за 200-300 лева и го кара докато не се наложи да го ремонтира и него, само че тогава без тунинг. Като искаш да "буташ", ще си носиш товара.. не виждам какъв ти е проблема?
- bbboiko2004
- Мнения: 4293
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
На Калояново се убедих нагледно с очите си как голф 2 1.6 карб. с "рязана глава" или по точно изчислена степен на сгъстяване за да работи на газ, колко е степента не помня, но колата вървеше брутално в сравнение с всички останали коли по 75 коня, дали има връзка не знам.
Re: Вдигане на сгъстяването с цел оптимизация на АГУ?
Tой бърка степен с компресия, ти къде го прати да изчислява камери. Тогава да оптимизира и камерата като форма, вихрово пълнене, празнене, облак на искрата, променени ъгли на клапаните и т.н. От това има много повече смисъл - ще вдигне конете и ще падне рахода...Iago написа:Ще премери обема на камерата и ще се ориентира горе долу.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 32 госта