Въпрос за разстъргване на блок ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот Damianski » Съб 13 юли 2013 22:52


Здравейте , става въпрос за разстъргването на блок от 1.6 който е с 81 mm бутало(АЕК,AFT) на 82,5 mm - 2000 кубика

Въпросът ми е колко е разумно това? Има ли повърхностна обработка на материала която ще се наруши при отнемането на материала и след това цилиндрите ще се износят доста по-бързо.
Все пак на дали цилиндрите са просто издълбани в чугунения блок, предполагам има специална обработка на материала което ме навежда на мисълта , че при разстъргването ще изчезне и... :horror




Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот lent » Съб 13 юли 2013 23:31


То не е проблем че хонинга ще изчезне....той се прави в последствие пак.Въпроса е дали е сигурно,че ако се разстърже блока толкова нямада стане опасно за водните и маслените магистрали - тук да се изкажат хората,които са компетентни по този въпрос.


Потребителски аватар
veidar
Мнения: 274
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот veidar » Нед 14 юли 2013 7:55


Няма проблеми колега действай смело аз 9а мотор сам го шлаифал с 84мм бутала от бмв
и няма грижи.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот Stenly » Нед 14 юли 2013 12:49


То може ама за какъв чеп цялата галимация ?


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот alexx » Нед 14 юли 2013 13:12


> кубатура = литрова мощност


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот Damianski » Нед 14 юли 2013 19:49


Stenly написа:То може ама за какъв чеп цялата галимация ?


За моженето всички знаем , че може ...

За въпроси относно "чепа" :arrow пусни си тема ;)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот muns61 » Нед 14 юли 2013 20:32


Цилиндрите се обработват повърхностно чрез механично уплътняване и разстъргването маха този по-твърд слой. Затова ремонтен мотор не кара колкото нов.


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот Damianski » Нед 14 юли 2013 20:45


muns61 написа:Цилиндрите се обработват повърхностно чрез механично уплътняване и разстъргването маха този по-твърд слой. Затова ремонтен мотор не кара колкото нов.


Предполагам фирмите които предлагат разстъргване на цилиндри няма да повторят тази обработка ?
Ако практически разпилен блок може да работи около 200 000 км. без да си промени компресията ме устройва, но едвали някой може да даде гаранция.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот blade84 » Нед 14 юли 2013 20:56


Недей си хвърляй парите, цилиндровите втулки карат по 30 - 40 хил км и се предават, освем ако мотора не е оринално с такива и си купиш оригинални. Аз бях пред подобен проблем моето венто почна да гори много масло и се упасявах в износени цилиндри, но за радост само с сегменти се разминах.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот Stenly » Нед 14 юли 2013 22:32


За литровата мощност ми е ясно.... ама получаваш 1843 кубика от 1.8 блок с 82.5 бутала,което на практика не достига и 1.9 ..файда има ако правиш рейс двигател ...това имах впредвид за какъв чеп. Аз лично бих минал на двулитрово дъно ако искам литрова мощност.


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот RISTEE » Сря 17 юли 2013 8:46


След като се уголеми кубатурата, мотора няма ли да има нужда от по добро пълнене ?


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот freestyler911 » Вто 23 юли 2013 23:08


Аз само не разбрах колко много е сложно разбирането на въпроса. Що пишете неща които нито някой ви пита за тях, нито ви иска мнението, нито пък иска да ви отговаря на въпросите в тази тема

Въпроса (да поясня...) Е:
-Някой стъргал ли е цилиндър на чугунен блок на ФВ?
-Има ли наблюдения над него? Ако да колко км?
-Извод от горните две ще бъде има ли специализирана повърхностна обработка (циментация, laser spraying... и други ...) цилиндъра.

За чепа, за пълненето, ама що , ама как, какво колко.... никой не го интересува, още по малко автора. Човека си прави нещо и пита два простички въпроса....

Толкоз!


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот MK4 » Вто 23 юли 2013 23:39


Според мен бъркаш сметките. Няма как само с 1.5мм увеличен диаметър на цилиндъра да увеличиш от 1.6 на 2.0, освен ако не пипаш и хода.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот muns61 » Сря 24 юли 2013 8:25


Стъргал съм блокове на VW по времето, когато имаше Пасати и Голф таксита, пък и на други марки. След ремонт изкарваха около 100 - 120000 и сменяхме сегменти, но ръбът на цилиндъра за този пробег беше доста забележим. Повърхностната обработка на цилиндъра за втвърдяване не е химична, или термична, прави се уплътняване на слоя с натиск с определена сила. По-късно вече е заменена с химическа обработка.


sashkina
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 28 апр 2010 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Въпрос за разстъргване на блок ?

Мнениеот sashkina » Чет 25 юли 2013 8:13


Damianski написа:Здравейте , става въпрос за разстъргването на блок от 1.6 който е с 81 mm бутало(АЕК,AFT) на 82,5 mm - 2000 кубика

Въпросът ми е колко е разумно това? Има ли повърхностна обработка на материала която ще се наруши при отнемането на материала и след това цилиндрите ще се износят доста по-бързо.
Все пак на дали цилиндрите са просто издълбани в чугунения блок, предполагам има специална обработка на материала което ме навежда на мисълта , че при разстъргването ще изчезне и... :horror



Можеш да разстъргваш няма проблем,няма закалки и такива работи и блока издържа без проблем. :beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 31 госта