Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор)

Мнениеот Vankata_84 » Чет 19 юни 2014 15:55


Здравейте!

Пускам настоящата тема по повод породения в мен интерес, как се определя подходящото масло за тунингован двигател???

Това не е тема КАКВО МАСЛО ДА СИПЯ!!! Нека не се пълни и бърка с тоновете спам изписан по всички автофоруми!!!
Аз самия мисля че имам добра представа, как да подбера масло за кола...За тунингована обаче по факторите долу не съм имал честа да подбирам и наблюдавам резултата :th_up

Дефиницията за тунингован двигател нека е:
-добавяне да турбо, на атм.мотор
-сгъстяване
-чип
-минаване на по-голямо турбо
-напомпване на дизелов двигател
-други в този стил!!!

Понеже темата е ДИСКУСИЯ моля всеки който за напред ще ПИТА в нея да казва целта си, как ще ползва колата!!!
-едно е само писта
-съвсем друго ежедневно каране
-трето пък смесване да двете в реални условия


Темата си има кратка пред история, която ще публикувам тук. Държа да отбележа че уважавам мнението на всеки, имам правото обаче да не се съгласявам с всеки(разбираемо е защо). Много съм научил от форуми, имам причини обаче да смятам че мога да дам мнение(просто да дам мнение, не да се правя на важен, или пък да тъпча някой, също да го принуждавам да се съгласява с мен)

Предварително споменавам че аз изводи си правя най-много от фабричните предписания на мощни коли, много практически опит, и донякъде собствени наблюдения над моя или друга кола пред очите ми! Това го споменавам, защото бях обвинен че говоря глупости!

Ето хубаво начало на темата:

Колата е сериозно напомпан турбо АБФ, със сменени бутала, мотовилки, лагери, и др. всеки може да провери в темата на колегата!!!

MITKOGOLF написа:а за масло се колебая между яко10-60,кастрол10-60 и мотул20-60.

radi_nrj написа:Ако колата ще се кара само на писта 10W60 е добър вариант, но ако мислиш да я караш и като евридейка 5W50 на Мобил е отличен вариант и става за целогодишно ползване.

Vizor написа:Ако ще слагаш мотул 15-50 е перфектно масло. Дълго време карах с него (300V competition) и бях изключително доволен!

onty написа:Аз с 20-60 карах и зимата дори и не сьм имал проблеми с палене,а колата не е стояла в гараж.В момента сьм 10-60 на Кастрол сьщо е добро избор.За ''Яко'' нямам впечетления като качество защото никой познат не кара с такова :yahoo_09.Ако решиш за Кастрол звьнкай да хванем отстьпката :th_up.

Vankata_84 написа:Като чета препоръки за вискозитети на масло за турбо кола с първи индекс над 5 и втори индекс над 50 имам чувството че буквално "импровизирате". А както се вижда колегата прави сериозен проект, двигателя не е 2лв.

Така че нека попитаме, къде ще се кара колата?

MITKOGOLF написа:На ниско налягане за всеки ден,и на по голямо налягане дисциплина драг клас стриит предно предаване.

Vankata_84 написа:
MITKOGOLF написа:1.всеки ден 2.драг клас стриит предно предаване.


1. значи масло с индекс отпред 5 заради многото студени стартове. Тука е хубаво да се аргументират хората с 15 - 20 масло :horror
2. предполага кратки много високи натоварвания аз бих заложил на висок клас масло 40 или 50 заден индекс. Това мога кажа и определя само след като видя каква работна температура достига маслото при нормална употреба. Всеки случай масло 60 с работна характеристика 150 градуса + няма да сложа(за всеки ден).

paco написа:Карам с Мотул Леман 20W60 от 2009-та. Потеглям след 5мин работа на място и проблеми не съм имал и на -10градуса зимата. Причината да го предпочета е , че според една от по-старите му спецификации то запазва характеристиката си при смесване с до 5% вода и 10% гориво. Това означава, че дори в състезателни условия нещо да причини подобно смесване, железата в мотора остава до голяма степен защитени. Да, скъпо е, сменям го на всеки 3-5к км, но съм спокоен, че железа за 5-10к лева няма да отидат в небитието.

Vizor написа:Аз мога да кажа за 15в50 компетишън. Зимата на -25 пали и тръгва, но тръгвах ВЕДНАГА и максимално висока скорост на скоростната кутия и максимално ниски обороти (1500 оборота на 5-та си слагах с 60 и си бръмчах така). Знам, че за мотора е добре на големите студове да не работи на място. Бутала не са шляпали макар, че 3 от тях имаха отвратителен луфт, а едно беше пилено (буквално заради изкривена стена между сегментите) с пила, за да може да влезе вътре сегмента. Е след 2 години каране с не малка турбина нямах никакви ядове. Според мен най-главния проблем е разработването на такъв мотор. Много хора ги разработват по различни начини и от там им идват голяма част от проблемите с мазането после (СПОРЕД МЕН!).

Каквото и висок клас масло да сложиш няма да имаш грижи СПОРЕД МЕН!


За момента САМО съм изразил мнение, и съм попитал как ще се кара колата??? Каква пък полкова глупост казах, въпроса е контретно съм Пешката??? Това е от първостепенна важност за избора на масло, в моите представи. Предположеното от мен масло е 5-50 което се предложи и от други.

Сега направо по темата:

Защо смятате че ВИЕ(към всички)сте прави като казвате индекс 60 на масло??? Кажете, ако някой напише ГРАДИВНО мнение а не определящо ме като личност сигурно ще се съглася с него???

Благодаря предварително на всички включили се! Нека не правим "поредната българска драма". Нека заради тази тема по-малко двигатели за напред дадът фира :beer :beer :beer :beer

Извинявам се също и за правописните грешки!




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот georgebonev » Чет 19 юни 2014 16:12


Мисля, че ще е полезно четиво:
"Важно, чтобы вязкость масла не была слишком высокой для беспроблемного запуска холодного двигателя.
С другой стороны масло не должно становиться слишком жидкотекучим при высоких температурах, потому что иначе может произойти разрыв желаемой масляной пленки и смазка больше не обеспечена.
Еще одной важной функцией масляной пленки между кольцами и гильзой цилиндра является тонкая герметизация камеры сгорания относительно картера двигателя."

Т.е. Маслото трябва да има нужния вискозитет за студено палене и да поддържа вискозитета си при високи температури.

Моето мнение по темата за избор на масло е - качествено масло с вискозитети между 0W60 и 10W60 съответно за каране зимно и лятно време.
:th_up


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Чет 19 юни 2014 16:36


Четете на Алекс мненията в Субару форума.. там са обяснени много неща, но повечето са специфично за двигателите на Субару


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот paco » Чет 19 юни 2014 17:23


Виж, там пишеби, че. Субару с 20w60 не трябвало да се кара, но е факт, че не е така и използването му не причинява щети на мотора. То всъщност това беше основното твърдение по спомен, но както и да е. Скубито е друга бира и по мое мнение няма допирни точки с Ваг та нека седи У лево.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Чет 19 юни 2014 18:06


Нямах предвид точно спефицичните за субару коментари на Алекс. Говоря за данните и начините, по които се сравняват две еднакви масла. Кое трябва да се гледа. Какво значат индексите и температурите и защо. Това е интересното.
Да, но Пацо, имай предвид, че доста от хората са си трошили моторите и след това са казвали "абе оригиналните лагери не издържаха". Като настройвахме на Бенчев бегачката в Хеед, карана с 20в60 задра единия вал. Дали е било заради маслото или заради запушена магистрала не мога да кажа, но е факт, че не е имало достатъчно добро мазане там.
НО!! Аз бих карал с 15в50 макар и скоро да видях в една кутийка, която беше закупена от много сериозна фирма - отайка..


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Чет 19 юни 2014 18:31


Тази седмица ми стане зле от четене за масла. В Субару форума пише много!Аз бях в голяма грешка като карах с 20w60 Motul 300V, доста хора ми казваха че това масло не е за този двигател, но аз слушах хора който са правили боксери 5-6 пъти в живота си, вече от 2 дена съм с Red Line 10W40 и 500 изминати километра. Колата стана съвсем друга, работи много по-тихо, набира много по-добре от преди. Показа се истинския потенциал на колата, че даже и съединителя замина. При мен става дума за Боксер, както повечето знаят няма нищо общо с нормален редови 4 цилиндров двигател. Боксера е постоянно в масло. Това е едно от най-важните работи за един двигател, и аз преди си мислех че е ей така просто, но не е . Мислете добре преди да сипете каквото и да е било масло, 100 лева по евтино може да докара разходи за 5000, естествено тук става дума за тунингован двигател.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4293
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 19 юни 2014 21:55


:offtopic Щом има толкова инфо в темата на субару, копнете инфото и тук да я има :drunk


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот 7 speed DSG » Пет 20 юни 2014 5:51


Voilà! И тук също :beer


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Cordoba16vt » Пет 20 юни 2014 8:57


Стоя зад мнението на Пацо с две ръце , за двигател от порядъка на 200-300 кс от литър обем , само и единствено 20в60.

Спецификация https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/51782/original/300V%20Le%20Mans%2020W-60%20%28GB%29.pdf?1329125579




За другата кола ( Ауди С6 2.2 турбо , стандартно * засега ) ползвам 5в50 на мотул за по ежедневна употреба.

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/202/original/Sport%205W-50%20%28GB%29.pdf?1323963250

:beer


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vankata_84 » Пет 20 юни 2014 10:34


Искам да ви поздравя да хубавото инфо. Аз чета ФВ клуб и не искам да ровя в нета постоянно. Искам да допълня форума с полезна информация. Който има източник и е чел хубаво инфо нека го копва тук! И нека наблегнем на кратка точна и изчерпателна информация. Тоновете в нета всички ги знаем. Субитата нямат общо с ВАГ моторите.

Аз самия съм чел много за маслата. Сега обаче разбирам и нещо НОВО. Че явно от самия вид на синтетика зависи "течливоста"(не знам как да го кажа по-точно) на маслото при ниски температури. Ако правилно не ориентирам:
-Pour Point, ºC (ASTM D97) -42 за 5в-30 Мобил
-Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F за 20в-60 Мотул Лю Ман

Обаче сега питам защото не ви разбирам изглежда, или вие не ме разбирате??? Ако това което съм копирал е температура при която маслото става на ла**о за какво вие индекс 60 при положение че:
-Flash Point, ºC (ASTM D92) 230 за Мобил 5в-30
-Flash point ASTM D92 238°C / 460.4°F за 20в-60 Мотул Лю Ман

Един ясен отговор ще помогне много на МЕН(за което съм благодарен) и други като мен. Не ме пращайте да ставам професор по всичко за да си карам колата!


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот didich » Пет 20 юни 2014 12:50


Разликата според мен идва от самата гъстота на двете масла 5-30 и на студено и на толпо ще е по-рядко от 20-60.
На топло 5-30 и още повече ако се кара на заварка ще изтънее толко, че може да си хвърлиш мотора /за субару е ОК, но за други мотори това масло си е чист убиец, ако си караш голфа в скандинавия най вероятно и 5-30 ще ти върши работа, но при нашия климат на +30 градуса лятото аз лично не бих рискувал с 5-30/, докато на 20-60 топлинния индекс подсказва, че е доста по устойчиво на температура, какво имам предвид - виж този показател на двете масла - HTHS Viscosity /Вискозит на маслата при висока температура при наличието на сили на срязване. Мярка за вискозитета на маслото при реални работни условия на двигателя, този показател се дава при 150 градуса/
При 5-30 е 3,1 mPa.s
При 20-60 е 6.3 mPa.s, повече от два пъти, нормално е в този случай ако решиш да си ръчкаш колата да сипеш масло 20-60, а пък ако решиш да е 5-30 то ръчкането трябва да е за кратко и да следиш температурата на маслото, защото в един момент това масло просто ще спре да маже ако продължиш да стоиш в червеното на оборотите.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот myrshavija » Пет 20 юни 2014 13:22


didich написа:...
На топло 5-30 и още повече ако се кара на заварка ще изтънее толко, че може да си хвърлиш мотора /за субару е ОК, но за други мотори това масло си е чист убиец, ако си караш голфа в скандинавия най вероятно и 5-30 ще ти върши работа, но при нашия климат на +30 градуса лятото аз лично не бих рискувал с 5-30
...
Смяташ ли, че има значение дали температурата на околната реда е 15° или 35° за това каква температура достига маслото в двигателя след половин час обиколки на писта например? По-точно - смяташ ли, че има линейна зависимост между околната температура и тази на двигателя, който е подложен на натоварване?


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот didich » Пет 20 юни 2014 13:34


Колега не мисля да влизам в някакви спорове, темата не е пусната с такава насока, аз съм любител, не професионалист, това което съм написал е на база обща култура.
Иначе на въпроса ти, логично е когато околната среда е с по ниска температура мотора да има подобрено охлаждане например, най вероятно вътре в мотора температурите не биха били много различни ако караш на 15 и на 35 градуса, но това няма как да го каза със сигурност, защото не съм правил експерименти, но със сигурност изхождайки от уреда за температура, който имам в колата си зимата определено не мога да вдигна толко висока температура на маслото, колкото лятото в задръстванията.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот myrshavija » Пет 20 юни 2014 13:52


Не е нужно да влизаме в грубиянски спорове. Водим диалог - ти твърдиш нещо, аз ти задавам въпрос ...
Нека не коментираме карането до работа и обратно - не пасва на заглавието на темата. Аз смятам, че доводите ти за Скандинавия и България са несериозни, защото за един "назорен" двигател не би трябвало да има никакво значение дали навън е 15° или 35° - числата си ги измислям, но не вярвам да съм много далеч от реалните температури по едно и също време - когато тук е 35°, в Швеция едва ли е под 15°. Опитвам се да кажа, че за един тунингован мотор, който е покаран в обороти известно време, ако 5в30 е неподходящо(или както ти казваш - "убиец") в България, то това масло ще е също толкова неподходящо и в Швеция. За избора на вискозитет при работна температура климатът не е основен фактор. Ако смяташ, че греша, очаквам доводите ти, а не "ама аз не искам да споря, не съм професионалист". :biggrin
И накрая - няма нищо лошо всеки от нас да има мнение, но нека то е подплатено с факти или поне с разумни доводи. За paco например - едва ли някой може да изрази съмнение в това, което пише ... докато за нас с теб и най-вече автора на темата - Ванката84 може да се каже, че сме дрънкачи из форумите и би било по-добре да не пълним форума с явно несериозни постове.


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот didich » Пет 20 юни 2014 18:14


Прав си, в случая темата е за назобен мотор, нормално е да се избере масло с по добри характеристики при достигната работна температура на мотора, сиреч, масло с по добра топлинна такава, което автоматично изключва разговор за масло с вискозитет 5-30, защото показателя, който споменах по-горе /HTHS Viscosity/ е достатъчно показателен при масло 20-60



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта