Не знам дали темата е за тук или за направи си сам, но в случая ще слагам 4-2-1 колектор и все още събирам идеи как точно става. Ако модераторите решат нека я преместят.
Та колата е голф 4 1.6 8в акл. Купих колектора от колега във форума. Според него колектора е за мотори от 1,6 до 2.0 за 8 клапанови двигатели. Като гледам изводите на колектора и тези които са от АКЛ-а (по снимки) ми изглеждат еднакви. Ето и снимка на колектора:
Имам много въпроси и започвам да ги задавам. Ще се радвам, ако ми помогнете да преодолея всички спънки и пречки по ъпгрейда.
1.Както се вижда от снимката едната тръба е леко ударена. Това проблем ли е? Ще бъде ли проблем? Как може да се оправи ако е проблем?
2.Тръбите са леко ръждясали. Това проблем ли е? Може ли да се направи нещо по въпроса?
3.Никъде няма отвор за ламбда сондата. Къде трябва да му е мястото?
4. Понеже е тръбен колектор, ще има нужда от термо лента. До колко градуса трябва да издържа? До къде да я омотая? Има ли значение ширината и дебелината и?
5.Каква гарнитура да си взема между колектора и двигателя? Трябва ли да е някаква по-специална или стандартната за двигателя?
6.Трябва ли да сменям меката връзка?
7. Диаметъра на сегашната мека връзка е 45мм вътрешен диаметър. Генерацията ми е стокова, с изключение че вместо катализатор имам резонаторно гърне. Предполагам, че това са размерите на сегашната генерация:
Дали ако си остана със стоковата генерация ще има проблем за двигателя? Ще се отпушва ли по-добре с новия колектор и старата генерация след него? Ако сменя меката връзка с такава с по-голям диаметър и след това сложа генерация от 1.8Т (която мисля че е на ф50 или ф55) дали ще има по-добър ефект ?
Като цяло не искам колата да става много шумна, понеже често пътувам извън града (магистралата) и съм на 4000 оборота и няма да е много приятно да ми ръмжи и от генерацията.
След колектора ще сложа и панелен спортен филтър (предполагам К&N), за да има смисъл от цялата интервенция.
Като цяло това са ми въпросите. Надявам се да ми помогнете да ги реша. :)
Очаквам вашите мнения и ценни съвети.
Благодаря!
