Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот Vizor » Пон 08 дек 2014 19:26


Извода е ПО-добре си направете истински отколкото да си купувате китайски боклуци "просто да има".
Или просто си купете истински :D




Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот mitko85 » Пон 08 дек 2014 21:04


Най-обикновен нафтов филтър с две тръбички отгоре и щуцер за точене отдолу дали ще се задръства бързо?
п.п. И дали изобщо ще има нужния дебит въздух?


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот Iago » Вто 09 дек 2014 0:44


Vizor написа:Извода е ПО-добре си направете истински отколкото да си купувате китайски боклуци "просто да има".
Или просто си купете истински :D
По принцип си прав, ама има и вариант номер три. Купете си евтин боклук и го "надградете". Аз така направих преди тамън 2 години :th_up . Поиграх си малко повече, ама то това му е кефа на тунека. :Mr Green Fun


Внимавайте какви маркучи, цедки, отвори и т.н. (за сечение/диаметър) ползвате и как/колко карате/загрявате колата/маслото зимата, щото картерната вентилация се случва да замръзне. Мотора може да повърне през щеката или от където си хареса и.. моторензи арбайтет нихт :death


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот paco » Вто 09 дек 2014 1:38


Има няколко ОЕМ air/oil сепаратора който са доби, но трудно се намират.
Единия е Purolator as-902
Изображение
Монтирал се е на Порше 924 http://www.924.org/parts/parts.htm

Същия е ползван и за VWM Golf MK4 KitCar ... защо ли :smile
Номер под който фигурира в хомологацията е: ITC 103 772 SP Ако някой го намери някъде да се продава , бих си купил и аз ...няколко :smile


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот penko_pulev » Пет 09 яну 2015 1:36


Малко да вдигна и аз темата с един въпрос който ме тормози. Какво правим когато зимата паднат температурите и този буркан замръзне? А той повярвайте ми ще замръзне още при първите минусови температури! Това ще стане, защото по вътрешните му стени ще се образува прекалено много воден конденз от разликата в температурата вътре в него и вън. Някой има ли идея как това може да се избегне защото съм се запътил и аз да си правя един catch can. Модела който искам е ето този и не ми е проблем да си го направя, защото пък, 100$ няма да дам... Въпроса е, че става сложно да му се прави и водна риза. Някой да има съвети, които може да даде ?
Поздрави
Прикачени файлове
smc_internal_design_565x725.jpg


Потребителски аватар
bratq_varvari1
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 20 сеп 2008 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот bratq_varvari1 » Пет 09 яну 2015 7:51


И моя е китайски(празен буркан) и когато му заваря газта за по дълго време,хвърля масло през филтрите.
зимата съм източвал и по половин литър вода (конденз) от него.И аз трябва да помисля в тая насока


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот paco » Пет 09 яну 2015 11:41


bratq_varvari1 написа:...хвърля масло през филтрите...


Хвърля вероятно защото няма преграда вътре.

Силно се съмнявам да замръзне нещо в съда, защото това което попада в него не е чиста вода. Другия момент е, че парите постъпващи вътре са достатъчпно топли за да разтопят обледяването.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот penko_pulev » Пет 09 яну 2015 12:15


paco, въпроса не е в това което попада в него! Точно заради топлината на газовете постъпващи в буркана, и заради температурната им разлика с външната околна среда се образува адски много воден конденз по стените в съда. Без значение дали той е с прегради или е китайски, които са празни вътре. Проста физика е това и може да ти докара адски много главоболия и проблеми. По същия начин кондензират и прозорците в апартаментите от вътре след смяна на дограма. Просто топлината кондензира по прозорците, респективно стените на кена от разликите в температурата.... Ето снимка да видите на какво са способни кеч кеновете през зимата. Снимката е след 600км. пътуване. 300 в едната посока, преспиване и замръзване и 300 в другата посока, като следва отново преспиване и замръзване. Това е при минус 10-15 градуса и дори след 30 минути каране леда не се е разтопил.
01cd03b62482abd7c552d4e5fc620c0f08b399fe53.jpg

Поздрави
Ето нещо много интересно, но ще струва майка си и баща си :) С подгряване и всичко необходимо :) http://perrinperformance.com/i-14908570-air-oil-separator-for-wrx-sti.html
cutaway01.jpg


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот krisaliks » Съб 10 яну 2015 20:46


Мисля да си направя един буркан и се чудя кой е най- добрия избор. С тръба, изглежда просто
Изображение
или с прегради, изглеждат малко по- сложно за направа
Изображение


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот paco » Пон 12 яну 2015 11:31


Подгряването на съда е за да се изпарява горивото от постъпилото там масло а не за да не замръзва.

Heated By Coolant

The base plate of the the AOS is heated by coolant drawn from the engine. By keeping the AOS the same temperature as the engine and blow-by gases, water condensation is decreased allowing oil and water vapor to separate and pass through the can.

This vital feature eliminates nearly all the sludge that can build up in the AOS body, which drastically reduce how often you must clean it.


http://perrinperformance.com/i-14908570-air-oil-separator-for-wrx-sti.html


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот paco » Пон 12 яну 2015 15:39


TiL написа:Не казвам, че трябва да е с подхряване, а просто да е с по-големи отвори за да не може да се затапи.


На теб кой модел те се е запушил?


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот penko_pulev » Вто 13 яну 2015 10:42


TiL, paco, можете ли да ми кажете приблизително каква с температура са картерните газове? Интересувам се за да мога да избера дебелината на материала и да си играя с топлопроводимоста му. Става дума за Пасат АФН 99 година.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот penko_pulev » Вто 13 яну 2015 17:11


Благодаря за инфото TiL. Аз се поинтересувах за фабричния маслен сепаратор при AFN-a. Ето го и него и функцията му е да кондензира маслените пари и да ги връща отново в картера. Казва се точно маслен сепаратор и дори в оригиналната ЕТКА липсва информация на колко километра се сменя. Предполагаме, че е на около 60 000 км. като при BMW. Проверявахме ги с Влади (ACE_Castrol) в магазина му. Та на този сепаратор цената му не е много приятна и няма заместител а е само оригинален. Горния Г образен маркуч и той е само оригинален, заместител има само на долния към картера ама цените им са малко в повечко... Интересно ми е този сепаратор как е устроен и дали кондензира вода и той. При мен липсва защото маркуча беше изгорял и счупен и преди 2 години го замених с прав такъв. PCV клапана беше към 15-16 лева и 1 лев за гумичката му отдолу. Снимката е от мрежата.
Прикачени файлове
342.jpg


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот nuri_3556 » Съб 28 фев 2015 19:10


Колеги някой да ме светни по въпроса :screwy искам маркуча да го пусна надолу към носача,но откъде да захвана?Двете по отделно или само да продължа от масления сепаратор (една примерна снимка оградено в черно)
А вакумния маркуч от смукателя?Става въпрос за AGU мотор
Прикачени файлове
022016190-big.jpg


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Oil Catch Tank за 1.8t (картерна вентилация)

Мнениеот nuri_3556 » Нед 01 мар 2015 2:45


А вакумния маркуч не си ли затапил?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта