1.8T + чип - даунпайп

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот focke-wulf » Чет 09 окт 2014 18:05


Здравейте, става въпрос за 1.8Т AGU двигател с чип на около 400 хил. километра. Колата е с оригиналната К03 турбина, която се кара на 1,1 бар пик и 1 холд. Турбото е гледано за пукнатини около гейта, такива няма. По колектора също, въпреки мненията, че тези турбинки не издържат на жегата и пукат чугуна. Налична е и оригиналната генерация, доколото разбирам е 56мм, катализатора е на мястото си.
Има ли смисъл да се слага по-голям даунпайп + тръба на мясото на катализатора, при положение, че генерацията назад не се променя? Как би се отразило това на вървежа?
Колата се кара да кажем 75/25 икономично/с яко настъпване и едва ли ще се засилва повече, нито пък ще се прави по-голяма генерация.
Аз поне виждам нещата така:
1) Даунпайп и махнат катализатор - газовете би трябвало да излизат по-бързо, съответно по-малко топлина около гейта на турбината. Някои пишат, че и турбото се развъртало по-бързо, и се чува по-приятно :twisted. Минуси - силна миризма на бензин. В ауди форума , а и не само има доста коментари, че след махане на катализатора на 1.8Т, зад колата се носи типичната жигулска миризма. :D Друго е, че евентуално ламбдата можело да се пообърка леко. И евентуални проблеми на техн. преглед, това в много далечно бъдеще обаче.
2) Оригиналния даунпайп и катализатор - който го е виждал знае за какво става въпрос, 5 см след турбото има голяма рестрикция към 56 мм, може би така ще се загрява повече, съответно повече риск за турбо и колектор:screwy Катализатора също може да е позапушен, все пак е на години и километри. От друга страна обаче варианта с 180 коня сток е със същия пайп/катализатор/диаметър тръба.
Всякакви мнения по въпроса са добре дошли. :beer




spiral_tech
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот spiral_tech » Чет 09 окт 2014 18:43


Ползите ще са само положителни... Аз направих тази процедура и бях доста доволен.Нормално е да се развърти повече при условие,че намаляваш съпротивлението на газовете.Относно миризмата и,че става жигула... Пълни глупости.Сипваш хубаво гориво,получаваш добро изгаряне и няма мирис.Шума не се променя.Може би една идея става по-шумна но в купето не се усеща.Не е зле да помислиш и за спортен панелен филтър на K&N след тази процедура :)))
А да относно ламбда сондата няма грижи.


Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот focke-wulf » Нед 12 окт 2014 15:34


E, панелен КН си имам от доста време. :mhihi
Мен единствено проблема с миризмата би ме спрял да махна катализатора, щото е тъпо да слезеш да вземеш нещо от багажника примерно на работещ двигател и същевременно да се отровиш от вонята...
Иначе несъмнено най-добрия вариант е по-голям даунпайп + някакъв "спортен" катализатор, но пусти пари.... :rolleyes


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот nuri_3556 » Нед 12 окт 2014 19:20


Чак пък такава миризма няма да е колега!Аз съм с права тръба 63мм и освен звука(което на мен ми е кеф) всичко е положително.От спортен филтър ефекта е почти нулев :mhihi ,по добре направи това(или подобно на това) http://uk-mkivs.net/topic/55121-how-2-fit-the-r32-dsg-air-intake-lots-of-pics/ да взима по голямо количество въздух и ще има разлика във високите


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1086
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот Tipsy » Нед 12 окт 2014 20:17


Преди години смених катализатора с резонатор - звука не се промени, миризми не съм усещал, при еднакво каране преди/след разхода намаля. Катализатора макар да казват, че е метален и на практика вечен беше в трагично състояние.
Наскоро заради проблем махнах резонатора и сложих тръба на негово място. По-шумна се усеща единствено като е студена.
Сложил съм и интейк като от горния линк ама за неговия ефект не мога да дам мнение.
Преди няколко дни си прах филтъра и карах с хартиен. Това и е второ каране с него и е сигурно на не повече от 50-100км. Бях забравил, че съм с него и като карах усещам, че не върви както трябва сякаш затяга, давам газ - реагира мудно. След това се усетих, че съм сменил филтрите.


spiral_tech
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот spiral_tech » Пон 13 окт 2014 4:12


С панелният филтър имаш по-добър респонс в ниските и отпушване във високите..тъй като хартиеният неможе да пропусне достатъчно количество въздух...такива модификации с преправяне,рязане няма смисъл..Колата си има определен дебит които може да "смуче" и ако искаш и към космоса отведи една тръба,тя пак ще си смуче същото колкото и е дебита...това е дъвкано във форума и доказано


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот nuri_3556 » Пон 13 окт 2014 16:15


Колата си има определен дебит който може да смуче да вярно е,но нали знаеш че при заводското 150 коня може ще е все тая дали е разширен отвора или не,но ако отиваш към 180-200 коня?Ти видял ли си отвора на твоя шнорхел или отпред към решетката колко е тясно?


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Пон 13 окт 2014 16:28


Ако си правиш генерацията частично според мен няма смисъл, щом ще я правиш я прави цялата.
От начало до край на 63мм с крайно гърне и един резонатор, това според мен са пълни глупости за миризмата, все пак караш кола на бензин, не на ток нормално е да мирише.
Панелен спортен филтър + и вместо да се занимаваш с тези ОЕМ пластмаси си сложи една тръба която да води студения въздух до кутията.
Може и един дебитомер от 4.2 да си вземеш + колектор от С3 и челен кулер :biggrin .


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот Vizor » Пон 13 окт 2014 17:54


Аз не мисля, че е голяма грешка да се прави само даунпайп.


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Пон 13 окт 2014 18:00


Ще има резултат, но по-добре е цялата да си я прави :smile .


Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот focke-wulf » Вто 14 окт 2014 8:47


Wrofeel_VR6, прав си, че е най-добре да се прави от-до. Обаче читава генерация отива над 1000 лева, а като се има предвид, че кошера струва 3000 е малко тъпо. Още повече, и може би най-важното, че колата е преднячка, това тотално ми убива желанието да давам още пари да я засилвам. :mhihi По-добре тия парични потоци да бъдат засилвани към нещо по-ново и лъскаво и с правилното задвижване разбира се.
Катализатора съм го гледал, вътре по питата е цимент, противно на мненията, че не се запушвал...
Иначе то се е видяло, че ще взимам даунпайпа. :mhihi


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот feniksgod » Сря 15 окт 2014 23:01


Наскоро си напарвих цялата генерация на 63мм.. С генерация Милтек съм на 63мм, но от катализатора натам. Преди 2 седмици някъде, сложих 63мм downpipe Без катализатор и колата се развърта по-бързо. Усещам го защото имам не малък челен кулер, който прави лаг, и лага ми намаля доста след downpipe-па.
Излезе ми 230лв. цялото удоволствие, правих го при едно момче от субару форума Гущера му викат, доста свестен човек поне от малкото общуване с него което имах. Относно цената определено, не е най-евтината, но да си призная просто ми падна пердето и там го направих(имам един проблем с колата и мислех, че е от катализатора).
Направил съм и клипчета ако някой го интересува мога да взема ги кача някъде. Звука при мене няма промяна, резонаторното милтек + крайното са доста тихи. Милтек като цяло са едни от най-тихите генерации в света, това си е мое лично мнение. Единствено като се задържи прекъсвача, звука вече е различен.


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот nuri_3556 » Сря 15 окт 2014 23:47


Може и един дебитомер от 4.2 да си вземеш + колектор от С3 и челен кулер :biggrin .[/quote]
Може ли малко инфо за колектора,става ли без много преправяния и има ли смисъл(тоест разлика във вървежа)?


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот feniksgod » Чет 16 окт 2014 13:14


Тъй като ми поскаха клип на ЛС, поствам в темата. Ако някой друг го интересува да чуе........м/у сниманото през телефона няма много общо с реалността, но мисля се чува, че шума е голям. :beer



Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8T + чип - даунпайп

Мнениеот focke-wulf » Чет 16 окт 2014 17:41


feniksgod, екстра си звучи, дори и от клипа. И на други места пишат, а и това потвърждава, че Milltek са най-тихи в сравнение с другите маркови генерации. Аз на два пъти изпусках такива, които бяха буквално без пари. Хората продаваха MK4/A3 от Англия на части и явно не са знаели какви са цените на тези генерации. :mhihi
Иначе аз взех downpipe-а и тръбата, тия дни ще ги слагам, пък да видим какъв ще е резултата.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 23 госта