Пускам настоящата тема по повод породения в мен интерес, как се определя подходящото масло за тунингован двигател???
Това не е тема КАКВО МАСЛО ДА СИПЯ!!! Нека не се пълни и бърка с тоновете спам изписан по всички автофоруми!!!
Аз самия мисля че имам добра представа, как да подбера масло за кола...За тунингована обаче по факторите долу не съм имал честа да подбирам и наблюдавам резултата

Дефиницията за тунингован двигател нека е:
-добавяне да турбо, на атм.мотор
-сгъстяване
-чип
-минаване на по-голямо турбо
-напомпване на дизелов двигател
-други в този стил!!!
Понеже темата е ДИСКУСИЯ моля всеки който за напред ще ПИТА в нея да казва целта си, как ще ползва колата!!!
-едно е само писта
-съвсем друго ежедневно каране
-трето пък смесване да двете в реални условия
Темата си има кратка пред история, която ще публикувам тук. Държа да отбележа че уважавам мнението на всеки, имам правото обаче да не се съгласявам с всеки(разбираемо е защо). Много съм научил от форуми, имам причини обаче да смятам че мога да дам мнение(просто да дам мнение, не да се правя на важен, или пък да тъпча някой, също да го принуждавам да се съгласява с мен)
Предварително споменавам че аз изводи си правя най-много от фабричните предписания на мощни коли, много практически опит, и донякъде собствени наблюдения над моя или друга кола пред очите ми! Това го споменавам, защото бях обвинен че говоря глупости!
Ето хубаво начало на темата:
Колата е сериозно напомпан турбо АБФ, със сменени бутала, мотовилки, лагери, и др. всеки може да провери в темата на колегата!!!
MITKOGOLF написа:а за масло се колебая между яко10-60,кастрол10-60 и мотул20-60.
radi_nrj написа:Ако колата ще се кара само на писта 10W60 е добър вариант, но ако мислиш да я караш и като евридейка 5W50 на Мобил е отличен вариант и става за целогодишно ползване.
Vizor написа:Ако ще слагаш мотул 15-50 е перфектно масло. Дълго време карах с него (300V competition) и бях изключително доволен!
onty написа:Аз с 20-60 карах и зимата дори и не сьм имал проблеми с палене,а колата не е стояла в гараж.В момента сьм 10-60 на Кастрол сьщо е добро избор.За ''Яко'' нямам впечетления като качество защото никой познат не кара с такова.Ако решиш за Кастрол звьнкай да хванем отстьпката
.
Vankata_84 написа:Като чета препоръки за вискозитети на масло за турбо кола с първи индекс над 5 и втори индекс над 50 имам чувството че буквално "импровизирате". А както се вижда колегата прави сериозен проект, двигателя не е 2лв.
Така че нека попитаме, къде ще се кара колата?
MITKOGOLF написа:На ниско налягане за всеки ден,и на по голямо налягане дисциплина драг клас стриит предно предаване.
Vankata_84 написа:MITKOGOLF написа:1.всеки ден 2.драг клас стриит предно предаване.
1. значи масло с индекс отпред 5 заради многото студени стартове. Тука е хубаво да се аргументират хората с 15 - 20 масло![]()
2. предполага кратки много високи натоварвания аз бих заложил на висок клас масло 40 или 50 заден индекс. Това мога кажа и определя само след като видя каква работна температура достига маслото при нормална употреба. Всеки случай масло 60 с работна характеристика 150 градуса + няма да сложа(за всеки ден).
paco написа:Карам с Мотул Леман 20W60 от 2009-та. Потеглям след 5мин работа на място и проблеми не съм имал и на -10градуса зимата. Причината да го предпочета е , че според една от по-старите му спецификации то запазва характеристиката си при смесване с до 5% вода и 10% гориво. Това означава, че дори в състезателни условия нещо да причини подобно смесване, железата в мотора остава до голяма степен защитени. Да, скъпо е, сменям го на всеки 3-5к км, но съм спокоен, че железа за 5-10к лева няма да отидат в небитието.
Vizor написа:Аз мога да кажа за 15в50 компетишън. Зимата на -25 пали и тръгва, но тръгвах ВЕДНАГА и максимално висока скорост на скоростната кутия и максимално ниски обороти (1500 оборота на 5-та си слагах с 60 и си бръмчах така). Знам, че за мотора е добре на големите студове да не работи на място. Бутала не са шляпали макар, че 3 от тях имаха отвратителен луфт, а едно беше пилено (буквално заради изкривена стена между сегментите) с пила, за да може да влезе вътре сегмента. Е след 2 години каране с не малка турбина нямах никакви ядове. Според мен най-главния проблем е разработването на такъв мотор. Много хора ги разработват по различни начини и от там им идват голяма част от проблемите с мазането после (СПОРЕД МЕН!).
Каквото и висок клас масло да сложиш няма да имаш грижи СПОРЕД МЕН!
За момента САМО съм изразил мнение, и съм попитал как ще се кара колата??? Каква пък полкова глупост казах, въпроса е контретно съм Пешката??? Това е от първостепенна важност за избора на масло, в моите представи. Предположеното от мен масло е 5-50 което се предложи и от други.
Сега направо по темата:
Защо смятате че ВИЕ(към всички)сте прави като казвате индекс 60 на масло??? Кажете, ако някой напише ГРАДИВНО мнение а не определящо ме като личност сигурно ще се съглася с него???
Благодаря предварително на всички включили се! Нека не правим "поредната българска драма". Нека заради тази тема по-малко двигатели за напред дадът фира




Извинявам се също и за правописните грешки!