Или "как да имам повечко кончета пък да си плащам данък за 75?"
Разполагам с двигател 1.6 EZ с механични повдигачи и карбураторче пиербург.
Имам идея да купя някоя блъсната (или да ми докарат от чужбина) двойка с по-голям двигател и да преместя малко чаркалак в моята.
Това което ми дава надежда е информацията в Haynes-а, споед които двигателите 1.6 и 1.8 използват бутала с еднакъв диаметър (т.е. еднакви бутала ) а разликата в кубатурата идва от хода на буталото т.е. от дължината на рамото на коляновия вал. Та според тази логика и според прочетеното някъде, че 1.6 и 1.8 имат еднакви блокове си извадих заключението, че един колянов вал ме дели от още 15к.с. Как мислите това дали е така?
Продължавам нататък: горивната и запалителната системи т.е. карбуратора и делкото нещо не ми се нравят (Особено карбуратора).
Дали ще може да се "присади" цяла инжекционна глава (16 или 8V) върху моя блок? Съответно ще може ли да се сложат всичките датчици сонди и т.н.?
Скоростната кутия ще видим дали ще се сменя но след като ще се търся цяла блъсната кола едва ли ще е проблем.
В крайна сметка замисъла ми е да си запазя блока (нали на него е номера по-който се идентифицира двигателя и съответно данъка който се дължи пък и няма да има нужда да ми одобряват смяната и да вадя нов талон и т.н. което е доста бягане и пари) пък да имам по-мощен двигател.
Това е общо взето, за сега е само теоретична подготовка. Ако са възможни тези пинизи кой двигател е най-удачно да търся и да изкормя?
Хайде с нетърпение очаквам мнения по въпроса.
Голф 2 1.6 възможности за "ъпгрейд" на двигателя
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Голф 2 1.6 възможности за "ъпгрейд" на двигателя
Последна промяна от Flatmo на Пон 28 мар 2005 20:09, променено общо 1 път.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Той диаметъра на буталата е еднакъв, но дали и цилиндрите са с еднаква дължина?Ако са, не мисля, че ще има проблем да се направи това нещо, дори блока може да се пораздуе за някой друг кубически сантиметър, като се обработи и главата може да се получи добър резултат После може да се премахне прекъсвача и с малко корекции да развърта над 7000 оборота.Това всичко е само на теория, но не е невъзможно
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
1,6
Ами според мен търси 1,8 16В или 8В ГТИ,ама си е доста играчка цялата процедура...пък и скоростната кутия и полуоските трябва да се сменят,също така и спирачната уредба(главини с сп.апарати и дисковете)
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Пет 21 яну 2011 22:02, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Спортното окачване все още си го пазя седи си в гаража.
Голфето е 85г. с механични повдигачи е.
Нямам намерение да правя бегачка и да ходя на гонки обаче винаги искам максимума в рамките на нормалното.
Пример: защо да плащам данък по левче за конче за двигател 112к.с. като мога да плащам 50лв.? Защо да си купувам А64 3400+ като мога да си купя 2800+ и да го клокна и др. такива....
Това с двата карбуратора хич не ми се нрави... карането после ще ми излезе златно.
Идеята ми е да си намеря кола за донор (може да ми я внесат като части - някой ме светна че можело така... трябва да се провери) и каквото мога да използвам за моята - дискови спирачки, скоростни кутии и т.н.
Та да се върнем на въпроса: мога ли да преправя 1.6 карб до 1.8i или пък до 1.8 16V с карбуратор или каквото и да е друго? Кое ще стане най-лесно (ако изобщо стане) и от кое ще има най-голям ефект?
G60 не ща!
EDIT: запалването и сега си е добре, с бащата сложихме едно старо транзисторно запалване българско производство. Идеята му е че големия ток не минава през делкото, то само изработва импулсите.
Голфето е 85г. с механични повдигачи е.
Нямам намерение да правя бегачка и да ходя на гонки обаче винаги искам максимума в рамките на нормалното.
Пример: защо да плащам данък по левче за конче за двигател 112к.с. като мога да плащам 50лв.? Защо да си купувам А64 3400+ като мога да си купя 2800+ и да го клокна и др. такива....
Това с двата карбуратора хич не ми се нрави... карането после ще ми излезе златно.
Идеята ми е да си намеря кола за донор (може да ми я внесат като части - някой ме светна че можело така... трябва да се провери) и каквото мога да използвам за моята - дискови спирачки, скоростни кутии и т.н.
Та да се върнем на въпроса: мога ли да преправя 1.6 карб до 1.8i или пък до 1.8 16V с карбуратор или каквото и да е друго? Кое ще стане най-лесно (ако изобщо стане) и от кое ще има най-голям ефект?
G60 не ща!
EDIT: запалването и сега си е добре, с бащата сложихме едно старо транзисторно запалване българско производство. Идеята му е че големия ток не минава през делкото, то само изработва импулсите.
Последна промяна от Flatmo на Сря 09 мар 2005 0:36, променено общо 1 път.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Пет 21 яну 2011 22:01, променено общо 1 път.
виж какво не можеш да сложиш др.глава на твоя мотор особенно пък 16в те буталата може да са еднакви АМА биелите не са изчислени за такава глава,просто биелите са ти по слаби и няма да издържат!
а пък ако толкова си навит да пробваш трябва да ти кажа че сам няма да се справиш мн сложно става ; слагаш глава с инжекция ,дота датчици трябва да се наредят още по двигателя,трябва да се направи нова инсталация нацяло,да се смени конзолата с бушоните и релетата, да се сложи компютара на този модел инжекция да се слоги бензинова електронна помпа,90 % ще се наложи да сменяш радятор а да не говорим за скоростна котия,полуоски ,спирачни апарати иии
още МНОГО подробности да да пробваш да направиш това което искаш
и като стане,някъде леко ще се поизсилиш и като претрака тодава ще се чудиш какво е станало-аз ще то кажа счупена биела!
няма да коментирам повече казвам го от опит!
и така ти остават няколко варянта да вземеш блъсната кола и да прехвърляш всичко на твойта или да изпилиш твоя мотор максимално и да се бутнат някой джунджуриики и да стане бегачка ама ще му се скаси живота !
така че ти си ришаваш какво да правиш !
а пък ако толкова си навит да пробваш трябва да ти кажа че сам няма да се справиш мн сложно става ; слагаш глава с инжекция ,дота датчици трябва да се наредят още по двигателя,трябва да се направи нова инсталация нацяло,да се смени конзолата с бушоните и релетата, да се сложи компютара на този модел инжекция да се слоги бензинова електронна помпа,90 % ще се наложи да сменяш радятор а да не говорим за скоростна котия,полуоски ,спирачни апарати иии
още МНОГО подробности да да пробваш да направиш това което искаш
и като стане,някъде леко ще се поизсилиш и като претрака тодава ще се чудиш какво е станало-аз ще то кажа счупена биела!
няма да коментирам повече казвам го от опит!
и така ти остават няколко варянта да вземеш блъсната кола и да прехвърляш всичко на твойта или да изпилиш твоя мотор максимално и да се бутнат някой джунджуриики и да стане бегачка ама ще му се скаси живота !
така че ти си ришаваш какво да правиш !
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Тва дето си го замислил не е хич лесно, особено като искаш да смениш и кубатурата, но ето ти два варианта да помислиш върху.....
1. Донор от Голф 3 (двигатели: AEK, AFT, AKS) 81 на 77,6 те са 1.6 и са по 100 коня, пълен набор бутала, биели, глава и електроника, би трябвало да се хваща по същия начин като на Г 2, после един вал, чип, свещи, филтри и ауспус и може да докара 130 коня!!!
2. Донор от Голф 4 (части и донори стават скъпи, не мога да говоря сигурно за захващане глава) AEH,AKL, APF, AVU(102 коня!!! )
1. Донор от Голф 3 (двигатели: AEK, AFT, AKS) 81 на 77,6 те са 1.6 и са по 100 коня, пълен набор бутала, биели, глава и електроника, би трябвало да се хваща по същия начин като на Г 2, после един вал, чип, свещи, филтри и ауспус и може да докара 130 коня!!!
2. Донор от Голф 4 (части и донори стават скъпи, не мога да говоря сигурно за захващане глава) AEH,AKL, APF, AVU(102 коня!!! )
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
По моя начин с промяната на кубатурата ГМТ (горна мъртва точка) ще се премести с 4.5мм нагоре. Аз все си мислех че остава повечко място до близка среща с клапаните...
prj57, мерси ще потърся инфо за 3-ките.
mr.armany, говоря за запазване само на блока, т.е. така или иначе ще сменям колянов вал, ще сменя и буталата.
По тея VW до колкото съм чел и виждал всимко е подобно в голяма степен. Скоростните кутии и полуоските май се различават само при вентилираните двигатели. Разликата в спирачките е че задните са дискови но това не е проблем ще станат.
Сега се замислих, ако оставя на страна инжекционните системи заради електрониката какво ли ще се получи ако сложа 16v-ова глава + карбуратор?
prj57, мерси ще потърся инфо за 3-ките.
mr.armany, говоря за запазване само на блока, т.е. така или иначе ще сменям колянов вал, ще сменя и буталата.
По тея VW до колкото съм чел и виждал всимко е подобно в голяма степен. Скоростните кутии и полуоските май се различават само при вентилираните двигатели. Разликата в спирачките е че задните са дискови но това не е проблем ще станат.
Сега се замислих, ако оставя на страна инжекционните системи заради електрониката какво ли ще се получи ако сложа 16v-ова глава + карбуратор?
Re: Голф 2 1.6 възможности за "ъпглейд" на двигате
Flatmo написа:...В крайна сметка замисъла ми е да си запазя блока (нали на него е номера по-който се идентифицира двигателя и съответно данъка който се дължи пък и няма да има нужда да ми одобряват смяната и да вадя нов талон и т.н. което е доста бягане и пари) пък да имам по-мощен двигател.
Ехе...значи ми се вдига цената на Голфката, защото двигателя (същото нещо с 75 магарета...няколко май умряха) ми се води без номер, зщото така си дойде от Германия - не се чете. Какъвто двигател и да му сложа му праскам номера два пъти с чука и ... без номер! Започвам да се замислям какво може да влезне под капака!? gruebel Нещо 12 цилиндрово...
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен двигателя също е без номер (пак от Германия - не се чете, корозирал), с известната разлика, че аз съм с 1.4, така че и при мен има известни възможности за ъпгрейд. Но май ще трябва и скоростна кутия да сменям. Ако случайно някой реши да сменя двигател, аз съм навит да го купя. 1.6 ме устройва идеално Става дума за Г3.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта