ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Пон 11 май 2020 23:10


След известно проучване в нета реализирах оптимално големи спирачки на моя Голф 3.Пускам в отделна тема защото инфото ще е полезно и по лесно за намиране.Идеята ми е всичко да става без преправяне,заварки и т.н или както се казва болт он и частите да са оригинално вграждани във VAG .Ще се опитам да напиша всичко необходимо като части,ремонтни комплекти и т,н.
За предни спирачки се спрях на 312мм дискове от Голф 4,спирачни апарати АТЕ 57 от Ауди А4 Б5,супорти за 312мм от Голф 4.Единственото допълнително нещо е 6мм подложка за компенсиране ЕТ-то на диска,накладките на Голф 3 с 288мм диск и Голф 4 288 и 312мм са еднакви.Апаратите АТЕ 57 от Ауди не са със банджо като АТЕ 54 и маркучите на тройката стават.Трябва да се вземат и малко по дълги болтове за супорта към шенкела защото идват къси заради подложките.Като коментар към снимките ще качвам номерата на частите.
Ползата от интервенцията е ясна,като минус може да се приеме минималния размер джанти 16 и то не всеки модел.
Кото по голям ъпдейт с ОЕМ части за 5х100 може да се ползва апарати и дискове от Голф 4 R32 но цената на апарати и дискове за момента ме отказа.
Прикачени файлове
предни 1.jpg
предни 2.jpg
Ремонтни комплекти:
пробки ATE 24.3518-0014.1
водачи AUTOFREN D7003C
гумички на буталото ATE 11.0441-5704.2
буталата си останаха същите
предни 4.jpg
Подложката
Предни 3.jpg
И вече монтирани с нови маркучи
Предни 5.jpg

Последна промяна от ilia_d008 на Вто 12 май 2020 0:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Вто 12 май 2020 0:06


За задни спирачки се спрях на 256х22 мм вентилиран диск с апарати Лукас 38 вграждани в по мощните коли на платформата на Голф 4.За да се премине лагер главина като при Голф 4 не се ползва нищо от окачването на колелото на Голф 3.
За да не се преправят ушите на моста за супортите които при тройката са на шенкела се ползват адапторни плочи от Лупо ГТИ:
6E0 501 465 А Адапторна плоча ляво Lupo Gti
6E0 501 466 A Адапторна планка Право Lupo Gti
По принцип тези плочи са спрени от производство но може да се поръчат от Порше.След доста ровене се оказа че има и по евтин вариант,задния мост на Поло 9N,Ибиза 6L и първата Шкода Фабия има същите планки но там са заварени за моста.Аз ползвах такива,отрязаха се и се зачистиха на фреза.
Оси се ползват от Поло 6n2 и останалите мъници на тази платформа защото захвата е еднакъв с на Голф 3 към моста,най удобни са от кола с барабани и АБС.
6X0 501 117 лява ос Polo 6N2
6X0 501 118 дясна ос Polo 6N2
Предпазни ламарини са подходящи с малко орязване от Пасат Б4 комби
357 615 609 лява ламарина Passat 35i b4
357 615 610 дясна ламарина Passat 35i b4
Заради плочата от Лупо трябват и по дълги болтове за захващане на оста към моста
може да се поръчат болтове от Лупо ГТИ или просто да се купят по дълги болтове M10x1,5х40 якост 10.9
N 908 863 01 Шестостенна винт M10x40 10.9 Lupo Gti
Тъй като главините на Голф 4 е с по голям вътрешен диаметър на лагера се ползват главини от Поло 9N,при тях лагера е същия вътрешен диаметър като оста от Поло 6N2.
6Q0 598 611 Главина 5x100 Polo 9N
За да е всичко болт он без да има нужда от подлагане и т.н се ползват спирачни апарати със супорти от Голф 4/Бора или Сеат Толедо 2/Леон на ПРЕДНО(в третия пост ще обясня защо от кола 4х4 е друг филма)
Спирачни маркучи от Пасат Б5 защото апарата от Голф 4 е с банджо,самия маркуч от другия край е съвместим с тръбата на Г3
8E0 611 775 J Спирачен маркуч Passat
Понеже Поло 9N е със друг тип АБС се ползват гривни от Голф 3 но тя идва малко хлабава на главината от Полото,може да се направят на струг втулки както направих аз или просто със някаква лента да се уплътни хлабината.
Ремонте комплект за апаратите
AUTOFREN D4846C
Плюсове на операцията:
+най важния за мен премахва се гнусните конусни лагери набити в диска
Основен минус е голямата първоначална инвестиция
Същата схема може да се приложи и със плътен диск от Голф 4 и стандартните му апарати.
Съвет от мен!!!!Купете си предварително и нови датчици за АБС-а защото шанса да излезнат здрави е почти нулем.Затова на снимките няма датчици!
Прикачени файлове
IMG_20200420_015910385_HDR.jpg
Така изглежда схемата с адапторната плоча при Лупо-то
IMG_20200423_171706250.jpg
Отрязаните адаптори от мост на Поло 9N
IMG_20200429_175607563.jpg
Минати на пясък и фреза
IMG_20200510_124708563_HDR.jpg
Осите от Поло 6N2 на барабани с АБС
IMG_20200510_124903994.jpg
Разликата на осите на Полото и Голф 3

Последна промяна от ilia_d008 на Вто 12 май 2020 1:16, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Вто 12 май 2020 0:13


Снимки
Прикачени файлове
IMG_20200510_124337395.jpg
Предпазните ламарини от Пасат Б4
IMG_20200510_131751031.jpg
Тук съм премахнал пречещите части
IMG_20200510_123533042_HDR.jpg
Главини Поло 9N
IMG_20200510_123537788.jpg
IMG_20200510_123547165.jpg
Втулката за АБС гривната


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Вто 12 май 2020 0:19


Снимки
Прикачени файлове
IMG_20200510_123606208.jpg
С набита втулка и гривна
IMG_20200510_172125408.jpg
Ревизирани апарати
IMG_20200427_172321636.jpg
Ремонтен комплект за апаратите AUTOFREN D4846C
96520194_916811742095527_4917464948050755584_n.jpg
96282989_260248128715848_1004589401675661312_n.jpg


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Вто 12 май 2020 0:27


Още снимки от монтажа.
Прикачени файлове
96291849_529504584394899_5407944226069544960_n.jpg
96380867_230928614993250_6058928776991997952_n.jpg
IMG_20200510_181554838.jpg
Вече събрани
IMG_20200510_180216504.jpg
IMG_20200510_180153661.jpg


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Вто 12 май 2020 0:55


Понеже инфото което намерих е предимно от чуждестранни форуми и пропуснах подробността че от 4х4 супортите са други заради различния мост.Първоначално започнах с комплект апарати от Голф 4 V6 4х4 но явно заради моста се оказа че самия супорт е със друго ЕТ и със няколко мм по къс от такъв на предно предаване.Освен споменатите разлики се оказа че има и лек ъгъл на повърхността която ляга към ушите на моста.Разликата я изправих на фреза и започнах с подложни шайби да напасна ЕТ-то,което за съжаление се оказа не достатъчно.Супорта заради това че е малко по къс започна да затиска по диаметъра на диска с много малко!По принцип решение на този проблем е ако се отнеме 2-3мм от диаметъра на диска,то така или иначе накладката не ползва цялата контактна повърхност.Но ми изпаднаха комплект апарати от кола на предно и изоставих този вариант.За мой късмет имах на разположение мост от голф 3 за да разигравам тестови монтажи и да проиграя филма преди да разглобя колата.
Надявам се че темата ще бъде полезна! :th_up
Прикачени файлове
IMG_20200430_144621030.jpg
Тук се вижда как заради ъгъла отзява супорта
IMG_20200430_144609134.jpg
При напаснато ЕТ диска опира в супорта
IMG_20200505_185623132.jpg
Възможността за намаляване на диаметъра на диска за да не опира супорта от 4х4
IMG_20200502_160312349.jpg


valiosport
Мнения: 2067
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот valiosport » Пет 15 май 2020 3:32


Задните апарати на кои голфове ги слагат че и аз обмислям вариант за задни


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2019
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот w_smith » Пет 15 май 2020 13:09


1.8 t 180 коня и 2.3 20 клапана 170 коня. Октавия РС.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5507
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот golfmk1 » Пет 15 май 2020 13:42


От 4*4 супорта има наклон според теб и не ляга правилно на моста спрямо на такъв на предно :question


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Нед 17 май 2020 16:41


golfmk1 написа:От 4*4 супорта има наклон според теб и не ляга правилно на моста спрямо на такъв на предно :question

Да,като се стегнат леко свети в единия край.(на снимката се вижда)Също като ги базирахме на фрезата на обработената повърхност на супорта наклона се зачисти за малко под милиметър.Не е голям но го има,супорта от предно ляга без никакви проблеми.
Прикачени файлове
1.png


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Нед 17 май 2020 16:54


Това е мнение от един от чуждите форуми от които взех инфото,бях го пропуснал в началото.И все пак този проблем със наклона идва при версията която аз съм изпълнил,но ги слагах и на мост от Голф 4 положението беше същото.
Feb 21, 2016 · #4
I did learn something so far for people doing this particular swap- get stub axles from a drum brake-equipped Polo, and source the adapter plate from a Lupo (and maybe some Polos). That setup should give the correct Mk4-style caliper carrier spacing needed (it needs to mount behind the stub axle, not to it). TT quattro or R32 carriers seem to have an angle too, that won't let them mount to these stubs


golfmk1
Low rider
Мнения: 5507
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот golfmk1 » Вто 19 май 2020 14:49


Мислиш ли че това ще ми свърши работа със куатро супортите :gruebel https://epytec.de/en/brake-system/adapt ... er.?c=2047


valiosport
Мнения: 2067
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот valiosport » Вто 19 май 2020 18:35


Като се базирва на фрезата се опипва с опипвач с часовник в хоризонтална равнина и се причуква докато го нагласиш, така е и на струга ако обърна детайла или само го сваля от патронника после винаги получава леко биене и се върти универсална с часовник и опипваш за радиално и аксиално биене


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 246
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот ilia_d008 » Вто 19 май 2020 23:27


golfmk1 написа:Мислиш ли че това ще ми свърши работа със куатро супортите :gruebel https://epytec.de/en/brake-system/adapt ... er.?c=2047

Не мога да кажа категорично.Гледах ги и аз тези подложки,но лошото е че диска затиска и по диаметъра.


Потребителски аватар
metojoor
Мнения: 164
Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
Двигател: AGU AEX T
Местоположение: София,Кривина

Re: ОЕМ по големи спирачки на Голф 3 312мм/256мм 5х100

Мнениеот metojoor » Вто 23 юни 2020 16:49


Браво за изпълненето,какъв размер джанти стават като цолаж



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта