изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
крив кюнец
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 26 окт 2022 2:36
Автомобил:
Двигател:

изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот крив кюнец » Пет 28 окт 2022 15:13


Здравейте, може би от около 4,5 месеца съм тръгнал да слагам права тръба на голфа, който е 1.9 tdi arl (150кс). Единствено са сменяни турбо пътища и мап сензор, но по-нататък мисля да сложа stage 2 чип, заедно с, даунпайп, рейс пайп, кулер и тн. Засега основният проблем е следния:
От доста време, както обикалям София да търся някой, който да ми помогне с моята идея, така съм обиколил и всички теми в Google. Имам няколко въпроса, за които получих няколко различни мнения, та не знаех на кого да вярвам, защото всеки противоречи на другия и реших да питам директно тук, защото вече малко по малко започвам да се отчайвам.
Да започнем с диаметъра на тръбата. Ходих при няколко специализирани майстори, които се занимават само с изпускателни системи. На първото място, където отидох ми казаха, че повече от 63мм не са ми нужни, след което отидох на друго място и без да ги питам относно диаметъра, директно започна дискусия за 76мм. Повдигнах го на въпрос дали няма да е много и те ми казаха, че така правят почти всички голфове там и се получавало супер. Та първият ми въпрос е колко мм да е тръбата.
Преминавам към въпрос номер 2 и той е свързан с гърнетата. Там вече отговорите, които получавам са най-вече от сорта на "както ти решиш". Аз ако можех да реша нямаше да питам. Чувал съм за хора, които слагат и средно, и крайно гърне, чувал съм за такива само със средно и докрая права тръба, чувал съм за такива само с крайно гърне и също съм чувал за такива - от край до край права тръба.
Кой от всички варианти би бил най-подходящ за ARL-то ?
Сега идва и неизбежната част - а именно цената. Тук малко се учудих, защото не очаквах да ми кажат число, което е равно на ⅓ от цената на самата кола. Цената която получих от 2 различни места е около 1300лв. с едно гърне или 1200лв без гърнета. Не знам дали попринцип това е нормално, но на мен ми се стори доста над моята идея за цена.
На последно място искам да помоля (ако е възможно разбира се) - да ми препоръчате място в София, където да осъществя идеята си.
П.С. изключително много благодаря на тези, които ще отделят време за тази некратка тема.




Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот caro » Съб 29 окт 2022 9:12


Каква е целта мощност ,звук или олекотяване ?


Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 278
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Re: изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот Супер Ицо » Съб 29 окт 2022 15:27


Едва ли и заводския диаметър ще е спънка ако не гониш много коне, но щом си решил да го правиш Ф63 според мен и достатъчно, дори и да сложиш по-голямо турбо. Аз на моята кошница (1.8Т) ми бише мерак да и направя чисто нова генерация и сложих Ф63 - външен диаметър, вътрешно е Ф60. Имам два резонатора и за крайно гърне съм сложил овално тип прожодно (все едно права тръба) но със много вата отстрани. Тръбите ми са от инокс и са заварявани на CO2, на аргон ще трябваше да си продавам бъбрека :mhihi и нямам проблем със заварките, още не са корозирали. Директно минавам на цените от сайта в който пазарувах преди 4 години, сега са малко скокнали:

4 метра тръба - 26лв за метър.
5 колена - 16лв за брой.
2 резонатора - 50лв бройката
крайно гърне Simons - 230лв - без накрайник, само вход изход и си купуваш какъвто и да е накрайник според вкуса и визията.

Никой не ми вярва,че генерацията ми е права защото е доста тиха, но тва зависи от резонаторите и най-вече зависи от крайното гърне.


общо за части стават - 514лв. за части. За труд мисля че платих около 150-200 лева. и това през 2019та. Сега цените за тръби и колена са буквално двойни, за резонатори и гърнета не мога да кажа, на лс мога да ти дам сайта ако те интересува.


крив кюнец
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 26 окт 2022 2:36
Автомобил:
Двигател:

Re: изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот крив кюнец » Съб 29 окт 2022 20:45


caro написа:Каква е целта мощност ,звук или олекотяване ?


Ако е възможно мощност и звук ще е най-добре, защото след време имам планове да слагам чип и тн., както и да го правя 4х4, но първо трябва да мина през генерацията.

Супер Ицо написа:Едва ли и заводския диаметър ще е спънка ако не гониш много коне, но щом си решил да го правиш Ф63 според мен и достатъчно, дори и да сложиш по-голямо турбо. Аз на моята кошница (1.8Т) ми бише мерак да и направя чисто нова генерация и сложих Ф63 - външен диаметър, вътрешно е Ф60. Имам два резонатора и за крайно гърне съм сложил овално тип прожодно (все едно права тръба) но със много вата отстрани. Тръбите ми са от инокс и са заварявани на CO2, на аргон ще трябваше да си продавам бъбрека :mhihi и нямам проблем със заварките, още не са корозирали. Директно минавам на цените от сайта в който пазарувах преди 4 години, сега са малко скокнали:

4 метра тръба - 26лв за метър.
5 колена - 16лв за брой.
2 резонатора - 50лв бройката
крайно гърне Simons - 230лв - без накрайник, само вход изход и си купуваш какъвто и да е накрайник според вкуса и визията.

Никой не ми вярва,че генерацията ми е права защото е доста тиха, но тва зависи от резонаторите и най-вече зависи от крайното гърне.


общо за части стават - 514лв. за части. За труд мисля че платих около 150-200 лева. и това през 2019та. Сега цените за тръби и колена са буквално двойни, за резонатори и гърнета не мога да кажа, на лс мога да ти дам сайта ако те интересува.


И аз бия повече към Ф63, но дизелът е доста по-тих от бензина и изобщо не съм мислил за варианти с резонатори. По-скоро се колебая между изцяло права тръба и само крайно гърне. Интересното е, че след като сметнаха материалите и вс ми казаха горе-долу 600лв материали и още толкова за труд. Ще съм благодарен да пратиш и сайта за частите да ги видя.
Също имам един въпрос , за т.нар. кулер и даунпайп, по-добре ли ще е ако ги включа в правенето генерацията или може и на по-късен етап? Благодаря!


Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот caro » Нед 30 окт 2022 10:41


Този двигател е "изцеден" фабрично ,ако го пипаш скоро може да си пешеходец.


крив кюнец
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 26 окт 2022 2:36
Автомобил:
Двигател:

Re: изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот крив кюнец » Нед 30 окт 2022 15:47


caro написа:Този двигател е ...


Зачетох се в услугите на Adler Auto относно чип тунинга и пише следното:
"Има ли опасност за автомобила ?
Ние гарантираме, че нашите чипове не вредят по никакъв начин на автомобилът ви. Всичко е разработено от нас с много опит и инженерна практика. Всеки един чип е тестван на диностенд до краен предел!"

Предполагам, че и като сложа 4х4 въртящият момент ще се разпредели и ще е по-поносимо за колата.

Последна промяна от radotom на Нед 30 окт 2022 17:12, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати


Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 278
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Re: изпускателна система (права тръба) за голф 4 арл

Мнениеот Супер Ицо » Нед 30 окт 2022 21:25


Сега всеки може да си пиша каквото иска за чиповете, така, че не се доверявай на всичко написано. Колкото до това, че мотора си е заводско изцеден и ще остане пешеходец, според зависи :mrgreen Някои си правят даунпайповете Ф76 е назад генерация на 63мм, аз на моята кола съм направил всичко на 63мм, заедно с пайпа, ако правиш и него си приготви още приблизително 200-300лв.
Колкото до кулера, той е част от всмукателната система на колата, даунпайпа е от изпусквателната. Ако слагаш по-голямо турбо и гониш повече коне се слага челен кулер, който да охлажда повече. Доколкото съм запознат АРЛ-тата са със челни кулери, но все пак за по-голяма мощност ще си иска друг.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта