Имам нужда от акъли и съвети за тунинг проекта-всекидневката си, че съм нов в нещата.
Колата е Голф 5 от 2007 1.9 TDI BXF (90кс PD) с 5 степенна ръчка. Наскоро хвърлих турбо и си бял обещал (естествено) че ще започвам да правя колата.
Целта ми е колата да стане пъргава, но да си е надеждна. Искам да е около ~180-200кс / 370-410нм, хем да не е твърде надута, хем да си върви. От нещата които съм чувал/слушал/чел/виждал си направих списък със модификации, които мисля че ще са нужни:
- вече затапен EGR, като се чудя за рейспайп, за да мога да си сложа манометър и да си следя налягането на турбото.
- Хибридна турбина Garrett GT1749VA към 1752 (52мм), която вече съм купил.
- КН спортен филтър, вече сложен, като може би ще купя по-голям конус.
Мислех, че заради хибрида ще трябва да сложа и по-голям интеркулер, но като се разтърсих из нета, изглежда, че *уж* кулерите на 1.9 90, 105 и 2.0 140 и 170 са един и същи размер, като не ми се вярва особено и ще проверя точно какъв е на моята.
- Даупнайп и права тръба, като малко се колебая, защото няколко човека се оплакват (може и да се шегуват де) че колите им били спряни от движение заради шума. Все пак е дизел, не би трябвало звука да е толкова силен? Ако това наистина е вярно, тогава ще се слага гърне накрая.
- Дюзи от ARL / ПД130 / 131кс 1.9 или Recambo 0,230 um, тук не съм сигурен, надявам се да ме опътите.
- Ремап, като ще искам да пуши минимално и да не е надута до край.
Знам, че ще трябва да сменям съединител, но като търсих по тая тема не намерих точен отговор. Не знам колко ще държи, но в момента съм с изцяло сменен оригинален съединител и не мисля че има смисъл да го махам. Когато вече е за сменяне, тук също съм бос, кое е най-добре, цял съединител ли се сменя, плочите ли..?
Също за МАП сензора не мисля, че ще трябва да се сменя, понеже уж стоковия бил до 2-2.5 бара, а уж турбината като се настрои не трябва да надува толкова.
Отново, за горивната помпа не знам нищо, трябва ли да се сменя, не трябва ли, рециклира ли се?
Отделен въпрос, мислите ли че ще има някакъв проблем ако с оригиналния мап но със хибридното турбо я карам наляво-надясно за малко и не я натискам, например за да я закарам от нас до гаража, който прави генерации, тн?
Има ли нещо което забравям? Горе-долу ориентирал ли съм се правилно? Нещо друго?
Всякакви съвети са от полза..
Поздрави
