Здравейте, колеги,
Имам нужда от акъли и съвети за тунинг проекта-всекидневката си, че съм нов в нещата.
Колата е Голф 5 от 2007 1.9 TDI BXF (90кс PD) с 5 степенна ръчка. Наскоро хвърлих турбо и си бял обещал (естествено) че ще започвам да правя колата.
Целта ми е колата да стане пъргава, но да си е надеждна. Искам да е около ~180-200кс / 370-410нм, хем да не е твърде надута, хем да си върви. От нещата които съм чувал/слушал/чел/виждал си направих списък със модификации, които мисля че ще са нужни:
- вече затапен EGR, като се чудя за рейспайп, за да мога да си сложа манометър и да си следя налягането на турбото.
- Хибридна турбина Garrett GT1749VA към 1752 (52мм), която вече съм купил.
- КН спортен филтър, вече сложен, като може би ще купя по-голям конус.
Мислех, че заради хибрида ще трябва да сложа и по-голям интеркулер, но като се разтърсих из нета, изглежда, че *уж* кулерите на 1.9 90, 105 и 2.0 140 и 170 са един и същи размер, като не ми се вярва особено и ще проверя точно какъв е на моята.
- Даупнайп и права тръба, като малко се колебая, защото няколко човека се оплакват (може и да се шегуват де) че колите им били спряни от движение заради шума. Все пак е дизел, не би трябвало звука да е толкова силен? Ако това наистина е вярно, тогава ще се слага гърне накрая.
- Дюзи от ARL / ПД130 / 131кс 1.9 или Recambo 0,230 um, тук не съм сигурен, надявам се да ме опътите.
- Ремап, като ще искам да пуши минимално и да не е надута до край.
Знам, че ще трябва да сменям съединител, но като търсих по тая тема не намерих точен отговор. Не знам колко ще държи, но в момента съм с изцяло сменен оригинален съединител и не мисля че има смисъл да го махам. Когато вече е за сменяне, тук също съм бос, кое е най-добре, цял съединител ли се сменя, плочите ли..?
Също за МАП сензора не мисля, че ще трябва да се сменя, понеже уж стоковия бил до 2-2.5 бара, а уж турбината като се настрои не трябва да надува толкова.
Отново, за горивната помпа не знам нищо, трябва ли да се сменя, не трябва ли, рециклира ли се?
Отделен въпрос, мислите ли че ще има някакъв проблем ако с оригиналния мап но със хибридното турбо я карам наляво-надясно за малко и не я натискам, например за да я закарам от нас до гаража, който прави генерации, тн?
Има ли нещо което забравям? Горе-долу ориентирал ли съм се правилно? Нещо друго?
Всякакви съвети са от полза..
Поздрави
Помощ за проект 1.9 BXF
- caro
- Мнения: 556
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Помощ за проект 1.9 BXF
Остави колата на мира .Като искаш спортна кола защо не си купи такава? Знаеш ли какво ми харесва в твоята тема -написана е грамотно без грешки.
Re: Помощ за проект 1.9 BXF
vugxdz написа:Колата е Голф 5 от 2007 1.9 TDI BXF (90кс PD) с 5 степенна ръчка. Наскоро хвърлих турбо и си бял обещал (естествено) че ще започвам да правя колата.
Целта ми е колата да стане пъргава, но да си е надеждна. Искам да е около ~180-200кс / 370-410нм, хем да не е твърде надута, хем да си върви.
Забрави за тая мисъл, че можеш от 90 коня да извлечеш двойно+ и да бъде надеждна.
Няма как да стане просто.
Това е спортен тунинг, не за ежедневна кола. С 90 коня и нормален чип ще извадиш максимум 110 без да има проблем върху колата. Това е пъргаво и надеждно за този голф, защото е лек и ще набира приятно.
Всичко оттам нагоре е изгъзица, която не си заслужава - щом искаш 200 коня и да са пъргави и надеждни, продай тази и вземи Голф 5ца с мотор 2.0 TFSI 200 коня, R32 с 250 коня или поне 2.0 тди 170 фабрично и оттам нагоре ще докараш без проблем до 200 само със софтуер. Не разбирам защо си купуваш голф 5 с 90 коня и искаш да го надуеш х2, това е лишено от абсолютно всякаква нормална логика.
Re: Помощ за проект 1.9 BXF
Блок + глава + карантия трябва да издържи без проблем. Със смяна на турбо, помпа, дюзи, ремап и евентуално по-добро охлаждане и колектор при нужда няма причина да не може да ги направи от 90 на 200.
Само със софутерен ремап няма как да стане, но тези мотори ги правят по над 300к.с.
Буквално със Stage 1 90-ката я правят 140 в Адлер за 400лв.
Само със софутерен ремап няма как да стане, но тези мотори ги правят по над 300к.с.
Буквално със Stage 1 90-ката я правят 140 в Адлер за 400лв.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ за проект 1.9 BXF
Дюзите от Arl ще хранят около 200кс,най големия проблем ще е съединителя.
За справка аз съм около 200кс. 1.9тди ПД 6ск. Ръчка с чисто нов съединител и двумасовн маховик люк 240мм,+къстъм ремап стейдж2 и около 430-450н.м. на 1.8холд и пик на 2.0бара.След 2500об. почва да приплъзва до към 3000 и как да кажа , иска нещо по така.
Кулера, ако не я шпориш постоянно може и стария да кара.
За справка аз съм около 200кс. 1.9тди ПД 6ск. Ръчка с чисто нов съединител и двумасовн маховик люк 240мм,+къстъм ремап стейдж2 и около 430-450н.м. на 1.8холд и пик на 2.0бара.След 2500об. почва да приплъзва до към 3000 и как да кажа , иска нещо по така.
Кулера, ако не я шпориш постоянно може и стария да кара.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта