Извода е ПО-добре си направете истински отколкото да си купувате китайски боклуци "просто да има".
Или просто си купете истински :D
Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Най-обикновен нафтов филтър с две тръбички отгоре и щуцер за точене отдолу дали ще се задръства бързо?
п.п. И дали изобщо ще има нужния дебит въздух?
п.п. И дали изобщо ще има нужния дебит въздух?
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
По принцип си прав, ама има и вариант номер три. Купете си евтин боклук и го "надградете". Аз така направих преди тамън 2 години . Поиграх си малко повече, ама то това му е кефа на тунека.Vizor написа:Извода е ПО-добре си направете истински отколкото да си купувате китайски боклуци "просто да има".
Или просто си купете истински :D
Внимавайте какви маркучи, цедки, отвори и т.н. (за сечение/диаметър) ползвате и как/колко карате/загрявате колата/маслото зимата, щото картерната вентилация се случва да замръзне. Мотора може да повърне през щеката или от където си хареса и.. моторензи арбайтет нихт
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Има няколко ОЕМ air/oil сепаратора който са доби, но трудно се намират.
Единия е Purolator as-902
Монтирал се е на Порше 924 http://www.924.org/parts/parts.htm
Същия е ползван и за VWM Golf MK4 KitCar ... защо ли
Номер под който фигурира в хомологацията е: ITC 103 772 SP Ако някой го намери някъде да се продава , бих си купил и аз ...няколко
Единия е Purolator as-902
Монтирал се е на Порше 924 http://www.924.org/parts/parts.htm
Същия е ползван и за VWM Golf MK4 KitCar ... защо ли
Номер под който фигурира в хомологацията е: ITC 103 772 SP Ако някой го намери някъде да се продава , бих си купил и аз ...няколко
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Малко да вдигна и аз темата с един въпрос който ме тормози. Какво правим когато зимата паднат температурите и този буркан замръзне? А той повярвайте ми ще замръзне още при първите минусови температури! Това ще стане, защото по вътрешните му стени ще се образува прекалено много воден конденз от разликата в температурата вътре в него и вън. Някой има ли идея как това може да се избегне защото съм се запътил и аз да си правя един catch can. Модела който искам е ето този и не ми е проблем да си го направя, защото пък, 100$ няма да дам... Въпроса е, че става сложно да му се прави и водна риза. Някой да има съвети, които може да даде ?
Поздрави
Поздрави
- bratq_varvari1
- Мнения: 205
- Регистриран на: Съб 20 сеп 2008 16:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
И моя е китайски(празен буркан) и когато му заваря газта за по дълго време,хвърля масло през филтрите.
зимата съм източвал и по половин литър вода (конденз) от него.И аз трябва да помисля в тая насока
зимата съм източвал и по половин литър вода (конденз) от него.И аз трябва да помисля в тая насока
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
bratq_varvari1 написа:...хвърля масло през филтрите...
Хвърля вероятно защото няма преграда вътре.
Силно се съмнявам да замръзне нещо в съда, защото това което попада в него не е чиста вода. Другия момент е, че парите постъпващи вътре са достатъчпно топли за да разтопят обледяването.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
paco, въпроса не е в това което попада в него! Точно заради топлината на газовете постъпващи в буркана, и заради температурната им разлика с външната околна среда се образува адски много воден конденз по стените в съда. Без значение дали той е с прегради или е китайски, които са празни вътре. Проста физика е това и може да ти докара адски много главоболия и проблеми. По същия начин кондензират и прозорците в апартаментите от вътре след смяна на дограма. Просто топлината кондензира по прозорците, респективно стените на кена от разликите в температурата.... Ето снимка да видите на какво са способни кеч кеновете през зимата. Снимката е след 600км. пътуване. 300 в едната посока, преспиване и замръзване и 300 в другата посока, като следва отново преспиване и замръзване. Това е при минус 10-15 градуса и дори след 30 минути каране леда не се е разтопил.
Поздрави
Ето нещо много интересно, но ще струва майка си и баща си :) С подгряване и всичко необходимо :) http://perrinperformance.com/i-14908570-air-oil-separator-for-wrx-sti.html
Поздрави
Ето нещо много интересно, но ще струва майка си и баща си :) С подгряване и всичко необходимо :) http://perrinperformance.com/i-14908570-air-oil-separator-for-wrx-sti.html
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Мисля да си направя един буркан и се чудя кой е най- добрия избор. С тръба, изглежда просто
или с прегради, изглеждат малко по- сложно за направа
или с прегради, изглеждат малко по- сложно за направа
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Подгряването на съда е за да се изпарява горивото от постъпилото там масло а не за да не замръзва.
Heated By Coolant
The base plate of the the AOS is heated by coolant drawn from the engine. By keeping the AOS the same temperature as the engine and blow-by gases, water condensation is decreased allowing oil and water vapor to separate and pass through the can.
This vital feature eliminates nearly all the sludge that can build up in the AOS body, which drastically reduce how often you must clean it.
http://perrinperformance.com/i-14908570-air-oil-separator-for-wrx-sti.html
Heated By Coolant
The base plate of the the AOS is heated by coolant drawn from the engine. By keeping the AOS the same temperature as the engine and blow-by gases, water condensation is decreased allowing oil and water vapor to separate and pass through the can.
This vital feature eliminates nearly all the sludge that can build up in the AOS body, which drastically reduce how often you must clean it.
http://perrinperformance.com/i-14908570-air-oil-separator-for-wrx-sti.html
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
TiL написа:Не казвам, че трябва да е с подхряване, а просто да е с по-големи отвори за да не може да се затапи.
На теб кой модел те се е запушил?
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
TiL, paco, можете ли да ми кажете приблизително каква с температура са картерните газове? Интересувам се за да мога да избера дебелината на материала и да си играя с топлопроводимоста му. Става дума за Пасат АФН 99 година.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Благодаря за инфото TiL. Аз се поинтересувах за фабричния маслен сепаратор при AFN-a. Ето го и него и функцията му е да кондензира маслените пари и да ги връща отново в картера. Казва се точно маслен сепаратор и дори в оригиналната ЕТКА липсва информация на колко километра се сменя. Предполагаме, че е на около 60 000 км. като при BMW. Проверявахме ги с Влади (ACE_Castrol) в магазина му. Та на този сепаратор цената му не е много приятна и няма заместител а е само оригинален. Горния Г образен маркуч и той е само оригинален, заместител има само на долния към картера ама цените им са малко в повечко... Интересно ми е този сепаратор как е устроен и дали кондензира вода и той. При мен липсва защото маркуча беше изгорял и счупен и преди 2 години го замених с прав такъв. PCV клапана беше към 15-16 лева и 1 лев за гумичката му отдолу. Снимката е от мрежата.
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
Колеги някой да ме светни по въпроса искам маркуча да го пусна надолу към носача,но откъде да захвана?Двете по отделно или само да продължа от масления сепаратор (една примерна снимка оградено в черно)
А вакумния маркуч от смукателя?Става въпрос за AGU мотор
А вакумния маркуч от смукателя?Става въпрос за AGU мотор
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)
А вакумния маркуч не си ли затапил?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта